Jump to content

Hvilken 9mm bruker de beste i Norge på felt?


FarentilBirger

Recommended Posts

Skal kjøpe pistol snart og trenger dere erfarne skytteres innspill.

Skal primært bruke pistolen til felt og trening på blink.

Den "beste" 9mm er vel ikke lett å få alle til å bli enige om hva er, men hva bruker de beste i Norge på feltskyting? De beste bruker jo som regel det beste utstyret..

Kriteriene mine er:

Øvre pris er ca. 20.000,-

Lader ikke selv. Kommer til å bruke mantlet kjøpeammo.

Hvem pistol utmerker seg i toppen av feltstevner nå nasjonalt/internasjonalt? Er det stor variasjon på klasser her?

Hvilke forhandlere har anledning til å la meg prøve modeller?

 

Er klar over at jeg burde prøve flere, men føler ikke dette er så lett å få til her i Sandefjord..

 

Skal søke om lisens til neste uke så jeg er veldig handleklar. Har du en topp pistol å selge så send gjerne en PM.

 

På forhånd takk for svar.

Link to comment
Share on other sites

Mener å ha sett en del Pardinieiere i toppen av militærfeltlistene rundt om kring, også på NM. GT45-9 og GT-9 er vel det det går mest i. Har også observert STI 6-tommere med grei plassering.

 

Min erfaring tilsier at man kan skaffe seg et fortrinn med en 6-tommer kontra kortere våpen, men som alltid er det skyttern bak som bestemmer det meste av resultatet....men 6 tommere er etter min mening mye mer "taknemmlig" å skyte med.

Link to comment
Share on other sites

Det er Pardini GT9 som troner på toppen og har gjort det i mange år, ifølge Børselars selv skulle man nesten tro den var produsert med feltskyting som primæroppgave ...

 

Det som gjør at Pardini GT9 er at nesten hele rekyllen går inn i armen med minimal munningsvipp pga lav kjernelinje og topklasse balanse, dette gjør at du lettere og fortere finner igjen siktepunktet ditt noe som utvilsomt er viktig med dårlig tid og flere målgrupper ...

 

Har selv en Smith 952 PC og ble veldig overrasket over hvor mye lettere det var å skyte felt med GT9, den står på handlelista mi :-)

Link to comment
Share on other sites

Ikke tenk så mye på hva "de beste" bruker, men den pistolen du selv gjør deg opp en mening om at er best for deg. Selv har jeg lånt dyre pistoler som Tanfoglio og klarte ikke treffe låveveggen med den, men gi meg en 1911 så er det andre boller.

 

De fleste forhandlere lar deg låne på utlånserklæring om du har en innvilget søknad på 9mm. Da kan du få prøvd litt.

 

Om jeg hadde hatt 20k å bruke på en pistol til militærfelt, så hadde jeg personlig sett på STI, Nighthawk etc. Men så er jeg 1911-freak. Selv nøyer jeg meg med en M1911A1 fra krigens dager og skyter lett bedre enn de med dyre pistoler 8)

Link to comment
Share on other sites

og skyter lett bedre enn de med dyre pistoler 8)

Gjelder det alle med dyrere pistoler? For det tror jeg ikke noe på.

Er vel i grenen Militærpistol det er lettest å "kjøpe poeng" Det er lettere å fylle ei feltløype med en Browning Buckmark i finpistol enn det er med en cz 75 i mil felt.

Pardini er nok kanskje den beste pistolen for mange, tidligere var prisen og grei på de. Pardini har vel det beste avtrekket, sikter av toppklasse og lav kjernelinje. Bakdelen er jo grepet, helt forferdelig i mine hender og den direkte rekylen bakover gjør at mine albuer ikke tåler det i lengden. Lett å få super presisjon og.

Tanfoglio sine matchutgaver er og veldig gode pistoler, med godt grep. Står på min liste av kandidater om jeg skal skifte mil.våpen.

1911 av høy kvalitet finns det en del av, har hatt og har det fremdeles. Har hatt gode resultater med STI TargetMaster, topp presisjon, men veldig sleidetung, avtrekket kan og variere noe fra våpen til våpen. Les Baer har jeg nå i .45, standard 5"-supert våpen, men trenger en avtrekkfiks.

Sig har mange modeller, skyter nå med en 226x-six, supert avtrekk, gode sikter og lett å få god presisjon, men ørlite feit i grepet for meg, skiftet skjefteplater nå og det ble litt bedre. Her er 220x-six i 9mm et godt alternativ med singlestack grepsramme.

En annen pistol jeg kjenner jeg har lyst på er Sig 210 Super Target, må få prøvd en slik, rapporter fra en toppskytter jeg kjenner er vertfall gode.

Hvilke kriterier setter jeg selv høyest med et godt milfeltvåpen (i mine øyne)

1 Godt avtrekk

2Tyngde på våpenet, gjerne over 1250g

3 Presisjon

4 Grep

5 Løpslengde ikke så kritisk, men ikke under 5", er mere opptatt av tyngden på våpenet enn selve lengden/siktelinjen. Men ender som regel opp med en 6" for å være på den sikkre siden.. Disse punktene er ikke nødvedigvis i prioritert rekkefølge.

Typiske tjenestevåpen som Glock og cz er for lette til å levere jevnt gode resultater på feltskyting, bruker mye tid på å få siktene tilbake på blink, dette er våpen for de som er gode å skyte fra før og som har god rekylkontroll. En Shadow begynner å nærme seg noe, den har den ekstra tyngden som temmer rekylen.

Det våpenet som er enklest å skyte godt med enhånds på poengskive vil nok også være det beste for deg til mil.felt. Verre er det ikke 8)

Link to comment
Share on other sites

Litt dumt formulert, men selvsagt ikke alle. Stort sett alle i klubben dog.

 

Poenget er uansett at "det beste" ikke er nødvendigvis det beste for deg.

 

Når det gjelder å kjøpe seg poeng så er det revolvergrenene som er lettest å kjøpe/lade seg til poeng :mrgreen:

Vi har jo noe så skummelt som faktorkrav i militær.

 

Er faktisk litt enig i det du sier om enhandsskyting, da den standplassen er den de fleste taper poeng på.

 

Slik her er prioriteringslisten for et våpen man blir god med:

1: Grep som passer deg kombinert med avtrekk som ikke sitter for langt fremme eller bak.

2: Lett og konsist avtrekk.

3: Tyngde og ikke "topptung" som veldig mange plastpistoler er. I denne kategorien faller også løpslengde inn under.

4: Egenpresisjon, våpenet må ikke ha noe særlig egenspredning.

5: Sikter som passer deg.

 

Bonus

1: Funksjonalitet, den må kunne lades til akkurat rett over faktor med minimum kulevekt og et raskt krutt.

2: Kresen, den bør kunne lades med alle typer ammo i det kaliberet og virke.

Link to comment
Share on other sites

"Å kjøpe seg poeng og ikke tenkt så mye hva de beste bruker!"

 

I dag klarer du å klemme ut av deg mye dumt Rausheim.

 

Selvfølgelig lønner det seg å se på hva de beste bruker, det er en grunn til at de valgte nettopp det våpenet de bruker og det er et veldig godt utgangspunkt for hva du skal velge selv, snakk med folk, prøv forskjellige våpen så langt det lar seg gjøre.

 

Å kjøpe seg poeng er noe av det dummeste jeg hører, er fortsatt den som holder i våpenet som er viktigst for poengsummen, at noen har bedre verktøy er en ting men de er ofte de som også bruker mest tid på banen ... er nemlig slik Rausheim at om Klodrik kjøper seg en Les Baer så må han fortsatt bruke tid på trening for å bli god med den ...

Link to comment
Share on other sites

Så la han kjøpe en pardini til 20k, for deretter å finne ut at han ikke treffer vollen en gang. Vips, der mister vi enda en skytter pga utstyrsjaget. Uansett hvor mye du trener med et våpen, så må det passe deg for at treningen skal ha noe effekt.

 

Det dummeste man kan gjøre er å kjøpe våpen man skal bruke til konkurranse uten å ha prøvd det eller tilsvarende (mtp grep osv).

 

Man kan kjøpe seg poeng, sånn er det bare. Selvsagt må man kunne betjene våpenet, men om du og jeg skyter med 2 revolvere. Den ene er en Colt Python med avtrekk som et sta esel kontra en racegun alà S&W 686 modifisert etter alle kunstens regler, så vil vi begge gjøre det bedre med sistnevnte enn førstnevnte.

Link to comment
Share on other sites

Vas og pølsevev. :wink:

 

Man kjøper seg ikke poeng, man kjøper seg poeng tap.

Hele tankegangen er jo bakvendt med dere gutter, lese og lær.

 

Når man skal kjøpe eget /egne våpen, er det viktig å kjøp det våpen som passer en best Innen det budsjettet man har. Av og til (ganske ofte faktisk) vil det lønne seg å kjøpe noe dyrere enn budsjettert.

Innen de fleste budsjett, er der flere valgmuligheter. Om man ikke tar dette på alvor, og tester hva som fungerer best for en selv, er faren overhengende for at man ender opp med å ha kjøpt seg ett poengtap, sammenlignet med det beste valget innen budsjettet (Forutsatt at budsjettet er realistisk i forhold til hva som forventes oppnådd).

 

Har selv skutt ett par sesonger med sig x-six (NM inkl), og våpenet er meget godt. Men jeg har i dag en Pardini PC45/9 som jeg er godt fornøyd med (selv om den er 1" kortere enn den burde til felt).

 

For meg var altså pardinien det beste alternativet til 15k, og jeg anser at jeg har kjøpt mindre poengtap enn de fleste. (I forhold til egne evner og preferanser).

 

Edit: Korrigerte litt mobil autokorrektur.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

En god skytter er en god skytter, blitt grusa av folk med cz75 (ikke b engang) og glock, så kjøpesier er (desverre?) umulig.

 

Har litt utvalg, men nm i grovfelt blir p226 x-six og milfelt blir p220 x-six :), backup er sphinx/1911/2011

 

Lyst å teste en p210 supertarget, men mr telefonoperatør kjøper jo aldri en så jeg får testa! kompis har gt45, annen har gt9, fantastiske begge 2, om ikke supertarget innfrir blir det en slik.

 

Har lyst å få testet en x-five til praktisken.. mye man vil ha testet ;)

 

En god skytter skyter like bra med 5", med det sagt har jeg bare 6" i NSF og 5" i DSSN

 

Mitt råd er, TEST ALT. internett-spec-topp-trumph-racing funker ikke.

Link to comment
Share on other sites

Litt om 5" kontra 6", min pc45/9 er som pc indikerer en 5". Jeg er ikke ett sekund i tvil om at gt45/9 (6") hadde vært ett merkbart bedre valg til NSF 1GM (Jepp skyter 1G med den også, for å bli bedre enhånds. Har 32 til Hammerlien om jeg vil jage poeng. :wink: ).

 

GT9 / 45/9 (6") er mer stabil i rekylen, enda mindre vipp i løpet. Og den ekstra siktelinjen merkes positivt. Spesielt i 7GM.

Jeg anbefaler klart 6" løp på det meste til milfelt. 1911/2011 modeller untatt. Der må man være sikker på at det er for noe for en selv, forskjellen er der stor mellom 5" og 6" løp.

 

Noe av det værste jeg har skutt med er STI Targetmaster (6"), ikke for at våpenet er dårlig (Langt der i fra). Men fordi jeg ikke klarer treg rekylimpuls, å vente en "halv" time på at siktene skal finne det forgodt å innfinne seg i siktelinjen er ikke for meg. Om JMB hadde ment at 1911 skulle ha 6" løp, hadde han laget de slik. :wink:

5" 1911/2011 derimot.... Se det er ett heelt annet dyr. (Oh yeah!).

 

 

 

Litt IPSC:

 

Mitt valg av våpen til milfelt er basert på at PC45/9 (5" løp) er lovlig å bruke i IPSC standard, og brukes der med suksess (Nåja, ikke mannen bak spakene men våpenet). Slik at jeg kan bruke samme våpen til standard og NSF 1GM/7GM

 

Jeg har nå engang mulighet til å velge topp fritt til min PC45/9 (ca 7000kr), så en 6" 9mm topp, eller en 5" 40s&w/45acp topp er i hus i det øyeblikk der settes av penger til det (Våpendeler er greit å få innvilget). Så enkelt er det ikke med alle våpen, så her må man tenke seg nøye om hva man velger. (Pardini har jo sine ulemper når det kommer til ipsc bruk, grunnet lite utvalg på hylsterfronten).

 

Så til Sig x-five, jeg anbefaler ikke Sig x-five til dynamisk. (Muligens unntatt den aller siste modellen som er ett helt annet dyr enn de tidligere, men jeg har ikke skutt med den, så juryen er ute inntil videre).

Begrunnelse: Vansklig å skyte raskt med, mye pipeløft, relage som fort aktiveres ved høyt grep osv. Fantastisk presisjon, men hva hjelper kun daa når pardinien er ferdig på "halve" tiden? med samme presisjon. Jeg tar faktisk en skikkelig tuna Glock 19 til std nårsomhelst, fremfor x-five utgavene. (Med mulig unntak av den siste).

Merk, dette er mine opplevelser av x-five. Milage may vary!

 

 

 

Åja, til TS. Pardini GT9 / GT45/9, Sig x-six/210, og diverse gode 5" 19/2011er (T.d. STI Rangemaster) er første hylle for feltskyting. Deretter kommer mer eller mindre matchutgaver av Tjenestevåpen, og rene tjenestevåpen på den absolutte bunn.

Link to comment
Share on other sites

Uten tvil!

 

Å sitere seg selv er jo egentlig litt klysete, men jeg ser at denne passer like godt her som i spesialpistoltråden.

 

Kjøpe seg fordeler? Ser svært få som gjør det. Derimot så ser jeg mange som kjøper seg handicap, og så klager de på det etterpå.

 

Masse fint man kan kjøpe, ikke tvil om det. Hvis man har et budsjett som ikke helt strekker til toppmodellene, så se på bruktmarkedet. Selv skyter jeg felt med en Sig X-Five Allround om dagen, den fikk jeg pent brukt for den nette sum av kr. 6500,-. Skulle gjerne hatt en X-Six, men femmern duger greit den også.

 

Hvis man er fersk og skal ha sin første 9mm, og valget står mellom Glock 17/19 eller Shadow, som jeg har inntrykk av at det gjør for svært mange: Kjøp for guds skyld Shadow.

Link to comment
Share on other sites

G19 etc. Kontra shadow: kommer an på om grepet passer en. Passer shadow, hør på lindskog. Mer for pengene er det nok vanskelig å få i dag. Passer den ikke, ja da er det bortkastet kronasje. Slik er det med alt i denne sporten. (obs! Brukt shadow taper en ikke mye på, og den er av innlysende grunner lettsolgt). Shadow er vel nærmest default nybegynner våpen til ipsc production, og ett helt greit nybegynner våpen i felt.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Støtter de som mener at Pardini GT45/9 er klart best.

 

Men jeg skriver nå for å minne om en test i Vapentidningen for 3-4 år siden. Våpen var to blodtunede SIG. Identiske bortsett fra løpslengde 5 og 6 tommer. Skytterne var tre erfarne feltskyttere fra øvre nivå i Sverige.

 

Etter praktisk skytetest ute i feltløypa, var det ingen resultatforskjell (poeng) mellom de to våpen.

Link to comment
Share on other sites

 

Pardini GT9.

Sig Sauer X-Six.

Sig P210.

STI Target Master.

 

Er ikke det fasitsvaret da?

 

Ville personlig lagt til STI Rangemaster også (muligens fordi jeg eier en) :)

Men jeg er da IKKE en av Norges beste, hvis det var det som var kravet for å komme på lista over gode våpen. :)

Langt dustcover, så den har ørlite mere vekt fremme for mindre munning flip.

 

Link to comment
Share on other sites

Han burde istedenfor å kjøpe en Pardini til 20k, kjøpe en pistol som passer til 10k og bruke resten på ammo, for han må skyte, skyte, skyte og gjett hva? Skyte mer.

 

Nå må du roe deg ned litt Rausheim!

 

Han spurte og fikk godt begrunnede svar, nå er det opp til han hva som skjer videre ...

Link to comment
Share on other sites

Som jeg nevnte tidligere...det er ikke pistolen som vinner NM, det er han som holder i den...jeg som er under middels god skytter hadde neppe gjort det stort bedre med en Pardini enn jeg gjør med min lett modifiserte Colt Government 9mm. men ts spurte jo om hva slags våpen de beste brukte og de bruker muligens Pardini ;)

Link to comment
Share on other sites

Varegg:

Så ikke be folk roe seg ned når de gir det eneste rådet som er gyldig når man skal handle seg et våpen, nemlig kjøpe det som passer deg og gir deg rom for å kunne trene masse :winke1:

 

For slik du formulerer deg så skal han prøve en Pardini, så kjøpe den. Det er stor sansynlighet for at når han prøver den så treffer han absolutt ingenting, så vil han sitte igjen med "men dette er hva de på kammeret sa var best og alt annet er dårlig, så da kan jeg like godt gi faen i hele skytingen for jeg blir ikke bedre".

Link to comment
Share on other sites

Bør tilføyes at det også er en del som for tiden selger sine Tanfoglio Stock II, ikke fordi det er noe galt med dem, men fordi Stock III har kommet, og de mener de kan dra nytte av oppgraderingene. Dette gjør at du kan få tak på Stock II relativt rimelig, som i praksis er en fabrikkoppgradert CZ75. Treffsikker og pålitelig.

 

//Svein

Link to comment
Share on other sites

En av de beste 9mm feltpistoler har vært og er vel fremdeles SIG P210-5. Tror jeg anbefaler TS å kjøpe en brukt SIG P210-5, eventuelt en P210-6, hvis han får tak i en. Og bruker penger på ammo. Kanskje også investere i ladeutstyr.

 

Som Rausheim skriver, trening er viktig. Ikke alle har råd til en dyr pistol og så trene 10 tusenvis av skudd i året. Og det må til, hvis en skal blir god.

Link to comment
Share on other sites

Ref priser, du får jo en brukt pardini for 10k i disse dager, av og til under til og med, viktig å sørge for at den funksjonerer og er frisk, men det gjelder jo om den er ny også.

 

Lading og 9mm ammo.. tjaaa du får jo bra fabrikk for 1,3-1,5, så lite å spare på lading med dagens kule/hette/kruttpriser dessverre, er det ikke det store argumentet å lade selv for å kunne trene mere, er jo kun om man virkelig vil tyne faktor og spesielle ladninger.

Link to comment
Share on other sites

Lading og 9mm ammo.. tjaaa du får jo bra fabrikk for 1,3-1,5, så lite å spare på lading med dagens kule/hette/kruttpriser dessverre, er det ikke det store argumentet å lade selv for å kunne trene mere, er jo kun om man virkelig vil tyne faktor og spesielle ladninger.

Støping av egne kuler, gir da også gevinst og får prisen ennå lengere ned på hjemmeladd. Så det er nok fremdeles lønnsomt, hvis en skyter mye. Og skyter en lite, har vel også våpentype mindre å si. Da er en i den nedre halvdelen på resultatlista (eller bunn) likevell. :)

Link to comment
Share on other sites

 

Takk for mange svar og god temperatur til tider.

Virker som om det blir vanskelig å komme seg unna GT9 etter hva mange nevner her.

Har en på hånden, men hva skal en nybegynner se etter på den?

Denne skal ikke ha gått mer enn 3000 skudd så det kan ikke være så stor slitasje på den. Ellers så synes jeg Tanfoglio Limited Custom ser fet ut. Disse blir veldig raskt solgt på Finn.no så risikoen her er vel også veldig liten ved event. kjøp.

Det eneste som "skremmer" meg litt er hvor mange som sier at GT9 ikke passer for så mange skyttere.

Er jo ganske grønn med å skyte med grovt så hva skal jeg se/kjenne etter for å sjekke om den passer for meg? Er det rett og slett at jeg vil slite med å treffe godt med den eller vil hånden bli sliten pga. kjernelinjen?

 

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke du skal bekymre deg for at en Pardini GT9 ikke skal passe deg.

At pardini skulle lage en pistol som kun passer 10% av skytterne, som enkelte hevder, tror jeg ikke på.

Hvis vi skal overføre dette til revolvere, vil jo s&w passe 95% av felt skytterne.

Som du sikkert har oppdaget er svaret mange gir, "kjøp den pistolen som passer deg best".

Som nybegynner å skal finne ut hvilken pistol som " passer deg" er ikke enkelt, hvis det i heller att er mulig.

Din oppfatning av hva som passer, kan jeg garantere deg vil forandre seg gjennom karrieren.

Når det er sagt, mener jeg at millitærfelt er den felt grenenen som krever mest trening/øvelse for å få jamt gode resultater.

Hvis du kjøper en brukt pardini, og finner ut, etter noen tusen skudd. At du vil prøve noe annet. Er den lett å få solgt, uten at du taper alt for mye.

 

Roar

Link to comment
Share on other sites

I løpet av de siste årene har jeg sikkert opplevd mellom 10 og 15 skyttere som har prøvd Pardini forut for kjøp. Jeg kan ikke huske en eneste som har kommet til den konklusjon at den "ikke passet", og at de dermed har avstått fra kjøp.

Link to comment
Share on other sites

til TS, har du ikke tilgang på noen våpen via andre medlemmer i din klubb? hos oss har jeg ved flere anledninger latt "ferskinger" prøve noen av mine våpen under oppsyn når de er usikre på hva de vil kjøpe.

Link to comment
Share on other sites

Jo, men vi har inneskyting hvor det er våpenutleie og uteskyting uten utleie.

Har også grovskyting inne, men har fått forsøkt for lite. Skyting av grovt er etter utleie kl. 20:00 og har to småjenter som jeg legger ved de tider. Ikke noe stress hvis jeg ikke passer så godt til den pistolen jeg kjøper, da er det jo bare å selge og kjøpe en annen. Lettere å prøve flere våpen når en har selv også tror jeg. Heller veldig mot GT9 så gleder meg veldig:)

Link to comment
Share on other sites

Er ingen Pardinimann, men tror nok Pardini er det våpenet jeg hadde skutt best med om jeg hadde fått slengt til meg en gjeng "ukjente" pistoler. De få seriene jeg har skutt med en slik, har vært uforskammet gode. Har man normale hender, hanskestørrelse 8-10 så passer det meste. At ett våpen skal passe, det er en uttalelse jeg tar med en stoor klype salt, man kan venne seg til det meste. Grepet på en Pardini "passer" ikke meg, men skyter godt med den fordi. Og albuene mine er bedre nå, så kanskje en gang..

Er vel mere våpeninteresse som styrer mine valg, en Pardini er liksom litt for slick! Om man ikke treffer låveveggen med en med en Pardini , så er man bare en nybegynner, litt trening og så sitter det. Har kjempet meg gjennom cz 75-sig 210-5, glock 34 med 6" løp,STI TargetMaster og nå en Sig x-six. Føler enda ikke at jeg har funnet det optimale våpenet, kan være det er Pardini. Men en Sig 210 Super Target er 100 ganger mer sexy..

Så FarentilBirger, grav dypt, kjøp en Pardini. De er funksjonssikre, presise og lett å skyte godt med. Og om importøren av Pardini gir meg en, skal jeg og skyte med en, men DET skjer nok aldri.

Link to comment
Share on other sites

Litt om Pardini GT9 / GT45/9

 

Dette er i prinsippet samme våpen, med forskjellig grep og magasiner. GT9 har minst grep (Normalgrep og er det som den de fleste foretrekker når de sammenligner direkte med en GT45/9). Grep i øvre kant av normalstørrelse, firkantet. De fleste skyter godt med denne. (Typisk for en normal noenlunde fersk Shadow skytter, er forskjellen såpass at de ikke går i glemmeboka med det første).

 

De har i prinsipp samme sleide/topp, samme oppbygging og sannsynligvis stort sett samme deler rundt om.

 

Forskjellen er at det større grepet i GT45/9, muligjør større magasiner (Plass til større patroner, ikke fler). Men grepet er stort og firkantet. Krever litt større hender.

 

Avtrekk er pistolenes fremste fordel, de går utenpå det meste, og er justerbart så det rekker. (Desverre ikke lengde justering av avtrekker som på x-six). Avtrekket alene bidrar stort til bedre resultater.

 

 

GT9 leveres kun i 9x19 her i landet (9x21 der 9x19 er forbudt). Leveres med 5" og 6" løp (Heter PC9 m 5" løp). Kan ha både 5" og 6" top på samme våpen.

 

GT45/9 leveres i 9x19 / 9x21, 40s&w, og 45acp. Ett og samme våpen kan ha topper til alle disse kalibrene i begge lengder.

 

Pris ny for begge typene hos Børselars er ca 17500kr (Titan utgaven er 20500kr, kun bling så vidt jeg kan se).

Min er duotone bronse/svart (Som jeg synes er penest).

 

Pris ekstra top (Komplett m/løp sikte etc.) var ca 7000kr, muligens litt opp nå.

 

Kjente feil GT9 / GT45/9? Enkelte har problemer med justeringsskruer i avtrekket som skrur seg ut (Fikses med locktite/neglelakk), andre har problemer med at skru for sikringsfløy løsner fra tid til annen (Løses med Locktite/neglelakk, eller en etterstramming fra tid til annen), ellers normal sjekk av at alt ser ok ut.

 

Pistolene er svært lette å holde rene, Duotone bronse slipper kruttslam lett (Tørk av med oljet klut). Låseblokk for pipe er lett å ta ut når en vil ha storrengjøring, sleide er svært enkel å ta av (Litt kinkig å få på igjen om man har rekylfjærguide med buffer, original guiden går alltid lett å få på). OBS! Løpet kan være noe hærk å få ut av sleiden, om man sluntrer unna med pussen. Dette grunnet små toleranser. (Napper en det ofte ut og tørker av, er det ikke noe problem).

 

Finnes ikke mange som skyter dårligere med en Pardini, de fleste skyter bedre med en. Enten de liker den eller ei.

 

Men som alltid prøv, prøv, prøv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...