Jump to content

.......


Dachs

Recommended Posts

  • Replies 125
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

kammerlogo2ae8.jpg

 

Denne kunne jeg like :)

 

 

Likte denne jeg også. Enkel og sier det meste. :)

 

Likte fonten på denne, men er uenig i deler av slagordet.

Vern om jakt og skyttersporten.... Selv om kanskje de fleste av oss jakter for sporten sin del så

er det mange som vil kritisere oss for nettop det. Hva med bare skyttersporten?

Det skulle dekke det meste, både jakt og sport...?

:?

Link to comment
Share on other sites

Hva med "Skytesport og jakt" fremfor "Jakt og skytesport", evt? Så slipper de som ikke kan bindestrekreglene å tro det står jaktsport :) Ellers likte jeg layouten til den med hagletuten. Hva med å lage en hvor en ser geværet fra andre enden? Altså en brukket hagle hvor man ser inn i kammerenden litt skrått underfra? Det burde støte færre og se litt mindre "harry" ut.

Link to comment
Share on other sites

kammerlogo2ae8.jpg

 

Denne kunne jeg like :)

 

 

Likte denne jeg også. Enkel og sier det meste. :)

 

Likte fonten på denne, men er uenig i deler av slagordet.

Vern om jakt og skyttersporten.... Selv om kanskje de fleste av oss jakter for sporten sin del så

er det mange som vil kritisere oss for nettop det. Hva med bare skyttersporten?

Det skulle dekke det meste, både jakt og sport...?

:?

 

Perfekt, enkel og grei.

Link to comment
Share on other sites

I og med at det er en brainstorming og ikke en grafisk konkurranse så har jeg et lite innspill.

Synest dette bildet kanskje kan være inspirasjon til å lage en litt mer humoristisk vri på logoen..

lokkejaktsd9.th.jpg

Dette bildet kan ikke brukes i seg selv dersom mine antagelser er korrekt men ideen kan kanskje være bra nok.

Link to comment
Share on other sites

Det var smart :D

 

82101879sw0.jpg

 

Unnskyld for at jeg stjeler "slagordet", ville bare se hvordan de så ut.

 

 

Der tenker jeg vi er i mål, jeg likte den iallefall meget godt. Meget enkelt, og "tøft" utseende som egner seg meget godt til diverse reklame, klistremerker, merker osv. Jeg klistrer det gjerne på rifla mi 8)

Link to comment
Share on other sites

Det var smart :D

 

82101879sw0.jpg

 

Unnskyld for at jeg stjeler "slagordet", ville bare se hvordan de så ut.

 

 

Der tenker jeg vi er i mål, jeg likte den iallefall meget godt. Meget enkelt, og "tøft" utseende som egner seg meget godt til diverse reklame, klistremerker, merker osv. Jeg klistrer det gjerne på rifla mi 8)

 

YES :!::!: Der var den :!:

Link to comment
Share on other sites

Enig med Johnsen angående første bokstaven.

Ikke helt fortrolig med skrifttypen heller, syns det er en blanding av små og store bokstaver .

 

Anbefaler at de kunstneriske sjeler fortsetter sin søken etter den optimale logo.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Her var det mye fint og spennende.

 

Nå er jeg veldig glad i brunt, og likte godt forslaget til Pedern. Likte den egentlig best uten skygge.

 

Jeg var med på noe produkt- og logoutviklingsgreier når vi hadde ungdomsbedrift, og det vi ble satt til å tenke på når det gjalt logo var at den kan like fint brukes på alle farger, og selve logoen blir ikke borte når den skifter farger.

 

Hvordan blir det hvis denne skal trykkes på caps, eller hva det måtte være? Hvordan blir det å bare trykke teksten i andre farger? Går det an å bare test-lage den i noen andre farger? Som jeg ser det, kan det bli litt rart med en brun firekant på en svart genser (eller hva det nå båtte være)...

 

Som flere andre synes jeg K'ene var litt rare, men det er vel bare en vanesak. :)

Link to comment
Share on other sites

Liker forslaget Pedern godt, men hva med å gjøre "k"en om litt slik at de to skråstilte delene omslutter resten av ordet som et kammer..? Evt at "k"en blir en slags patron.. Det jeg tenker på er å forlenge "armene" på en vanlig "k" slik at de strekker seg videre på hver side av ordet. Det går jo ikke med den fonten, men "k" kan vel være en annen font? Får ikke til å lage slikt selv, men jeg håper du forstår hva jeg mener. :|

Link to comment
Share on other sites

Hmmmmmmm............skeptisk..............

Den K® blir liksom feil.........

 

Ser mer ut som "rammeret"

 

Eller er det bare meg som er vanskelig :|

 

Hvis noen finner en font de liker så bare post navnet evt. link til fonten her, så kan jeg gjøre det om, har sett litt etter andre fonter, men finner ingen jeg liker :P Her er en av de mange sidene som tilbyr gratis fonter. http://www.1001freefonts.com/ Det er privatpersoner som har laget de fleste fonts på siden, og har lagt de ut for gratis nedlasting, og "sier fra seg" rettighetene på fontene ut i fra min oppfattning ihvertfall. tror ikke det skal bli noe problem ihvertfall...

 

Går det an å bare test-lage den i noen andre farger?

Jeg kan godt legge den ut i noen andre farger.. Er det noen spesielle farger du tenker på, eller?

å gjøre "k"en om litt slik at de to skråstilte delene omslutter resten av ordet som et kammer..? Evt at "k"en blir en slags patron.. Det jeg tenker på er å forlenge "armene" på en vanlig "k" slik at de strekker seg videre på hver side av ordet.

Jeg har ikke kunnskap, eller erfaring nok til å gjøre dette, samtidig som at det ser bra ut, men hvis noen andre er litt mer kompetente på området og vil prøve seg så kan de bare si ifra. Så kan de få PSD filen

 

-Pedern

Link to comment
Share on other sites

Liker forslaget Pedern godt, men hva med å gjøre "k"en om litt slik at de to skråstilte delene omslutter resten av ordet som et kammer..? Evt at "k"en blir en slags patron.. Det jeg tenker på er å forlenge "armene" på en vanlig "k" slik at de strekker seg videre på hver side av ordet. Det går jo ikke med den fonten, men "k" kan vel være en annen font? Får ikke til å lage slikt selv, men jeg håper du forstår hva jeg mener. :|

 

spinner litt videre på denne:

Hva med å lage denne logoen slik at "kammeret" utgjør hylsekroppen, og ".no" blir hylsehalsen, altså at ".no" får en mindre skriftstørrelse og midtstilles i høyde. Evt omsluttet av "forlengede armer på K-en", som skissert i sitatet.

 

Jeg mangler både verktøy og kunnskap til å gjøre dette, men inni hodet mitt "ser" det tøft ut 8)

Link to comment
Share on other sites

Idèn er god den.. Men om det er mulig å få til, uten at det blir for mye "krimskrams" er en annen ting. Noen ganger er "Det enkle, ofte det beste". Men hvis noen hadde klart å få det til hadde det jo vært kult. Det viktgste er jo å ikke gjøre så mye at det tar fokus bort fra det man prøver å formidle; Kammeret.no...

 

-Pedern

Link to comment
Share on other sites

Både ulken og pedern sine forslag er særdeles gode. Ulkens siste var meget fin.

 

Hvordan hadde det blitt å kombinere fonten til pedern inn i Ulken`s forslag..?

Svart logo m hvit skrift er stilig (likte særlig pederns svarte logo m hvit skrift - helt til Ulken kom med en god konkurerende logo)

Link to comment
Share on other sites

Mitt lille forslag:

 

logokammeretiq4.jpg

 

Kan fargelegges etter ønske. :D

 

mvh

Ulken

 

Supert, Ulken :D

Du satte mine tanker ned på skjermen på en enkel og genial måte :lol:8)

Når det det gjelder de forvirrede forslagene omkring magnumbelte og lignenede vederstyggeligheter vil jeg på det sterkeste fraråde dette :twisted: Da er det bedre å gjøre skulderen mindre, kanskje noe ala 9.3 eller 10,75X68 :mrgreen: . Et magnumbelte er etter mitt syn helt overflødig så lenge det finnes en skulder å kamre mot. Hvor mange av dere bruker vel belte sammen med bukseseler :?::lol:

Link to comment
Share on other sites

Når det det gjelder de forvirrede forslagene omkring magnumbelte og lignenede vederstyggeligheter vil jeg på det sterkeste fraråde dette :twisted: Da er det bedre å gjøre skulderen mindre, kanskje noe ala 9.3 eller 10,75X68 :mrgreen: . Et magnumbelte er etter mitt syn helt overflødig så lenge det finnes en skulder å kamre mot. Hvor mange av dere bruker vel belte sammen med bukseseler :?::lol:

 

 

Nuvel, litt rolig nå, min favorittbørse er jo min kjære Weatherby i .375 HH, så magnumbelter har jeg sans for. :D

Link to comment
Share on other sites

Okei, okei...

Skal prøve å holde belteallergien i sjakk :oops:

på .375 HH har vel forsåvidt beltet en misjon også, siden den hvis jeg ikke husker feil ble utviklet med tanke på bruk i brekkvåpen og 8) , samt at skuldra er lovlig slak :lol:

Jeg skal forøvrig prøve å holde fingrene i tøyle hva dronninga (.375 HH) og våpen uten kontrollert mating angår :P8)

 

 

 

 

 

Beklager at jeg gikk litt åff tåppik :oops::oops:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Veldig bra! Likte det siste forslaget!

 

Må legge til at jeg ser den nederste logoen har avrundete hjørner i strekene som danner kammeret. Det var etter min mening penere enn de to øverste. Ville tatt den øverste og rundet den av likedan og gått for den! :D Men alle 3 var bra!

 

Godt jobba!

Link to comment
Share on other sites

Den midterste var bra. Men hvis du klarer å få K'en litt bedere med den i Airstrip fonten hadde nok den blitt finest etter min mening. For jeg regner med at du har laget K'en selv, siden fonten ikke inneholder en stor K fra før av...

 

-Pedern

Link to comment
Share on other sites

Den siste der er super! Fonten demonstrerer at vi er runde i kantene, formen demonstrerer interessen og teksten demonstrerer formålet. Må si du virkelig har klart å fange helheten med logoen din, well done!

Enig.

 

Som jeg nevnte i tråden så trodde jeg ulkens forslag med fonten til pedern måtte bli vellykket. Bra arbeid :D

Hvordan blir den i sort med hvit skrift tro... Tror det kan bli gromt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...