Jump to content

Ingen av kammerets medlemer håper jeg


iznogoud

Recommended Posts

At det er hjernedødt å putte ladd våpen i koffert enten man reiser med fly eller ei er vel hevet over enhver diskusjon.

 

Det som slo meg er vel at myten om hvordan bagasjegutta herjer med bagasjen vår når vi flyr er bekreftet. Man skal jaggu romstere godt før man får en hagle til å gå av inni en koffert. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Kanskje stuerne på flyene kan lære seg at de ikke skal kaste våpenkufferter vegg i mellom. :roll:

Behandling av vanlig bagasje og spesial bagasje, kan jo av og til virke som en mellomting mellom VM i slegge og NM i melkespann kasting.

 

Roar

Link to comment
Share on other sites

Var borti et lignende tilfelle på vei til Polen for noen år siden. Eieren ble tilkalt over høytaleren og måtte møte hos politiet.Der lå børsa med 5 skudd i magasinet men altså ikke i kammeret så det var jo ikke livsfarlig akkurat . Var sikkert litt flaut for vedkommende likevel

Link to comment
Share on other sites

Hva er værst: At våpeneier leverer fra seg et ladd våpen eller at mottager ikke kontrollerer at det er uladd?

At våpeneier leverte fra seg et ladd våpen, helt soleklart.

Det er for det første ikke ønskelig at man skal finne frem våpen og begynne å veive med dem på flyplassen for å sjekke om de er ladd eller ikke, og dessuten er det heller ikke å forvente at de som jobber i innsjekk skal ha kompetanse til å vite om våpenet er ladd eller ikke.

Link to comment
Share on other sites

Med litt fare for og være belærende så vil jeg si at det finnes ingen unnskylding for at dette kan skje, og de er eiger/sender sitt ansvar og være sikker på at våpnet er tomt. Jeg er så kjedlig at jeg tar flere ladegrep og skjekker kammer før jeg klikker mot sikker bakgrunn før jeg setter fra meg våpen. Og det er veldig få ting man må gjør for at jeg kan utøve min hobby med minnimal risiko.

Link to comment
Share on other sites

Tenk om den hadde gåt av i 20000 fots høyde? :overrasket: smelt hull i et trykksatt flyskråg kunne vert ille...

 

 

Neida, det du ser på film er "en smule" overdrevet!

 

Men haglene kunne ha truffet noe vitalt utstyr, selv om det er lite sansynlig at hagla ville gått av uten hjelp fra en "koffertknuser" ansatt hos SAS!

Link to comment
Share on other sites

Hva er værst: At våpeneier leverer fra seg et ladd våpen eller at mottager ikke kontrollerer at det er uladd?

 

Har aldri måttet åpne en våpekoffert for at innsjekk skulle sjekke våpenet. De får en låst kuffert med beskjed om at det er et våpen, og det er det.

Link to comment
Share on other sites

Offside-topic:

Neste gang du går av et fly på Gardermoen, ikke stress ut av flyet, men se litt på arbeidet til de koffert-folkene: Det er helt uvirkelig! Ofte ser de ur som om de prøver og ødelegge bagasjen, seriøst!

 

 

I bransjen omtales de som "koffertknusere". :oops:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nå jobbet i over ti år i flybransjen, og har aldri hørt de blir kalt det :wink:

 

Uansett, denne saken dreier seg om mega slurv fra passasjeren. Og et erstattningskrav fra flyselskapet er rett og rimlig. Det koster FLESK å ha ett fly i hangar på unscheduled maintenance.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nå jobbet i over ti år i flybransjen, og har aldri hørt de blir kalt det :wink:

 

Uansett, denne saken dreier seg om mega slurv fra passasjeren. Og et erstattningskrav fra flyselskapet er rett og rimlig. Det koster FLESK å ha ett fly i hangar på unscheduled maintenance.

 

 

Var ikke meningen å fornærme deg om du er stuer, men "koffertknuser" vet alle i Avinor hva er for noe i allefall! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Det er det ytre strukturelle skroget i et fly, som danner trykkabinen, ergo er kofferter, våpen og dyr plassert i trykksatt del av skroget. Trykket i 35000 fot, er 238mBar, og atmotsfærisk trykk på sea level er 1013mBar. Ergov ville brusflasker og spraybokser sprenges ved fraværelse av trykk. Dyr ville også daua fort hvis de satt i ikke trykksatt kabin. Ved mangle av kabin trykk, vil man miste bevissthet innen ca 20 sek, derfor skal du ta på maske først på deg selv, for ellers vil du ikke være i stand til å hjelpe eventuelt andre. Dessuten er temperaturen -56 i disse høyder, og sprit/vin ville vært fryst til is, når du åpna kofferten din.

 

Hilsen en som har vært i lavtrykkskammer og prøvd seg, ikke engang sigaretter eller stearinlys brenner under så lavt trykk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...