Jump to content

Norges Våpeneieres Forbund !


shooter 2

Recommended Posts

Merkelig hvordan noen får en diskusjon om interesseorganisasjoner til å skli ut og handle om alle automatvåpna de ønsker seg, og hvilke hel- eller halvautovåpen som kan bygges om til hva.

 

Ikke det at jeg er imot automatvåpen, tvert i mot, men det er allikevel merkelig hvordan endel mennesker ikke klarer å se kjeppene de setter i hjula på sin egen kjerre.

 

Sukk, jeg har blitt en grinebiter.

Link to comment
Share on other sites

@Rausheim: Jeg skyter av og til med Bushmaster på DFS sine stevner. Merker intet til det hat du beskriver. Tvert imot så blir jeg hyggelig mottatt av trivelige skyttere.

Jeg tar også den årlige jaktprøven med en Remington LTR som har et visst militæraktig utseende. Har aldri merket noe negativt. Igjen kun hyggelig mottagelse.

Link to comment
Share on other sites

Uansett om man da er for NV eller ikke, det er alltid bra å ha ei "bikkje" som kan gneldre mot myndighetene slik at de (myndighetene) ikke kan tro at våpeneiere finner seg i alt mulig galskap.

 

Om du irettesetter bikkja di for å være aggressiv (uegnet til å bære tenner), og den svarer med å knurre som en idiot mens den vurderer å sette tenna i deg. Velger du da:

a) Gi den utvidede rettigheter, mer mat, skarpere tenner.

b) Nittedalspokal / snarlig besøk til veterinæren.

c) En god omgang juling.

 

Og der har du årsaken til at "vaktbikkja" di er en elendig ide, som forårsaker mer skade enn gode.

Link to comment
Share on other sites

For å pirke litt i den sammenligningen - det ville vel her være snakk om at noen andres vaktbikkje knurrer mot deg. Tror du tenker på hva man ville gjøre med ens egen skjødehund, Varj :lol:

 

Ellers er jeg utrolig nok ikke helt uenig. En del av taktikkene til NV virker ikke så bra i Norge - det er bare svært store organisasjoner med finansielle og sosiale muskler som kan holde på slik. Vaktbikkje er et gyldig konsept, men det blir dårlig effekt av å prøve å "skræmme" styggemannen med noe som tross alt er en shi tzu.

Link to comment
Share on other sites

:wink: Godt å se at diskusjonen holder et ansvarlig høyt nivå! Nå har jeg akkurat vært 5 timer på pistolbana og instruert nye skyttere UTEN at vi i dag fikk behov for noe advokathjelp! Så jeg ser absolutt INGEN grunn til å støtte noen organisasjoner da vi jo ikke trenger de? :wink: Ha en fortreffelig kveld alle sammen!
Link to comment
Share on other sites

Nå, så du klarte ikke å holde deg unna, selv etter det sytet om krangling etter at du pisset ned tråden? Din måte å forsvare NV på gjør oss som er uenige bare mer sikre på at vi valgte rett.

 

Du vet at det er andre enn NV som har bidratt med hjelp når folk fikk problemer? Andre som ikke fremstår som sære tullinger på TV? NV har allerede marginalisert seg selv bort, og der vil de bli til noen kaster ledelsen og får litt mer nøktern styring.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vært ganske aktiv innen tre særforbund i NIF i tilsammen ca 20 år. Jeg har aldri opplevd at jeg trenger advokathjelp for å drive idrett. Jeg forventer også at jeg kan drive idrett resten av mitt liv uten at advokathjelp er nødvendig. Det er en av mange fordeler med å bo i en retts- og velferdsstat som Norge :-)

Link to comment
Share on other sites

Det må vel gå an å diskutere uten altfor mange skjellsord, ja.

 

Det er organisasjonsfrihet her i landet - derfor er det opp til enhver om man vil være medlem i en organisasjon, eller ikke. Det er helt legitimt å ikke være med i DFS, fordi man ikke får skyte de vanlige konkurranseprogrammene med fantasifulle plastbørser med masse leamikk og "tacticoole" sikter. Hvor smart det er å ikke støtte landets største skytterorganisasjon, som i praksis drifter det meste vi har av skytebaner for rifle, er en annen skål.

 

På samme måte må enhver avgjøre om man vil være med i NV eller ikke. Jeg nevnte det før i tråden, og Hassel skrev det mer presist,

 

Men det er andre sider av NV's fremtoning som har gjort at mange av oss som var medlemmer når foreningen ble startet har trukket oss unna. Deriblant en lite god redaksjonell vurdering av medlemsbladets innhold, hvor det ble publisert en artikkel om hvorfor man burde bevepne seg slik at man kunne bekjempe politiet osv....
har NV hatt en del utspill som enkelte av oss, som medlemmer, hadde problemer med å forsvare, eller identifisere oss med.

 

Jeg har imidlertid aldri meldt meg ut av organisasjonen. Jeg var medlem, etterhvert også dobbelt-medlem, men (grunnet rot i det administrative apparatet?) jeg fikk ikke, i likhet med andre her, krav om medlemskontingent, og "forsvant" nok ut av systemet.

 

Man kan selvfølgelig si at jeg burde meldt meg som kandidat til styret, og hjulpet til med det administrative (og kanskje holdt enkelte i øra?), men med bosted i Trøndelag, og arbeid på sjø, og rundt i landet, hadde jeg små muligheter til det, i en organisasjon der resten av tillitsmannsapparatet holdt til på Østlandet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vært ganske aktiv innen tre særforbund i NIF i tilsammen ca 20 år. Jeg har aldri opplevd at jeg trenger advokathjelp for å drive idrett. Jeg forventer også at jeg kan drive idrett resten av mitt liv uten at advokathjelp er nødvendig. Det er en av mange fordeler med å bo i en retts- og velferdsstat som Norge :-)

Idrett kan du nok bedrive uten advokathjelp. Men det er ingen selvfølge i at du kan bedrive skyting som idrett, iallefall ikke med eget våpen, uten advokathjelp (er endel scenarier hvor man kan bli uten våpen på ganske tynt grunnlag synes jeg det virker som).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...