Jump to content

Viltkamera


Pasta

Recommended Posts

Telenor:

URL=http://mmsc/

APN=telenor

IP=10.10.10.11

Port=8080

Account=dj

Password=dj

 

Netcom:

URL=http://mm/

APN=netcom

IP=212.169.66.4

Port=8080

Account=mms

Password=netcom

 

Network Norway:

URL=http://mms.nwn.no

APN=mms

IP=188.149.250.10

Port=80

Account=

Password=

 

 

Chess:

URL=http://mms

APN=mms.netcom.no

IP=193.209.134.133

Port=8080

Account=chess

Password=chess

 

Tele2:

URL=http://mmsc.tele2.no

APN=mms.tele2.no

IP=193.12.40.14

Port=8080

Account=

Password=

Her er instillingene til de forskjellige operatører MMS funksjon. Legg inn den aktuelle tele operatøren i en fil på minnekortet i en fil som heter MMS. Dette kan gjøres manuelt i kameraet ditt eller du setter kortet i pc din.

Sim kortet putter du i tlf din og av-aktiverer din personlige pin-kode. Dette må gjøres på grunn av at kameraet går i vilemodus når det ikke tar bilde av noe.En kan ikke ha PIN-kode aktivert i eit kamera som går i hvile modus.Det er litt forskjellig fra tlf til tlf hvordan dette gjøres,men googler du på nettet finne en ut av hvordan dette gjøres.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Har et s.mål vdr innstillinger på sensorens følsomhet.

Jeg har den på normal,men i kalde omgivelser og snø,anbefales low. Men jeg er redd for at sensorene da trenger"mye mer"bevegelser før kamera aktiveres. El er d slik at innstilling på low,gjør at sensorene fanger raskere opp bevegelser på low,enn på normal/high. Grunn til at jeg lurer,er at da kamera sto innstillt på low. Motok jeg flere bilder av fugel på åta,enn på normal. Det sto liksom ikke spesifikk hvordan sensorene reagerte under dem forskjellige innstillingene.

Link to comment
Share on other sites

Har sett litt på wingcam som selges på wingevåpen. Er det noen som har positiv/ negativ erfaring med dette? sånn pris messig passer det meg veldig fint. Men det må nesten tåle å henge ute i en god periode i strekk.

Ut i fra bilde som er tatt av meny oppsett, så ser det jo veldig greit ut ?

Link to comment
Share on other sites

Ta ein titt på reconyx dag og natt bilder....Wingcam leverer mykje betre kvalitet på bildene...faktisk

Har ikkje hatt det kameraet ute så lenge,så kan ikkje sei om dette er betre, funksjonelt sett, enn andre kamera,men eg skal gi tilbakemelding om dette.

Det ser lovende ut så langt...einaste minus så langt er at dette kamera anten tar video eller bilde,ikkje 1 bilde og deretter video som er vanleg på andre kamera m videofunksjon...eg trur du likevel blir godt nøgd med dette kamera

Link to comment
Share on other sites

jeg bruker vel egentlig lite video funksjon, men om jeg ikke får bilde og video i ett så er ikke dette noe problem. Men ønsker gode bilder generelt, vi lever i 2012 og jeg forventer ett bilde som levere annet en 5 store piksel biter satt sammen. Men har sett litt på reconyx også, men det er en litt vel høy pris på det.

Link to comment
Share on other sites

Reconyx svikter aldri,leverer aldri "tomme" bilder og har lang batterilevetid.Tipper mitt kamera har tatt omlag 5000 bilder på 3 batteriskift,det har heller aldri levert tomme bilder,men objektet må vere nærme for gode nattbilder

Hvis du syns prisen blir litt i meste laget, kjøp heller wingcam

Link to comment
Share on other sites

Ja, det blir nok muligens ett wingcam. om det leverer tomme bilder og ikke virker som det skal, så er jeg den første til å gi lyd fra meg. Forventer å få ett godt kamra selv om det ikke koster meg nesten 5 lapper. Og det er jo kåret til best i test, så noen må jo ha likt det ;)

Link to comment
Share on other sites

Medium it is. Finnes det kamera som er beregnet til å kun filme ? Som ett video kamera, bare at det har bevegelses sensor osv ?

 

Jeg har ett ute nå, er av merke optimic game camera, men det finner jeg ikke igjen noen plass på markede? Er det ute av sortiment?

Link to comment
Share on other sites

Hei, Jeg har kjøpt meg ett ScoucGuard 550M viltkamra, og bruker ett kontantkort i frifamilie.. jeg har lagt inn det som står øverst på siden her på Telenor.. men for fortsatt ikke kamraet til å sende bilder på mms. har lagt inn både nr mitt å e-posten min..

 

det tar bilder men de sendes ikke, å signal styrken er på fult.

 

Noen som har en formening om hva som kan være årsaken..? eller har noe erfaring med dette kamraet.?

 

takker for svar :)

Link to comment
Share on other sites

Husk +47 foran mobilnummeret du sender til.

Er SIM-kortet av nyere dato? Mitt sluttet plutselig å sende automatisk, og det ordnet seg med nytt SIM-kort. Mitt SIM-kort var av den gamle typen som trenger litt mere spenning enn de nye.

Jeg liker viltkameraet godt. Morsomt å se hva og når det er noe på åta.

Link to comment
Share on other sites

Husk +47 foran mobilnummeret du sender til.

Er SIM-kortet av nyere dato? Mitt sluttet plutselig å sende automatisk, og det ordnet seg med nytt SIM-kort. Mitt SIM-kort var av den gamle typen som trenger litt mere spenning enn de nye.

Jeg liker viltkameraet godt. Morsomt å se hva og når det er noe på åta.

 

Nei det har jeg ikke gjort, skal de være mellomrom mellom+47 og nr mitt..?

 

Sim korte fikk jeg tak i forrige uke :)

 

mn det sender fortsatt ikke, skal jeg fylle inn ordrett det som står på telenor øverst på siden.?

 

takker for svar :)

Link to comment
Share on other sites

Når du har satt minnekortet i kameraet og skrudd på, lager kameraet noen mapper.

I en av mappene liegger det en fil som heter "PROFILE".

 

JEg benytter Talkmore, men dette gjelder også for Telenor.

Teksten udner skal kopieres ordrett inn i den filen. Jeg har bare byttet telefonnr mitt under ;-)

 

 

 

; for MMS application

[MMS Setting]

URL=http://mmsc

APN=telenor

IP=10.10.10.11

Port=8080

Account=

Password=

[Address]

PhoneNum1=0047999999

PhoneNum2=

PhoneNum3=

PhoneNum4=

Email1=

Email2=

Email3=

Email4=

Link to comment
Share on other sites

Skal de være mellomrom mellom+47 og nr mitt..?

Skal jeg fylle inn ordrett det som står på telenor øverst på siden.?

Ikke mellomrom...fyll inn 0047ogdittmobilnummer (sammenhengende).

 

Fila skal ordrett inneholde følgende for Telenor:

; for SG550M MMS application
[MMS Setting]
URL=http://mmsc/
APN=telenor
IP=10.10.10.11
Port=8080
Account=dj
Password=dj
[Address]
PhoneNum1=0047dittmobilnummer
PhoneNum2=
PhoneNum3=
PhoneNum4=
Email1=
Email2=
Email3=
Email4=

Evt. epostadresse legges inn bak 'Email1='

I tillegg må PIN-koden på SIM-kortet være deaktivert.

Link to comment
Share on other sites

Jeg legger merke til at denne tråden er full av gode tips og råd om bruk og oppsett av viltkamera. Mange fornuftige spørsmål,å utfyllende svar. Samt mange pene bilder.

Hva med å starte en tråd KUN med bilder fra viltkamera..uten noe snikksnakk og dilldall?

Inntill det er stemning for det,så legger jeg med et spessielt ørnebilde som dukket opp på minnebrikken min i dag :) .

IMAG0157.JPG

Noen revebilder var det å.

Link to comment
Share on other sites

Jeg legger merke til at denne tråden er full av gode tips og råd om bruk og oppsett av viltkamera. Mange fornuftige spørsmål,å utfyllende svar. Samt mange pene bilder.

Hva med å starte en tråd KUN med bilder fra viltkamera..uten noe snikksnakk og dilldall?

Inntill det er stemning for det,så legger jeg med et spessielt ørnebilde som dukket opp på minnebrikken min i dag :) .

IMAG0157.JPG

Noen revebilder var det å.

 

Dæven steike heldiggris :D det var flott bilde

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Noen som har MMS viltkamera, hvor MMS delen VIRKER? Har ett Jahti Jakt kamera som jeg har fått 20 bilder av 500 som er tatt. Tar fine bilder, men var MMS funksjonen jeg var ute etter.

 

Hvis det ikke virker reklamerer du på det. Vi har gode reklamasjonsvilkår hos leverandøren, så for vår del er det bedre enn å ha en misfornøyd kunde.

 

Har selv brukt Scoutguard 550M-31 i en tid, og det fungerer i allefall. Har fått bøttevis med bilder fra reveåta i vinter, mest kråke, havørn og hønsehauk, men også noen bilder av rev. Kom nylig en 8mpx-versjon av dette kameraet, som viste seg å være en oppgradering av billedsensor mer enn noe annet... Men det er i det minste et kamera vi kjenner godt, og som har fungert bra (bedre for hver leveranse, er gjort noen programvareoppdateringer siden de kom på markedet for drøyt et år siden).

Link to comment
Share on other sites

Litt fleipete sagt, men om ikke viltkameraet ta bedre nattbilder enn dette, da ville jeg hverfall fått tak i et annet, alternativt satt det opp på forskriftsmessige 100 meter og skutt det i fillebiter, for dette var ikke rare greiene.

 

Her må optikken på kameraet være ute av fokus.

Link to comment
Share on other sites

Litt fleipete sagt, men om ikke viltkameraet ta bedre nattbilder enn dette, da ville jeg hverfall fått tak i et annet, alternativt satt det opp på forskriftsmessige 100 meter og skutt det i fillebiter, for dette var ikke rare greiene.

 

Her må optikken på kameraet være ute av fokus.

 

Bildene eg la ut er dei som eg har fått på MMS fra kameraet! Original bildene ligger på kamera med bedre kvalitet! :)

Link to comment
Share on other sites

Søkte raskt på nett og fant dette kameraet for salg her:

 

Finnes også å få kjøpt på ebay. Fant blant annet dette :)

 

Hadde du vært noen måneder tidligere ute hadde jeg hatt et til deg. Kjøpte inn noen Cuddeback kameraer til meg selv og noen jaktkamerater i 2010 og 2011. Ble igjen to stk Cuddeback Noflash IR og et Cuddeback Capture IR som fortsatt ligger i originalemballasje om noen er interessert.

Link to comment
Share on other sites

Søkte raskt på nett og fant dette kameraet for salg her:

 

Finnes også å få kjøpt på ebay. Fant blant annet dette :)

 

Hadde du vært noen måneder tidligere ute hadde jeg hatt et til deg. Kjøpte inn noen Cuddeback kameraer til meg selv og noen jaktkamerater i 2010 og 2011. Ble igjen to stk Cuddeback Noflash IR og et Cuddeback Capture IR som fortsatt ligger i originalemballasje om noen er interessert.

 

Takk for svar, da bestiller eg på ebay...

Det er få som oppdaterer varebeholdningen i nettbutikken desverre, capture kameraet er utsolgt alle stader eg har henvendt meg.

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg greid det store.....Sist jeg hang opp kamera mitt snødde det, og jeg har fått ett par snøfnugg inn i kamra før jeg lukket det...kom i dag, og det var fult av kondens på innsiden. Skal jeg avskrive det helt og erklære det dødt? eller skal jeg la det tørke inne og håpe på at det virker?

Link to comment
Share on other sites

Ja det er ikke dumt:) har en slik en, men orket ikke ta den med når jeg flytta kamera. Prøver å følge hjorte tråkket, så blir en del flytting:) men det var nok min egen feil denne gangen, og jeg skulle tatt den ned når det snødde inni før jeg fikk lukket det. Men men, jeg ble for ivrig:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...