Jump to content

.......


Dachs

Recommended Posts

  • Replies 125
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Glimrende! Jeg likte best forslag 1 og 2. Men, bildet til venstre på forslag to (riflen) inneholder en del støy. Spesielt det gule bak kolben, uryddig. Kan det paintbrushes kanskje? Bortsett fra det, glimrende!

Likte forslag 1 designmessig forresten, rent og ryddig, og tøft. Men ser mer ut som reklame for Camorra eller en annen mafiaorganisasjon når det peker mot oss....

Link to comment
Share on other sites

”Kammeret” er vel ikke det enkleste navnet sånn reint formmessig vil jeg tro..

 

Dachs, jeg liker at du tenker ut over, og i andre baner en ”kammertegninga” og det vi vanligvis forbinder med et kammer i ei pipe. I det utkastet du har vist ville jeg si at du er inne på ”ettellerannet”, men hvis jeg får komme med noen innvendinger ..

Hvis du snur ”hendene” 90grader med, tror jeg det begynner å likne en del på gamle logoen til en ideell organisasjon,, redd barna? Care?, jeg er usikker på hvor jeg har den fra men det minner meg om et eller annet kristent misjonerende.

 

Fonten er kanskje ikke så viktig i første omgang, men personlig er jeg ikke begeistra for Stencil ! Jeg tror ikke det finnes en eneste film om vietnamkrigen, eller en militæreffektsjappe i verden som ikke bruker den fonten.

 

 

Hva med en liten tankerekke om hva vi er ute etter?

Assosiasjoner? Til hva? Raske eller underfundige dobbeltbunner?

Tvetydigheter?

Vi trenger en logo som……………. : Brainstorming bør kanskje begynne der. Gi fagfolka den gode ideen fra bånn av..

Link to comment
Share on other sites

Uten å legge meg opp i utformingen, er vel ikke teksten helt rett?

 

"Vern om jakt-

og skytesporten"

 

Bindestreken etter "jakt" betyr vel at det er en ordeling, ergo står det "jakt-sporten og skyte-sporten"

 

Uten å ha S+ i dette så skal det vel stå "Vern om jakt og skytesport" (skytesport uten 'en.)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...
kammeret2sortfj1.th.jpg

 

Tror jeg nærmer meg noe med denne. Hender (stilistisk tegnet) som favner om jakt og skytesporten, former samtidig et kammer.

 

Hva med en ferdigladda en i kammeret ( mellom hendene) i svak messingfarge?

(Uten at diskusjonen skal gå ut på kaliber og om dette er egnet for jakt) For det går jo like bra med en rødfis for å illustrere..

Link to comment
Share on other sites

Bare et lite tips til alle dere som pusler med kreative løsninger til Kammer-logo:

 

Prøv å tenke fremover, dvs at logoen kanskje i fremtiden skal reproduseres på andre ting enn nettet. Trykksaker, T-skjorter, Capser, klistremerker, store bannere osv.

 

For at disse tingene skal bli bra, så må logoen være stor nok (ha stor nok oppløsning) til å trykkes, samt at den bør være enkel uten for mye dill-dall som gjør den vanskelig å reprodusere i liten størrelse, eller som brodert merke på f.eks en caps.

 

M.a.o: Lag logoen enkel, og lag den i stort format, med høy oppløsning, så kan du heller lage en liten kopi å presentere her i tråden.

 

mvh

Ulken, som jobber med trykksaker og profileringsartikler, og vet ALT om vanskelig reproduserbare logoer. :evil:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...