Fredrik90 Posted October 4, 2014 Share Posted October 4, 2014 Hei er det noen andre som har ekstrem dårlig erfaring med jakt og friluft? 4 uker siden bestilling nå og har ennå ikke hørt noe. ikke er det muligt og få kontakt via mail heller. Vil egentlig bare ha tilbake våpensøknaden så eg kan bestille fra annen butikk, men den har di helt sikkert vast vekk... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gullvingen Posted October 4, 2014 Share Posted October 4, 2014 (edited) Jakt & Friluft + kundeservice = Edited October 5, 2014 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Litago Posted October 4, 2014 Share Posted October 4, 2014 Ja..Spurte om prisen på ei rifle for 2år siden enda ikke hørt noe..samt fått en del spydige holdnigner og kommenterer derfra når man har vært innom samt totalt umulig var det og få hjelp til min gammle far som skulle kjøpe seg nytt fiske utstyr... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiefen.v-2 Posted October 4, 2014 Share Posted October 4, 2014 Kjempefornøyd med servicen hos Jakt og friluft jeg da(nå sist 4dager fra jeg postet papirene til pakken kunne hentes på posten); men så er jeg jo snål at jeg har handlet endel fra Winge og fått varene prompte hver gang Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmonsen Posted October 4, 2014 Share Posted October 4, 2014 Vel . Ikke enig. Ringte de Onsdag. Pakken i Posten Onsdags kveld. Posten melder at den er her i huset Mandag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
villreinjegeren Posted October 4, 2014 Share Posted October 4, 2014 Har alltid blitt møtt med velvilje og rask service hos J&F, Handler mesteparten av det jeg trenger hos de innenfor jakt og våpen greier. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Couger79 Posted October 4, 2014 Share Posted October 4, 2014 Har bare gode erfaringer med Jakt & Friluft. God service og rask levering. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Litago Posted October 4, 2014 Share Posted October 4, 2014 er det en positiv ting og si om J&F så er det at de har gode priser hvordan servicen er nå etter oppkjøpet fra schou Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Redfox Posted October 4, 2014 Share Posted October 4, 2014 Jeg kan ikke klage. Har handlet hos dem og fått det jeg skal ha innenfor 2 uker. Det siste var 3 lyddempere på nettauksjon som ble banket av 14. september. Dem lå i posten her onsdag 24. sept. Men jeg dro på elgjakt dagen før og viste ikke om det før jeg kom hjem i går kveld. Hentet dem i dag og alt var som det skulle. Kun 100,- for frakt og oppkrav. Kan overhodet ikke klage. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gullvingen Posted October 4, 2014 Share Posted October 4, 2014 Veeel, ikke alle avdelingene til J&F er like serviceminded.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunnerside Posted October 4, 2014 Share Posted October 4, 2014 Bare positivt herfra også. Får alt som bestillt 100% Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
furuoglyng Posted October 5, 2014 Share Posted October 5, 2014 Send mail direkte til Egil Haugen, så får du service. Andre der har visst laget en egen tjenesteordning mot dustete kunder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiefen.v-2 Posted October 5, 2014 Share Posted October 5, 2014 Alle vil sende mail, det er jo såååå moderne.. Prøv å finne et telefonapparatur, ved hjelp av brukergrensesnittet på dette mater du inn denne tallrekken ( på en vanlg hverdag-i tidsrommet 0900-1600) 37 06 07 00 og vil da vha div teknologi og en dash magi komme i kontakt med nevnte firma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
furuoglyng Posted October 5, 2014 Share Posted October 5, 2014 Noen synes det sikkert ubehagelig å mase direkte til J&F per telefonat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiefen.v-2 Posted October 5, 2014 Share Posted October 5, 2014 (edited) Fullt mulig, det er nokså typisk norsk å bukke og takke i butikken for så å hive seg over edb-maskinen og fortelle om den utrolig dårlige servicen en har opplevd. Tror du meg ikke sier du? Bare her inne er det haugevis av slike tråder.... I min ungdom jobbet jeg i dagligvarebutikk; en ting som aldri slo feil var at folk som kom og ville levere en dårlig vare eller hadde funnet feil på kassalappen, var lavmælte og tydelig flau Edited October 5, 2014 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 5, 2014 Share Posted October 5, 2014 Service både i Arendal og Asker har vært upåklagelig, aldri noe tull med dem! Derimot har J&F i mine øyene tapt mye sjarme siden de er del av «favoritt – importøren» min, Schou. Men det er neppe feil til personalet som yter både service og rådgivning! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gullvingen Posted October 5, 2014 Share Posted October 5, 2014 Besøk J&F i Gjøvik, med mindre ting har endret seg dramatisk siste tre dager er det en butikk som jeg unngår å handle da f.eks to kunder får ulik pris på ting basert på hvem man får i snakk. Butikken er veldig hyggelig sånn at man kan rusle rundt der i en times tid i fred uten pågående selgere... Netthandel? Slikt bedrives ikke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SilverPigeon Posted October 5, 2014 Share Posted October 5, 2014 Mja, bestilte 2 våpen via nettbutikk for over 4 uker siden. Ringte dagen etter for å få vite ca leveringstid, ble antydet 1-2 uker, men fikk beskjed om å ringe noen dager senere, da skulle de ha bedre oversikt. Ringte da og det visste seg at de ikke hadde den ene børsa på lager, + at kikkert ikke var ankommet fra leverandør ennå. Men skulle få en bedre kikkert, og ble tilbudt en varmintmodell av børsa, som jeg avslo pga vekt. Så det ville nok ta et par dager før riktig modell var på lager. Ringte en uke etter for å få vite status men fikk ikke tak i riktig mann. Så denne uken fikk jeg tak i vedkommende og den ene børsa var til børsemaker ennå for kapping og gjenging. Men ble lovt at det skulle bli ferdig dagen etter og sendt i posten samme dag. Så får vi se om det dukker opp denne uka da Jeg jobber selv med salg og service og vet at feil lagerbeholdning kan forekomme og at arbeidsmengden kan bli høy til tider, i telefonen fikk jeg inntrykk av at de jeg snakket med var stresset. Likevel har de mye å tjene på å heller gi et nøkternt svar på leveringstid da det tydeligvis var mye å gjøre og det virket ikke som de hadde full oversikt. For min del har ikke jeg stresset så mye med det, da våpnene er bestilt for bruk senere i høst, så kommer nok til å handle der igjen, men vil da legge litt mer press på å få vite en mer nøyaktig leveringstid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartemannen Posted October 6, 2014 Share Posted October 6, 2014 (edited) ........ Edited July 3, 2016 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
razumny Posted October 6, 2014 Share Posted October 6, 2014 Det eneste jeg har å klage på, er at de er tilnærmet umulige å få tak i per telefon, helt uavhengig av tid på døgnet eller året. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ctm-4 Posted November 28, 2014 Share Posted November 28, 2014 Hallo... I dag fikk jakt og friluft seg en irritert kunde Fikk nyhetsbrev fra di med haugevis med tilbud , deriblant 30-40 % på bekledning. Sendte di mail om det var salg på hærkila klær, og fikk kjapt svar at det var 30% på alle lagerførte hærkilaklær....( nå har det seg slik at jeg ikke trenger et eneste plagg , men kjøpesyken er der til stadighet,har vel ca 5 jaktdresser så det blir nå slik at jeg sitter på ipaden og sjekker priser på ditt og datt). Så til saken, Jakka jeg ser etter er hærkila kamko ( pris på magasinet og skitt fiske er 1599.-) Denne prisen fikk også jakt og friluft for ca 1 mnd siden.. Den har stått på nettsiden deres en evighet til den prisen.. Så da sendte jeg en forespørsel om at jakka til 1599. -30% skulle bli 1120 .- pluss frakt...I så fall skulle jeg kjøpe jakka... Får svar at jakka har veil pris på 2130 ett og anet og minus 30% ble 1545.- og skulle få den for 1500.- pluss frakt.. Det er snakk om noen lusne hundrelapper men dette er vel på kanten av hva som er lov av markedsføring med prosenter i hytt og pine,, Jeg kjøper ikke jakka der!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skarvekongen Posted November 28, 2014 Share Posted November 28, 2014 J&F driver med den typen markedsføring hele tiden. Innenfor rent juridisk, men ikke spesielt tillitsvekkende. Forrige måned annonserte de med 50% på Schmidt og Bender, og solgte 3-12x50 og 2,5-10x56 med lysretikkel til kr 9990,- I og for seg en ok pris, men disse kikkertene har aldri blitt omsatt for 20 000,- Rundt 12-13´er vel mer riktig, dvs 17-23% rabatt i forhold til normal omsetningspris. En slags juks og fanteri, men verden vil bedras.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erikraude Posted November 28, 2014 Share Posted November 28, 2014 Efaringer med jakt og friluft? Tja, responstid på mail: fem minutter. Klokka halv ni om kvelden. Nettpris på ting jeg bestilte på mail og henta i butikk: ikkeno problem. Leveringstid på ting jeg kjøpte på nett: sendt etter 30 min, resten av tida får posten stå for, men det var ikke lenge det heller. Alt i alt veldig godt fornøyd, særlig nå jeg sammenlikner med andre våpenhandlere jeg har kjøpt ting av i det siste. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torpaduden Posted November 28, 2014 Share Posted November 28, 2014 Min er faring kommer fra J&F på gjøvik. Hvis jeg kommer inn glad og fornøyd og spørr etter en god pris på et våpen så trykker de noen trykk på pcen og kommer med en pris som oftest ligger 2-300 over nettprisen. Har også reist innom der for og kjøpe ammunisjon som var på tilbud og så hadde de ikke hørt noe om det. har kjøpt 2-3 våpen der og er ikke særlig fornøyd. Jeg bruker de siden de er nærmest og at jeg ikke hadde tid til og sende søknaden inn til en nettbutikk. Men det virker som om de alltid kan gå ned litt i pris, og den prisen de ender på er stort sett lik de andres Jakt og friluft har et stort potensiale, men de burde ha fått nye folk inn på butikken på gjøvik og virkelig gjort ryktet sitt bra igjen.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rak Posted November 28, 2014 Share Posted November 28, 2014 @Torpaduden; Pris som avgjør om du er fornøyd, eller ikke ? En butikk som tar seg tid til å svare meg på mail på en søndag, får tommel opp fra meg Jeg har alltid fått både god og hurtig hjelp, og god pris hos J&F. Mine to bud for en god handel er at også jeg som kunde har en hyggelig tone, og at jeg har god kjennskap til produktet jeg ønsker å kjøpe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malle Posted November 28, 2014 Share Posted November 28, 2014 Jeg kjøpte en pistol hos J&F på Gjøvik som ikke fungerte. Etter en tur til børsemaker fungerte den fortsatt ikke tilfredsstillende så jeg fikk nytt våpen av annet fabrikat (mitt ønske). Dette til tross for at de med retten på sin side kunne ha sendt den avgårde for ytterligere forsøk på reparasjon/ utbedring. Dette skjedde uten innsigelser og jeg fikk opplevelsen av at det var viktig å gjøre meg som kunde fornøyd. I min bok er slik service og kundebehandling mer verdt enn om de ligger noen hundrelapper under andre leverandører i pris. Det gir tillit og trygghet som gjør at jeg kommer til å handle der ved neste korsvei også. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ctm-4 Posted November 29, 2014 Share Posted November 29, 2014 Har handla hos j/f i 20 år nå,,, etter at Are Venemyr steg i gradene og forsvant fra gulvet ( Are var super)har service opplegget gått lukt til he..... Prisene og service og alt det der ,men når du får mail om at det er 30-40% på en vare, så går du ut i fra prisen som har stått på nettsiden deres i mnd vis og ikke en veiledende oledukkuppris Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rak Posted November 29, 2014 Share Posted November 29, 2014 Når Kamko kom på markedet lå prisen på over 2000NOK, så J&F`s veiledende stemmer nok. Butikker kjørte kampanje på produktet, pris og marginer ble presset. Å forvente at J&F skal redusere prisen 30-40 % på en vare som allerede har redusert pris/liten margin, er i beste fall naivt De har ikke noen imponerende regnskapstall de siste årene, og det vil ikke bli bedre av å selge varer med tap. http://testbasen.tv2.no/test/378/stor-t ... r#prod2512 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ctm-4 Posted November 29, 2014 Share Posted November 29, 2014 Å hoooo!! Jakka koster 1599 på magasinet og hos skitt fiske. Og det har den gjort i årsvis ( sikkert fast lavpris ).jakka har stått på forsiden til j/f nettside til 1599-. I over en mnd... Når JEG da får mail om at det er 30% på klær så regner jeg da med at jakka plutselig ikke stiger til 2100 .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NavaSport Posted November 29, 2014 Share Posted November 29, 2014 1599 er faktisk 30% veil er 2299kr på jakka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rak Posted November 29, 2014 Share Posted November 29, 2014 Nå henviser også nettsiden til J&F til veiledende prisen deres på 2299,- Forventer du virkelig 30-40% på allerede nedsatte varer? Altså at de skal selge den til under halv pris av veiledende? http://www.jaktogfriluft.no/display.asp ... odid=26555" target="_blank" target="_blank I dette tilfellet ser jeg ikke annet enn at J&F har alt på sitt tørre... Selv om andre butikker har kjørt og kjører kampanjer på denne. Magasinet har den fortsatt til 1599,-, mens SkittFIske har den til 1899,-. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Retsub Posted November 29, 2014 Share Posted November 29, 2014 Når Kamko kom på markedet lå prisen på over 2000NOK, så J&F`s veiledende stemmer nok. Butikker kjørte kampanje på produktet, pris og marginer ble presset. Å forvente at J&F skal redusere prisen 30-40 % på en vare som allerede har redusert pris/liten margin, er i beste fall naivt De har ikke noen imponerende regnskapstall de siste årene, og det vil ikke bli bedre av å selge varer med tap. http://testbasen.tv2.no/test/378/stor-t ... r#prod2512" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank Å hoooo!! Jakka koster 1599 på magasinet og hos skitt fiske. Og det har den gjort i årsvis ( sikkert fast lavpris ).jakka har stått på forsiden til j/f nettside til 1599-. I over en mnd... Når JEG da får mail om at det er 30% på klær så regner jeg da med at jakka plutselig ikke stiger til 2100 .... I markedsføringsloven er det krav til at førprisen som oppgis er reel. Dersom butikken den siste 1,5 mnd ikke har solgt jakka til veiledende pris og ikke har minimum tre salg til denne prisenkan det fort være villedende markedsføring. Blar en litt ned på linken under står følgende . Gjennom en rekke saker for Markedsrådet er det siden blitt etablert en praksis hvor Forbrukerombudet når det gjelder kapitalvarer, først aksepterer en «førpris» som reell hvis: 1) prisen har vært gjeldende i minst 6 uker, 2) det har skjedd minst 3 salg av produktet til denne prisen og 3) hvis det gjelder annonsering for en butikkjede så må krav 1) og 2) gjelde for hver enkelt butikk i kjeden. http://www.magma.no/pristilbud-veiledning-eller-villeding?tid=213203 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiefen.v-2 Posted November 29, 2014 Share Posted November 29, 2014 En å oppleve så dårlig service at en handler våpen der 3 ganger-må være fælt; søk hjelp før du blir ytterligere traumatisert..... Holder dere på på samme vis når dere skal handle TV og vaskemaskin også?? Og når ble en jakke eller bukse en kapitalvare??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Retsub Posted November 29, 2014 Share Posted November 29, 2014 Ifølge Forbrukerrådet så gjelder dette og frukt og grønt hos Kiwi så kan ikke se at det ikke skal gjelde jakker da. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krever-at-kiwi-kutter-moms-reklamen/a/527294/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiefen.v-2 Posted November 29, 2014 Share Posted November 29, 2014 Så skriv en klage og send til forbrukerombudet da. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ctm-4 Posted November 29, 2014 Share Posted November 29, 2014 1599 er faktisk 30% veil er 2299kr på jakka. Er det faen mæ mulig?????? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rak Posted November 29, 2014 Share Posted November 29, 2014 Hva er reell førpris? Er det kampanjeprisene til J&F og Magasinet på 1599,-? Er det skittfiske sin pris til 1899,- , NJFF butikken til 2190,- , Villmarksbutikken til 2299,- eller Beveren Sport til 2199,-? Jeg også ser at dette er en gråsone, men jeg som forbruker forventer ikke 30-40% på et produkt det alllerede kjøres en "tilsvarende" kampanje på. Hadde alle utsalgssteder ligget på 1599,- , så hadde man kunne anta at dette var veiledende. Men ikke på et produkt det opplagt er kampanje på, hvis man sammenligner pris med andre utsalgssteder. http://www.villmarksbutikken.net/Produk ... leecejakke" target="_blank http://www.beverensport.no/products/hrkila-kamko" target="_blank http://www.njffbutikken.no/no/artiklar/ ... dbar-.html" target="_blank Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Retsub Posted November 29, 2014 Share Posted November 29, 2014 I følge samme link som jeg la ut i sted så er reel førpris det den aktuelle butikken har solgt varen for tidligere. En reell pris er en pris som varene har vært til salgs for i butikken. Hvis har man ikke en reell førpris og dermed ikke et reelt prisavslag, sier Gjedrem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nakken Posted November 29, 2014 Share Posted November 29, 2014 Gjedrem 3 år senere : http://forbrukerombudet.no/2011/03/villedende-bruk-av-veiledende-priser Gjedrem 4 år senere : http://www.forbrukerombudet.no/2012/08/11042399.0 Gjedrem i dag : http://forbrukerombudet.no/id/11043260.0 Det skjer tilsynelatende ingenting med dem som jukser. Jeg finner ihvertfall ingen saker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gullvingen Posted November 29, 2014 Share Posted November 29, 2014 De fleste er prisbeviste og lar seg ikke lure... Denne esken koster f.eks 139.- pluss frakt fra Winge, på game-on koster den 69.- http://wingevapen.no/index.php?do=product&id=1603 Var ment som et eksempel, jeg bruker ikke slikt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunnerside Posted November 29, 2014 Share Posted November 29, 2014 Jakt & Friluft + kundeservice = Ikke enig du.. Har bare opplevd topp service fra dem i JF Arendal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gullvingen Posted November 29, 2014 Share Posted November 29, 2014 Så er de mer kundevennlige og oppvakte der enn andre steder da... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
furuoglyng Posted November 30, 2014 Share Posted November 30, 2014 Alle gode opplevelser baserer seg på en plettfri handel. Blir det derimot krøll i bestillinga feks feil vare eller leveringstid, da stopper kommunikasjonen temmelig brått også i Arendal. Som jeg har nevnt tidligere i tråden, så er det spørs hvem som tar imot bestillinger, og kommunikasjon oppstår igjen når man kontakter rett person som virkelig ordner opp i dette. Det er viktig å få en ordrebekreftelse på ting man bestiller fra J&F. Bestilte meg en rifle i Arendal for en stund siden for deretter å finne ut etter 3 måneder at den som tok imot bestillinga ikke hadde bestilt varen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.