Jump to content

Milde himmel for noen bruktpriser


Aircooled

Recommended Posts

Selvsagt vil antall skudd gjennom pangen ha endel å si. Men jeg er alltid skeptisk til hva som oppgis i annonsene på det området. Det stemmer(nesten)aldri. Det finnes jo ingen bruktvåpen som har gått med enn 200-300 skudd når de selges :wink: . Og når det er sagt så kan et våpen som har gått 1 skudd være i betydligere dårligere stand enn et som har gått 5000.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 111
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Halv pris på brukt kan være en grei, generell regel, men det er jo markedet som styrer. Anerkjente varer er høyere priset. De blir gjerne solgt lell, om ikke prisen er tullete høy.

 

Prøvde å selge en splitter ny Leupold VX6 før jul. Tre uker og ikke brukt. Nypris er 12 000,-. Jeg fikk rabatt. Ga 7 800,-. Annonserte til 7 500,- inkl frakt. Én ga bud. Annonserte her, på Finn.no og på Facebook. På sistnevnte sted må idiotene ha etablert seg.... Fikk bud på 6 000,- fra en via Finn. Burde jeg solgt? Skulle jeg tatt halv pris av hva jeg ga? Enkelte mener jo at det automatisk er halv pris ut av butikken. Det blir helt meningsløst egentlig. Jeg beholdt det i hvert fall. Og nå selger jeg det ikke for under 9 000,-, for så fordømt bra er det! ;-) Er ikke til salgs da...

 

Kan ellers nevne at jeg nylig har solgt to Zeiss Classic-sikter. Ett tre år gammel. Over to tredeler av nypris da. Solgt på ti min. Ett til på kanskje rundt samme alder. Usikker siden jeg selv kjøpte det brukt. Halv pris av nypris den gangen. Jeg tapte 200,- på to år. Solgt på ti min.

 

Jeg har kjøpt et gammelt Zeiss V-sikte med lys. Ga 8 lapper. Overpriset, kanskje det, men jeg ville ha det... Ser så å si aldri billige slike uansett.

 

Man bør også se på nypris for dette produktet, og ikke minst, om produktet er av anerkjent kvalitet, hva får en for samme pris nytt? Feks vil jeg heller ha en 30 år gammel Sako i god stand til 5 000,- (er vel over halv pris av ny dette, men det er en rimelig pris) enn en billigrifle med tyggegummistokk til samme pris... Kjøper heller en 20 år gammel Zeiss Victory med lys fremfor en ny Duralyt til samme pris (gjort..).

 

Eldre "billigting" ser jeg ikke etter, under halv pris eller ei.

 

Ting tyder på at har man riktig vare, som er etterspurt, er ikke "regelen" om halv pris osv noe å gruble på. Har man "feil" vare, det samme.

Link to comment
Share on other sites

Legger jeg noe ut på finn.no så forventer jeg at folk skal prute, gjelder bare å ha is i magen så blir det solgt til en pris du er fornøyd med

Denne + den fra han som 'alltid skal prute' er direkte medvirkende til at priser ofte blir satt kunstigt høyt.

Det ene er jo laget for den andre.

 

Men når noen f.eks legger ut en brukt match jern, 2 høvdinger mindre en hva en nytt jern koster og at man på toppen koste på et nytt skjefte, da kan selgeren bare sitte der med brukte jernet, for da kjøper jeg heller et nytt.

Link to comment
Share on other sites

Guest loudenboomer

Som andre skriver - pris bestemmes av hva folk vil betale for varen. Jeg mener at å kjøpe brukt der en sparer skarve 10% er uspiselig med mindre varen selges ubrukt og raskt etter kjøp. Granti og reklamasjonsrett er en vare vi kaller forsikring, denne brukes opp ved siden av generell slitasje/tidens tann. I tillegg har en alltid et moment av usikkerhet til hvordan varen er behandlet av tidligere eier. På toppen av dette har en faktor som er litt verre å måle - foreldelse. En ser nå på f.eks kikkertmarkedet at prisene på både eldre zeiss og swarovski faller på nye varer, dette grunnet at det er kommet ny modell. Så har en "venners-vennersfest" og andre knalltilbud en kan hoppe på om en tar seg tid og følger med litt. Veiledende er ingen mal for nypris. Når det kommer våpen vil "garderoben" videre presse prisene ned.

 

Summen av det overstående gjør at jeg skal ha veldig gode priser på brukt om jeg skal slå til(30-50%). Jeg mener det er helt merkelig hva folk er villige til å betale for brukte ting på f.eks finn.

Link to comment
Share on other sites

Altså, å betale 12 000 for en 1911 som i utgangspunktet koster 7000 er i mine øyne vilt. Selv om det følger med hylster, belte, 8 mag og har fått en avtrekksjobb.

 

Måtte se denne artikkelen, heldigvis var det ikke så ille som du fremstilte det (synes nå jeg). Pistolen ser jo helt strøken ut, det er forøvrig 10 stk 8 skudds magasiner, ikke 8 slik du skriver. Etter hva selger skriver og hva jeg kan se på bildene, så er mer eller mindre alle delene byttet om til bedre deler (ser ut som ed brown og wilson combat mye av det). 12k for den er kanskje litt mye, hvis alle delene er satt inn ordentlig og avtrekkerjobben er gjort bra, så kunne jeg strekt meg til 11, man trenger mye magasiner i classic x) men jeg har allerede en sprek 1911:P

 

Som andre skriver her. Verdien er det folk er villige til å betale.

Link to comment
Share on other sites

For å få en "faglig" vurdering av pris; Hva vil være riktig bruktpris om jeg bestemmer meg å selge min Ruger Red Lable o/u hagle, kaliber 20 magnum?

Kjøpt ny hos Søilen for noen år siden og brukt veldig lite, kun jakt, ikke baneskutt, 5 stk choker.

 

I tilfelle moderator vurderer dette som dårlig skjult salgsannonse, så er ikke det hensikten.

Er kun i tidlig fase tenkemodus og her diskuterer vi jo bruktpriser... :)

(Har jeg tråkket over streken så er det naturligvis bare å fjerne innlegget.)

Link to comment
Share on other sites

Må innrømme at jeg er usikker på nypris, da jeg ikke finner den noe sted?

Søilen har kun i kaliber 12, og de koster 12900.-

Men mener bestemt at nyprisen var godt over det da jeg kjøpte den i 2001 (nærmere 15000.- ?)

Pr i dag ser det ikke ut som om denne lenger er i Ruger sitt utvalg?

Link to comment
Share on other sites

Nå er det vel sånn at når man skal kjøpe brukt så skal man ha det billigst mulig,selger man våpenet etter en stund så har situasjonen snudd.Da skal man ha mest mulig for det.Jeg betaler gjerne god pris for et brukt pent våpen som er "rettet"på.Avtrekkerjobb,beddet,i det hele tatt gjort bedre enn da det forlot masseproduksjonen på fabrikken.

Link to comment
Share on other sites

Brukt betyr ikke halvpris. Her kommer det mer anpå hva som har blitt gjort med våpnene og hvor bra de er.

 

Ta feks ett eksempel, en skytter kjøper seg en 6" 686 - tar med den til en børsemaker og får tjunet avtrekk, bobbet hanen, byttet sikter og evnt setter på ett nytt skjefte. Dette er en kostnad på ca 2500-3500 kr - som igjen betyr at våpnet øker i pris. Skytteren kan bruke dette i mange år før han evnt vurderer å bytte pipa, vrir da av orginal pipa og setter på en WL match pipe - dette koster da kr 4000.- Dvs at han etter kjøp av nytt våpen har kostet på like mye som våpnet ble sogt nytt for - man selger da ikke dette for kr 3500.- til en som mener at det skal være halvpris !

 

Har selv flere våpen som i utgangspunktet koster fra 5-7500 som jeg ikke hadde solgt for under 10K+ - nettopp pga at de er modifiserte og fremstår så bra at man enkelt kjemper om medaljer i NM - selger da ikke disse til en "guttunge" med for liten sparekonto - skulle det av formodning skje må jeg ha fått ett slag eller drypp....

 

K.

Link to comment
Share on other sites

når det gjelder custom våpen, og verdien av disse, så har jeg aldri solgt custom håndvåpen, men har nå solgt en og annen custom rifle opp igjennom, og tapt mye penger. Rifler til tja20 K har jeg ikke fått mer en 10-12 for når interessen har skiftet, eller havesyken har trengt seg på.

Jeg ville aldri betalt 10 K for en 686 som var bobba, tuna og bytta løp på, og ikke er jeg guttunge og ikke er jeg plaget med liten sparekonto. Ta den Ruger 1911 jeg henviste til i sted, som lå eller ligger ute for 12000. Det hjelper ikke at kostprisen til vedkommende sikkert var 12 K. Våpen + mag + tuning, for våpenet er brukt. Rett og slett. Om man kjøper en ny BMW 520, senker den, setter på 20 toms felger ,og koster på den 50 000 i stasj, kan man ikke regne med å få igjen bilens pris ny + de 50 tusen man har kostet på når man skal selge den.

Det funker ikke sånn. Brukt er brukt

Hele poenget mitt med å kjøpe brukt er 1 av 2

1: jeg sparer penger på å kjøpe brukt, eller

2: det er mot formodning så inni granskauen vanskelig å få fatt i akkurat det våpnet

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Enig med aircooled. Blir som en gammel volvo 240 til 5000. En ung råner kan customisere så mye han vil. Men mesteparten av beløpet blir penger ut vinduet den dagen han skal selge.. jeg kjøper ikke brukt hvis ikke prisen er lav nok. Kjøper man nytt, har man iallfall garantien 100% i orden.

Link to comment
Share on other sites

Stiller meg bak de to siste talere her

Noen har trua på at de får igjen,eller tjener litt på ting. Sånn fungerer det rett og slett ikke.

Det er vel også veldig mange av dem som legger ut ting for salg med en høy pris slik at de har "noe å gå på",for å få det de vil.

Så en av postene her om en som hadde sett et luftgevær til høyere pris enn det det koster nytt. Gratulerer!

Brukt er og blir brukt..

 

Kjøper heller nytt enn å spare marginalt med kroner

 

Edit : skrivefeil

Link to comment
Share on other sites

Ok, så løp å kjøp en 60 talls Amerikans Muskelbil for 5000 kr - for mer er den jo ikke verdt ! Selv om vi snakker veteran, pusset opp og godt vedlikeholdt. Eller hva med ett gammelt hus som er holdt vedlike, her snakker vi om en verdi økning på 3-4% pr år - merkelig at det samme ikke kan gjelde våpen.

 

Kanskje på tide å få hode ut fra ett visst sted eller?

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke sagt at det er umulig å tjene penger på gamle ting. Hvis tilbud er lik null og etterspølrseln er stor. Så går prisen opp. Det er elementært..

Hvis man hadde funnet en nyprodusert ac cobra, så hadde ikke de gamle vært så mye verdt som de er i dag. Det finnes mange farger mellom sort og hvitt for å si det sånn. Så en "halvpris regel" er ikke skrevet i stein.. Har selv feks ei veldig ettertraktet liten aaa lommelykt som jeg kjøpte for 79$. Nå går dem for 250$ og opp for ei brukt ei. Er det umulig å få tak i en ny, og etterspørselen er stor, så går prisen opp.

Link to comment
Share on other sites

Ok, så løp å kjøp en 60 talls Amerikans Muskelbil for 5000 kr - for mer er den jo ikke verdt ! Selv om vi snakker veteran, pusset opp og godt vedlikeholdt. Eller hva med ett gammelt hus som er holdt vedlike, her snakker vi om en verdi økning på 3-4% pr år - merkelig at det samme ikke kan gjelde våpen.

 

Kanskje på tide å få hode ut fra ett visst sted eller?

 

K.

Vell, meninger er som rasshøl, alle har ett. Du kan da seriøst ikke sammenlikne hus og veteranbiler, med prisene på bruktvåpen i norge. Jeg kom med to konkrete eksempler i begynnelsen av tråden, av ting jeg mener var godt overpriset brukte standard hyllevåpen. en S&W mod 28 med avtrekksfeil til 4500, og en SR1911 med ustyr og annet til 12 000. Hvis folk kjøper de, så superbra for selger. Men fortsatt mener jeg at nypris + evt modifikasjoner = bruktpris etter noen år er helt på bærtur.

PS: lykke til bromark, om du tror du kan pusse opp en veteranbil og tror du skal få igjen utleggene :mrgreen: Det er pengesluk det

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Våpengarderoben på maks 6 våpen er vel også noe som gjør det vanskelig for mange å handle som de vil og som dermed presser prisene ned når vi skal selge brukte våpen.

Derfor blir det litt feil å sammenligne med andre varer det er lettere for folk å impulshandle

og som man kan kjøpe fritt.

Link to comment
Share on other sites

Det tror jeg absolutt er en medvirkende årsak ja. Jeg vet for egen del at det er mye jeg hadde impulskjøpt hvis jeg bare kunne handle uten å tenke på garderobe, bruksområde eller søknad.

 

Når det gjelder våpen som er påkostet så kommer det helt an på hva som er gjort, av hvem det er gjort (altså om arbeidet er bra utført eller ikke), og om det er modifikasjoner jeg selv kunne tenke meg å påkoste et våpen.

 

Veldig mange farger mellom svart og hvitt som en sa tidligere, alt kommer an på.

Link to comment
Share on other sites

Har fått en godkjent søknad på Mini 14 tilbake på fredag og tok turen innom Finn for å sjekke :shock:

En brukt, som er kappet og gjenget, med 8 stk magasiner og noe annet vas. 15 000??

 

Han skal ha 5500 over nypris? Hvordan døtte meg er det mulig? :roll:

Er det for å "ha noe å gå ned på i tilfelle prutere"?

Link to comment
Share on other sites

Eller fordi det er venteliste for å skaffe en ny? magasiner koster jo også litt.....Selv så kjøpte jeg nettop en brukt Ruger SR9 av en her på forumet, prisen på en ny SR9 er rett i overkant av 5000,- selv så betalte jeg 5000,- for en pent brukt men da fikk jeg med 5 ekstra magasiner, 2 mag holdere og et Riwal hylster...kjappt søk på nett ga en samlet nypris på ca 10 000,- så da var kanskje ikke prisen jeg betalte så veldig høy alikevel (selv om jeg gjorde et tappert forsøk på å prute)

Link to comment
Share on other sites

Ja, deg om det :roll:

Blir ikke en viet ett blikk til fra denne kanten retning den minien. Kommer ALDRI til å betale 15K for en brukt mini. Det er flere butikker som har annonsert for nye minieri det siste. Mulig de har gått tomme.

 

Søilen har så vidt jeg ser 7,62x39mm inne. Men jeg har ikke det travelt. Kan vente til det dukker opp noe.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel nettopp prisene noen tror de skal få som gjør at annonsene blir liggende ute vinter å vår uten å bli solgt :roll:

Hva er så halv pris av ny pris?

Er det det samme som halv pris av betalt pris, eller halv pris av veil pris?

Dersom man går ut ifra halv pris av veiledende pris tror jeg man er inne på noe.

Det er også en vesentlig prisforskjell om man kjøper feks en sauer 202 hos Kjartan vaapen i indre grukkedal og hos en stor kjede på det sentrale østlendsområdet.

Har sett annonser på finn, ofte litt nord i landet som er dyrere en å kjøpe den splitt ny over disk her i Oslo.

Har selv solgt noen rifler til ca. Halv pris av ny pris (veil) (kun ett eller to år gamle) og blitt kvitt de med en gang.

Men jeg har aldrig betalt veiledende priser når jeg har kjøpt nye våpen hos forhandlere heller.

Jeg har aldrig kjøpt et brukt våpen, men skulle jeg det måtte det ha vært mye å spare.

Ser at det i en del annonser skrives ting som "tilnærmet ny" "ubrukt" "fantasi pris" skal jeg ha en ny, ubrukt rifle til butikkpris handler jeg vel ikke på Finn.no.

Kjøper man idag en ny rifle burde man også klare å snakke til seg kapping og gjenging av løp inkl. I prisen dersom man ønsker det ellers er det jo bare å innhente et tilbud fra konkurent, så dette hever på ingen måte prisen på et våpen mener jeg.

 

Dette er min mening og sikkert flere som er både enige og uenige med meg, men tror definitivt at mange innbiller seg at det de har har en høyere verdi en hva det faktisk har.

 

Mvh

Sauerhansen

Link to comment
Share on other sites

2/3 av ny pris på salgstidspunktet har jeg synes er rimelig for pent brukte kvalitetsvarer.

Feks optikk eller våpen som det er lite brukt/slitasje på.

 

Halvpris er greit forutsatt at det er mye kosmetisk eller andre feil som gjør at vare ikke er helt på topp.

 

Dette gjelder både som kjøper og selger.

 

Synes det er rart at folk sier de forventer halv pris på varer o.l bare fordi de er tatt ut av butikken.

Ta feks zeiss/swarowski optikk, blir slikt tatt vare på vil de vare lengre enn man selv lever.

Mange pisser vekk mere penger på byen eller i lånerenter på dyre biler i løpet av få år.

Link to comment
Share on other sites

Igjen... En vare har ingen verdi utover det en kjøper er villig til å betale for den. Det er ikke noe som er standardisert, men det er derimot noe som det kan tolkes trender og typiske utgaver av. Men, eksempelvis ville jeg for et års tid siden kanskje vurdert å kjøpe en bul M5 i 9mm omden ble tilbudt meg til en pris under 3000 spenn. Indagner jeg på jakt etter en, og er villig til å betale langt mer, for et umoddet eksemplar.

Link to comment
Share on other sites

Ja, vil nok ligge rundt der...så sant du ikke har byttet pipe også, da vil den nok krype opp litt til.

 

K.

Original pipe for 38sp (Full lug). Våpenet er med unntak av smalnet forsikte originalt eller med mulighet til å sette på original delene.

 

Hvor mange nye (Nesten nye) 6" 38sp+p (Tåler magnum ladning i 38 hylser) for revolverfelt finnes det på markede i dag?

 

Denne ble kjøpt fordi den ikke kan brukes i Magnum 1. (Og for å slippe å pusse kanter etter 38sp i 357mkamret tønne når de skulle skytes M1). Og skal byttes ut med en M929JM, da jeg har N-Ramme hender.

Link to comment
Share on other sites

OT:

Denne ble kjøpt fordi den ikke kan brukes i Magnum 1.

 

Er dette helt sant? Kravet til Magnum 1 er:

 

Kal. .357 tom. kal. .40. Kulevekt min 140,0

grain, faktorkrav ≥ 190.

 

I tillegg kreves det at hylsa er 25mm lang (Inkluderer så vidt 10mm Auto.). Med 158 grains kule, så må man opp i drøye 1200 f/s for å klare kravet. Stivt, men ikke umulig i en 6", spesielt en revolver som allerede har tjukkere vegger i tønna.

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

OT:
Denne ble kjøpt fordi den ikke kan brukes i Magnum 1.

 

Er dette helt sant? Kravet til Magnum 1 er:

[...]

 

For å fortsette på offtopic: Forskjell i regler for Mag1 og revolverfelt er vel skrevet ganske nøyaktig så man skal kunne ha grunn til å inneha både en .38spc (som ikke kan brukes i mag1) og en .357, så lenge man kjøper dem i rett rekkefølge? (Kjøper du .357'en først kommer våpenkontoret til å si "Du kan fore den med .38 også..." om du søker snurrepang med revolverfelt som grunn)

 

 

ON TOPIC:

Bruktpriser er i mange tilfeller ren fantasi. Ser mange "prinsipper" blir slengt rundt her, men selv synes jeg de fleste av dem faller på mange punkt. Hva et våpen er verdt avhenger av veldig mange variabler, generelt synes jeg følgende spiller inn:

- Hva må du betale for en flunkende ny slik en i dag?

- Hvordan avviker varen fra ny vare?

- Hvordan ser den ut kosmetisk?

- Hvordan er det med slitasje?

- Er varen modifisert, og hvilken verdi tilfører i så fall modifikasjonen?

- Hva følger med av ekstrautstyr i forhold til hyllevaren?

- Hvordan er det med tilgjengelighet på ny vare?

- Er varen av særskilt historisk verdi?

 

Så er det jo opp til både selger og kjøper å ha et litt edruelig forhold til vurdering ut fra ovennevnte kriterier. En modda 686 er ikke det samme som en modda 686. En revolver nøye tunet av Norén, der alskens småfeil fra produksjon er rettet og toleransene er trangere enn Siv Jensens asylpolitikk er verdt betraktelig mer enn en som har vært litt oppå kjøkkenbenken til den lokale Kaptein Dremel.

 

Et konkret eksempel:

Jeg har en Sig-Sauer P226 Tactical Operations. For meg har den mye affeksjonsverdi og høy bruksverdi. Det var min første pistol, jeg kjenner den godt, jeg vet den er pålitelig. Jeg og den er gode venner. Ingenting av dette betyr noe for en potensiell kjøper.

Jeg vet også hvor mange skudd den har gått, hvilke skavanker den har etc. Jeg vet med meg selv at med mindre jeg finner en komplett tåpe til å kjøpe den kommer jeg til å tape minimum 1/3 av innsatsen på dette spillet. Nypris på en TacOps er vel i region 12+. Ser jeg igjen 8 av de er jeg heldig.

 

Kommer jeg til å kreve mer hvis jeg legger den ut? Visst pokker. Jeg kommer til å fantasiprise helsike utav den, fordi for meg er det ikke nødvendig å selge. Det skader ikke meg å ha den i skapet og ta den frem fra tid til annen. Her er det mye moro i årene fremover, både for meg selv, venner og familie ("Ser du hvor idiot onkel var når han kjøpte sitt første våpen? Han trodde nattsikter kom til å bli nyttig og at picatinny-rails var kult!"). Skal jeg selge den skal jeg ha det den er verdt for meg, ikke det den objektivt er verdt. Den kommer med andre ord kun til å ligge på Finn.no og vente på at en ennå større tulling enn meg, med mer penger enn vett, surfer innom. Slik tenker jeg mye av det som ligger på finn er priset. Så kan dere diskutere fenomenet så mye dere vil, enkelte ting var ikke ment å skulle selges :D

 

Skrevet på bokmål så selv mindre begavede individer kan forstå meg.

Link to comment
Share on other sites

Diskusjon om bruk av .38 spesial i Magnum 1 eller ikke er så hysterisk off-topic at det sikkert med fordel kan fortsette et annet sted enn i en tråd om brukpriser.

 

@Willywandre: Hvis enkelte ting er ment å ikke selges, er det ikke da like greit å være så ærlig med deg selv at du bare ikke legger den ut for salg? Hvorfor kaste bort både din egen tid og tiden til andre brukere av Finn.no e.l. med annonser på ting man egentlig ikke vil selge?

 

Har hørt flere ganger teorien om at mange ting som er til salgs for en drøy pris er lagt ut høyt nettopp for ikke å selges, gjerne fordi kona krever hva det måtte være solgt. Virker som om det kan være litt sannhet i det noen ganger. Da kan man liksom si man har prøvd å få solgt den, men uten hell dessverre. Vel, hvis kona har så godt tak rundt ballene og/eller lommeboka så har man sannsynligvis større problemer i livet enn hvilke våpen/gitarer/fiskestenger etc. man skal beholde og hvilke man skal selge.

Link to comment
Share on other sites

Sier ikke at jeg ikke er interessert i å selge P226'en. Bare ikke til det dere ville ment er en fornuftig pris. Kommer det en kar vandrende og vil gi meg 10 lapper for den skal jeg gå med på det. Jeg vet den er verdt maks 8, realistisk mer i 7-kategorien :D

Så om dere ser den på finn om et par måneder, vit at om dere gir 10 for den blir dere lurt :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøper nesten alt nytt. Liker å ha nyfølelsen og vite hva våpenet har vøri utsatt for og antall skudd gått.

Nye dritt på markedet og problem våpen for salgs.

Og når våpna er kjøpt inn ,så blir de brukt og selges ikke.

Modifiseringer evt blir gjort av fagmessig børsemaker.

Link to comment
Share on other sites

Ett interessant aspekt er at mange kjenner mange og snakken om egne våpen sitter løst på trening og nett. Så derfor er det alltids morsomt å se når "upresise drittvåpen med kjip avtrekk som er skutt talløse ganger og fortsatt suger" blir solgt etterpå som "nesten ny superrifle" til ny pris eller over..

 

Må du selge, så må du, og det er en ting. Men vil du selge for å finansiere ett nytt prosjekt eller våpen, sett prisen slikt at du ikke føler du "taper" på det. Og kjøpere bør holde seg for gode til å komme med skambud eller oppføre seg useriøst.

 

Det er kanskje noen "lol øyeblikk" å se hva selgere ber om. Men selger du selv og legger ut til en gjengs fair pris er det direkte slitsomt å forholde seg til idiotkommentarer på mail eller sms fra kjøpere som helst skulle ha varen gratis.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...