Jump to content

Njff`s nye forsikringsavtale


fabarm lion hunter

Recommended Posts

  • 2 months later...

For ikke å lage en ny tråd, så bruker jeg denne.

 

Gjensidige reklamerer med at du som Njff-medlem får 14% rabatt fra første forsikring, og 18% om du har 3 eller mer.

De mener også at du skal få 17% ekstra rabatt på jakthundforsikring og 10% rabatt på utstyrsforsikring.

 

Jeg fikk et "tilbud" av dem for noen dager siden.

Det slo meg at de skulle ha 12500kr for mine forsikringer, som jeg betaler 10200kr for i dag hos et annet selskap.

Verdiforsikringen på våpen var faktisk nesten dobbelt av hva jeg betaler i dag.

 

Faktisk klarte de ikke å gi meg noen billigere forsikringer med Njff-rabatt, enn de klarte for 1 år siden uten denne avtalen.

Jeg mistenker at de setter "før rabatt"-premien kunstig høy, for at "etter rabatt"-premien skal virke mye rimligere ut.

 

 

Noen med lignende erfaringer?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har 6 forsikringer i Gjensidige fra før. Sendt spørsmål om hvor mye jeg fikk i rabatt nå når avtalen var inngått.

Jeg fikk 3% rabatt. Sendt en mail til dem og sa at det måtte være noe galt da det i reklamen sier at jeg skal ha 17% hvis jeg har 3 forsikringer eller mer. Fikk svar at jeg hadde så god forsikrings-avtale fra før så det kunne de ikke gi. Denne avtalen med NJFF er latterlig.

Link to comment
Share on other sites

Me forsikra nett hunden i Gjensidige via medlemsavtalen. Rabatten tilsvarte omtrent medlemskontingenten, eg fekk over 500.- i rabatt og endte opp med årspremie på kring 1850.-. 15% eigendel på veterinærutgifter opp til kr 20000 og forsikring ved død/ skade som gjer den ueigna til jakthund på kr 10000.

Så her har eg ingenting å klage på.

 

Fekk og tilbod på øvrige forsikringar, men her kjem vi best ut av det med dei avtalene me har frå før.

 

Mvh Lindu

Link to comment
Share on other sites

Samme erfaring som flere har her. De kunne ikke matche noen av de forsikringer jeg har fra før, selv ikke med rabatten. Forespurte de på en verdigjenstandsforsikring på våpen og kikkerter, det fikk jeg ikke dersom jeg ikke hadde andre forsikringer hos de. Så da gikk jeg til If med den, 700,- for 62.500,- i våpen og kikkerter.

 

Direkte skuffende og dårlig av Gjensidige.

 

Eide

Link to comment
Share on other sites

jeg fikk en pris når jeg spurte i første omgang, og når jeg nevnte njff sin avtale så ble orginal summen 10%dyrere. Så totalt ble det da med rabatten 3% billigere. jeg fikk kunn 13%, selvom jeg skulle ha 7 forsikringer.... Tydelig atgjensidige ikke har noen rutine på denne avtalen. Noen kyndige burde kanskje formulere en mail eller brev til njff å opplyse di om dette tullet som gjensidige holder på med? Selv er jeg ikke egnet til det, men jeg stiller med navn og medlemsnummer i mitt eksempel om det trengs.

Link to comment
Share on other sites

Rart de tør å lure en så stor menneskegruppe egentlig. Jeg hadde If for noen år siden. Når jeg nevnte NJFF-medlemskapet der, så fikk jeg et reelt avslag.

 

Om det er flere som har lignende eksempler på prisjuks hos Gjensidige, så kan jeg jo sende en mail til både NJFF og Gjensidige, og be dem svare på det som nevnes i denne tråden.

 

Sent from my GT-S5690 using Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Bare for å si det, alle forsikringer er satt kunstig høyt! Nemi gir ingen rabatt, der får du den summen du får, og "Thats it" Mulig kriteriene avviker ved skade, men jeg har i allefall brukt disse noen år nå! Hadde tidligere Sparbank1.

Så stå på krava, de svindler i vei hele gjengen!

 

Sako_35

Link to comment
Share on other sites

Me forsikra nett hunden i Gjensidige via medlemsavtalen. Rabatten tilsvarte omtrent medlemskontingenten, eg fekk over 500.- i rabatt og endte opp med årspremie på kring 1850.-. 15% eigendel på veterinærutgifter opp til kr 20000 og forsikring ved død/ skade som gjer den ueigna til jakthund på kr 10000.

Så her har eg ingenting å klage på.

 

Fekk og tilbod på øvrige forsikringar, men her kjem vi best ut av det med dei avtalene me har frå før.

 

Mvh Lindu

 

omtrent bare dobbelt så mye som jeg betaler hos Terra det, uten medlems avtale ;-)

Link to comment
Share on other sites

Er det nokon som har prøvd desse anbudssidene på forsikring http://www.forsikringsselskap.org/?gcli ... tAodtD0ANQ" target="_blank eller https://tjenestetorget.no/forsikring/?g ... tAodTyQADg" target="_blank ?

 

No prøvde eg å sende inn desse , på tjenestetorget kom det opp 3 aktuelle selskap som opplysningane eg la inn blir sendt til, og på den andre stod det berre at eg blir kontakta av aktuelle selskap,men der kunne eg velge sjølv kor detaljerte opplysningar eg ville legge inn om forsikringen .

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som har den gamle avtalene NJFF hadde og har fått tilbud fra Gjensidige som ligger høyt over? Isåfall synes jeg dere burde kontakte Henning Ottarsrud i NJFF som er kontaktperson på medlemsfordeler. Såvidt jeg forsto så gikk IF veldig opp i pris når ny avtale skulle forhandles.

Link to comment
Share on other sites

Fekk svar få If at eg kunne prøve deiras kalkulator der ein kan legge inn ein del opplysningar, det gjorde eg og fekk då eit tilbud http://www.if.no/web/no/privat/forsikri ... forsikring" target="_blank Frå KLP fekk til svar at eg måtte vere totalkunde dvs eg måtte ha minst ein hus eller bilforsikring i tillegg. Frå Tryg fekk eg svar at eg ikkje kunne tegne kun hundeforsikring,men om eg hadde fleire forsikringar der i tillegg kunne dei regne på det. Altså er det ulik praksis, hos nokon kan du tegne kun hundeforsikring om du hos andre må du ha fleire forsikringar.Agria er vel blant dei som spesialiserer seg på dyreforsikring.

 

TV2 har gjort ei samanlikning av katte og hundeforsikring og ikkje overraskande er det store forskjellar; http://www.tv2.no/underholdning/hjelper ... wVAGeXh7Ak

Link to comment
Share on other sites

@vest: Jeg har lest forsikringsvilkårene til de store selskapene, og jeg er ikke i tvil der. Agria og Gjensidige har uten tvil best dekning. Agria er den eneste som gir full dekning frem til fylte 8 år. I tillegg dekker de mer enn andre når dyret blir enda eldre. For meg er de også billigst. De har litt høyere egenandel, men jeg flytter ikke selskap på hund.

 

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Klage til Gjenstridige fører nok ikke frem.

Brenner noen for dette kan det muligens jobbes gjennom lokallag, fylkeslag og sentralledd i NJFF for a bedre eller avskaffe avtalen.

Dumt at ikke medlemmene i NJFF får det vi blir lovet gjennom avtalen.

Fremforhandlingen av slike avtaler er sikkert komplisert, men er avtalen så hullete som fremkommer her er det både dårlig og bortkastet arbeid fra NJFF sepresentant. Dette dårlige arbeidet bidrar til å villede foreningens medlemer i private økonomiske spørsmål. Det er ikke bra.

Link to comment
Share on other sites

Har gjensidige fra før av. Så ringte de igår, fikk ca 1000.- billigere i året etter NJFF avtalen. De sa også at jeg hadde mye rabatter pga flere forsikringer fra tidligere.

Men da lurer jeg på hvor dere andre forsikrer dere hvor det er så mye billigere?? Jeg har svart på x ant oppringinger om lovnader om billigere forsikring. Ingen matcher mitt Gjensidige forhold iallefall..

Link to comment
Share on other sites

Nå er det vel slik i forsikring at ett selskap uansett ikke vil være billigst for alle kundene, det er for mange variabler med i bildet. Bl.a. type bil, geografi etc

Nå har jeg ikke satt meg så mye inn i NJFF avtalen, men jeg vil jo tro at dette er en avtale som erstatter Totalkunderabatten som alle Gjensidige kunder får når man samler forsikringer der, men at den gir noen få prosenter mere.(pluss enda noe ekstra på hund/verdisak)

 

Så sånn sett så kan man ikke forvente å få NJFF avtalen på toppen av evt. rabatter man har fra før, bare differansen.

 

Det er vel så vidt jeg kan huske(det stod vel i medlemsbladet for noen nr siden) en forsikringsmegler som har forhandlet frem denne avtalen.

 

Hilsen

Tidligere Gjensidige ansatt, nåværende ansatt i IF (Commercial) og som da naturlig nok ikke bryr seg om denne avtalen :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg aner ikke hva gnensidige har satt til forsikringsbonus for njff hos meg, men nærmeste konkurent ligger over dobbel pris over... Fikk en helt sinnsykt god pris på båten min, derfor den ble så rimelig, har bil, båt og reise hos dem og betaler under 10000kr totalt... Nærmeste konkurent skulle ha 10000kr for bare båten... Speedshark 25 fot, 150hk verdi 650K. Fikk den med litt "pruting" registrert for fart under 30knop og da ble prisen straks veeeldig mye billigere, sa at båten gikk i maks 35 knop, men etter å ha pratet med "sjefen" godtok ham fart under 30, da jeg nærmest aldri er i den farten...

 

Min erfaring er at man må presse dem på pris... Videre er det lurt å betale hvert halvår og bytte bilforsikring etter 6mnd, ved 6mnd får man nemlig automatisk bonusøkning ved bytte til nytt selskap! ;) kom meg opp i 70% på halv tid, ved å benytte meg av den muligheten... Er ikke så mange som er klar over det har jeg inntrykk av ;)

 

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Speedshark 25 fot, 150hk verdi 650K. Fikk den med litt "pruting" registrert for fart under 30knop og da ble prisen straks veeeldig mye billigere, sa at båten gikk i maks 35 knop, men etter å ha pratet med "sjefen" godtok ham fart under 30, da jeg nærmest aldri er i den farten...

 

 

:mrgreen:

 

Dette bør du ha skriftlig i forsikringsbeviset, er ikke sikkert en skadebehandler har samme syn hvis du skulle få en skade. Da risikerer du avkortning.

Link to comment
Share on other sites

Så sånn sett så kan man ikke forvente å få NJFF avtalen på toppen av evt. rabatter man har fra før, bare differansen.
Da burde vel NJFF informere medlemmene om dette? Kan de ikke skrive på siden sin: "Hvis du selv gidder å forhandle med Gjensidige, får du sikkert en like god avtale på egenhånd, som den vi har forhandlet frem. Og vår avtale har da ingen verdi for deg."
Link to comment
Share on other sites

Jeg har allt av forsikringer og bank i gjensidige og i tillegg fagforenings avtale. Så ingen forsikringsselskap greier å matche forsikringene i tillegg så får jeg tilbakebetalt ca 3000 i året i utbytte. det må også regnes med. Så jeg sendte en mail om forespørsel om pris på min jemthund. (har den gamle if avtalen på den) Og fikk til svar at jeg hadde så god avtale at de prosentene utgjorde ingen forskjell på hundeforsikringen. Men pga alt det andre jeg hadde så var det avslag på 1000 kr i året på full forsikring. Og da ble prisen 1700 kr året. hva andre gir vet jeg ikke, men agria hadde godt over 2000 for samme dekningen.

 

Den gamle if avtalen var nok så god at de ikke kunne fortsette med den. under 4000 for 8 år med forsikring og automatisk oppgradering.

Link to comment
Share on other sites

Rabatter hos forsikringselskaper får vel alle som samler flere forsikringer i selskapet. I tillegg er vel de fleste av oss medlemmer i opptil flere organisasjoner som har avtaler. Så da blir denne avtalen lite verdt som lokkemiddel for å melde seg inn. Nei er nok best å sjekke litt rundt hos flere selskaper uansett. Store forskjeller!

Link to comment
Share on other sites

Var i kontakt med Gjensidige nå og forhørte meg om NJFF avtalen.

 

Det vil for min del bli dyrere med NJFF "rabatt" en uten, siden jeg allerede har 3 forsikringer hos Gjensidige har jeg max rabatt!

 

Kjedelig at NJFF ikke informerer bedre om dette.

Link to comment
Share on other sites

Som tidlegare nemnt så fyllte eg ut eit par skjema som skulle gjere at eg fekk tilbud frå fleire forsikringsselskap,men utanom dei få eg nemnte her så fekk eg ingen henvendelsar. Tja eg ser at det er eit nummer som har ringt meg eit par gonger og reknar med at det kanskje er Gjensidige, ellers 0 kontakt. Det er tydeleg at ein hundeforsikring ikkje er så interessant. Ho som ringde meg frå IF var mest interessert i at eg skulle gå gjennom alle forsikringane mine i lag med ho,men det var ikkje det eg var ute etter. Er det ikkje forresten typsik at dei som vil selgje forsikring helst ringer? Dei lærer vel på "seljarakademiet" at det er lettare å overtale ein potensiell kunde muntlig enn skriftlig. Det har eg og tidlegare opplevd, dei som vil selje forsikring ringer helst.

Link to comment
Share on other sites

Var i kontakt med Gjensidige nå og forhørte meg om NJFF avtalen.

Det vil for min del bli dyrere med NJFF "rabatt" en uten, siden jeg allerede har 3 forsikringer hos Gjensidige har jeg max rabatt!

Dette gjør NJFF sin avtale med Gjensidige mer eller mindre ubrukelig. Jeg kommer til å ta dette opp i min lokale Jeger & Fisk. Jeg oppfordrer andre til å gjøre det samme.

 

For NJFF må det være bedre med ingen avtale, enn en diger bløff. :trist:

Link to comment
Share on other sites

Har alle forsikringer hos Gjensidige med "maximal rabatt".

NJFF rabatten utgjør ingen rabatt for meg.

 

Eneste personen som sparer noen kroner på denne rabatten er personen som flytter 1 eller 2 forsikringer til Gjensidige pga denne rabatten.

 

Folk som allerede er kunde med 3+ (jeg har 9 forsikringer) får ingen utbytte overhode.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har to hunder som er forsikret.

Den ene har jeg forsikret igjennom den gammle avtalen til NJFF og IF og den andre hunden er forsikret igjennom Gjensidige.

 

Personlig liker jeg den gamle avtalen bedre da betaler man et beløp og hunden er forsikret fram til 8 år (ca 4000kr og 3000 i egenandel)

Denne dekker alt i fra veterinærkostnader inntil 15000 vis jeg husker rett og dekker tap av hund under jakt eller vis hunden ikke kan brukes på jakt/avle lengre

 

Den ny forsikringen betaler jeg 1100 kr i året og den dekker kun veterinærkostnader inntil 30 000 med 15% egenandel, that`s it!

NJFF avtalen gjorde det slik at jeg "tjener" 500 kr oss gjensidige...

 

Håper at NJFF kan ordne en ny forsikrings avtale for jakthunder....

Hvilken rabatter jeg får på de andre forsikringene bryr jeg meg lite om da det er jakt hundene jeg er interessert i og få forsikret på en best mulig måte.

Link to comment
Share on other sites

Hvilken rabatter jeg får på de andre forsikringene bryr jeg meg lite om da det er jakt hundene jeg er interessert i og få forsikret på en best mulig måte.
Flott ar hundene er viktig for deg. Like tøft er det at du tydeligvis bor fast i en gapahuk og går til jobben hver dag. :lol: Hus, innbo, og bilforsikring utgjør så mye penger for min del, at jeg ikke har råd til å "bry meg lite" om det. :wink:
Link to comment
Share on other sites

Kansje jeg formulerte meg litt feil :)

De fleste har 3 eller flere forsikringer og får dermed topp bonus. Dermed har man liten nytte av den avtalen njff har forhandlet seg fram til. Siden njff er en jakt og fiske organisasjon så burde de forhandle fram gode forsikringsavtaler for jakthunder, fiske utstyr og våpen forsikringer ! De fleste av oss får rabbater igjennom FLT eller lignede fagforbund som kansje dekker hus og bil mye bedre. Jeg har sikkert mer i bil forsikringer en ka de fleste andre har på både bil, hus, hytte og reiseforsikring ;)

Link to comment
Share on other sites

Det står vitterligen :

 

(Kan du få) 17% EKSTRA rabatt for hundeforsikring.

 

Noe som fra forsikringstager KUN kan tolkes som 17% i tilegg til de 18% man har fra før...

 

Sendte en mail med 2 spørsmål til gjensidige, men det ble nok for mye for dem.

Spørsmålet om njff og rabatt ble oversett og ikke svart på...

 

Om jeg fra før med 18% standard rabatt betaler 2000kr for en hund,

så skal jeg i tillegg ha 17% med en ny pris på 1660kr.

 

Hvis det ikke re tilfellet så er denne avtalen de har forhandlet ikke verd papiret det er skrevet på.

En avtale som gjør forsikringen dyrere, det er sjakktrekk det...

Så kommer de vel med at mine hunder ikke er forsikret som JAKThunder, vips så blir forsikringen enda dyrere igjen.

 

http://www.njff.no/portal/page/portal/njff/forside" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

Fikk en telefon fra Gjensidige i forrige uka, der dem viste til mitt medlemskap i NJFF.

 

Jeg poengterte at jeg ikke har et kundeforhold hos dem per dags dato, å at jeg er reservert mot telefon salg i brreg.no, dette brydde dem seg svært lite om.

 

Konklusjon ble at jeg registrerte en klage på gjensidige hos forbrukerrådet, pluss at jeg ringte inn til forbundet.

 

Der fikk jeg svaret at NJFF har bedt oss som ikke ønsker denne type av kontakt at aktivt reservere oss hos dem. Noe så tullete. Jeg skjønner godt at Gjensidige ønsker å få maksimalt ut av denne avtalen. Den er ikke signert for at Gjensidige er glade i jegere, det er for å kapre markedsandeler men jeg reagerer over at di ikke følger markedsførings loven, pluss at det er villedende med at NJFF rabatten ikke kommer i tillegg til samle rabatter osv.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg var skeptisk til Gjensidige avtalen.

Men da IF kom med sitt innbetaling varsel hadde de økt prisen med 20 %. :-(

Tok så kontakt med Gjensidige. Samt at jeg økte verdi av innbo i hus og hytte. Og la inn leiebil ved skade av omfang på mine to biler.

Havnet da ca 14 % under det IFF ville ha. :-)

Så for min del ble dette en bedre avtale.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...