Jump to content

Hva er Blaser?


RonnyL

Recommended Posts

Nå har jeg bestemt meg for å kjøpe en Blaser R8

 

Dette er hva jeg skal ha:

BLASER R8 PROFFESIONAL 6,5X55

SCHMIDT & BENDER 3-12X50 ZENITH FLASH DOT 7 KOMP

(eventuelt zeiss med samme kvaliteter)

BLASER MONTASJE

GJENGING/KAPPING

A-TEC MAXIM.

 

Jeg har sendt mail til følgende for pris:

Winge Våpen, Landrø ,Jakt og Friluft, Evje Sport, Rogne Våpen, Beveren Sport, Hommersåk Våpen og Bruun våpen.

 

Er det noen vestentlige Blaser forhandlere jeg burde sendt mail til som ikke står i listen?

 

Prøv Våpenloftet i Førde, fikk best pris der sammenlignet med Rogne, Jakt og friluft, Beveren sport og xxl, eller det vil si xxl kunne matche prisen med 500kr, men 2 mnd lengre leveringstid og annen type demper. Veldig god erfaring med Våpenloftet!

Dette var en R8 proff, maxim demper, kapping/gjenging/kroning og komplett montasje.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 376
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Da har jeg fått svar fra 3 forhandlere.

30.000kr er beste tilbud så langt.

 

Det jeg glemte og skrive i første innlegget mitt, er at jeg vil ha innbytte i den riflen jeg har.

 

TIKKA T3 SS LAMINAT 6,5X55

A-TEC CTM-4

KAPPET TIL 57CM

SCHMIDT & BENDER 3-12X50 (uten lys)

GÅTT CA 600 SKUDD.

 

Syns dere tilbudet er godt?

Vil jeg tjene mere på og selge den gamle riflen selv? (altså nok til at det er verdt bryderiet)

Eller er det rom for mere pruting her?

 

Evt tusen takk for svar.

Link to comment
Share on other sites

La meg formulere meg litt annerledes.

 

1. Du har garantert fått en råtten innbyttepris

2. Du kan sikkert tjene noen tusenlapper på å selge den privat

3. Du stiller sterkere mht. rabatt om du står med knitrende tusenlapper i hånda istedenfor en innbytterifle som strengt tatt betyr endel merarbeid for butikken. De gangene jeg har spurt har de rett ut bedt meg selge den privat da du får en mye bedre pris.

 

Finn ut hva de tilbyr for gamlerifla og prisen på pakken uten innbytte, så tar vi det derfra. Det er mulig jeg har kjøper på børsa di :)

Link to comment
Share on other sites

dette er vel en feil prising :!: mener jeg så den for 60 på finn, der sto det at ny pris var 90000.

hadde denne prisen stemt skulle fruen fått blaser også :mrgreen:

og til deg som hadde bestemt deg for r8.

du kommer aldri til å angre :!: bruker min til alt. funker fint på jaktfelt også, selv om den er litt lett.

skaut fullt hus med min i helga :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Det driver og napper på en Blaser for meg også.

Hvordan er det å få ordna løp i ukurate kalibre som ikke er på lista til fabrikken. Eks 6.5-06 eller .338 LM.

Gjør Blaser det ? Er det noen børsemakere som gjør dette ? Blir prisen hinsidiges ?

 

Tenker primært på en R8.

Link to comment
Share on other sites

Det vet jeg ikke.

Jeg har bare bedt om pris inklusive innbytte.

Så hva prisen hadde blitt uten at jeg byttet inn har jeg ikke spurt om.

Husk at når en butikk tar noe i innbytte, må de faktorere inn at de må legge på litt fortjeneste + mva på den prisen (selv ved salg uten fortjeneste må de legge på mva). Slik sett er det sjeldent det lønner seg å bytte inn våpen, det er bare mere bekvemt. :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Jepp!Mange Børsiser kan ordne dette på Blaser med syntstokk.Bla Rygge våpen,jakt og friluft,XXL for å nevne noen.
Men det er ikke alle som vil:

 

ARBEID UTFØRES IKKE PÅ HÅNDVÅPEN,LUFTGEVÆR ,PUMPE / HALVAUTO VÅPEN & BLASER R93
http://www.magnumhansen.com/borsemakerarbeid05.htm

 

Og det er nettopp derfor jeg skrev mange,og ikke alle Børsiser!

Når det gjelder Hansen så tror jeg,uten å vite at når det gjelder arbeid på R93 så kan det tenkes at med det så menes det mekanisk arbeid.

Jeg kan høre med han neste gang jeg treffer han om det hadde vært aktuellt å lage en justerbar kolbekam,jeg bor 5 min unna og har en Blaser som trenger høydejusterbar kolbe 8)

 

Men ellers skal du ha takk for å påpeke noe jeg ikke har sagt :winke1:

 

Snakket med Hansen Senior på telefonen om fredagen.Spurte om muligheten for å få kappet og gjenget ett Blaserløp,samt bygge høydejusterbar kolbekam på Proffesionalstokk.

 

Ble bare stille i telefonen ett øyeblikk før jeg hørte:Eeeeh neei,de Blaserpipene er jeg ikke noe glad i,ikke villle de ta syntstokken heller.

 

Hvorfor gadd jeg ikke spørre om.da får jeg heller kjøre børsa inn til Børsisen på XXL i Sandvika.Om jeg kjører 3 min til Hansen,eller 40 min til Sandvika spiller ingen trille.

 

Snakket med børsemakeren på XXL og han var meget hyggelig,og presenterte flere muligheter til høydejusterbar kam.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...