Jump to content

Mauser gis bort.


VeT|Us

Recommended Posts

Jeg kjøpte i min kloke ungdom en Hær-mauser som har ligget lenge ubrukt nå. Kaliber 3006.

 

- Skjeftet er originalt, men jaktifisert. Fremskjeftet er kortet ned og overtreet borte. Stokken er pusset ned og klargjort for Duracoat, men jeg har aldri fått ut fingern.

 

- "Slip-on" rekylkappe og patronpung medfølger

 

- Låskassen er borret for montasje

 

- Løpet er kappet på ca 55cm (fritt etter hukommelsen)

 

- Underbeslag/løp/kasse Duracoatet i Tactical Svart. Hvis jeg bare finner en ledig dag kan jeg Duracoate børsa/skjeftet i ny farge som den nye eieren får bestemme, gratis.

 

- Ammunisjon (barnaul blyspiss) medfølger

 

- Hvis du skal hjemmelade på sikt så slenger jeg med en god del engangsskutt 3006-hylser (Norma/Remington)

 

- Viktig: Børsa mangler sluttstykke! Dette må ny eier ordne selv. Burde koste noen få hundrelapper hos enhver børsemaker.

 

Denne børsa har ligget ubrukt altfor lenge, og jeg ser helst at den går til noen som har bruk for den, ikke bare lyst på et nytt jern.

Link to comment
Share on other sites

Ojj. Driver i disse dager å planlegger kjøp av min første rifle, og så kommer jeg over denne sjansen.

 

Er 20 år og blir student til høsten, så penger er det ikke akkurat flust av. Melder herved min interesse :)

 

(Edit: haha, tenkte ikke over at jeg kunne være et offer for en aprilspøk. Time wil show)

 

GRATULERER til den heldige vinneren! :mrgreen:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har lenge sett på egen rifle jeg og (lenger enn jeg har hatt lov til å eie :P). Jeg er 16 år og har sett etter noe litt billig så tror denne kunne gitt meg en bra start på jaktkarrieren.. Tenker derfor jeg melder min interesse.

 

Uansett hvem som får den så er det ett latterlig bra initiativ :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Har du sett !

Har vært på jakt etter en billig mauser i over et år, men har ikke hatt råd siden jeg nettop er begynt som lærling.

så elgjakta i fjor ble med lånt børse, så jeg hadde håpet å gå i år med egen.

denne børsa kommer Garantert til bli brukt flittig både på jakt og skytebane, da jeg har vært aktiv skytter siden jeg var liten gutt (hvis den skulle være så heldig å havne i mine hender) ;)

 

Mvh Petter

Link to comment
Share on other sites

melder meg på denne trekningen!

 

går skole og er 16 år har JÆ*** lite råd og har lyst på rifle men har ikke råd til noe!

 

har blitt spurt om å få bli med på stovilt jakt og har en stor drøm om å få bli med å storvilt jakt men ingen i min nermeste familie har kaliber eller kan låne meg rifla.

så jeg står med åpene hender for en mauser!

 

lenge leve givergleden hær på kammeret!!!!

Link to comment
Share on other sites

Flott tiltak!

 

Vil gjerne melde på en kamerat her. Han er 17 år gammel, og er i en søskenflokk med 8 unger der han er nest eldst og mor er alene. Så penger kan man vel si er mangelvare. Har verken penger eller tid til arbeid ved siden av skolen.

 

Igjen, supert gjort av deg!:)

 

Jon Martin

Link to comment
Share on other sites

etter at jeg har roet meg litt ned så må jeg sette meg ned å skrive ein takk!

 

TAKKE Vetlus for at han har et stort hjerte og hjelper en jakt gal ungdom med lite penger til

å få drømmen om storviltjakt til å gå i oppfyllelse! :mrgreen:

 

og takk til dere andre :)

Link to comment
Share on other sites

Om det er ønskelig kan jeg stille med en stokk jeg har liggende etter et prosjekt. Jeg har flere stokker liggende så denne kan jeg donere bort om tveraali vil ha.

503-012-2.jpg

 

 

tar jærne imot en stokk! :mrgreen:

 

jeg vet ikke hvordan jeg skal få takket alle!!! :shock:

 

TAKK!!!

Link to comment
Share on other sites

Da sender jeg stokken til Tveraali i helgen mot at han legger ut bilder av det ferdige produktet på jakt :wink: Stokken er fra Boyds. Den er ganske tung og det må sikkert fjernes endel beddemasse og beddes på nytt med den nye kassa. Bra stokk til en mauser med litt rekyl. God å skyte med :D

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
takk :!:

 

basene som raloe har passe desværre ikke.

men koster ikke allverden så må nokk innvistere i det selv :wink:

 

Det mangler bare at du vinner gummibåten og nå da, så er potten full :D:D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...