Jump to content

Hvem skyter med gull-revolvere?


Forumkongen

Recommended Posts

En bekjent kunne fortelle at han hadde møtt en skytter på et stevne i Vestfold som stilte med to digre revolvere belagt med ekte gull. Revolverne var i hhv .357 og .44 med minst 10" løp og tønner uten flutes. Var visstnok teknisk overlegne med fantastiske egenskaper. Vedkommende opplyste ikke om hvem som hadde bygget revolveren.

Er du her, "gull-mannen", eller noen som vet hvem han er eller hvem som bygget disse revolverne som det går store gjetord om?

Link to comment
Share on other sites

Dette minner om han som påsto han hadde vært på et toalett av gull da han hadde vært på en veldig fuktig privatfest i nabolaget.

Han husket ikke helt hvor det var, så han gikk ut for å lete dagen etter.

Etter å ha gått litt opp i gata hørte han en unge som satte i: "Pappa, pappa, her kommer han som pissa i tubaen din!!!"

Link to comment
Share on other sites

Om disse 'volverne er belagt med gull, og ikke titanoksid, må de være svært upraktiske i bruk. Gull er som kjent rimelig mykt og vil etter bare bittelitt bruk få striper rundt sylinderen. Og hva med overgangen mellom løp/sylinder? eller munning? At dette skulle bidra til unike/fantastiske egenskaper høres bare rart ut. Jeg vet at bl.a. DessertØgler kan leveres i såkalt gullfinnish, men det er altså titanoksyd som er langt mer slitesterkt. Større Pimp eller Saddamfaktor skal du vel lete lenge og forgjeves etter...

 

Til banebruk er en sånn overflatebehandling bare feil, vi sverter gjerne siktene våre gjør vi ikke? Og her snakker vi da om å sote hele gull'volveren... fantastisk egenskap gitt. Eller kanskje det er en konkurransefordel å blende hele standplassrekka?

 

Dette er jo allerede et stort nok problem for blankpolerte rustfriheter. Sikteskinner er ofte glassblåst eller serratert for å redusere like reflekser.

 

jaja. To each his own..

 

Trombone

Link to comment
Share on other sites

Næh, det er vel ikke verre med gullfarge på revolverne enn en bart i trynet? Begge deler er pynt. Personlig ville jeg foretrukket gullrevolver.

 

Du har ikke peiling.

 

Nå skal jeg ha begge deler (nei har ikke gullrevolver fra før, derimot en...).

 

Men kanskje heller en pistol vil gjøre susen - en GOLD Cup...? Aaah, se det skal bli saker og ting :D:D

Link to comment
Share on other sites

Disse er laget i Tyskland. På mine spesifikasjoner. Er veldig fornøyd.

Jeg kan nok tro de er laget i Tyskland, etter hva jeg hørte har de typiske "bundes-flutes" a la Spuhr eller Merkle.

Hr. Revolver, ser du har registrert deg i går og kun kommentert denne tråden, men du er veldig sparsom med kommentarene. Hvis du ikke tøyser med oss - kunne du ikke legge ut bilder og litt om hvordan du har spesifisert disse?

Jeg tenkte ikke først og fremst på gull-belegget, men er veldig interessert i å høre hvordan du har fått implementert pneumatisk haneløft og hvordan teknologien virker i praksis. Det må jo representere en aldri så liten revolusjon innen magnum programmene.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, syns jeg hører pssssjj for hvert hanefall. Hadde det vært hydraulisk haneløft hadde det vært noe.

Revolusjon er det vel vanskelig å oppnå kontra en trimmet revolver, vertfall om skytteren er oppegående, regner med at skytteren må gjøre en jobb for å spenne opp hanen.

Link to comment
Share on other sites

Det er forresten ikke pneumatisk haneløft på disse, men til gjengjeld så kommer du langt med ESP (litt tanke kraft) noen har det andre ikke, sweet dreams....

Har lagt ut 1 bilde under tittel, Gullbelagt revolvere.

Kos dere med bilde.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...