Jump to content

XXL dumper pris på Zeiss Victory


Torf

Recommended Posts

Fikk mail jeg å. Virker som de har blitt helt overveldet over hvor mye de har solgt :lol:

 

Sitat:

Vi har mottatt din bestilling på Zeiss Victory V 3-12x56 T* LotuTec #44. Vi hadde en epidemisk ordreinngang fredag ettermiddag i forbindelse med vår Ryddesjaukampanje, Vi ble dessverre utsolgt - og vel så det.

 

Vi jobber nå på spreng med å skaffe alle akkurat det de har bestilt til ryddesjaupriser hos oss, men vi trenger 8-10 dager ekstra.

 

Vi håper du kan vente litt på din nye Zeiss.

Link to comment
Share on other sites

Er så glad det er utsolgt jeg... Når en har over tjue høvdinger i ekstra regninger i mars, er det ikke noe moro å se at drømmekikkerten er på billigsalg! For uansett, i overkant av ti tusen ER dyrt for en kikkert uansett!

 

Eller ti tusen for dyrt, som fruen sier... :?

Link to comment
Share on other sites

Det alltid like kjedelig når slike tilbud kommer og man ikke har penger til det, eller man kommer for seint til og det er utsolgt. Eller tilbudet er over... Det pleier alltid å skje med meg, men denne gangen kom jeg med... Får vente i spenning å se om de klarer å oppdrive nok kikkerter til alle... :)

 

Ps. hadde ikke penger akkurat da jeg bestilte jeg heller, så jeg tok med faktura... :D Det tilbudet fikk ikke lov å gå fra meg! hehe

Link to comment
Share on other sites

Er så glad det er utsolgt jeg... Når en har over tjue høvdinger i ekstra regninger i mars, er det ikke noe moro å se at drømmekikkerten er på billigsalg! For uansett, i overkant av ti tusen ER dyrt for en kikkert uansett!

 

Eller ti tusen for dyrt, som fruen sier... :?

 

Mens 8000 for gardiner, det er det det koster det...

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte en Victory 3-12x56 med lys og comp for en mnd siden... for 17500.- ... I realiteten betalte jeg vel omtrent 5000.- for mye, i forhold til xxl sine salgspriser. Synes synd på de som skal selge brukt Victory nå. Nå får man ny Victory til under tidligere bruktpris.

Link to comment
Share on other sites

Victory HT kikkersikter kommer i fire modeller:

 

1,1-4x24, 1,5-6x42, 2,5-10x50 og 3-12x56. Alle har belyst retikkel og alle har retikkelet i andre bildeplan. Det vil si at retikkelet ikke er medforstørrende ved zoom og dekker minimalt av målet på store avstander.

 

Er det ikke slik at hvis retikkel er i SFP så blir det medforstørrende ved zoom? OG at FFP holder seg likt med zoom?

 

(ja, jeg kunne helt sikkert ha søkt ang dette)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte en Victory 3-12x56 med lys og comp for en mnd siden... for 17500.- ... I realiteten betalte jeg vel omtrent 5000.- for mye, i forhold til xxl sine salgspriser. Synes synd på de som skal selge brukt Victory nå. Nå får man ny Victory til under tidligere bruktpris.

 

Dersom du kjøpte den hos XXL, så kunne du spassert inn i butikken og benyttet deg av prisgarantien for å få utbetalt 5000 blanke kroner. Dersom du ikke kjøpte den hos XXL, så føles dette trolig som om jeg vrir kniven i såret :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte en Victory 3-12x56 med lys og comp for en mnd siden... for 17500.- ... I realiteten betalte jeg vel omtrent 5000.- for mye, i forhold til xxl sine salgspriser. Synes synd på de som skal selge brukt Victory nå. Nå får man ny Victory til under tidligere bruktpris.

 

Dersom du kjøpte den hos XXL, så kunne du spassert inn i butikken og benyttet deg av prisgarantien for å få utbetalt 5000 blanke kroner. Dersom du ikke kjøpte den hos XXL, så føles dette trolig som om jeg vrir kniven i såret :)

 

 

Du har vel ikke litt salt å helle i såret også?? Neida, jeg handlet hos Jakt og Friluft. Skulle hatt krystallkule...

Link to comment
Share on other sites

Jaja, ny serie eller ikke. Jeg gleder meg som da jeg var 8 år og det var natt til julaften til jeg får min zeiss victory 3-12x56 ret 44 uansett.... Kommer til å bli fantastisk! :D

 

Ja selvfølgelig gleder du deg, de hadde også jeg gjort. Det er jo en fantastisk kikkert. Hadde jeg fått med meg tilbudet så hadde nok jeg også end opp med en ny kikkert =)

Link to comment
Share on other sites

Joda, men iflg markedsføringen Zeiss bedriver nå høres det ut som om HT er Ferrari og den gamle Victory er Volvo Amason.

Virkeligheten er selvsagt marginal.

 

hehehe.... marginalt? Å flytte lystransmisjon fra 90 / 91% til over 95% er ikke mindre enn et kvantesprang og revolusjonerende innenfor rifleoptikk.

Link to comment
Share on other sites

Jo....hehehe...du har helt rett, men i dagligtale brukes uttrykket om et stort og fundamentalt skifte.... Så du har helt rett. Men over til saken; det er ikke mindre enn imponerende å klare å flytte lystransmisjonen så formidabelt som de har klart på de nye produktene.

Link to comment
Share on other sites

Joda, men iflg markedsføringen Zeiss bedriver nå høres det ut som om HT er Ferrari og den gamle Victory er Volvo Amason.

Virkeligheten er selvsagt marginal.

 

hehehe.... marginalt? Å flytte lystransmisjon fra 90 / 91% til over 95% er ikke mindre enn et kvantesprang og revolusjonerende innenfor rifleoptikk.

 

 

Selv om ting definitivt går i riktig retning er det verdt å bite seg merke i at det er veldig få

som kan skjelne mellom 10% forskjell i lystransmisjon forårsaket av coating eller linsestørrelse

(aperture) Ved så små forskjeller er linsekvalitet/skarphet mye viktigere enn et par ekstra prosent

lystransmisjon..

 

 

-H

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...