Jump to content

Omega trekker seg.


omega

Recommended Posts

Kjære alle sammen.

 

Dere fortjener alle en forklaring på en episode som fant sted her inne, nærmere bestemt i tråden Kammerets framtid, NOJS og brukernes syn og tro på dette. For å gå rett på sak: Jeg har gitt bidrag i utformingen av en annen brukers, Darth Vaders, innlegg i tråden. Bakgrunnen for dette (at det skjedde på oppfordring fra brukeren, at han er en god venn, at teksten ble preget av uttrykk vi i fellesskap brukte i vår muntlige samtale da vi diskuterte andre brukeres opptreden, etc.) er ikke særlig interessant. Det vesentlige her er at jeg ved å yte denne bistanden gjorde teksten også til mitt åndsverk. Derfor ble det feil å ikke undertegne innlegg i fellesskap.

 

I etterpåklokskapens grelle lys ser jeg at dette ble feil, og jeg beklager på det sterkeste at jeg gjorde denne feilen. Jeg er dypt og inderlig lei meg for ev. skader dette kan tenkes påføre Kammeret. Det er selvfølgelig naturlig at dette får konsekvenser, og konsekvensene skal følge ansvaret. Og ansvaret for mine handlinger og delhandlinger hviler på meg. Omstendighetene tatt i betraktning finner jeg det derfor riktig og naturlig å trekke meg fra alle styre- og moderatorverv her inne. Jeg vil heller ikke stille til valg ved generalforsamling.

 

Når alt dette er sagt, skal det også sies at jeg fremdeles har sterk tro på dette prosjektet, og jeg er overbevist om at gjengen som seiler videre, er noen av de beste offiserene skuta man kan få. Og jeg? Jeg er, for å bruke en forsiktig understatement, neppe uerstattelig for Kammeret. Jeg forstår mange er forbannet på meg, og det har dere grunn til å være. Derfor håper jeg at all kritikken rettes mot meg, ikke til styremedlemmer og moderatorer, som var uvitende om mitt feilgrep.

 

Takk for meg.

Link to comment
Share on other sites

På vegne av styret vil jeg sterkt beklage denne saken og Omegas opptreden. En slik fremferd er uakseptabel fra et styremedlem, og kan føre til at både Kammeret og NOJS mister troverdighet og omdømme. Vi mister dessverre også en ressursperson som har lagt ned svært mye arbeid for brukernes felles beste. Vi er enige med ham i at hans avgang er det eneste riktige i denne situasjonen, men takker for hans innsats for å gjøre Kammeret til det det har blitt. Når dette nå er avgjort, henstiller vi alle forumets brukere til å legge saken død. Det vil ikke tjene noen å fortsette eller forsterke bråket som var foranledningen til denne hendelsen, og saken er avsluttet.

 

Styret vil jobbe videre med sakene som allerede er belyst her, og vil ikke påvirkes av den senere tids hendelser. For at vi skal komme oss videre med vårt arbeid og ultimativt presentere resultatet for dere alle, vil jeg på vegne av styret be om arbeidsro, så kan vi ta debatten når vi har noe å debattere. Slik det har vært nå, blir alt bare flytende før vi har fått konkretisert og materialisert arbeidet vårt, men så snart vi er ferdige med grunnarbeidet, vil utfyllende informasjon bli gitt. Dess mer ro vi får i ferdigstillingsperioden, desto raskere får vi det som mangler på plass.

Link to comment
Share on other sites

Hei Omega.

 

Såg Sauer150`s tråd her før den blei fjerna. Og tenkte litt med meg sjølv om at hvis dette var tilfelle, så burde vedkommende/du stilles tilrette for det.

 

Og det du har gjort no, er voksent og eigentlig riktig. Om det du gjorde er såpass galt at du burde trekke deg, det skal ikkje eg påstå, det blir litt vanskelig, men for truverdigheita til forumet, så er det vel kanskje det.

 

Men du har iallefall mi største respekt for det du nå gjer, og det skal du ha.

 

Takk for det du har vært med på å bygge opp og lykke til.

 

Mvh

 

Mauser68

Link to comment
Share on other sites

Siden undertegnede og Jaktdepotet var de som ble forsøkt svertet i disse innleggene er det jo også greit at en får lov å svare en gang i denne tråden.

 

Styret har opptrådt meget profesjonelt og gjort alt som sto i deres makt for å ta tak i denne situasjonen og har derfor min fulle tillit! Jeg beklager også derfor posting av min siste tråd da denne var unødvendig siden de grep som burde tas allerede var tatt, bare ikke offentligjort.

 

Siden jeg antar at Omega fortsatt leser her inne, må jeg si jeg fortsatt forventer en beklagelse både til firma og meg selv. Det var hverken styret, andre brukere eller forumet som i første instans var den skadelidende part i det som ble gjort

Link to comment
Share on other sites

jeg sitter å lurer på om omega=darth vader.

er darth vaders utsagn egentlig omegas utsagn?

 

for darth vader stilte spørsmålstegne ved endel ting. å om de spørsmålene kom fra en som satt i styret, da begynner jeg tenke litt om styrets medlems utsagn.

det ble blandt annet stilt spørsmålstegn ved min sunnhetsvurdering.

Link to comment
Share on other sites

Lurer litt på dette med styret. Virker som det er enkeltpersoner som utaler seg og ikke styret. Burde være en talsmann som uttalte seg på vegne av styret. Er alle i styret enig i det som medlemene sier? Hva er offisielt fra styret og hva er privat?

Link to comment
Share on other sites

Omega: Voksent gjort (unnskyldningen) og dumt gjort (tenker da på selve handlingen i utgangspunktet)

 

Men håper da for all del at du bare trekker deg ut at styre og stell?? Ikke fra hele forumet?? Jeg har av og til vært særdeles uenig med deg både her og på SL (husker kanskje spesielt tråden om forvaltning av hjortevilt på SL, der synes jeg du var på grensen av ufin mot en annen bruker jeg faktisk syntes kom med mange gode synspunkter i saken........)

 

Men fra spøk til revolver; Omega, du har tilført forumet MYE og du er en kar med peiling godt over snittet, så jeg håper du holder deg her inne som en vanlig bruker, eller?????????

Link to comment
Share on other sites

Dette var trist lesning. Håper i likhet med Tikka-Sporter at du ikke trekker deg fra hele forumet. Innleggene dine er alltid så velformulerte at de er en fryd å lese, og om du forsvinner for godt ville det vært et stort tap for forumet.

 

mvh

Oddvar

Link to comment
Share on other sites

Lurer litt på dette med styret. Virker som det er enkeltpersoner som utaler seg og ikke styret. Burde være en talsmann som uttalte seg på vegne av styret. Er alle i styret enig i det som medlemene sier? Hva er offisielt fra styret og hva er privat?

Om dette til nå har virket ullent, skyldes det at styret rett og slett ikke har hatt tid til å falle på plass i sin endelige form. Det har skjedd mye, samtidig, og vi har hele tiden desverre måtte bruke mer tid på brannslukking og plutselig oppdukkende saker enn på organisasjonsbygging. Som det nå er skrevet mange ganger, trenger vi arbeidsro frem til første milepæl, slik at blant annet dette kommer på plass. Når styret er satt. Inntil da vil uttalelser på styrets vegne komme fra min hånd - kanskje også i ettertiden, men dette er en sak styret skal behandle. Når styret er satt.

 

I mellomtiden oppfordrer jeg alle til å bruke forumet og kose seg her. Prosessen går videre, og om ikke lenge (noen få uker, kansje) vil fylldig og utdypende informasjon om Nojs bli publisert i forumet. Men som sagt; dess mere kaos og støy rundt som oppstår rundt dette, desto mer tid må vi bruke på å håndtere kaos og støy, som igjen spiser av tiden vi ellers gjerne vil bruke til å få det som så mange etterspør på plass.

 

Vi trenger arbeidsro. Please.

Link to comment
Share on other sites

jeg sitter å lurer på om omega=darth vader.

er darth vaders utsagn egentlig omegas utsagn?

 

for darth vader stilte spørsmålstegne ved endel ting. å om de spørsmålene kom fra en som satt i styret, da begynner jeg tenke litt om styrets medlems utsagn.

det ble blandt annet stilt spørsmålstegn ved min sunnhetsvurdering.

Redegjørelse er postet. Forhold deg til den.

Link to comment
Share on other sites

Voksent gjort Omega. Leste de aktuelle tråden i går kveld, og det var trist lesing. Etter flere år i relativt små organisasjoner (idrettslag og sånt) konkluderer jeg med at de virkelig sterke følelsene og konfliktene i livet er forbeholdt storpolitikk og små organisasjoner :wink: Ja, også ekteskapet da. Du har jo like stor rett il å være med her som medlem som alle andre. Du har trukket deg, og er ikke ekskludert. Håper du henger her videre.

Jeg antar at jeg ikke vet helt hva dette handler om, jeg klarer ikke å se bakgrunnen for irritasjonen(e) og enkelte av karakteristikkene i gårsdagens tråder på bakgrunn av det som sies der. Men, jeg antar også at det ikke er hensiktsmessig å flagge disse temaene videre. Det er jo et forum for jakt og skyteinteresserte dette, og fokus må være der.

Derfor Høggern, en liten oppfordring til oss som ikke er direkte involvert: Når Omega nå legger seg helt flat, trekker seg, ber om unnskyldning og sier han kun har snakket for seg og ikke styret; OG leder ber om arbeidsro, da synes jeg vi skal gi dem det. Altså, min oppfordring er at vi lar ytterligere spekulasjoner rundt skjulte intensjoner og sånt ligge.

Et annet tema som har kommet opp gjentatte ganger er spørsmål rundt når det blir generalforsamling/valg, stiftelse av NOJS, og spørsmål om styringsformer (sak for sak avstemming i åpnet forum versus styrevalg for eksempel). Jeg synes interimstyret som sparker dette i gang, og leder foreløpig, er i sin fulle rett til å si at så skjer når de har rukket å stable bygge en solid grunnmur. Men, jeg synes også at dere skal sette en dato. Det blir for lett konspiratoriske storebror-antakelser når det blir sagt at det skal skje når det er klart en gang... (Someday my son, you will be a part of this. Someday...! :wink: ). Det er vel bare å sette det såpass langt frem i tid at dere vet at dere har rukket å gjøre alle formalia rett, i riktig rekkefølge?

For å ri min egen spinkle kjepphest til slutt: Hva med å lage generalforsamling og Kammerstevne samtidig :D Jepp, kammerstevne! :D Møtes, skyte, skryte og tafse på vakre våpen. :P

Link to comment
Share on other sites

I ettertid ser man at dette bar feil av sted. Synd hvis Omega ikke lenger deltar i forumet for han sitter helt klart på mye kunnskap og han skriver meget godt!

 

Tror at grepet som styreleder her tar er fornuftig: "Inntil da vil uttalelser på styrets vegne komme fra min hånd" (sitat slutt). Kanskje det burde være slik for ettertid!

 

Dette er et online forum og ting kan ofte gå litt fort i svingene. Har lurt på hva slags retningslinjer Moderatorer og Styremedlemmer har? Kan de uttale seg som enkeltpersoner eller er de/dere bestandig representanter for Kammeret? Stort sett er alt som kommer fra den kanten bra, men enkelte ganger synes jeg at noen går over streken. Kommer uttalesene fra privatpersonen (styremedlem/moderator) kan saken stille seg litt annerledes. Da er det vanlig folkeskikk som gjelder.

 

Men jeg har full tillit til den jobben som gjøres og det er vel ikke uvanlig at et interimstyre sitter i et til to år! Jeg mener at det er på sin plass med en generalforsamling etter første hele driftsår og det betyr i 2009. Hvis styret mener at de kan gjennomføre det før det så er det opp til dem.

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

1) Jeg sitter fremdeles på gjerdet med hensyn til fornuften i å opprette en organisasjon, NOJS.

2) Er tanken å opprette en stiftelse, en medlemsorganisasjon, et personlig selskap eller et ansvarlig?

3) Jeg synes Morten Vinje og co bør bli flinkere til å fortelle Kammerets medlemmer hva styret tenker, hva man planlegger å gjøre og når man tar sikte på å gjøre det. Åpenhet og ærlighet er alltid det smarteste med mindre man har skjulte motiver.

4) Morten Vinje og co har fremdeles en masse goodwill, iallfall fra min side. Ikke ødelegg den.

 

gg :?

Link to comment
Share on other sites

Derfor Høggern, en liten oppfordring til oss som ikke er direkte involvert: Når Omega nå legger seg helt flat, trekker seg, ber om unnskyldning og sier han kun har snakket for seg og ikke styret; OG leder ber om arbeidsro, da synes jeg vi skal gi dem det. Altså, min oppfordring er at vi lar ytterligere spekulasjoner rundt skjulte intensjoner og sånt ligge.

greit det at vi ikek trenger spekulere på hvordan styret opptrer. men når jeg spør etter en redegjørelse for hvem som skrev hva, dvs hvem som er hvem, (dette har betydning for hvor seriøst jeg oppfatter styret) kommer andre styremedlemmer på banen å prøver enten røyklegge, eller prøver få meg til å være stille å ikke spørre kritiske spørsmål.

og jeg føler jeg ble direkte involvert da noen(jeg vet ikke om det var omega eller noen andre) skrev at han stilte spørsmålstegn ved min sunnhetsvurdering.

 

skrev:

jeg oppfatter sauer 150 sine spørsmål som sunn skepsis.

Skepsis? Tja. Kanskje det også?

 

Din sunnhetsvurdering, derimot, er det nok delte meninger om.

å det virker ikke som jeg kan få svar på om det er omega som kom med den salven der. når jeg spør om det i denne tråden, kommer en annen fra styret inn å sier det er redgjort for dette. virker som noen beskytter hverandre.

men jeg kan jo ta feil

Link to comment
Share on other sites

Først vil jeg si at det er viktig at styret får arbeidsro. Det er ikke noe hastverk med å få dette på plass, det er viktigere at dette blir gjort skikkelig. Tror det vil gagne oss jegere og skyttere på lang sikt. Her har vi en mulighet, og det er opp til oss sjøl og bruke den.

 

Men jeg er enig med Høggern også, den salven han fikk er ikke blitt redegjort for. Så han fortjener et skikkelig svar.

 

Så får vi håpe at dette faller på plass.

Link to comment
Share on other sites

å det virker ikke som jeg kan få svar på om det er omega som kom med den salven der. når jeg spør om det i denne tråden, kommer en annen fra styret inn å sier det er redgjort for dette. virker som noen beskytter hverandre.

men jeg kan jo ta feil

Jeg skrev jo at du kun trenger forholde deg til redegjørelsen fra omega - han har forklart det du spør om der. Å dra dette videre i konspirasjonsteorier blir helt utopisk, og vil kun bidra til å generere støy. Saken som sådan er avsluttet, den har fått konsekvenser for omega og er ingen ting mer å diskutere.

Link to comment
Share on other sites

her kommer styreleder på banen å sier at ting er redegjort for.

ikke slik jeg oppfatter det. desverre er det sånn at darth vader tråkket over streken. å jeg vet ikke lengre om det var darth vader eller omega som gjore det.

 

en annen ting. uttaler styremedlemmer seg som styremedlemmer eller vanlige brukere?

er det brukeren MV eller styrelederen som prøver feie denne saken under teppet?

Link to comment
Share on other sites

Edit; vi prøver på nytt - i klartekst:

 

Vi prøver ikke å feie noe under teppet, men kan ikke svare på Omegas vegne. I hans redegjørelse står det at han har bistått DV med innleggene. Det betyr at svaret til høggern er skrevet av Omega og DV sammen. Det er grunnen til styrets reaksjon, og bør være klart nok. Mer informasjon har vi ikke, og ser ingen grunn til å innhente. Styret er ferdige med saken.

 

På vegne av styret;

Morten Vinje

Link to comment
Share on other sites

Jeg er en av de som har vært i strupen med Omega (også fra SL), angående folkeskikk og enkelte av hans personbeskrivelser. Men dette tiltross, så har jeg likevel lyttet til hans utsagn når de ikke har gått på person.

Du har nå gjort noe galt, og det på flere måter en bare i forhold til forum og styret. Men og det er ett stort men, dette var ryddigt og voksent gjort i forhold til kammeret og styrets troverdighet.

Håper du fortsetter her inne, og forblir like glødende engasjert som før (men kansje bli litt flinkere til å holde deg objektiv i forhold til sak? :wink:).

Ikke for det, å kvesse knivene i diskusjon med deg er alltid givende og til tider svert lærerikt.

Her inne har mange av oss gjort en og annen feil, og jeg synes oppriktigt at du bør legge dette bak deg, og heller konsentrere deg om å nyte forumet. Det kan bli for mye alvår også. :D

 

Nesten til slutt så vil jeg minne på at i mine øyne, har ikke Sauer 150 gjort, sagt, eller skrevet noe som har gjort ham fortjent den kritikken han fikk (være seg fra styret eller andre). Han har åpent stått for sine personlige meninger (og tildels depotes), og jeg klarer ikke for mitt bare liv se noen grunn til å gå så hardt ut mot ham at en må til med brannslukking av den grunn.

Bammerud kom med tildels gode og oppklarende svar om det meste, og med untak av noen slengere. Har han vært den som håndterte saken på en rimlig objektiv måte. Vil oppfordre styret til å se nærmere på hans oppklarende svar i nevnte tråd, om ikke 100% så i hvertfall 70% på vei til en ok måte å håndtere slike spørsmål på når de måtte dukke opp.

Og siden Bameruds svar nå engang dekket det meste (supplert med senere påfyll fra Morten V), så håper jeg vi kan komme oss videre uten å ta den saken opp igjen, styret har nå vært så klare i sine uttalelser at der rett og slett vel ikke er noe spesielt mere å spørre om før de har kommet seg videre i prosessen. Når styret sier der vil komme informasjon om ikke alllllt for lenge :lol: så synes jeg det er en grei beskjed å ta med seg.

 

Vil avslutte med å gi min uforbeholdne støtte til styret, og en honør for jobben de gjør. Det var ingen som sa dette ville bli lett, men vi trenger heller ikke legge sten til byrden for de som tross alt har gitt oss ett nytt vannhull etter SL. Og når utvikklingen i moderering og regel håndtering nå etterhvert begynner å få sin form, så ser til og med en svartmaler som meg nokså lyst på tiden fremmover. (hva pokker er forresten koden for en thums up smily?) :wink:

 

Med venlig hilsen

vingemutteren

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Du, høggern?

 

I den etterhvert famøse tråden der Noen™ bæsja på leggen sin, ble jeg antakeligvis oppfattet som "å være en av de som var mot styret". Eller noe slikt. Men likevel synes jeg nå -- som en del andre -- at vi bør ta en time-out på dette temaet. Leggbæsjeren™ har lagt seg flat og levert en troverdig forklaring. Interimstyreleder har kommet med en redegjørelse som (ihvertfall langt på vei) imøtekommer oss "kritikere" og lovet mer informasjon når denne foreligger. Det bør vel holde lenge i denne runden, og i mellomtida kan vi nyte sommerværet eller noe slikt til blodtrykket lhar lagt seg. Eller?

 

Man kan jo alltids komme tilbake med impertinente spørsmål en senere gang, hvis det viser seg at Ting Tar (mer) Tid enn noen av oss liker...

Link to comment
Share on other sites

Du, høggern?

 

I den etterhvert famøse tråden der Noen™ bæsja på leggen sin, ble jeg antakeligvis oppfattet som "å være en av de som var mot styret". Eller noe slikt. Men likevel synes jeg nå -- som en del andre -- at vi bør ta en time-out på dette temaet. Leggbæsjeren™ har lagt seg flat og levert en troverdig forklaring. Interimstyreleder har kommet med en redegjørelse som (ihvertfall langt på vei) imøtekommer oss "kritikere" og lovet mer informasjon når denne foreligger. Det bør vel holde lenge i denne runden, og i mellomtida kan vi nyte sommerværet eller noe slikt til blodtrykket lhar lagt seg. Eller?

 

Man kan jo al ltids komme tilbake med impertinente spørsmål en senere gang, hvis det viser seg at Ting Tar (mer) Tid enn noen av oss liker...

vel dn delen om informasjon er greit. det jeg lurer på, er om styret består av folk som er villig til å komme med personangrep under annet navn.

om det er tifellet, synes jeg det er betenkelig.

videre synes jeg det er betenkelig at styreleder da kommer på banen å (i mine øyne) prøver dekke til, eller forsvare noen det kan virke er kompis. det viser at styret ikke har kommet med redegjørelse. å at all info ikke er kommet på bordet.

 

for hadde virkelig uttalelsene til darth vader ikke vært omegas, tror jeg noen hadde sagt fra om dette med STORE FETE bokstaver.........

Link to comment
Share on other sites

Jørn - la det ligge ok?

 

Er det noe du lurer på ytterligere er jeg nok mer informert enn deg på denne saken og kan svare på det du eventuelt lurer på på privaten.

 

DV = Omega i slutten av den nevnte tråden. Styret har bedt han trekke seg fordi de ikke tolererer slik oppførsel. Derfor er styret IKKE enige med hans uttallser og handlemåte og kan derfor IKKE bestå av folk som synes slikt er greit. Klartale nok nå?

 

Nå pisker du en død hest - la det være!

Link to comment
Share on other sites

Jørn - la det ligge ok?

 

Er det noe du lurer på ytterligere er jeg nok mer informert enn deg på denne saken og kan svare på det du eventuelt lurer på på privaten.

 

DV = Omega i slutten av den nevnte tråden. Styret har bedt han trekke seg fordi de ikke tolererer slik oppførsel. Derfor er styret IKKE enige med hans uttallser og handlemåte og kan derfor IKKE bestå av folk som synes slikt er greit. Klartale nok nå?

 

Nå pisker du en død hest - la det være!

helt greit det.

hadde bare de jeg spurte om det, sagt det der tidligere. så hadde det ikke vært noe mer å spørre om.

Link to comment
Share on other sites

Erlig talt høggern, er dette virkelig så vanskelig å forstå? Hvordan kan jeg, MortenVinje, eller noen andre i eller utenfor styret vite om det var den ene eller den andre som knotta den setningen der, eller noe annet for den del?

 

det jeg lurer på, er om styret består av folk som er villig til å komme med personangrep under annet navn.

om det er tifellet, synes jeg det er betenkelig.

 

Da ville vi vel vært nødt til å trekke oss alle sammen da.. Takk for tilliten.

Link to comment
Share on other sites

Det er herlig å bare være en fattig menig dekksgutt :wink: Dette minner litt om hva Anne Grete strøm eriksen må stri med om dagene :wink:

Anbefaler styret om å slette begge trådene i sin helet, tror det meste er sagt og oppklart :idea: Ikke nødvendig å arkivere gammelt grums!

Link to comment
Share on other sites

Hey, nå er det nok! Høggern sier over at det er greit, etter tydeliggjøring fa Sauer150, så nå er også han ferdig med dette. Det er vel sistemann. Og da er det vel på tide å dra oppigjen rikets tilstand:

:arrow: Vi har et velfungerende forum for oss med våpenfetish. :lol:

:arrow: som blir rimelig likt moderert av en gjeng entuisaster som faktisk snakker sammen! :lol:

:arrow: Det er stadig lagt til nye funksjoner i forumet, som chat og bildealbum :lol:

:arrow: Forumet er IKKe privateid, og avhenger ikke av en enkeltpersons vilje eller hormonstrøm :lol:

:arrow: Det vil bli brukerstyrt så snart råd er, dvs så snart alt nødvendig er på plass :lol:

:arrow: Det kan utvikles en nasjonal meta organisasjon for jegere og skytter som en spin-off. Ikke tenkt i konkurranse med andre organisasjoner (som njff) så langt jeg har fått med meg, men som en samlende organisasjon for alle særinteresser. Dette ligger frem i tid.

 

Min konklusjon: Tusen tusen takk! Takk for innsatsen, takk for at dere var forutseende, og tok tak og laget kammeret før Sluttstykket havarerte, for at dere håndterte strømmen av sluttstykkere da stykket imploderte, og takk for at dere har utviklet forumet til et godt sted å være. Og takk for at dere tar ansvar for å føre dette videre. Jipiiii :D

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

1) Jeg sitter fremdeles på gjerdet med hensyn til fornuften i å opprette en organisasjon, NOJS.

2) Er tanken å opprette en stiftelse, en medlemsorganisasjon, et personlig selskap eller et ansvarlig?

3) Jeg synes Morten Vinje og co bør bli flinkere til å fortelle Kammerets medlemmer hva styret tenker, hva man planlegger å gjøre og når man tar sikte på å gjøre det. Åpenhet og ærlighet er alltid det smarteste med mindre man har skjulte motiver.

4) Morten Vinje og co har fremdeles en masse goodwill, iallfall fra min side. Ikke ødelegg den.

 

gg :?

Det har blitt sagt flere ganger, men har kanskje blitt spredd over flere tråder i flere ulike settinger så det etterhvert blir vanskelig, men essensen er at det blir en organisasjon - det har vært klart helt fra starten av. Organisasjonens primære oppgave er å sikre kammerets eksistens, slik at det ikke kan legges ned med mindre alle vil. Tar du et søk, finner du flere utdypende postinger rundt akkurat dette.

 

En ting er ihvertfall sikkert, og det er at det ikke finnes noen skjult agenda, og at så godt som alt som er å si om våre tanker rundt dette allerede er sagt - opptil flere ganger. Det blir, når organisasjonen er bygget opp, i stor grad opp til brukerne hva de ønsker at den skal bli, med ett unntak; reglementet sikrer kammerets drift helt til absolutt ingen ønsker å ha det lenger. Problemet er som sagt at det er spredd over flere postinger over lang tid - vi har svart når spørsmålene har dukket opp. Mer informasjon kommer - og nå ser det ut til at ting kan roe seg såpass at vi kan klare det fortere også. Er ikke det bra da?

Link to comment
Share on other sites

Javel, så har det vært konflikter og uenigheter også her på Kammeret. Isolert sett kan det sikkert oppleves problematisk, men generelt kan slike hendelser bare være et sunnhetstegn - demokrati og åpenhet fungerer.

 

Jeg har ikke giddet å sette meg inn i hva det ble kranglet om, men konsekvensen har jeg fått med meg - at et styremedlem har tatt ansvar for egne handlinger og gjort offentlig botsøvelse for en tabbe eller to. Omega har attpåtil blitt oppfordret til å bli værende i forumet som vanlig medlem.

 

Det er flott.

Problemet er løst.

Det er bare å gå videre.

 

Personlig synes jeg Kammeret er en perle. Jeg ser ikke en eneste grunn til å savne Sluttstykket. Det er kanskje på sin plass å erkjenne at det bør utvises en smule takknemlighet for Kammerets eksistens, og at forumet har et styre som tar jobben seriøst og uten dulgte ambisjoner. Det er takket være slik uegennyttig innsats at alle andre i det hele tatt er i stand til å finne en boltreplass som dette.

 

Ugh!

Link to comment
Share on other sites

Hei

Mogleg sp. målet ikkje var til meg M.V. men det kribla litt her så eg måtte svare.

Kjempebra er svaret fra meg. Liker tankene og moglegheita!

Eg vil egentleg bare få skryte av Kammeret, alle lag og organisasjoner som er med på å fremje jakt og skyting og alle ildskjeler rundtomkring. Uenigheiter dukker opp i alle moglege situasjoner der det er meir en ein person involvert. (Hender faktisk at eg er ueinig med min egen fornuft, så mogleg det er: der det er folk involvert.). Det som har hendt her har eg ingen føresetnader for å meine noko om, så det skal eg ikkje.

Det å ha ein stad på internett som favner mitt interesseområ er svært verdifult for meg.

 

Så med dette vil eg takke alle, og ynskje dykk ein strålende aften i finværet.

 

Knotten

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...