Jump to content

Elgjakta 2008


LeivVidar

Recommended Posts

tror denne jakta slår alle rekorder. I dag var jeg og obduserte oksen som jeg har nevnt tidligere i tråden. Vassa i mark osv :shock:. Men fant etterhvert ut at den har fått skikkelig juling eller så har den ramlet ut for en skrent og gått skadet litt. For begge bogene var blodslåtte og 4 ribbein bak for det 7 var knekt og det ene beinet stod inn i den ene lunga. :?

 

Og på vei hjem derfra kommer det jaggu en kvige hoppende ut i veien og rett i fronten på bilen :(. Så ødelagt jakt bil og ei kvige som tusler inn i skogen. Så dagen i dag har gått med til ettersøk og leiting etter deler til bilen. Men det ser ut til å ordne seg. Elgen fikk jeg skutt etter et kort ettersøk, den hadde punktert den ene lunga og stod og sturte inne i ett plante felt 4-500 meter fra bilen. Og deler til bilen har jeg fåt tak i. Front ruta blir bytta i morgen. Så i helga blir det hektisk. jobbe helg, elgjakt og reparer bil. for så å reise nordover på mandag :shock:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 257
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nydelig okse... Er dritmisunnelig!

 

Ja du kan tro jeg fikk store øyne da jeg kom fram til naboposten! Han er en liten skøyer han som skjøt, så når han hadde skutt sa han over radioen "Har skutt en okse med skal vi se, 12,13,14,15 spir!" Ja ikke sant sa jeg til meg selv, så jeg sto bare å glante da jeg kom fram!

Link to comment
Share on other sites

Starter på igjen i morra. Var rundt jaktterrenget på dieseldrev i kveld, og kom over denne skapningen:

 

http://home.online.no/~sivertb/temp/elgjakt/kua.wmv

 

Har fått tilsagn om å vurdere kreket i dagslys, vi har ikke tildelt ku så den blir i tilfelle slakta og solgt til tildelingsområdets inntekt (storvaldet). Jeg er rimelig sikker på at det er den samme som har gått her i et par år nå, og den bør tas. Skikkelig avmagra, dårlig i en framfot. Ikke en elg å satse på for framtida som avlsdyr...

Enig med de andre her. Syns ikke kua virket SÅ ille, men det er kanskje noe annet når man ser den "live". Jeg syns den kalven virka ganske stor, en ku som klarer å få fram så store kalver må jo være verdifull(?). Men det er jo vanskelig å si ut fra en filmsnutt, det kan jo omså være en liten 1 1/2 åring i følge med kua, selv om det likner en kalv.

Link to comment
Share on other sites

må vel skyte kalven først ja men det regner jeg med at du har full kontroll på jibrag.

syns ikke kua så så veldig radmager ut men er vel ikke spesielt feit heller for å si det sånn. Syns egentlig ikke det virket som om foten plaget henne spesielt mye heller, men det er vanskelig å si, er nok vesentlig enklere i dagslys.

kan foresten nevne at vi hadde ei halt ku gående på nabovaldet i mange år, hu kom med en kalv hvert eneste år før hu tilslutt ble skutt på kvota. Var ikke en kjøttbit utenpå den ene bogplata og tydelig en gammel skade av noe slag.

har ikke dere sånn flerårskvote?? brukt opp ku kvoten?

Rent forvaltningsmessig er det nok best å skyte den med tanke på at 2/3 2,5 åringer kommer med kalv (ifølge livmorundersøkelse gjort av hint)

Viss dette resultatet stemmer så vil vel egentelig høyt uttak av kviger være et diskusjonstema, eller hva????

 

Ja, hvis det blir felling så blir det en dobbeltsmell. Kalv har vi kvote på, ku er ikke tildelt til noen lag på denne runden i vårt tildelingsområde - men området har en driftsplan med maks 10% ku så den går av totalen der. Dette betyr også at uttak av voksen ku har vært lavt i fjor og i år, og det er rett å plukke ut dyr som dette. Mulig det er vanskelig å se på filmen og at jeg er preget av å ha sett det live, men den virka skikkelig skral, både i kroppsfasong og bevegelser. Hvis det er samme dyr som jeg har sett tidligere (og det tror jeg) halter den tydelig på et frambein, men det vises best når den kommer opp i litt fart. Ser ut som om venstre frambein (sett forfra) er skjeiv og/eller stiv i kneleddet. I tillegg vises hoftebeinet tydelig, låra har den typiske innsunkne fasongen, framenden er smal og kantete istedet for å være rund og fyldig, ribbeina vises rimelig godt. Synes den ligner på en gammel taretorsk, liten i kroppen med et digert hode. Skal ganne på at den er rimelig fettløs. At kalven er stor trenger ikke å bety noe, hunndyr kan tære på kroppsreservene for å sørge for at kalven får det den skal ha, i så stor grad at det går ut over dem sjøl. Både fettreserver og nedbrytning av protein (muskler).

 

Akkurat nå hadde det selvsagt vært interessant med et bilde av kua på kroken. Vi får se hvordan det sparker i vei...

Link to comment
Share on other sites

I morra skal endelig vi også ut, i landets sørligste kommune.

Pokker som jeg irriterte meg over at laget bestemte seg for å droppe første jaktdagen, forrige søndag... :evil:

 

Men i morra er det på an igjen. Med altfor mange skyttere, udugelige jagere og forhåpentligvis en og annen elg og hjort.

For å sette det litt på spissen... Men du verden så spennende det er.

 

Og med fare for å erte på meg hele sørlandet. I år har vi endelig okse på kvoten og

jaggu går det ikke tre, kanskje fire sværinger med 6-20 tagger....

 

Selv om oddsene ikke er så store for fall, gleder jeg meg som en unge :D

 

Skitt jakt folkens! Jeg går snart inn i den årlige transen...

Link to comment
Share on other sites

I morgen blir min første jaktdag i 2. perioden. I dag var kona syk, så jeg måtte være hjemme og passe barn. Det skal vel sies at pappa var en smule gretten i dag... :oops: Det ble heldigvis (for meg) ikke skutt noen dyr i dag, som tilsier at vi fremdeles har 2 kalver igjen på kvoten. :-) Så i morgen blir det spennende! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk start her hos oss. Fire dyr i bakken i dag.

 

Jeg fikk gleden av det mest gromme av det gromme på elgjakt. Elg skutt i los for egen hund. I tillegg var det en fin 6-takkers okse med slaktevekt rundt 250kg.

 

Og ilddåpen til Sakofruen i 375H&H. MEGET fornøyd med både skuddreaksjon og kulehull :D .

 

n534361338_1352039_1544.jpg

 

Vi er nå 4 dager ute i jakta og halve kvoten på 22 dyr er skutt.

 

I dag fikk jeg en fin piggokse på morra`n og 375`n fikk gjøre jobben på sin andre elg i mine hender. Liker denne børsa knallgodt!

 

1223494861.jpg

 

Finnes ikke dårlig vær når man har dette humøret :mrgreen: Min far er en ekstremt rå fører av jernhest.

 

1223494702.jpg

 

 

 

Da er vi oppe i 16 elg. Lillebrutter skjøt sin elg nr.2 og 3 i dag. Superstas!

Her er oksen:

1223755277.jpg

 

Har også fått lagt ut en liten snutt av piggoksen jeg skjøt for noen dager siden.

Link to comment
Share on other sites

Hjemme fra ei ukes elgjakt med blandede følelser. jakta har egentlig gått bra. fått fem av seks. jeg felte ei kvige forrige søndag. Bra med elg i terrenget, men...

 

skulle så gjerne hatt elgbikkja her nå. Hun ble borte fra peileren klokka 09.30 i går. 'Ingen signal på GPS-peileren, men merkelige signaler fra Tracker'n. Etter 8 timer var jeg heldig og fant henne. Hun hadde sittet fast i ei myr, og hadde myrjøsse over hele seg, til og med hodet. GPS peileren på ryggen hennes hadde hele tiden vært under myra, derav inget signal. Bikkja måtte bæres ned igjen, hun var helt utmattet etter kampen med myra. Klokka 06:00 i dag ringte fatter'n som har bikkja, og fortalte at hun hadde sovnet inn :( det var synd. Hun var 3 år og gode prøveresultater. Takk og lov at det står to valper etter henne hjemme i gården. Men lell da gut......... :(

Link to comment
Share on other sites

I morgen blir min første jaktdag i 2. perioden. I dag var kona syk, så jeg måtte være hjemme og passe barn. Det skal vel sies at pappa var en smule gretten i dag... :oops: Det ble heldigvis (for meg) ikke skutt noen dyr i dag, som tilsier at vi fremdeles har 2 kalver igjen på kvoten. :-) Så i morgen blir det spennende! :mrgreen:

 

Enden på historien ble at to kalver ble skutt før klokken hadde passert 09.00. Så da er det "bare" et år til neste gang... :-|

Link to comment
Share on other sites

Huff da Påsan Dette var tragisk å høre :(. Var hun i tilsynelatende tålig form etter litt tid hjemme, eller var hun veldig medtatt hele tiden?

 

Hun gikk tålig greit, om enn litt støl. Hoppet opp i sofaen flere ganger i løpet av kvelden. Men en veit aldri hva som skjer da en tar av sporselen og slipper hunden, men denne gangen gikk det altså ikke så bra..

 

Vetrinæren mente at bikkja var så utkjørt at ikke hjertet klarte mer.

Link to comment
Share on other sites

Har et fantastisk bilde der skytter bader for å hente elgen, ei kvige, som for på vannet før jeg fikk satt siste skudd i den.

 

Skytter som skjøt først strippet og dro den til lands etter ørene :lol::D

 

Jeg lovet å ikke legge ut bilde...det holder jeg.

 

Vi har igjen 2 ungdyr og en Hjortebukk.

Link to comment
Share on other sites

Mine to elger fra årets jakt.

 

269872.jpeg

Ny personlig rekord = 6 spir, 236 kg

 

269871.jpeg

1,5 års okse ca 130 kg

 

 

Legg merke til farven på dyrene. Har en stor stamme med grå/hvit elg på valdet. Etterkommere av en helt hvit okse vi hadde der ute for 10-15 år siden. Disse er grå, i fjor skjøt vi en 1,5 års okse som var mye lysere.

Link to comment
Share on other sites

Ja da kommer liten rapport fra elgjakta iår......har vært en fin jakt iår. Vært bra med tråkk og hatt mye kontakt med elgæ. I tillegg til fint vær største delen av jakta....tåler noen dager med regn også. Finnes ikke dårlig vær.....bare dårlige klær....osv...

 

Vi bor på ei gammal sæter under jakt...langt inne på skogen og midt i terrenget vårt. Det er endel av jakta det.....bo slik i snaue to uker med trivelige jaktkammmerater.

 

Jeg har vært heldig iår og skutt 3 av 4 dyr som er felt. Har fortsatt et dyr igjen på kvota som er 5 dyr.

 

Var også heldig iår og felte en fin 10 spirs okse. Var fine hønn og min hittil største elg. Hadde en slaktevekt på 240kg.

 

Her er bilde av dyrene jeg felte:

dsc00015ey6.th.jpgthpix.gif

 

Og her er ekstra bilde av oksen:

normal_DSC00262.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Etter en del tekniske problemer med diverse dataduppeditter er vi endelig på nett fra hytta.

"Elgjakta 2008" kan dere følge på egen nettside og vi skal heretter bestrebe oss på å oppdatere hver dag. Det blir nok et bilde eller to til fra de dagene som er gått, også.

 

Gratulerer til alle med gode resultater så langt og skit jakt videre til de som fortsatt mangler dyr.

Link to comment
Share on other sites

Etter en del tekniske problemer med diverse dataduppeditter er vi endelig på nett fra hytta.

"Elgjakta 2008" kan dere følge på egen nettside og vi skal heretter bestrebe oss på å oppdatere hver dag. Det blir nok et bilde eller to til fra de dagene som er gått, også.

 

Gratulerer til alle med gode resultater så langt og skit jakt videre til de som fortsatt mangler dyr.

 

 

 

Gratulerer så mye med flott okse !

Ble to til på meg søndag for unghunden etter meld jeg sendte deg !

Det var noen små grå på fire bein ved siden av oksen din så jeg :wink:

(Jämt-fantast )

Link to comment
Share on other sites

da var de 2 første ukene av elgjakta for meg over.

vi har nå 7 av 10 dyr.

jeg fikk skutt ei ku på ca. 80 meter, 218kg slaktevekt.

ny rifle, men samme gode kule som tidligere (30-06 med swift a-frame 180grain)

 

det ser ut som dyrene har flokka seg i veldig skog-tette områder.

(kan være pga minst 1 bjørn og 2 ulver som er observert)

Link to comment
Share on other sites

Og det var kaaaaaldt!!

 

Har et fantastisk bilde der skytter bader for å hente elgen, ei kvige, som for på vannet før jeg fikk satt siste skudd i den.

 

Skytter som skjøt først strippet og dro den til lands etter ørene :lol::D

 

Jeg lovet å ikke legge ut bilde...det holder jeg.

 

Vi har igjen 2 ungdyr og en Hjortebukk.

Link to comment
Share on other sites

da var de 2 første ukene av elgjakta for meg over.

vi har nå 7 av 10 dyr.

jeg fikk skutt ei ku på ca. 80 meter, 218kg slaktevekt.

ny rifle, men samme gode kule som tidligere (30-06 med swift a-frame 180grain)

 

det ser ut som dyrene har flokka seg i veldig skog-tette områder.

(kan være pga minst 1 bjørn og 2 ulver som er observert)

 

 

Det var ei lang ku :)

Link to comment
Share on other sites

I dag ettermiddag datt elg nr.4 og 5 for meg i år. Lagets nr.18 og 19.

 

Ingen artig situasjon da et av nabolagene våre var uheldig å skjøt ei ku i fra kalvene hennes i helgen. Disse 2 kalvene ble i dag skutt på et av jordene i terrenget vårt. Vi har dyr igjen på kvoten og har skutt lite kalv så det passet jo forsåvidt fint i så måte.

 

1224192412.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ikke for å mobbe ladden, men det så ut som skikkelig åkerjakt på siloelg :)

 

Sånn er terrenget på vårt vald:

272115.jpeg

 

Nå skal det sies at det kanskje er i bratteste laget... Falt ned to elger utfor skrenten midt på bildet for to år siden. I år falt det ned en liten okse en annen plass....

Link to comment
Share on other sites

Ikke for å mobbe ladden, men det så ut som skikkelig åkerjakt på siloelg :)

 

Sånn er terrenget på vårt vald:

272115.jpeg

 

Nå skal det sies at det kanskje er i bratteste laget... Falt ned to elger utfor skrenten midt på bildet for to år siden. I år falt det ned en liten okse en annen plass....

 

Haha! Kall det hva du vil du. Vi har ihvertfall høye slaktevekter, sykt mye elg og jeg betaler ikke ei krone for jakta. At terrenget ikke er vilt og barskt gjør meg ingenting. Man rekker ikke "gå tur" under jakta her nede. Her det elgkontakt stort sett konstant. Er opptatt av å smyge på los stort sett hele dagen :D .

 

1224191857.jpg

Link to comment
Share on other sites

Her er min første elg noensinne, skutt i dag under elgjakta i Sverige.

En kalv på 76 kg slaktevekt, skutt med Remington 700 XCR med nosler 30.06 på ca 35 meter.

 

Fikk under drev med hund i bånd (Jämthund) øye på to dyr i bevegelse laaaaangt unna fra jakttårnet jeg satt i.

Pulsen spratt opp fra de vanlige 70 til bortimot 250 (føltes ihvertfall sånn...) og jeg hentet opp børsa og la dem i

kikkertsiktet... det var en stor fin ku med kalv i følge, og siden kvoten på store dyr i terrenget hvor jeg går er full,

så var det bare kalven som var "aktuell" (Må nevnes at i terrenget hvor jeg jakter, er det fri avskytning av kalv...)

 

Hadde begge dyrene i siktet leeenge, og valgte å klemme av da jeg selv følte at forholdene var best... Og det ble en

klokkeren treff, med lite kjøttskade på dyret.

Ble litt bekymret rett etter at skuddet falt, for jeg så absolutt ingen skuddreaksjon på kalven - den virket uberørt.

Men jeg konkuderte med jeg kunne umulig ha bommet på det holdet, og riktig nok, falt kalven etter ca 15 sek og 10 meter puuuh :)

For hundeføreren var det også en fin opplevelse, siden det var det første dyret som var blitt felt på hans drev.

 

Alt i alt, en utrolig flott opplevelse, både for meg og hundefører - når alt klaffer 100%

 

normal_redigert.jpg

 

FastFWD

Link to comment
Share on other sites

Var på jakt med nabo-jaktlaget som trengte hjelp for å i det hele tatt å få tatt dyr i år. Så i dag falt en kalv.. En liten en på 53 kg.. :shock: Kom en okse på posten min, jeg la an og skulle akkurat til å plystre på han, da snudde han rasshølet til og stakk til skogs! Men det var utrolig spennende

Link to comment
Share on other sites

Unghunden hadde vel 2timer los idag noe som førte til fall hos nabolaget, fikk selv komme til fallet og vomme, var bare 300m fra delet. Noe som førte til at hun fikk ragge og kose seg skikkelig på fallet, fin opplevelse for oss begge, fikk faktisk opp varmen noen hakk. Utrolig hvor kalt det blir etter noe aktivitet og så passiv venting.

Link to comment
Share on other sites

Unghunden hadde vel 2timer los idag noe som førte til fall hos nabolaget, fikk selv komme til fallet og vomme, var bare 300m fra delet. Noe som førte til at hun fikk ragge og kose seg skikkelig på fallet, fin opplevelse for oss begge, fikk faktisk opp varmen noen hakk. Utrolig hvor kalt det blir etter noe aktivitet og så passiv venting.

 

Det var ikke ei kvige du måtte vomme vel?

You got me there.

Link to comment
Share on other sites

Har stadig kikket innom tråden, men ikke hatt tid til å skrive noe.

 

Her har elgjakta rullet for fullt siden 10. oktober og gjør det fortsatt selv om jegerne begynner å falle fra.

Den første dagen gikk med til å telle elg og gjøre seg kjent med terrenget for de som var nye i år, så braket det løs på dag to med 14 elg i to forskjellige drev.

Da fikk en av tyskerne en 4 spiring inn mot posten, han så den allerede på 250 meters hold og hadde noen minutter med heftig hjerterytme, antagelig både før og etter at skuddene gikk på 40 meters avstand.

Oksen la seg pent ned på kanten mot elva og lot seg villig trekkes ned til traktorvei derfra. :)

 

Neste elgen falt før drevet var kommet igang dagen derpå, da postene skulle gå ut fikk de øye på noe som minnet om en vetleku rett borti hogstfeltet, de sto leeenge og kikket på den mens de vurderte om den skulle innlemmes i årets midagsmat, men før de kom til noen konklusjon fikk en av karene øye på en vetleokse som plutselig åpenbarte seg rett ovenfor det andre dyret.

Etter litt diskusjon kom de endelig til enighet om hvem som skulle skyte, sikkert ikke noen lett diskusjon når det står 5 stykker på samme plassen, men det smalt og ungstuten ramlet kast i kast nedover til den landet med et brak rett ved siden av kua som knapt lot seg merke med det.

Det eneste som skjedde var at en kalv stakk hodet frem fra buskene.

Altså hadde den lille kua kalv, greit at ingen falt for fristelsen til å skyte da.

Deretter fulgte en lengre seanse der BDG satt og lokket til kua og kalven var på knappe 15 meters hold.

Det påfølgende drevet opp i bratte lia medførte ikke annet resultat enn at alle ble søkkblaute.

 

Neste elgfall var et par dager senere, da jaktet vi oppå toppen av den samme høyden vi klateret i tidligere.

Og allerede før postene var på plass kom spørsmålet på radio om noen hadde med en sag så man kunne få saget av geviret...... :shock:

Det viste seg at et par av postene hadde snublet over en ganske så død elgokse oppå toppen, den hadde tydligvis fått et skudd i vomma og tuslet seg avgårde før den stupte under en granbusk på vår side av grensa.

Tror nok jeg vil rette en henstilling til styret i storvaldet her om å innskjerpe rutinene på ettersøk og poengtere overfor de enkelte jaktfeltene at de følger opp disse henstillingene, for dette er labert. :(

 

Uansett så resulterte drevet i at det sprang elg i alle retninger og to ungdyr falt på den samme posten med rundt 20 minutters mellomrom, og dermed gikk resten av dagen med til å dra dyrene ned og få hengt de opp.

 

Så fulgte noen rolige dager der folk satt og nøt godværet oppunder toppene for å speide etter hjort, uten å komme til skudd.

 

Etter noen dagers jakt med redusert bemanning og særdeles lite vind kom det til nytt fall i går, da hadde vi avsluttet et drev og var på vei nedover, men plutselig bryter en av kompisene inn på radio med en melding om at vi måtte stå stille, han hadde tatt ut en hjort som gikk østover.

Jaja, jeg satte meg ned på en tue mellom noen busker og lot unghunden beite litt blåbær, regnet jo med at hjorten sprang som merra den blinde enten over eller under meg i lia uansett.

Etter lengre tid venting tente jeg en røyk og betraktet regnet som dryppet fra hattebremmen, minuttene ruslet sakte avgårde og jeg besluttet meg for å gå videre nedover, da blir bikkja med et spiss.

Og joda, langs myra rett ovenfor kommer det en 7 taggers hjort spankulerende i bedagelig tempo, uten å la seg affisere av at den hadde en sulten jeger i hælene.

Idet dyret kommer over en liten rabbe med et par tørrgraner får jeg fritt skuddfelt og lar 9,3'n tale.

Dyret reagerer med å bykse skrått oppover og inn i tettskogen, ser den i kikkerten en gang til, men da er unghunden foran meg så jeg holder igjen skuddet, neste glimt jeg ser av hjorten er bak tette graner og jeg avstår fra flere skudd.

Da har jeg allerede lagt merke til at bukken sjangler og kommer med hese gispelyder så jeg regner med at den har fått et brukbart treff i maskinrommet, noe jeg og melder fra på radio.

Så tar jeg med unghunden opp på skuddplass og lar den prøve å rekke ut sporet, noe som ikke er så vanskelig da det liger stripper med lyst lungeblod i lyngen.

Bikkja sporer med liv og lyst, og i kanten av en liten myr 50 meter lenger bort ligger bukken.

Jeg kaller da opp de andre og sier fra at resulatet er topp, samt at John antagelig er den mest effektive løshunden vi har i terrenget, han dukker selv opp like etterpå med et stort glis.

 

Så konklusjonen er at elgjakt i trøndelag kan ha de mest uventede utfall, at det ble observert 4 hjort til i det samme området, deriblant en enda større bukk, understreker det ytterligere.

 

Nå venter vi bare på fler jegere så vi kan gi oss i kast med den siste vetlekua og storoksen som er igjen på kvota. :)

Link to comment
Share on other sites

Da fikk eg endeli somlet meg til å legge ut noen bilder fra elgjakta(ttt) :roll:

 

Om morgenen første jaktdagen fikk jeg skutt en 13 taggers okse , men det bildet ville ikkje la seg laste opp av en eller anna grunn... :cry:

 

 

 

Kua kom tuslende på post på slutten av samme dagen, husker jeg tenkte at: "Næh, så heldi kan eg f.. ikkje være!!" :lol:

 

normal_HPIM0301.JPG

 

Jeg og far min, han skjøt en kalv dagen etterpå :)Og enda godt var det, for arven sin skyld :lol::lol::lol:

 

normal_HPIM0300.JPG

 

 

En dag jeg alltid kommer til å huske, ikke nok med at jeg fikk skutt den første oksen min, men en ku i tillegg :D

Link to comment
Share on other sites

Dette er første året jeg er med på elgjakt :)

 

På søndag på siste drivet kom det tre elger, ei veldig stor ku, en stor kalv og ei litt mindre ku til sist.

Jeg skøt på den siste :D , ett lungeskudd som gikk ut på andre siden og ett skudd i bogen. Kua falt etter ca. 80-100m.

Har dessverre ikke bilder ennå. Den veide 220kg uten pels, hode og resten som vi ikke spiser (kalles vel slaktevekt).

 

Børsa er ei Tikka T3 Hunter .308w kjøpt to uker før jaktstart. Så det ble litt travelt å få skutt de obligatoriske skuddene. Kula er Federal Fusion(ett eller annet).

 

PS: Det var den stoore kua fremst som hadde kalven :wink:

Link to comment
Share on other sites

 

..........................

Bikkja sporer med liv og lyst, og i kanten av en liten myr 50 meter lenger bort ligger bukken.

Jeg kaller da opp de andre og sier fra at resulatet er topp, samt at John antagelig er den mest effektive løshunden vi har i terrenget, han dukker selv opp like etterpå med et stort glis.

........................

 

 

Grattis med hjorten Stykkjunkeren :D:D:D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...