Jump to content

Idiotmerke med klikkpatroner...


nilsegil

Recommended Posts

De fleste har opplevd å få idiotmerket, fort gjort med litt stress og rekyl men flaut uansett.

Jeg derimot stod på stuegulvet i ro og mak og tørrtrente med drillingen, klarte kunststykket å smelle kikkerten i panna.

Gjør dette meg kvalifisert tilo medlemsskap i den røde halvmåneklubben eller må man bruke skarp ammo?

Link to comment
Share on other sites

Fant ut et tips til de som har "halvmåneangst". En liten historie.

 

Min datter (5), miniØKH kan vi kalle henne :roll: , bestemte seg her i våres for at hun SKULLE prøve Saueren, i 308... Argumentasjon avdekket fort at det var ikke rom argumentasjon, og jeg tenkte vel at "ja-ja, det går vel bra".

Mini ned bak den store kanonen, tofot foran og pølle bak, sikte seg inn, og BANG! Tipper hun ble med 30cm bakover, og halvparten skjøvet av kikkerten i panna... jeg ble igrunnen litt skeptisk

Men, hun hadde på vernebriller, og de fordeler trykket over hele øverparten av glasset (sålenge det ikke er noen kanter på dem..) og fikk ingen merker, selv om en så at det var vondt. Siden hun meget godt visste at dette hadde hun mast seg til, så SKULLE hun ikke gråte, og klarte etter litt innledende problemer å ta seg inn, og var etter noen sekunder veldig fornøyd igjen. Men hun trengte ikke skyte mer - nå kunne hun det jo :roll:

 

Vernebriller hjelper også mot både følt rekyl og skuddreddhet, de holder mesteparten av trykkbølgen unna øynene, og iallefall når jeg skyter 338LM med brems, så er det mye mer behagelig med briller på. Man er liksom bak noe. Jeg har og selv fått kikkerten i panna med diverse kameraters "storviltbørser", men det stopper som regel i brilla. De fordeler iallefall trykket fra kanten på Butler Creeken veldig fint...

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

Hva skal egentlig til for å bli ridder av den røde halvmåne ordenen? har klart det både med og uten ammo nå så jeg burde være i nærheten....

 

Helt klart, så er du mer en kvalifisert til å bli både president og leder i denne orden.

 

Eneste som kan overgå den der, må være å få det til når man tar kikkerten ut av esken......... :lol:

(Jeg bøyer meg i støvet av beundring!) :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Skulle trene på rask montering, den ble litt vel rask og klarer på et eller annet vis å plante den i overgang nese/panne idet det smalt håpet jeg nesten at det skulle blø så jeg skulle få en god historie til dere. Klarte ikke annet enn å le da jeg kjente blodet renne.

Skuddredd er jeg ikke, har en 416 rigby og er ikke redd den.

Ja Glenn, hadde jeg ikke blitt mobbet for dette, hadde jeg nok blitt litt skuffet og blodet ville vært forgjeves ;)

Lenge leve selvironien, uten den hadde ikke vi IDIOTER overlevd :lol:

Link to comment
Share on other sites

Når jeg jobbet i militæret, var det stadig noen som fikk blåmerke etter tommelknoken.. Men en rekrutt utmerket seg på spektakulært vis ved å oppnå dobbelt AG blåmerke. Han funderte på om feilen lå i at han muligens skjøt bedre venstrehendt ;)

 

Dersom en person var velsignet med to halvmåne arr, fordelt symetrisk i ansiktet, ville nok heller ikke det vært nok til å oppnå den rang man får ved tørrklikking.

Link to comment
Share on other sites

På det gode 80-tallet var det en værnepliktig som klarte av å skyte av seg tuppen på venstre tommel med en K-pist m/45 (i Sverige).

Han hadde lært sig å beskytte løpet på vei in i "eldställning" med tommelen, men ingen hadde fortalt at han skulle fjerne den samme för han åpnet ild.

(Jo, det er en sann historie).

 

Peter

Link to comment
Share on other sites

For mange år siden var jeg å trente på en bane med inntrekksskiver. 5 skudd stans og anvis. Etter 5 skudd blir det ropt stans og gjør klar for visitering. Mannen to plasser bortenfor meg reagerte ikke. Standplassleder gikk bort å finner en man med stort halvmånearr/blod og slått bevistløs. Han våkner opp etter 20-30s og er med på neste serie :mrgreen:

Bør kvalifisere til æresmedlem det.

Link to comment
Share on other sites

For mange år siden var jeg å trente på en bane med inntrekksskiver. 5 skudd stans og anvis. Etter 5 skudd blir det ropt stans og gjør klar for visitering. Mannen to plasser bortenfor meg reagerte ikke. Standplassleder gikk bort å finner en man med stort halvmånearr/blod og slått bevistløs. Han våkner opp etter 20-30s og er med på neste serie :mrgreen:

Bør kvalifisere til æresmedlem det.

 

Tøffere enn meg men faen ikke dummere ;) Joda, den står det respekt av!

Link to comment
Share on other sites

De fleste har opplevd å få idiotmerket, fort gjort med litt stress og rekyl men flaut uansett.

Jeg derimot stod på stuegulvet i ro og mak og tørrtrente med drillingen, klarte kunststykket å smelle kikkerten i panna.

Gjør dette meg kvalifisert tilo medlemsskap i den røde halvmåneklubben eller må man bruke skarp ammo?

 

Hehe, knallbra! :D

 

Det einaste eg kan tenke meg i farten som kan overgå dette måtte vera om du kunne få det til i ein våpenbutikk under bevitning av betjening og kunder. Det hadde vært noe!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

På det gode 80-tallet var det en værnepliktig som klarte av å skyte av seg tuppen på venstre tommel med en K-pist m/45 (i Sverige).

Han hadde lært sig å beskytte løpet på vei in i "eldställning" med tommelen, men ingen hadde fortalt at han skulle fjerne den samme för han åpnet ild.

(Jo, det er en sann historie).

 

Peter

Det er vel flere enn en som har skutt pekefingeren med MP5 etter å ha lært "pekemetoden" med AG3? Vet om minst to som har skutt av seg fingre med hagle.

Blod har rent friskt etter "stang"-ladegrep med tommelen bak på sluttstykket - på rifler med høyt kinnstykke. Og man har da selv fått blåmerker av både MG3 og M1 Garand. Eller flådd skinn av tommelen med pistolsleiden. Det er mye som kan gå galt

K

Link to comment
Share on other sites

Det er vel flere enn en som har skutt pekefingeren med MP5 etter å ha lært "pekemetoden" med AG3?

 

Men så er jo dette også veldig fort gjort, om man ikke er våken eller får spesielt beskjed om det. Jeg har fortsatt mine i behold, men om det er min skyld er jeg mer usikker på :oops:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...