Jump to content

Hvilken motorsag bør jeg velge?


Cola

Recommended Posts

magnum_mauser skrev (5 timer siden):

Eg har derfor sett på ei Husqvarna 550 gxp, då kan eg flytte over sverdet (som eg betalte blodpris for) eg kjøpte til 55’n.

 

Synspunkter? 


Jeg gikk til innkjøp av en 550 xpg for noen år siden. Bruker saga mye først og fremst til ved og sluttavvirkning i ulendt terreng. Jeg er meget godt fornøyd med saga. God balanse, letthåndterlig, god akselerasjon og kraft.

Varme i håndtaket er også verdifullt når kulda biter.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

magnum_mauser skrev (På 13.2.2022 den 8.56):

Her var det mykje kunnskap, drister meg til å kuppe tråden litt. 
Far min har eit gårdsbruk der det er rikeleg med tilgang på ved, samt han trenger aktivisering. Derfor har eg kjøpt kløyvar og vi produserer no vår eigen ved (eigentleg idioti at eg har kjøpt ved i alle år). 
Men i den forbindelse skal eg også sage ned ein del grov skog, blandt anna ein del forblåst og grov lerk. Eg har ei Husqvarna 135 mark ii, som duger fint til lettare arbeid - men eg ser at den blir litt spinkel til grov skog. Eg skulle derfor forsøke ein rimligare løysing og kjøpte det eg trudde var ei fint brukt Husqvarna 55, som eg kjøpte nytt 15’’ sverd og kjeder til. Det viser seg at mest truleg er saga mykje brukt(utslitt), den går ikkje på tomgang - bortsett frå hvis eg holder den sideveis. Eg er blitt førespegla at den vil bli dyr å reparere - eg skrur ikkje sjølv.

 

Derfor vurderer eg no å kjøpe ei ny sag, ei som eg kan forvente å vere driftssikker og som har kraft til å handterer grovare skog. Eg har derfor sett på ei Husqvarna 550 gxp, då kan eg flytte over sverdet (som eg betalte blodpris for) eg kjøpte til 55’n.

 

Synspunkter? 

Siå det er til vedhogst blir det mykje kapping, Husqvarna 550 xpg mark2 er ei bra sag om enn litt tung i forhold til stihl 261 som er noko lettare iverfall basismodellen utan varme men då kan du ikkje bruka sverdet ditt. Vekt har ein del og sei.


Eg går sjølv i tankar om ny sag, stihl 241 basismodellen med 14 toms picco kjede og lettvektsverd. Ca 5,5 kg fulltanka med sverd&kjede, startklar. Sparar ca 8-9 hundre gram sammenlikna med startklar 261 med 14’’  Har fått meir og meir sansen for lette sager etter kvart og picco super kjede syns eg er nettopp supert.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Kjøpte ei ny 261 her om dagen, berre sjølve sagkroppen. Tok på eit 16 toms picco sverd og skifta drev til 3/8 lavprofil. Tok på eit picco super kjede. Same kjede som stihl 201 & 241 kjem med. Har ikkje brukt saga så veldig mykje til no då, berre til kapping av sjølve stokken i lift og kapping av ved igår, men synes kjeda skjærer rimeleg fort. Ikkje prøvd til felling endå. Fordel og ha same kjeda som på stihl 201 pga treng berre ei fil 4,0 mm, men om det er den rette kjeda til 261 er eg ikkje heilt sikker på enda, til kapping er det kanskje det men det kan jo vera meg og då som ikkje har fått kjeda 261 kjem med, skikkeleg skarp. Tenkte berre og tipsa i tilfelle nokon andre vil prøva. Synes at picco super kjedet er lettare og fila enn X cut og stihl sitt 1,3 mm .325 men kvifor veit eg ikkje heilt, mindre tenner kanskje. 
Ikkje for og skryta men bra med krefter i den nye 261 saga, men lånte meg ei 241 igår for og sammenlikna og sjølv om ho er ein hest mindre så kunne eg klart meg med den til mange ting og. Sparar litt vekt, litt mindre avstand mellom handtaka, mulig det vert ei slik og, batterisager har eg ikkje sett så mykje på enda sjølv om eg ikkje har noko imot dei.

Edited by Stihl Crazy
Link to comment
Share on other sites

Har 2 sager som jeg veksler mellom nå, 346 XPG og 550 XPG, mk2. 

 

Veldig fornøyd med begge, og passer mitt bruk veldig bra. Litt hobby sluttavirking, ca 15-30m3 i året og vedproduksjon, ca 50m3 årlig. 

 

Skulle jeg kjøpt ny sag nå, hadde det blitt ei lettere sag, forbeholdt vedskogen. 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Min ble sterkere. Drar mere kjede/lengre sverd lettere.. mange sager er veldig begrenset på eksossiden.. ms390 er et godt eksempel på dette. Litt mere lyd var det. Men ikke mye. Forbruk har jeg ikke tenkt så mye på. Da denne brukes mest til felling av de større trærne. 

Link to comment
Share on other sites

Stihl Crazy skrev (3 timer siden):

Ok forstår er jo kjekt med sterkare men ikkje tyngre sag  som kan dra litt lengre sverd. Likar jo helst ikkje allfor lange sverd eg då sjølv til felling og meinar eg kjem langt med 16 eventuelt 18 toms men det er jo sjølvsagt mykje smak og behag her då og kva type jobb det er.

Ser noen ganger at 16-18" sverd blir litt kort på de aller største. Kunne sikkert klart meg med et 20" men kjører med 25" på ms390.. har alt fra 13-18" til ms261 og 550xp.. alt etter hva dem brukes til.. kjører 14" på Echo 3510 saga. Men den er kun brukt til rydde og kvistesag.. står vel et gammelt 12" på Hq 45.. den er nesten aldrig i bruk lengre. 

Link to comment
Share on other sites

Echo har også kommet med noen nye modeller den siste tiden.

CS-4310SX som er en 43cc proff-sag med 3,1 hk og veldig lav vekt (4,3kg tørr), med lettvekt-sverd (13"-14" eller 16"). Magnesium veivhus. Men den er dyr, omtrent som Stihl MS-241C eller faktisk litt mer (8500-9500). Billigste jeg har funnet er fra Norlog.no. Echo sagene har Ikke "autotune" (unntatt CS-420EMS), så man trenger den justeringsnøkkelen (enkel D) for å justere H + L skruene. Jeg måtte skru litt ut på L-skruen for at den skulle reagere kjapt på gassen, samt litt inn på H-skruen for at den skulle "skrike" ut litt mer. Den gikk litt surt slik den var satt fra fabrikken.

 

bilde.png.f4abcbcc8f9dcb66595d9d8474a32c69.png

 

Jula har et sett med 10 forskjellige justeringstrekkere, jeg kjøpte av en på finn.no med 4 forskjellige. Men Jula-settet er like rimelig i grunn. https://www.jula.no/catalog/hage/ved-og-hogst/motorsager-og-tilbehor/tilbehor-til-motorsag/justeringsskrutrekkersett-017083/

 

image.png.13fbf819038904532e38776f9ab36f9f.png

 

Det kommer også ei ny halvproff-sag nå i sommer, CS-4920. Som er en 50cc med 3,4 hk og vekt 5 kg. I grunn helt lik CS-4510ES men mer kubikk og effekt. Denne blir vel ikke fullt så dyr som CS-4310SX, kanskje rundt 7500-8000 tror jeg. Den kommer vel med 13" eller 15" sverd tror jeg.

 

image.png.45d0437cb046db2b53ba7d648f98dd06.png

 

https://www.echotools.com/en_us/products/chain-saws/chain-saw/cs-4920

 

 

Edited by Bergara-Man
endring
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Kjøpte en Hq 550xp i fjor høst til bruk på hytta (hovedsakelig felling og kapping av normaltstore bjørketrær). Har også en gammel Stihl, en som heter Woodshark(!), samt en elektrisk Dolmar til vedkapping. Hq er sterk og sager meget bra, men den er tung og jeg synes den bråker mer enn de andre.

Edited by Sølvrev
Skrivefeil
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 4 months later...

Gratulerer med fin sag!!


Er det lov å spørre om kjedesliping i denne tråden? 
 

(Hvis ja, trenger man disse fancy slipesakene eller holder det med rundfil?
Heller selv mot at rundfil er nok, men motbeviser det jevnlig i praksis.)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sjølvsagt er det det. Rundfil er plenty nok meinar eg då, er vel èin grunn til at det er det vanligaste blandt dei som filar jevnlig. Men skal ikkje vera for kjepphøg her, andre har sikkert annerledes erfaring men sjølv har eg eigentleg ikkje vore borti så mange andre måtar men så er eg jo litt minimalistisk av meg då, sjølv om eg kjøpte denne saga her.

 

Du må sjølvsagt ha ei flatfil og til og fila ryttarane, eg foretrekk faktisk ei ryttarmal for og ha kontroll der, uansett dette er det eg brukar.

https://www.husqvarna.com/no/fileutstyr/filskaft/ 

https://www.stihl.no/STIHL-produkter/Motorsager/Skjæreutstyr-tilbehør/Fileutstyr/22116-1553/Flatfil.aspx

https://www.stihl.no/STIHL-produkter/Motorsager/Skjæreutstyr-tilbehør/Fileutstyr/21415-1553/Rundfil-CLASSIC-og-COMFORT-til-sagkjeder.aspx

https://www.stihl.no/STIHL-produkter/Motorsager/Skjæreutstyr-tilbehør/Fileutstyr/267816-1553/Ryttermal.aspx.

Eg kan komma med nokre ekstra tips dersom du er innteresert. Er nok dei som kan mykje meir men eg kan litt, pittelitt iverfall.

 

 

 

Edited by Stihl Crazy
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Stihl Crazy takk for det! Det kan hende jeg har vært for sløv med å file ned rytterene. Er det viktig at det er nogenlunde nøyaktig? Har også lurt på om jeg bør presse fila litt opp mot underkanten av tanna når jeg filer, eller skal den bare løpe i sporet? Hadde så god mestringsfølelse med rundfila en periode, men nå er den borte. Føler ikke at kjede blir skarpt lenger. Rimelig sikker på at kjede ikke er utslitt.

 

Har en MS 170. Det blir vel omtrent det samme som 22lr i rifle. Har lurt på å kjøpe ei litt større sag, men aner ikke hvorfor. Kanskje påvirkning fra denne tråden. Finnes det små proffmodeller? 

Bruker saga til vedarbeid og litt annet småtteri. Har hverken traktor eller atv, så den bæres ofte litt (men veden bæres ikke ut på ryggen nei;)
 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, BearBeer said:

Det kan hende jeg har vært for sløv med å file ned rytterene. Er det viktig at det er nogenlunde nøyaktig?

Det er eit forhold mellom rytter og tann, blir dette forholdet feil, så enten føles kjedet sløvt (biter ikkje), eller så biter det for mye.

Etter eg prøvde "2 i ein" filholderen for ein del år siden, har eg bare brukt den. Mye lettere (og raskere) å slipe over eit kjede.

https://bondekompaniet.no/filholder-2-in-1-325-96538956057504304
(Husk at dei kommer i størrelse varianter, slik som vanlige rundfiler, så kjøp samme størrelse som kjedet)
 

Link to comment
Share on other sites

BearBeer skrev (7 timer siden):

@Stihl Crazy takk for det! Det kan hende jeg har vært for sløv med å file ned rytterene. Er det viktig at det er nogenlunde nøyaktig? Har også lurt på om jeg bør presse fila litt opp mot underkanten av tanna når jeg filer, eller skal den bare løpe i sporet? Hadde så god mestringsfølelse med rundfila en periode, men nå er den borte. Føler ikke at kjede blir skarpt lenger. Rimelig sikker på at kjede ikke er utslitt.

 

Har en MS 170. Det blir vel omtrent det samme som 22lr i rifle. Har lurt på å kjøpe ei litt større sag, men aner ikke hvorfor. Kanskje påvirkning fra denne tråden. Finnes det små proffmodeller? 

Bruker saga til vedarbeid og litt annet småtteri. Har hverken traktor eller atv, så den bæres ofte litt (men veden bæres ikke ut på ryggen nei;)
 

Lita proffsag fins ja og er den saga eg har brukt mest dei siste 4 åra, stihl 201. Har tilgang på andre og då men brukar mest denne vesla saga.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Må takke for god rettledning fra mange her. Nå har jeg prøvd å file både med og uten mal osv. Kjede ble bedre, men det bør nok byttes. @brisen jeg rakk å lese innlegget ditt før du sletta det. Kan det stemme at du skrev noe om å se på spona? Det ga mye mening for meg der jeg sto i skogen. Siden kjede er herpa så fikk jeg en blanding av sagmugg og spon. Jeg regner med det skal være jevnere størrelse. Hvordan bør størrelsen være om rytteren rir riktig osv?
 

@Stihl Crazy og gjerne andre. Hvor stor forskjell er det på ei hagsag og ei proffsag?

Link to comment
Share on other sites

Eg har berre erfaring med proffsager så det kan eg ikkje seie så mykje om, generelt sett har kjeda alt og sei. Allrounsager brukar ikkje ha det same vekt/effekt forholdet som ei proffsag og er muligeins ikkje laga for og gå like mange timar, ellers er dei vel heilt ok. Husqvarna 353G var ei bra allroundsag, den har eg brukt mykje når eg tenker meg om. Her er nokre bileter av filte tenner.

image.jpg.054699f716542bc3b90233f2f6693bc7.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bruker denne jeg.. den tar rytterne samtidig. https://www.felleskjopet.no/maskin-og-redskap/skog-og-ved/motorsag-og-utstyr/utstyr-til-motorsag/multifil-325-oe-48-mm-50252850/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA2eKtBhDcARIsAEGTG40W4MS2yZMzan_cJblW7nD7qfmv1EoJh_eiJzCyFNzLfvAUpMOAMUIaAhS_EALw_wcB

 

OBS!! Linket til en med 4,8mm fil..

 

Største forskjell mellom en proffsag og litt billigere sager er vekt/effekt og akselrasjon.. har man kjørt mye "proffsager" så er det første man merker at en billigere men helt ok sag blir litt tregere, litt mindre villig i forhold til størrelse og vekt.. men man kommer langt med ei billigere sag. 

 

Om du føler ms170 blir for liten. Så se på ms 201.. dette er en råtass i forhold til størrelse. Ms 241 er en ok sag. Men for meg blir den ikke så mye sterkere en ms 201 til tynning/kvisting når jeg kjører ms261 som hovedsag. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eg har både 201, 241 og 261. 201 er veldig bra ja, har ikkje brukt 241 så mykje enda men er èin god del meir krefter der føler eg då. Til desse to er det lettvektsverd og få til 261 trur eg ikkje stihl har det, må sjå på Oregon eller sugihara/tsumura vil tru dei har.

Link to comment
Share on other sites

Av èin eller annen grunn blir ikkje bileta skikkeleg klare, dei er skikkelige på nettbrettet mitt men når eg legg dei inn her er dei ikkje bra. Uansett må èin halda fila passeleg høgt i tanna, eg vil sei ‘’half mon’’ form etter at ho er filt. Foretrekk og bruka ryttarmal eg då. Har er mala for picco kjedet til stihl. Ha dei llitegrann høgare enn på ‘’hard’’ samt det eg skreiv om tanna, då vert det veldig bra. image.jpg.659fed0d4115654a8b011e46ce728df6.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nei eg gjere ikkje det, som regel er det litt variert sjølv om det er mest sitka men på ask bør ein vel kanskje Vera litt forsiktig med og ta dei for lave. Ellers går det jo Ann og ta eit drag over dersom dei er for høge. Skrustikka er vel best på ryttarane men det går greit og ta dei på frihand og.

Link to comment
Share on other sites

Denne her bruker eg for å sette opp kjedene som eg bruker på eit minisagbruk. Billig og fungerer heilt upåklagelig.
 

https://www.jula.no/catalog/hage/motorsager-og-vedkloyving/kjedesager-og-tilbehor/tilbehor-til-motorsag/elektrisk-kjedesliper-023785/


 

Om du skal ha filehjelp i lomma når du er ute i skogen så tar du med denne. Her er også mal for å ta ryttere.

https://www.norlog.no/bahco/187748/bahco-filmal-til-sagkjede

Link to comment
Share on other sites

BearBeer skrev (På 15.1.2024 den 22.29):

@Stihl Crazy takk for det! Det kan hende jeg har vært for sløv med å file ned rytterene. Er det viktig at det er nogenlunde nøyaktig? Har også lurt på om jeg bør presse fila litt opp mot underkanten av tanna når jeg filer, eller skal den bare løpe i sporet? Hadde så god mestringsfølelse med rundfila en periode, men nå er den borte. Føler ikke at kjede blir skarpt lenger. Rimelig sikker på at kjede ikke er utslitt.

 

Har en MS 170. Det blir vel omtrent det samme som 22lr i rifle. Har lurt på å kjøpe ei litt større sag, men aner ikke hvorfor. Kanskje påvirkning fra denne tråden. Finnes det små proffmodeller? 

Bruker saga til vedarbeid og litt annet småtteri. Har hverken traktor eller atv, så den bæres ofte litt (men veden bæres ikke ut på ryggen nei;)
 

@BearBeer eg presse ikkje fila opp, lar ho berre gå ‘’lett i sporet’’ men eg filar sittande med saga på låret, støttar saga med eine handa og filar med den andre. Når saga ikkje sit fast i skrustikka er det mykje enklare og sjekka at heile tanna er filt, berre snu ho litt og sjå. Men du har eit godt poeng, under spissen av tanna der det er viktigst er èin typisk plass som ikkje vert filt, så då må èin ta eit drag eller to til og sjekka igjen.

Link to comment
Share on other sites

Godt å lese at det er flere veier til Rom. Plan A for meg er rundfil, ryttermal og flatfil. Blir nok mest slip i skogen med saga i fanget eller mellom beina. Men har kjøpt meg noen kjeder til, så kanskje strategien til @t-trim og sikkert en kombo blir modus opperandi etterhvert. Uansett forbedring fra tidligere bevisstløs bruk. Kanskje jeg kjøper mer også. Ser kjekk ut den saken du linka til @tussehaugen. Synes det er betryggende når de snakker svensk på motorsagvideoer;) lærte også begrepet kjedjeskott (noen som har opplevd det?)

 Her er bilde av mine tre kjeder:image.jpg.549fccb76072baa01233cd4b6caabf05.jpg


På det øverste kjedet (merke Carlton) er tennene ujevne og spissen er ofte avrundet (tanna øverst til venstre) tanna øverst til høyre minner mer om tennene dine @Stihl Crazy Tror tennene i hovedsak har blitt sånn av bruk og ikke feilsliping. Har blant annet vært borti skogsbunn noen ganger. 
 

Carlton kjeder har større tener enn de to andre som er fra Stihl. Det i midten er nytt og det nederste har stått på saga lenge, men er slip opp i butikk. 


(kanskje jeg bør skifte sverd osv. også? Mye som skal tenkes på…)

Link to comment
Share on other sites

Eg har vorte borti kjedebrot og knekte tenner men ikkje samtidig. Kjedebrot skuldast filing i sidelenker alltså fila for lavt og kjedeskot har same opphav filar for djupt så det blir for mykje sånn:c i staden for (  tanna sett fra sida. Aldri gjort noko skade på meg med det.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dette er eit full chisel kjede, picco super. (3617)Full chisel kappar som regel litt fortare enn dei andre variantane men ikkje alle er einige i at èin får mest gjort i løpet av ein dag allikavel. Sjølv foretrekk eg vel full chisel men vil ikkje vera for bastant her.

Edited by Stihl Crazy
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...