Jump to content

Hvem bøffa Clausen?


ELGFALL

Recommended Posts

Hvem brøt løftet og avslørte Clausens hemmeligheter?

 

Jeg regner med at en i slik sak som er avdekket nå med avvsløringer av Clausens mange hemmeligheter så trenger man et eller flere troverdige vitner som kan være med å dekke opp denne avsløringsstoryen dersom den faktisk skulle vise seg ikke å stemme 100%?

 

Kristoffer Clausen kan jo i teorien bli beskyldt for mye usant også nå, og da står jo avisene i fare for søksmål i ettertid 8)

 

Flere av Kristoffers nærmeste venner må jo ha visst meget godt om dette, og muligens også hjulpet til for å skjule dette i ettertid.

 

Ulveflokken sirkler seg nå rundt Kristoffer og jeg lurer selvfølgelig på hvem Judasen er?

 

Det er jo flere konkurrenter som før har samarbeidet med Clausen som nå faktisk er veldig godt tjent med at dette kommer frem i media for å skaffe sine egne filmer markedsandeler, og det er vel betimelig å stille seg spørsmålet om det finnes flere som burde boikottes?

 

Jeg bare spør og mener vi bør få vite ALT :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ulveflokken sirkler seg nå rundt Kristoffer og jeg lurer selvfølgelig på hvem Judasen er?

Intressant vinkling. Slik jeg tolker det som skrives her er du ute etter å få fram de som eventuelt har fortalt dette til noen og kaller dem judaser (et negativt ord som hinter til at de er "angivere" eller "sladrehanker" noe som får det til å virke som du mener de har gjort noe galt), er det en kobling mellom deg og Clausen siden du fremstiller dette slik??

Du sier alle kortene må på bordet, det er og et kort som da kansje må fram i denne tråden?

Link to comment
Share on other sites

Forstår ikke hvor du vil med dette innlegget...

 

Hvis noen har bidratt til at KC har stått fram med sannheten - hvorfor mener du at de bør boikottes?

 

Dessuten kaster du mistanke og gruff over en hel gjeng filmprodusenter. Hva er din motivasjon for det?

 

Har du noe konkret å komme med, så si det. Ikke spre møkk.

Link to comment
Share on other sites

han hadde jo fått bot vistnok ved grensen til sverige for manglene våpenkort eller lignende, slikt blir registret.. handlet på nordby shoppingsenter.. mange som kan ha sett han..

ihvertfall det dagbladet skriver..

 

Ja dette er jo riktig, men jeg føler at vi bør være litt kritiske til hele prosessen.

 

Det er jo litt påfallende at Martin Brenne i bloggen sin nylig pratet dritt om trelokken til rådyr som kristoffer Clausen selger (sakset fra siden til Martin):

 

- Fløyter i tre eller annet naturlig materiale trekker fukt, og med endel bruk så blir lyden dårligere, og fløytene går rett og slett i stykker. Det finnes en fløyte som ser lik ut som denne, men det er en overpriset variant som ikke holder mål. Jeg prøvde den fløyta før jeg prøvde plastikk varianten, og etuiet som følger med denne trefløyta bærer preg av billig produksjon.

 

 

...og Kristoffer Clausen i bloggen sin pratet dritt om plastlokken som Martin selger (sakset fra Clausens blogg):

 

Weisskirchen er min nye favorittfløyte for lokking av rådyr og når dere ser videoen skjønner dere hvorfor. Det finnes også en billig plastikkvariant av denne fløyta, men den har ikke den samme fine klangen i lyden.

 

Med samme veiledende pris er jo ingen av argumentene som brukes om dette troverdige og her aner jeg en liten stridighet mellom disse karene 8)

Link to comment
Share on other sites

Når Clausen farter rundt i bil og kjører halve Norge på tvers til Sverige, så må han nødvendigvis innom diverse butikker og bensinstasjoner. Vil vel tru at den"lekkasjen" du snakker om, har større sjanse til å komme frå ein som tilfeldigvis har sett Clausen ein annen plass enn han skulle være, enn at dei nærmeste han kjenner har "avslørt" han..

Link to comment
Share on other sites

Når Clausen farter rundt i bil og kjører halve Norge på tvers til Sverige, så må han nødvendigvis innom diverse butikker og bensinstasjoner. Vil vel tru at den"lekkasjen" du snakker om, har større sjanse til å komme frå ein som tilfeldigvis har sett Clausen ein annen plass enn han skulle være, enn at dei nærmeste han kjenner har "avslørt" han..

 

Gitt at du har rett, tror du virkelig Dagbladet vil trekke Clausen ned i søla offentlig fordi en på bensinstasjonen i Trøgstad ringer og sier han så Clausen kjøre forbi?

 

Jeg forsvarer på ingen måte det Clausen har gjort, men nå har jo saken snudd totalt og alle tror jo på alt det som skrives av galt han har gjort.

 

Media går aldri så hardt ut uten å ha solide referanser, og dersom noen skulle bøffe Clausen for selv å tjene mere penger er de i mine øyne på lik linje med hovedpersonen...

 

Jeg håper jeg tar feil, men her er det iallefall indisier som kan tyde på at noe slikt kan ha skjedd :cry:

Link to comment
Share on other sites

Hvis Dagbladet har eit knippe med skikkelige gravende journalister igjen, så er svaret ja. Fordi dei hadde ikkje berre tatt ordet frå den eine kilden for gitt, dei hadde gravd, sjekka og atter gravd og hvis dei fant eit snev av mønster og sannsynligheits gehalt i det, så hadde dei kontakta Clausen, som hadde igjen til slutt lagt kortene på bordet etter press frå Dagbladet.. Media har makt, men etter det eg høyrer så er ikkje alltid kvaliteten på alle journalister, det den eingong var.. Men når det er snakk om ein sånn sak og den mediaomtalen det gir, så trur eg nok at dei hadde gitt full gass på den saken..

Link to comment
Share on other sites

Nå er det vel Clausen selv som har avslørt seg hvis jeg forstod innlegget rett, om man tolker det rett ble det vel gjort som ett forsøk på brannslukking av noe som var pågang

Tror den første plassen det stod var på Clausen sin blogg og at dagbladet bare har kontaktet Clausen for å få bekreftelser

Link to comment
Share on other sites

Jeg gidder ikke spekulere så mye på dette, men sitter igjen med et lite spørsmål: Hvordan våget han i det hele tatt å ta sjansen på slike avstikkere uten å si noe? Som en annen her nevner så er jo sjansen for å bli oppdaget ganske stor, kjendis som han jo er. Vel, trist er det i alle fall.

 

Det sier vel strengt talt bare hva som rører seg i toppen til K.C.

Link to comment
Share on other sites

http://www.dagbladet.no/2011/09/14/nyhe ... /18134069/

 

Det gleder meg at vi nå kan eliminere folk fra listen, selv om det selvfølgelig kan tenkes at jeg tar feil og at alt baserer seg på tipset fra Ola Dunk på bensinstasjonen i Trøgstad?

 

John Olav Vinge virker som en skikkelig seriøs jeger og friluftsmann og det er trist at de nærmeste rundt Clausen må renvaske seg offentlig i lys av disse avsløringene.

 

Den som tier samtykker....

Link to comment
Share on other sites

http://www.dagbladet.no/2011/09/14/nyheter/kristoffer_clausen/bloff/arets_villmarking/18134069/" target="_blank

 

Det gleder meg at vi nå kan eliminere folk fra listen, selv om det selvfølgelig kan tenkes at jeg tar feil og at alt baserer seg på tipset fra Ola Dunk på bensinstasjonen i Trøgstad?

Du sier selv at "alle kort må på bordet". Hva er din rolle i dette? Hvorfor leter du etter "skyldige"?

Hva med å legge egne kort fram?

Spurte tidligere i tråden, og ser ingen svar.

Link to comment
Share on other sites

Who cares?

Til de som "bøffa" Clausen, dersom de nå leser dette: Takk for å ha avslørt en kjempebløff! Dersom trådstarter eller andre mener at det er judaseri, så synes jeg du skal drite i det. Jeg for min del må si at jeg er overhodet ikke interessert i hvem det var som avslørte dette, og jeg forstår ikke trådstarters intensjon med denne tråden.

Link to comment
Share on other sites

Voldsomt til oppstyr rundt dette!Hadde DU klart å ligge i en gapahuk et helt år?ikke jeg heller..Klart han burde ikke bløffet,altså reist når han skriver at han er i gapahuken,men vi har alle gjort våre feil i livet,og tatt en spansk en..livet går videre,la mannen få fred,sikkert ikke morsomt for han nå..slik irritasjon blant folk da gitt!Skulle tro han var en konge som har drivd med mindreårige eller no :roll:

Link to comment
Share on other sites

Hvem brøt løftet og avslørte Clausens hemmeligheter?

........

Flere av Kristoffers nærmeste venner må jo ha visst meget godt om dette, og muligens også hjulpet til for å skjule dette i ettertid.

........

Jeg bare spør og mener vi bør få vite ALT :wink:

 

Intressante ting dette som skrives her egentlig.

 

 

Har vennene hans visst dette, og har det vært et løfte at dette skulle holdes hemmelig??

Begynner plutselig høres ut som ELGFALL vet noe, så jeg håper jo da at ELGFALL gjør som brukeren selv oppfordrer til i første innlegg. Legge alle korta på bordet.

Link to comment
Share on other sites

Han har stått frem, og ferdig med det. Men av alt, har han ødelagt mye for seg selv. I tillegg har han sikker hatt med noen sponsorer, som sikkert krever sitt i retur også

 

Folk er sure for at kanskje noen av scenene er skutt i hegn. Men hvem vil se, og kjøpe filmen

 

:arrow: Rådyrjakt vi gikk mye, og skøyt et dyr. Den hadde jeg kjøpt,,, not!!

 

 

Slutt med heksejakta, det er jaktsesong på både storvilt og småvilt nå :wink:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

KCs bløff er diskutert i opptil flere tråder, så det trenger vi vel ikke ta her.

 

Det som "ELGFALL" gjør, er det som Sigbjørn Hølmebakk i sin tid kalte "brønnpissing" - kaste ut løse antakelser og ugrunnede beskyldninger, for å sverte en eller annen person eller gruppe. Noe tvilsom diskusjonsteknikk.

 

"Det er orda en skal merke seg", sa min bestemor. Legg merke til hva ELGFALL skriver:

 

"Hvem brøt løftet og avslørte Clausens hemmeligheter?".

 

Som Høggern har spurt om før - har det vært en slags konspirasjon om å gjennomføre denne bløffen, der en gruppe har avgitt et "løfte" om å holde kjeft om hvordan "året i villmarka" ble gjennomført? Hvor mange har i tilfelle vært med på dette, og hvilken rolle har ELGFALL hatt? Vi er nok mange som venter på svar fra han - men han er visst blitt taus!?!

Link to comment
Share on other sites

Som Høggern har spurt om før - har det vært en slags konspirasjon om å gjennomføre denne bløffen, der en gruppe har avgitt et "løfte" om å holde kjeft om hvordan "året i villmarka" ble gjennomført?

 

Just to stir the pot:

 

Taushet har som oftest en pris :wink: ...

Link to comment
Share on other sites

http://www.dagbladet.no/2011/09/14/nyheter/kristoffer_clausen/bloff/arets_villmarking/18134069/" target="_blank

 

Det gleder meg at vi nå kan eliminere folk fra listen, selv om det selvfølgelig kan tenkes at jeg tar feil og at alt baserer seg på tipset fra Ola Dunk på bensinstasjonen i Trøgstad?

Du sier selv at "alle kort må på bordet". Hva er din rolle i dette? Hvorfor leter du etter "skyldige"?

Hva med å legge egne kort fram?

Spurte tidligere i tråden, og ser ingen svar.

 

Rollen min er vel som de fleste andre her inne på kammeret, har kjøpt de fleste filmene og lest boka hans. Har vært mektig imponert over det han har fått til, men synes det er påfallende mye som har skjedd i markedet siste halve året...

 

Det eneste jeg har kjent til i denne saken er alle ryktene som har florert, men jeg kan ikke si at jeg ble fryktelig overraska over at han ikke hadde 365 dager i skogen etter oppsatte premisser da han hadde altfor mye annet på gang som skulle gå paralellt til dette prosjektet.

 

Allerede i 2. hjortejaktfilmen viste han at han hadde snasen for snarveiene som fantes i det å produsere filmene raskt nok mens enda folk var på hugget og over av begeistring for norges ubestridte jaktfilmkonge :D

 

Eneste målet mitt med denne posten er å hindre at vi alle lar oss lure igjen, og derfor stiller jeg disse litt ubehagelige spørsmålene som jeg er overbevist om at noen her inne vet noe om...

 

Dersom noen synes at dette blir feil for dem så er jo det en ærlig sak.

 

Men faktum er nok det at det nok dessverre jukses mye i bransjen, og det må vi alle være klar over når vi kjøper filmer. Dette er blitt big business for flere aktører, og jeg mener det er for naivt å tro at Kristoffer var den eneste utenom faren som visste om disse snarveien...

Link to comment
Share on other sites

Men faktum er nok det at det nok dessverre jukses mye i bransjen, og det må vi alle være klar over når vi kjøper filmer.

 

Mulig jeg er naiv, men hvilket som helst belegg har du for å hevde dette! Kjenner du til flere i bransjen som har problemer med å forholde seg til sannheten?

 

Ser gjerne at du utdyper/ presiserer hva du mener med jukses mye i bransjen, og hvem dette evt. er myntet på!

 

Å sverte en hel bransje uten noe mere håndgripelig en detta blir for dumt ELGFALL.

 

Kjenner personlig flere hedersmenn/ kvinner som står på å jobber hardt og seriøst i media bransjen så dette kan ikke få stå uimotsagt. I motsettning til deg tror jeg absolut de fleste i bransjen er hederlige og sikkelige folk, som jobber hardt og seriøst med det de driver med!

 

Nils-Ole

Link to comment
Share on other sites

OJJJ :shock: Har Clausen sekta fått seg en knekk? :moresarcasm:

 

Hva med å komme seg ut å oppleve litt "villmarksliv" selv? Og ikke bare nesegrus sluke rått alt som serveres på tv/video?

Kanskje det blir slutt på å bruke uttalelser til slike helter/kjendiser som den store sannheten når man diskuterer med andre?

 

Jeg må si jeg var en smule lei av at Clausemons har sagt ditt og datt..!

Link to comment
Share on other sites

Men faktum er nok det at det nok dessverre jukses mye i bransjen, og det må vi alle være klar over når vi kjøper filmer.

 

Mulig jeg er naiv, men hvilket som helst belegg har du for å hevde dette! Kjenner du til flere i bransjen som har problemer med å forholde seg til sannheten?

 

Ser gjerne at du utdyper/ presiserer hva du mener med jukses mye i bransjen, og hvem dette evt. er myntet på!

 

Å sverte en hel bransje uten noe mere håndgripelig en detta blir for dumt ELGFALL.

 

Kjenner personlig flere hedersmenn/ kvinner som står på å jobber hardt og seriøst i media bransjen så dette kan ikke få stå uimotsagt. I motsettning til deg tror jeg absolut de fleste i bransjen er hederlige og sikkelige folk, som jobber hardt og seriøst med det de driver med!

 

Nils-Ole

 

Ja ja, verden vil bedras. Alle vanlige jaktfilmer bygger opp en viss spenning med fokus på viltet før skuddet, ansmyging og mange ganger også filming av skuddet uten at man ser så mye mer enn jegeren i slike scener.... Det sier seg selv at man ikke kan klare å få alt dette til i kronologisk jaktrekkefølge om filmen ikke skal omhandle et helt jaktliv.... Når det i ettertid av skuddet smyges, rulles og skytes for å få scenene mest mulig underholdende så er jo dette en form for juks og fanteri, selv om mange bryr seg katten i hvordan det rent faktisk gjøres så er det jo likevel juks? Eller kan vi bare kalle det "filmtriks" og således synes det er ok?

Ja, du er naiv dersom du tror at det er normalt at en jaktfilm er filmet kronologisk mht. handlingen....

 

Men jeg henger ikke ut noen bransje, jeg bare poengterer at det er slik det er.

Link to comment
Share on other sites

Ser at trådstarter mener man bør boikotte de som har avslørt denne bløffemakeren. Jeg ser ikke helt logikken der.

 

Forøvrig så ville det være interesssant å vite hvor mye han faktisk har vært ute.

 

He he, nå må jeg virkelig le :lol: Hva har det med saken hvor mye jeg er ute?

 

Ingen av de som er mye ute er her inne :oops:

 

Jeg er altfor lite ute, så derfor setter jeg utrolig stor pris på de soloppgangene jeg får ute i skogen med rifla på skuldra.

 

Det er terapi og jeg føler meg rik, selv om kontoen er tom...

 

Hele poenget mitt er jo at dersom tidligere samrbeidspartnere som nå produserer egne konkurrerende filmer har vært med på denne bløffen, så hvordan skal vi kunne stole på disse i fremtiden? Og det aller viktigste, dersom de var med på å skjule bløffen og ikke brydde seg, hvorfor skulle de da holde dette hemmelig når de brøt samarbeidet og startet for seg selv?

 

Alle vet jo at kristoffer Clausen selger ALLER mest jaktfilmer av ALLE produsentene i NORGE (han gjorde iallefall det inntil nylig :mrgreen: ) Over alt er hans filmer å finne noe som gjør det vanskelig for konkurrenter å klare å selge inn tilsvarende filmer til større kjeder og butikker...

 

Ergo trenger man ikke være noen rakettforsker for å forstå hvem som har noe å tjene på denne avsløringen (bortsett fra sjefen for den store ovnen som får en ny mann med kullspade når den tida kommer..)

Link to comment
Share on other sites

Dette er visst grunnen til at de sluttet og sammarbeide med han. Har pratet med noen av dem personlig og de sa faktisk rett ut at "var en grunn til at jeg sluttet og sammarbeide med han det samme året" og "alt av lokking på filmene hans er bare juks, han har aldri lokka inn noe selv med dem"....

Link to comment
Share on other sites

Kristoffer Clausens stjerne skinner bare svakere og svakere. Kanskje er alle disse historiene i villmarksbladene fra ulike skribenter, ren bløff?

 

Masse stor fisk i et lite vann på vidda, et utrolig rypeterreng eller en fantastisk utenlandsk lakseelv.....og så er det kanskje bare grove overdrivelser? Merkelig at man selv aldri finner slike supervann innimellom?

Link to comment
Share on other sites

Kristoffer Clausens stjerne skinner bare svakere og svakere. Kanskje er alle disse historiene i villmarksbladene fra ulike skribenter, ren bløff?

Masse stor fisk i et lite vann på vidda, et utrolig rypeterreng eller en fantastisk utenlandsk lakseelv.....og så er det kanskje bare grove overdrivelser? Merkelig at man selv aldri finner slike supervann innimellom?

Nå synes jeg det konspireres vel mye her... Jeg har selv vært "skribent" i slike magasin og kan gå god for at man er nøye med ektheten i det som presenteres på trykk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...