Jump to content

Hvem bøffa Clausen?


ELGFALL

Recommended Posts

Kristoffer Clausens stjerne skinner bare svakere og svakere. Kanskje er alle disse historiene i villmarksbladene fra ulike skribenter, ren bløff?

Masse stor fisk i et lite vann på vidda, et utrolig rypeterreng eller en fantastisk utenlandsk lakseelv.....og så er det kanskje bare grove overdrivelser? Merkelig at man selv aldri finner slike supervann innimellom?

Nå synes jeg det konspireres vel mye her... Jeg har selv vært "skribent" i slike magasin og kan gå god for at man er nøye med ektheten i det som presenteres på trykk.

 

 

Støtter Ranger fullt ut her! Jeg har også publisert en rekke tidsskrifter i en rekke Norske jakt/friluftsblad. Jeg kjenner i tillegg en god mengde freelancere som også har flere artikler m/bilder på trykk. Jeg kan med hånden på hjertet si at alt det jeg selv har skrevet og kjenner til er 110% korrekt.

 

Det får jammen være måte på til skriking, mumling og konspirasjon. Greit Clausen har gjort en stor, stor blemme. La nå fyren være i fred, uten å ta "livet" av ham. Slik offentlig mobbing store deler av friluftsnorge nå bedriver, kan føre til forferdelige konsekvenser for det gjeldene indivdet. Har dere igrunn tenkt på hva dere driver med? Før dere truer fyren med anmeldelse, personlig konkurs og ødelagt liv.

 

Håper etterhvert Kristoffer Clausen kommer tilbake med totalt blanke ark, og igjen begynner å servere oss EKTE jaktopplevelser på film.

Link to comment
Share on other sites

Hallo folkens når dere kjøper underholdningsfilmer så forvent å få underholdning. Hadde Clausen laget en gørr kjedelig film om det å sitte i skogen så hadde dere ikke kjøpt den.

haha... 4 timer med postering, bytt dvd, og 2 timer postering før smell....

Tror ikke det hadde vore spennende.... så jeg har full forståelse for at det klippes litt fram og tilbake.... meen, nå er det vel ikke "editing" som er tema heller...

 

 

Ellers Elgfall, dersom du lurer på den "indre sirkel", løfter, og denslags, får du heller høre med noen som har jobbet med clausen, mulig han kan belyse saken noe...

 

Jeg heter Thomas og hjelper Kristoffer med å følge opp prosjektet hans mens han er i skogen og jeg har ansvaret for Jegerliv bloggen hans: http://blogg.jaktogdvd.no/" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

For det første kan jeg si at det er ren løgn og usanne rykter at Kristoffer har vært i Førde eller Sogndal på handletur. Det er bare å snakke med grunneieren og fergemannskapet så kan de bekrefte dette.

 

Det er helt greit å diskutere og være kritisk og det er alltid bra med debatt, men å spre usanne rykter er direkte slemt og Kristoffer har ingen mulighet for å ta til motmæle mot slike simple triks. Så til de som mener at han driver med juks og fanteri så bør de gå litt inn i seg selv å se hva de selv driver med. Jeg synes i alle fall det er juks og fanteri å spre usanne rykter.

 

Jeg registrerer også at de fleste støtter Kristoffer og ikke lar seg lure av at noen få prøver å ødelegge for han.

 

Jeg takker for dette og ønsker alle en riktig God Jul. Mvh Thomas

Link to comment
Share on other sites

OJJJ :shock: Har Clausen sekta fått seg en knekk? :moresarcasm:

 

Hva med å komme seg ut å oppleve litt "villmarksliv" selv? Og ikke bare nesegrus sluke rått alt som serveres på tv/video?

Kanskje det blir slutt på å bruke uttalelser til slike helter/kjendiser som den store sannheten når man diskuterer med andre?

 

Jeg må si jeg var en smule lei av at Clausemons har sagt ditt og datt..!

 

+1/amen!

Link to comment
Share on other sites

Men jeg må jo innrømme att jeg lurer på hvorfor samarbeidspartnerne Martin Blom,Martin Brenne , Tor Ola Dehli osv.. ikke lager filmer med ham noe mer??

men det er kansje bare meg??

Har lurt litt på det samme selv

Det er bare å spørre, du får svar :wink:

Sauerhansen

 

da spør jeg!

 

hvorfor ble sammarbeidene slutt?

Link to comment
Share on other sites

Men jeg må jo innrømme att jeg lurer på hvorfor samarbeidspartnerne Martin Blom' date='Martin Brenne , Tor Ola Dehli osv.. ikke lager filmer med ham noe mer??

men det er kansje bare meg??Det er bare å spørre, du får svar :wink:

Sauerhansen

 

da spør jeg!

 

hvorfor ble sammarbeidene slutt?[/quote']

 

Det er soleklart at samarbeidet har sluttet pga. uoverstemmelser, men det er ikke det som er poenget mitt med denne tråden.....

 

Spørsmålet mitt er hvem av disse gutta som nå står som alibi hos Dagbladet dersom KC skulle påklage dette som løgn? Det ble jo tilbakevist alle rykter fortløpende mens han var ute, og det er jo innlysende at korthuset faller sammen med denne avsløringen.

 

Men dersom mine antakelser om at folk som har vært med på å gjennomføre denne løgnen nå "plutselig" skulle ombestemme seg og avsløre alt for å sette sine egne filmer i en bedre posisjon, ja da er dette i mine øyne enda verre :trist:

 

Å svike fansen er nå en ting, men å svike sine venner da er man i mine øyne tapt for alltid......

Link to comment
Share on other sites

Spørsmålet mitt er hvem av disse gutta som nå står som alibi hos Dagbladet dersom KC skulle påklage dette som løgn? Det ble jo tilbakevist alle rykter fortløpende mens han var ute, og det er jo innlysende at korthuset faller sammen med denne avsløringen.

Merkelig hypotese all den tid Kristoffer Clausen samtidig med Dagbladet sak la alle kortene på bordet? Mener du nå at det er sannsynlig at han skulle gå til Dagbladet og si at dette er løgn og at innrømmelsen han kom med er løgn?

 

Men dersom mine antakelser om at folk som har vært med på å gjennomføre denne løgnen nå "plutselig" skulle ombestemme seg og avsløre alt for å sette sine egne filmer i en bedre posisjon, ja da er dette i mine øyne enda verre :trist:

Det er en ting at du har antakelser. Det som imidlertid er konsekvensen når du velger å publisere dine antagelser på et åpent forum er at du bidrar til ryktespredelse. Er dette noe du ønsker?

 

Generellt: Det at rykter i ettertid viser seg å være sanne gjør det faktisk ikke så mye lurere å spre dem mens de ennå er rykter. Jeg tror det er mange som undervurderer betydningen av et åpent forum. Dette er ikke et sted hvor terskelen for hva man kan diskutere er like lav som rundt kaffebålet på fjellet. Her publiserer man meninger og hypoteser som alle kan lese og som blir stående for all tid. Jeg vil oppforde alle til å tenke godt igjennom dettte før man poster ubekreftede rykter og sine egne hypoteser om andre mennesker.

Link to comment
Share on other sites

Kristoffer Clausen har selvfølgelig lagt alle kortene på bordet når han skjønte at dette kom til å bli trykket uansett fordi Dagbladet hadde kildene sine i orden, noe annet ville jo vært enda dummere enn det han har gjort til nå...

 

Hadde ikke Dagbladet hatt beviser nok hadde nok Clausen i kjent stil nektet som vanlig...

 

Med denne linken til NRK sine nettsider hvor kC selv svarer på hvem som visste noe legger jeg saken død og håper på en flott høst med flere nye (forhåpentligvis litt mer ærlige) filmer både fra Kristoffer og Martin :D

 

 

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ ... /1.7793970" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

Eg hadde egentlig ikkje tenkt å sei så mykje meir i denne saka,men det virkar som enkelte vil ha det til at det var dumt at Clausen vart avslørt .Eg synes det er bra. Og istadet for å leite etter ein eller fleire personar som har avslørt han og lage rykter om det så kan ein jo vere klar over at på små plassar så ser folk lett det som skjer. Når Claussen reiste vekk frå Frønningen så kan det vere nokon som har observert han. Det samme når han har komme tilbake. Dette kan vere lokalbefolkning, ferjemannskap, andre reisande osv. Det samme med dei som har observert han rundt om i Norge eller Sverige. Og når folk reiste ut dit og ville treffe han ,men av uklare årsaker ikkje fekk treffe han så har folk begynt å lure på kvifor. Kort sagt mange kan ha hatt observasjonar eller mangel på observasjonar av Clausen. Om nokon av desse har snakka med kvarandre så skal det ikkje så mykje til for at han vart avslørt.

 

Difor blir det feil å leite etter ein "syndebukk" og spekulere i om det er konkurrentar slik som Elgfall gjer Mange har visst litt og da er det ingen umuligheit å finne ut av saken.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

tja, nå vet jo folk hva han står for. Så vil man bli lurt, er det jo bare og kjøpe produkter. Selv kommer jeg aldri til og kjøpe noe av han. Tar meg heller en jakttur sjøl... 8)

Syns det blir for enkelt om han slipper fra dette uten konsekvenser. Hvor lett skal det egentlig være og lure folk??

 

Får meg til å tenkje på denne greia:

 

http://www.imdb.com/title/tt0110932/" target="_blank

 

Kva rett har me eigentleg til å kreva at det som blir vist på skjermen er ekte? Ingen hadde jo tenkt over dette om ikkje det kom fram at han juksa bak kamera. Sagt på ein annan måte, utan at dette kom ut, hadde ikkje då filmane hans framleis gjeve folk den same gleden? Av og til undrar eg om ikkje me skulle hatt ein medievitar eller to her inne...

Link to comment
Share on other sites

jeg synes filmene hans gir veldig god underholdning, men hva man ser må man ta med en klype salt. Synes det er synd at han gidder å oppdatere bloggen med falske ting, det er noe helt annet. Hvem som sladra? Jeg tror det var veldig mange som visste dette, jeg hørte det for 2-3 måndter siden, og fikk inntrykk av at det var kjent i miljøet. Når han så får veldig mye medieoppmerksomhet blir det sikkert vanskelig å sitte å se på for de andre aktørene som lever av dette...

Link to comment
Share on other sites

Det jeg syns er mest utrolig er att dere trur det er mulig og leve innlands mitt i skogen 1 år på hva naturen gir, kunne nok vært mulig ved kysten med båt og fiske utstyr! Dette er et eventyr prosjekt som dere voksne folk burde vist selv ikke ville fungere!

Slutt og plag mannen, han har gitt dere underholdning nok leser jeg, att noen av dere har bruk noen hundre kroner på bøker, jævla stort tap gett! :lol:

Link to comment
Share on other sites

han hadde jo fiskeutstyr, fisked pigghå blant annet som han spiste, skøyt sel(som sank) slikt er vanskelig om det var langt innlands ;)

 

Ok, fikk intrykk av att han lå på en hytte innlands, fikk det intrykket fra noen innlegg fra noen av disse trådene her!

Bryr meg virkelig ikke, men med flere tråder med hets mot Clausen begynner og bli for dumt! :idea:

Link to comment
Share on other sites

Har ikke lest igjennom denne tråden bare så det er sagt.

Jeg er/var Clausen fan, filmene hans er og bli det beste(synes jeg) i Norge.

Har lenge hørt noen rykter om noe juks inn i bildet, men at hele "En vill mann" greia var juks, hadde jeg aldri trodd.

Etter å ha sett på en mengde Clausen-filmer og sammenlignet ser man jo at det er en del klipping og liming inni bildet.

 

Jeg har jo og lenge lurt på hva hele greia med at alle forlater Clausen, som Martin Blom, Martin Brenne, Tor Ola osv.. Det må jo være noe som har gjort det ;)

 

Ser på Facebook siden hans at det er mange som støtter han, pga faren hans var syk osv.. I dag på GodMorgen Norge så innrømmet han at han hadde vært i Sverige flere ganger for å besøke faren sin, vært i Sverige på jakt, innom kjøpesenter osv.

Han sa selv at han hadde vært ute 300 dager av de 365 dagene.

 

Det er greit nok at faren hans var syk, og at han måtte besøke han, men da hadde han ikke trengt og skrive en bok, TV-serie, flere filmer og skuffe hele Norges befolkning.

Sier litt om Clausen.... ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lest boka, sett filmen og fulgt med på bloggen underveis, med stor interesse. Jeg syns det han ga seg ut for å gjøre er en større prestasjon en både Kagge, Ousland og særlig Monsens vanvittige prestasjoner. Men dette var noe helt nytt og ekstremt og utrolig facinerende. Kun leve på det han skyter, plukker og fanger. Ensomhet, sult. Om han nå "bare" var ute 300 av 365 døgn er prestasjonen likevel veldig bra. Jeg tror som andre har sagt at salg av bøker, film osv hadde vært bortimot like bra om han var ærlig. Ærlige historier om folk som bare nesten lykkes er også gangbar mynt. Det er svært skuffende at han har løyet og at det trolig har vært økonomi framfor stolthet som har avgjort. Jeg skjønner ikke hvordan han har tenkt. Han måtte jo skjønne at dette kom for dagen og at det på sikt kan gå ut over salg av nye filmer. Har halvpris-salget av hans filmer i august noe med dette å gjøre?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...