Jump to content

Viltkamera


Pasta

Recommended Posts

Jeg er strålende fornøyd med det. Er lyset bra på dagtid, så er det nesten som speilrefleks! :-) Har nå just fått de to siste jeg bestillte. Har ikke testet videofunksjonen. Tok ca 600 bilder i vinter ila. ei helg, bikkjekaldt, batteriindikatoren viste ikke at det var minket.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kjøpte nylig et viltkamera (Ltl Acorn 5210MM) og satt det ut forrige søndag i mitt jaktterreng. Etter jobben idag, dro hansen delux og jeg ut for å sjekke om det i det hele tatt hadde fanget opp noe.

 

Dato og tiden er feil! Det skal jeg rette opp til neste gang jeg skal ut å sette opp kameraet igjen. Riktig dato og tid på bildene vist nedenfor er: Bildene ble tatt idag 7. juli 2011 ca. kl. 12.30!

 

gaupe4.jpg

 

gaupe3.jpg

 

gaupe2.jpg

 

gaupe1.jpg

 

Flott å se på, men ikke spesielt gunstig å ha i sitt jaktterreng.....

 

Kameraet fanget også opp denne merkelige skapningen i følge med to kjempe fine hunder :winke1::lol:

 

hansen delux med Bamsi (hunden til graahund) og hunden sin Bella

HDoghundene.jpg

 

Takk for all hjelp hansen delux og takk til graahund for låne av hunden :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Jonathan, ikke for og være vrang men bikkja mi heter BAMSI og ikke Bamse. Småtteri, men dog :D . (den bikka eter deg nesten opp i glede vær gang du kommer så den bør du huske navnet på :lol: ) Gleder meg til fortsettelsen med detta kamera i og med vi har samme jakttreng. Vil også benytte anledningen til og berømme de flotte bildene dere andre her også har fått. Artig tråd foresten :D

Link to comment
Share on other sites

har nylig satt ut ett cuddeback capture viltkamera(gir utrolig bra bilder!) i det nye rådyrterrenget jeg har fått tak i,men når jeg sjekket idag var 130 bilder av sau og kuer ved saltsteinen min.. er det så at rådyrene helst holder seg unna de områdene hvor det går mye beitedyr?

skal prøve å flytte kameraet opp på en saltstein jeg har lengre inn i terrenger imorgen.. håper på mere spennende bilder da..

Link to comment
Share on other sites

har nylig satt ut ett cuddeback capture viltkamera(gir utrolig bra bilder!) i det nye rådyrterrenget jeg har fått tak i,men når jeg sjekket idag var 130 bilder av sau og kuer ved saltsteinen min.. er det så at rådyrene helst holder seg unna de områdene hvor det går mye beitedyr?

skal prøve å flytte kameraet opp på en saltstein jeg har lengre inn i terrenger imorgen.. håper på mere spennende bilder da..

 

Et tips er å flytte saltsteinen din ute i et myrområde. Sjelden beitedyr går ut i slike områder. Rådyr og elg har ofte stier på tvers eller langs med myrene og der kan det være på sin plass med en saltstein.

Link to comment
Share on other sites

har nylig satt ut ett cuddeback capture viltkamera(gir utrolig bra bilder!) i det nye rådyrterrenget jeg har fått tak i,men når jeg sjekket idag var 130 bilder av sau og kuer ved saltsteinen min.. er det så at rådyrene helst holder seg unna de områdene hvor det går mye beitedyr?

skal prøve å flytte kameraet opp på en saltstein jeg har lengre inn i terrenger imorgen.. håper på mere spennende bilder da..

 

Et tips er å flytte saltsteinen din ute i et myrområde. Sjelden beitedyr går ut i slike områder. Rådyr og elg har ofte stier på tvers eller langs med myrene og der kan det være på sin plass med en saltstein.

 

Pluss at dyrene trenger vann.

Link to comment
Share on other sites

Hei, jeg kjøpte nettop bushnell bone collector på ebay.. http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... K:MEWNX:IT" target="_blank

Tok 5 dager så låg det i postkassa!:)

 

Det ser jo ut som et skikkelig bra kupp da :D Ser at det koster nesten 2200 kr hos bla. Wingevåpen.

Vet du om det er en privatpers., eller er det en bedrift sånn at dem har flere? Fikk visst plutselig lyst på det jeg :mrgreen: Gleder meg til å få tilbakemelding på åssen det er... kanskje jeg skal bestille det etterhvert je å :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Regner med det er en del forskjeller fra produsent til produsent, men er det noen som kan svare meg på hva som vanligvis er lengste hold kameraene går av? Hadde en gjest som satt på post og så på 2 rådyr på et jorde, men da vi skulle sjekke kamera var dette tomt. Når vi gikk imot kamera, så vi at det ble rød blits, men først når vi var ca 5-6 meter rett foran. Hadde nå håpet det skulle ta bilder av dyra som gikk på jorde 20-30 meter foran.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...