Jump to content

Viltkamera


Pasta

Recommended Posts

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Har noen en ide til hvordan jeg kan bygge inn ett 12V batteri? Jeg har koblet på ett 12V 12Ah, men jeg synes det tappes veldig fort, og det er sikkert pga tempraturen ute osv, men må vel gå an å bygge noe som kan isoloere litt?

Litt kjipt at det tømmes fortere enn en sexual debutant, når jeg vet det går masse dyr i området.

 

Burde holde seg noen mnd, men det er langt i fra så lang tid mellom hver gang jeg må lade desverre.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen her på kammeret som vil være snill og idiotforklare oppsett på ett SG550M kamera?

Mener jeg har satt alt riktig opp mot telenor kontant.

http://mmsc

telenor

10.10.10.11

8080

dj

dj

Har fjernet oppstartskode.

Kamera sender ikke bilder, og hvis jeg går inn manuellt å ber den sende fikk jeg til å begynne med meldingen Network error.

Leste i en norsk bruksanvisning at det skulle settes 0047 før telefon nr. Dette er nå gjort og jeg får da feilmelding URL error om jeg prøver å tvangssende bilde. Kamera går også stadig tilbake manuell istede for instant, men det er vel kanskje fordi jeg trykker på send bilde.

Er helt rådløs etter flere timer med forsøk og håper noen her kaan hjelpe. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Er det noen her på kammeret som vil være snill og idiotforklare oppsett på ett SG550M kamera?

Mener jeg har satt alt riktig opp mot telenor kontant.

http://mmsc

Du mangler et / bakerst i URL`en - skal være slik:

URL=http://mmsc/
APN=telenor
IP=10.10.10.11
Port=8080
Account=dj
Password=dj

Link to comment
Share on other sites

ja det er slått av og jeg har full sending på telenors nett. Slettet nå SD kortet å la inn alt på nytt. prøvde å sende manuellt og får da nettwork 3915 busy etter at den har prøvd hardt og tatt step 1-10.

Var inne på telenor sine sider nå og der står det bare mmsc

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har akkurat vært ute og hentet mine aller første bilder fra mitt første viltkamera, et Acorn LTL 5210a. Kameraet ble satt ut sammen med saltstein der to stier møtes, og jeg er veldig fornøyd med hva jeg har fått inn så langt. Det tok ikke mange dager før ei kvige og en ungokse fant interesse for saltsteinen, og siden har de vært innom samme tid hver dag.

 

Jeg satte desverre kameraet for høyt/tett på til å få gode bilder av skogens mindre dyr, men heldigvis akkurat lavt nok til å se at jeg har hatt besøk av en yngre herremann( bilde nr 2). Flyttet på kameraet nå, så håper å få bedre bilder av denne karen til neste gang.

 

IMAG0228.jpg

 

IMAG0140.jpg

 

IMAG0085.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte et viltkamera for ei uke siden, og satte opp kameraet sammen med en saltstein fredag 18 mai. Klokken 11 på kvelden ble det første bildet tatt, og siden har flere hjorter passert kameraet. Har tidligere ikke sett helt vitsen med viltkamera, men må bare innrømme at det er en ganske morsom og genial dings :D

md2gs5.jpg30at4bp.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Denne kviga har en eller annen form for utvekst ved mulen....

Kan ligne litt på det vorte viruset som ungdyrene får av og til. Ligner ivhertfall på den byllen. den ka nfort ha fler på kroppen, den kommer nok igjen etterhvert. så du får sikkert felr bilder av den.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Var ute å sjekka viltkameraet i går. Ser ut til at en elgokse med potensiale har forelsket seg i saltsteinen. Håper han forblir ved saltsteinen slik at jeg kan se på utviklingen av geviret utover sommeren. En god del hjort har også passert

10qgxoo.jpg2n0ljbb.jpgnxuuk2.jpgjjxuli.jpg2a0amg6.jpg

Link to comment
Share on other sites

Både rådyr og andre dyr har litt forskjellige vaner og rutiner gjennom året, og denne tida når de har kalver og killinger liggende i skogen, gjør de også gjerne lite av seg. Har du en saltstein bruker de jo på å komme innom med jevne mellomrom- det er i alle fall ett tips.

 

Her er en videosnutt fra mitt viltkamera, om denne skogens konge er klønete eller uheldig skal ikke jeg si noe om, men litt komisk er han i alle fall :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Med god hjelp av instillingene på side 21 i denne tråden har jeg fått kameraet mitt (uovision UM565) til å virke så at det sender MMS. Men jeg skulle gjerne hatt muligheten til å få sendt bildene som mail via gprs også. Jeg tror at jeg har lagt inn riktige gprs instillinger, (jeg har kontantkort fra tele2) og at problemet ligger i Email set. Jeg har lagd en Gmail konto som jeg har tenkt å bruke.

Email = adressenmin@gmail.com

Account = adressenmin@gmail.com

Password = passordet mitt

SMTP server = ?????

SMTP port = ????

Jeg vet ikke hva som er riktig å skrive inn i de siste to linjene, regner med at feilen ligger her.

Noen som vet?

Link to comment
Share on other sites

Du må nok opprette en epost hos tele2 bruke netcom som mail server.

Du kan ikke sende fra din gmail konto.

 

Slik ser det ut når jeg bruker netcom på GPRS. Ikke sikker på om det er helt likt med tele2.

 

Server=smtp.netcom.no

Port=25

APN=netcom

Account=mms

Password=netcom

Email user="brukernavn"@netcom.no

Email password="passord"

Link to comment
Share on other sites

Lite blinkskudd fra MMS-kameraet... Har hatt et Scoutguard 550M stående ute siden starten på april, har tatt rundt 600 bilder og sendt en haug med MMS siden den gang. Henta inn kameraet i dag for å fylle på med batteri (vet ikke om det trengs, men...) og sjekka minnekortet... Masse godbiter der, det morsomste var kanskje dette... Tell! :mrgreen:

 

Bildet er et utsnitt, derfor vises ikke dato/klokkeslett...

 

normal_froset_grevling1.jpg

 

Har også en pen bukk som har gått fra å være bastbukk i starten på mai, til å bli en flott sekstagger som sist passerte kameraet nå forrige dagen...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...