Jump to content

Hvorfor er 45ACP tomhylser så latterlig vansklig å få tak i?


TigerBlack

Recommended Posts

Som topic sier.. det å få tak i enganskutte hylser , evt pent brukte er jo f*en meg køl umulig.. Har de siste par dagene tatt en ringe/mail runde til endel forhandlere ,men alle er tomme. Selv starlinehylser er få og langt mellom. Hjemmelading hadde noen få igjen som jeg har bestilt, men det var stortsett det.

 

Jeg har samlet opp endel GFL og Geco hylser ,men kunne godt tenke meg noen flere. Noen som har noe tips ??

Link to comment
Share on other sites

Det er vanskelig å få tak i hylser til mange kaliber for tida.

Har hatt "backorder" på 10 mm auto i 13 mnd! 45lc er også vanskelig.

Starline opplyser f.eks. i dag at 10 mm auto framleis er "i backorder" med levering i november. Slik har det vore i over eit år! Er det Afganistan som gjer det?

 

Har fått tak i litt og litt etterkvart, bl.a. her på forumet, men større volum har vore vanskelig det siste året for alle kaliber utanom dei mest vanlege.

 

(Og, ja eg er framleis ute etter hylser i 10 mm auto og 45 LC...)

Link to comment
Share on other sites

Hva med å besøke en skytebane å plukke gratis, jeg kastet da alle mine tomhylser da jeg drev med pistolskyting.

 

Når folk står med hendene ute å fanger hylsene i lufta før de har landet (jeg kødder ikke, det skjedde med 9mm hylsene mine), anser jeg ikke det for stor sjans å finne noe der.. Det er jo mer "slosskamp" om å finne hylsene sine en å lappe skivene.. litt overdrevet , men ikke så mye.

 

så på den vapex siden, men hvordan er det med lovligheten her ? tenker import tilatelse og styr..

Link to comment
Share on other sites

så på den vapex siden, men hvordan er det med lovligheten her ? tenker import tilatelse og styr..

 

Har kjøpt hylser der i frå fleire gonger, og er ikkje arrestert enno... Men sjekk først om dei har ting på lager! Sjølv om det ser sånn ut på netthandelen, er det ikkje sikkert dei faktisk har det på lager.. Men dei er raske og greie og handle med.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke det veldig ubehagelig å sitte på hylser ??

 

Jeg tror jeg foretrekker go'stolen med laptop på fanget :D

 

Er akkurat ferdig med dagens "tjeneste" i furtebua, har ladet opp 200 .45acp og gjort klar til 38 spc som også skal produseres i betydelig antall før jeg gyver løs på 9mm igjen..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke hatt noe probleme med å få tak i hverken .45ACP (i alle fall ikke .45 ACP...) eller 10mm Auto... Kjøpte nettopp 1000 Starline 10mm Auto hylser her på forumet. :mrgreen:

.45ACP er så vanlig at jeg ikke gidder å plukke det lenger engang, har vel noen tusen liggende.

 

Hvor er det du skyter som det er så vanskelig å få tak i hylser? :?

Link to comment
Share on other sites

Ser at skal en ta de inn fra statene så er jo prisen 6-7 dolla pr 100.

Pluss frakt og staten så er det vel ikke all verden og tene på dette når en snakker om en salgs pris på 0,5-0,7 pr stykk.

Er vel faktis en overhengende fare for at det blir et taps prosjekt hele greia.

Link to comment
Share on other sites

Når det er vanskeligt og bli kvitt .40 S&W hylser til 50 øre stykket som har en ny pris på ca 2 kr stykket så skjønner eg godt at ingen gidder og ta de inn.

Hadde en ihvertfall fått 50% av ny pris for engagskutte hylser så er eg sikker på at tilgangen hadde vert større.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke mange pakkene med fabrikkammo man skal sende gjennom for og holde bestanden ved like om man ikke er plaget med hylsesniker på banen, på konkurranse er tapet større, men man må jo ha seg litt nye hylser iblandt også.

Link to comment
Share on other sites

På skytebaner hvor man ikke får lov å plukke tomhylser av "sikkerhetsmessige årsaker" pleier jeg å dundre avgårde en god dose stål, alu eller berdanhylser sånn bare på pur faen :mrgreen:

 

 

NÅ KØDDER DU !??! Sikkerhetsfare å plukke tomhylser ??!?!?!

 

Den eneste sikkerheten det må gå utover er sikkerheten til at de som eier banen kan sope med seg og evt tjene kroner på å selge hylsene igjen..

Link to comment
Share on other sites

Når det er vanskeligt og bli kvitt .40 S&W hylser til 50 øre stykket som har en ny pris på ca 2 kr stykket så skjønner eg godt at ingen gidder og ta de inn.

Hadde en ihvertfall fått 50% av ny pris for engagskutte hylser så er eg sikker på at tilgangen hadde vert større.

 

Takk, endelig en som tørr å si det som det er.

 

Folk er så kjipe at de syntes halv pris er for dyrt, har også opplevd dem som syntes halv pris av halv pris er dyrt og da får de bare sitte der uten hylser :lol::lol:

 

PS det går fint ann å lade om Wolf`s sorte stålhylser i kal 45acp :wink:

Link to comment
Share on other sites

Samler mer en gjerne jeg. Hadde det bare vært noe å samle.. hos oss blir alt som ikke er .22LR "støvsugd" før en får snudd seg.

Det slutter de raskt med hvis du er så ”uheldig” å tråkke de på fingrene :mrgreen:

 

Og med min størrelse 13 (47) friluftsko og "lille" meg på 193cm og en vekt som er høyere en lengden min, (jeg har fått invilget og venter på slankeoprasjon) er nok det siste gangen h*n hadde prøvd på det stuntet..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...