Jump to content

Hjorte bilde


510 Førland

Recommended Posts

Det er en kraftig lommelykt, slik som de bruker på vildsvin om natta i nabolandet (der er det lov).

Må si jeg synes den som har slikt på rifla si i hjortejakta gjør seg sterkt fortjent til alle misstanker om at han driver med uloveligheter.

Blir forbauset over utsagnet til Kvamsgutten her, synes han dette er greit viser han holdninger som ikke er helt gode!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ser ut som våpenet til gutten fra venstre har lykt på våpenet sitt.

Flotte bukker, men litt feil om han bruker lykta til å finne de.

 

Jaha? - og dermed har du konklusjonen klar? - dette må ha vært en ulovlig jakt?

 

Hva om det er en lommelykt? Kanskje vedkommende børse-eier er ettersøksjeger, som kan bruke slikt, helt lovlig?

 

Hva om det er to-fot?

 

Jeg må innrømme at det er rimelig grovt, å i det hele tatt antyde at en person, som lar sine ivrige barn bli avbildet med børse og trofè, plutselig skal bli heftet ved, at han bedriver ulovlig jakt!

 

Spar oss for slikt - om ikke annet enn av hensyn til de på bildet :!:

Link to comment
Share on other sites

Er mulig at 510 Førland kjenner våpenet og barna på bildet?

 

 

Isåfall synes jeg det ekstremt utrivelig/ufin oppførsel og linke det på ett offentlig forum.. så jeg håper han ikke kjenner de for og si d sånn, selv om det ikke er noe mere trivelig da;-)

Link to comment
Share on other sites

Skjenner ikke til våpenet nei, men fant de på en offentlig side sjølv og eigeren har selv lagt det ut.

Flere som snakker om det rundt her.

 

Litt merkeligt å ta jaktbilder med lykt på våpenet selv om det ikke blir brukt til jakt. Eg er selv med i ettersøksringen og vet at det er lov til å bruke lys på kommunale ettersøk.

 

Hva vet dere om at denne jegeren er med i en ettersøksring foresten..

 

Er ikke noe vits å lage mer styr av dette, vist det ikke passer dere, så ikke les :evil:

Link to comment
Share on other sites

Er ikke noe vits å lage mer styr av dette, vist det ikke passer dere, så ikke les

 

Nå skal ikke jeg skrive alt hva jeg både tenker, eller føler - det er tross alt jul.

 

Men - du synes altså det er helt legitimt, og kline bilder av helt fremmede mennesker ut på nett, og hefte ved en spørsmålsstilling, hvor du mer enn antyder at dette er ulovligheter? Folk kan heller la være å lese?

 

Synes faktisk det er på høy tid at moderatorer fjerner denne tråden!

 

God Jul.

Link to comment
Share on other sites

Bukke, jegeren har faktisk selv klint dette bilde ut på internett ved å sende det til avisen, og har vi ikke dette forumet for faktisk å ta opp problemstillinger som dette.

Jeg overraskes, av at så mange er villige til å tro det beste, og finne bortforklaringer! Noen av dere er da moralistiske nok ellers (jada, jeg også).

For meg er dette misstenkelig.

Jeg vet ikke om det har foregått noe ulovelig, men at det snakkes om det lokalt styrker jo misstanken!

 

Noe alla denne!

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=20317062

Link to comment
Share on other sites

At man ukritisk får lov til å henge ut folk her, fordi man kanskje har en lykt montert på børsa, er skremmende.

 

Ingen her vet om det er en lykt. Ingen her vet om han er en del av en ettersøksring der man lovlig får bruke lykt. Ingen her vet om han brukte lykten under jakt. Ingen her vet om børsa i det hele tatt ble brukt til jakt.

 

Enkelte folk burde virkelig gå i seg selv. :shock:

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke naturlig å tro at han som faktisk tok bildet, for så å sende det til avisen har rent mel i posen? Som tidligere nevnt, lys er lov ved bestemte typer ettersøk, er det da noen grunn til å tro at han bruker den til ulovligheter? Det kan da virkelig ikke være noe krav til at en slik lykt MÅ fjernes ved normal jakt, der bruk av lys ikke er tillatt? Nei, jeg velger å tro det beste om folk intill det motsatte er bevist. I dette tilfellet vil jeg derfor gå ut fra at eier av rifla er medlem i en ettersøksring.

Link to comment
Share on other sites

Fy F. for et hylekor av forståsegpåere og moralister :!:

Disse hjortene ble skutt i ordinær jakt med en ordinær Sauer cal 30-06 med Zeiss V 3-12x56.

Flotte gevir og en rå jaktopplevelse, misunnelsen er stor i dette landet og kanskje størst blant alle liksom jegerene....??

Jegeren som har skutt disse hjortene er ekstremt erfaren og har en HØY jaktmoral og har rent mel i posen!

Ikke sleng dritt basert på et bilde

 

God jul

Link to comment
Share on other sites

Herregud! Kammeret.no skulle bli SÅÅÅÅÅÅ mye bedre enn sluttstykket.com. Jeg vil ikke si at man har lyktes. Her sitter altså mange og sitter på sin høye hest å sier hva som er rett og galt.

 

Her i uttaler man seg fra et bilde, og intet annet.

 

Kammeret har blitt moralistenes høyborg og har vært det lenge. Synd at alle ikke skjønner det. Håper noen moderatorer gjør noe annet enn å stenge tråden. Få moralistene ut!

Link to comment
Share on other sites

Her er det vel ikke slått fast noen ting, men utalt et tydelig HVIS! Noen av dere har en volsom evne til å lese mellom linjene å få det til at enkelte har sagt ting som ikke står der!

Dette spørsmålet er det faktisk lov å stille uten å bli kalt moralist!

At hjortene er veldig fine er jo også sant, det har jeg glemt å kommentere.

 

Å kalle andre moralister, og i neste settning hyle om at moderatorer må komme på banen å stenge det en selv er uenig i er da mer enn moralistisk nok, hyklersk og ikke så rent lite selvhøytidelig!

 

Frem med poppkorn og julepils, denne tråden blir topp juleunderholdning!

(Litt kranglete i dag, men skal jo feire med hele slekta....)

 

Fint at Rib kan avkrefte mistankene, og synd at han er så sur.... god jul, rapppp....

Link to comment
Share on other sites

Uansett hva vi mener, er det vel en dag i året vi kan :mrgreen: litt, eller rett og slett lukke øynene litt og puste inn litt juleluft.

Nå er det julaften og jeg hører på tven at Cinderelly får kjeft igjen.....Cinderelly, Cinderelly, Night and day it's Cinderelly, Make the fire, fix the breakfast, Wash the dishes, do the mopping And the sweeping and the dusting, they always keep her hopping :wink:

 

God JULAFTEN folkens!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har ikke akkuratt skrevet at eg vet han har brukt lykt på jakt. Bare litt rart å ta et fint jakt bilde med lykt på våpenet.

Kan godt hende han ikke har brukt lys på jakt.

 

Ellers har eg sett litt på innleggene til de som har kritisert meg for å linke til dette bildet.

Ser at de har skrevet ting om folk de og som eg mener er verre enn det eg gjorde her, så da får de vell passe seg sjølv.

 

Er visse ting det ikke er lov å skrive om her, nett som tråden om clausen, der det ble opplyst om noen ting som ikke var slik han fremstilte ting.

 

Eg synst ikke eg har gjort noe gale med nett å skrive det eg gjorde i første innlegget, i forhold til det andre skriver om folk her, så må dette vere en bagatell. Men dere kan mene hva dere vill 8)8)

Link to comment
Share on other sites

utfra det bilde kan det like godt være et actionkamera, ikkje så lett å se. og ikkje bryr eg meg veldig heller for å være ærlig. Men har lyst å nevne ein ting uten å spre kvalm. Jeg meldte meg inn her helt i starten og var rimelig akriv, men så ble jeg lei pga mange gode tråder ble ødelagt av syting og klaging. Syns dette er synd siden det er mange veldig flinke folk her inne og jeg har snappa opp mange ting (så takk for det). Ønsker alle ei god jul

Link to comment
Share on other sites

Har lest denne tråden og ser at 510 Førland får mykje kritikk, vil da berre minne om at mange annonser på Finn blir hengt ut her på Kammeret som svindel, i dei diskusjonane har folk ofte bastante påstander om juks og bedrag. Her blir det stillt spørsmål av TS, ikkje konkludert.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg ser NØYE på bildet så er det et eller annet som sier meg at personene på bildet ikke er jegerne. Ei heller er det sikkert at det er de våpnene som er brukt. Man skal ikke skue hunden på hårene, og ei heller skue små barn på hvilke våpen de poserer med når pappa har vært flink på jakt. Det er godt for blodtrykket til enkelte her at de ikke poserte med pil og bue.

 

Jeg ser framtidige hjortejegere her, det synes jeg er kult!

 

En god og ikkekverlulerende jul ønskes til alle!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lov å kjøre i 110 km/t i Sverige. Om jeg tar bilde av bilen min, som er i stand til å oppnå den hastigheten, er det da gitt at jeg kjøerer over fartsgrensen i Norge??

 

Så lenge bildet ikke dokumenterer ulovligheter, og at det er et tydelig oppstilt bilde, så ser jeg ingne grunn til å fatt mistanke.

Link to comment
Share on other sites

Denne tråden blir desverre stengt, eg må sei eg blir skikkelig skuffa av enkelte tråder her inne, og ikkje minst av tilsvar og engasjement i negativ retning. Hvis det er så at alt ein ser må tolkes som enten negativt, lovbrudd eller moralsk forkastelig, så er det greitt for meg, men ein treng nødvendigvis ikkje lage tråder om det, for enkelte burde etterkvart vite, korleis dette forumet fungerer på godt og vondt.

God jul til alle Kammerater og kos dekan i jula. :)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...