Jump to content

Ladeboken og Kompaniet


Vesper

Recommended Posts

Beklager at jeg ikke kunne fortsette i riktig tråd, men jeg fikk bare feilmeldinger. Har det noe med oppdateringen å gjøre?

Jeg har tenkt igjennom det med Ladeboken på nettet og har roet meg. Siste utgave inneholder oppdaterte ladedata, men lærebokdelen er omtrent den samme. Les og lær, de av dere som trenger det.

Flashman – jeg vurderer saken med nettpublisering av Kompaniet bind 3. Men hvis jeg gjør det, så vil jeg først legge ut bind 1 og 2 i redigert utgave.

Er det noen som har et godt forslag til slik publisering? Jeg har funnet ut en del, men bedre måter finnes sikkert.

Link to comment
Share on other sites

Kompaniet 3 MÅ utgis. Om jeg så skal hakke den inn i steintavler gratis :D

 

En godt etablert tjeneste for egenpublisering er lulu.com

Et søk på google etter "self publishing" gir en drøss lignende tjenester.

 

Lulu gir mulighet for å selge både papir- og e-utgave, til forskjellige priser. Feks. http://www.lulu.com/product/paperback/kunsten-%C3%A5-krige/3392840

 

Jeg har selv kjøpt bøker derfra, og synes at innbinding og papirkvalitet er helt ok.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde egentlig slått meg til ro med at det bare ble to bind av Kompaniet.

Med en slutt som overlater mye til fantasien, slik at det går an å drodle videre selv.

 

Men jeg har forlengst sluttet å telle hvor mange ganger jeg har lest dem, og er det på noen måte mulig å legge mine klamme ekle poter på bind tre er det få grenser for hva jeg er villig til å gjøre.

 

Mer troverdig og lesverdig beskrivelse av menneskelige reaksjoner på strid har jeg aldri sett.

At settingen er SF bare øker kontrasten, og fremhever kvaliteten.

 

Braathens penn lærte jeg tidlig å sette pris på, jeg fulgte VJ gjennom både navne og formatskifte, helt fram til den stille slutten..

 

Jeg håper virkelig det blir en løsning på dette!

Link to comment
Share on other sites

Jada, Etterbrenner, jeg vet at du ser på skriving som et kall. Det er derfor du har valgt nicket - du brenner etter å forkynne sannheten for folket.

Hvis jeg finner ut en smart og gratis måte, så skal jeg legge ut bind 1 til fri benyttelse. Bind 3 krever flere drap og skandaler før jeg er fornøyd.

Link to comment
Share on other sites

Ikke vet jeg hvilket format boka befinner seg i, men hvis det hadde vært mulig å få sporet opp filene fra setteriet, så skulle det være mulig å få boka ut i f.eks. PDF-format eller epub, som man kan distribuere som en gratis eller betalingstjeneste, alt ettersom.

 

Litt avhengig av hvilke programmer setteriet brukte da de produserte boka, skulle det ikke være noen heksekunst og ikke særlig dyrt å lage en digital versjon.

 

mvh

Ulken

Link to comment
Share on other sites

Her er noe jeg har godt glipp av :o

Er disse bøkene (bind 1 og 2) å oppdrive i dag?

Prøvde linken over, men kom ikke videre!

 

Jeg har en preferanse for å lese bøker på papir da. Sitter nok foran PC'n om en ikke skal lese bøker der også :wink:

 

Mvh.

Griffon

 

Edit. skriveleif

Link to comment
Share on other sites

Takk for mange gode forslag.

Bøkene lagde jeg i Quark Xpress, og de filene er forlengst vekk. Men jeg har samtlige kapitler i Word-format og har funnet ut at jeg kan lagre dem som pdf'er. Det finnes også gratisprogrammer som kan slå sammen kapitlene til én pdf. Greit nok, og jeg skal gjøre det. Problemet blir - hvor skal jeg gjøre av den? Er det noen som har et websted og gidder å ha den der for nedlasting? Jeg betaler ingenting for det og skal heller ikke ha betaling av de som laster den ned. Det er mulig jeg gjør noe annet med bind 3, vi får se.

Ellers har jeg fått noen forespørsler om kjøp av bind 1 og 2. Jeg har noen få igjen og selger dem for 250,- pr. bind pluss porto (svinedyrt). Advarsel til de som vil ha bøkene - bind 1 som jeg håper å legge ut er både noe redigert og gratis. Jada, jeg foretrekker ekte bøker selv, men penger er penger.

Link to comment
Share on other sites

Jada, Etterbrenner, jeg vet at du ser på skriving som et kall. Det er derfor du har valgt nicket - du brenner etter å forkynne sannheten for folket.

Hvis jeg finner ut en smart og gratis måte, så skal jeg legge ut bind 1 til fri benyttelse. Bind 3 krever flere drap og skandaler før jeg er fornøyd.

 

Dropbox tilbyr inntil 2GB gratis lagring med ubegrensa trafikk og ingen filtype-restriksjoner. Det er veldig lett å sette opp, og for å dele filer trenger man bare å dra filene over i folderen "public" og dele linken med andre. http://www.getdropbox.com - Enklere blir det ikke!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Takk for mange gode forslag.

Bøkene lagde jeg i Quark Xpress, og de filene er forlengst vekk. Men jeg har samtlige kapitler i Word-format og har funnet ut at jeg kan lagre dem som pdf'er. Det finnes også gratisprogrammer som kan slå sammen kapitlene til én pdf. Greit nok, og jeg skal gjøre det. Problemet blir - hvor skal jeg gjøre av den? Er det noen som har et websted og gidder å ha den der for nedlasting? Jeg betaler ingenting for det og skal heller ikke ha betaling av de som laster den ned. Det er mulig jeg gjør noe annet med bind 3, vi får se.

Ellers har jeg fått noen forespørsler om kjøp av bind 1 og 2. Jeg har noen få igjen og selger dem for 250,- pr. bind pluss porto (svinedyrt). Advarsel til de som vil ha bøkene - bind 1 som jeg håper å legge ut er både noe redigert og gratis. Jada, jeg foretrekker ekte bøker selv, men penger er penger.

 

Legger gjerne ut alt du vil gratis på et nettsted jeg har: http://www.pistolskyting.info/

Har enda ikke fått tid til å gjøre de sidene helt ferdig, men et eget underområdet for dine

publikasjoner kan jeg sette opp når som helst.

 

Har også litt erfaring med å sette opp hadelstjenester basert på PayPal, så hvis du vil

selge bind 3 elektronisk så kan jeg hjelpe (gratis) slik at den kommer ut. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...