Jump to content

Våpna dine kan hamne på lager


Stoneking

Recommended Posts

  • Replies 119
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det er da vitterlig heller ikke slikt at noe som helst tyder regjeringen på regjeringen har et ønske om å lagre våpen sentralt!

At akkurat det punktet er tatt med og må vurderes av et våpenlovsutvalg, er at foreningen mot vold har lansert det. Og da bør faktisk styresmaktene i et demokrati ta hensy til det og se på saken (før den avises...)

Link to comment
Share on other sites

Angående våpen i det tidlegere sovjetunionen, har kommet over litt mer opplysninger i en rapport om forholdet mellom antall våpen og drap/selvdrap (Nevnt i annen tråd)

Den hevder at håndvåpen (dvs enhåndsvåpen) var forbudt men jaktvåpen kunne erverves av lisensierte jegere. Hva som måtil for å bli lisensiert jeger er kanskje en annen sak...

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke regjeringen tør, men vi må kjempe for folkets rett.

 

En ting er at regjeringen ikke tør, en annen ting er at regjeringen heller ikke ønsker dette. Kan vi ikke for en gangs skyld la være å krisemaksimere?

 

Det finnes ingen overordnet konspiratorisk plan fra fremmede makter, sosialister, høyreradikale, illuminati - eller noen andre for den del - for å avvæpne dette landet.

 

Ser dere ikke at ved å fremstå på denne måten, så bekrefter vi istedenfor en rekke fordommer som "ikke våpeneiere" måtte ha av "våpenkåte hillbilly jegere og skyttere"?

Link to comment
Share on other sites

*moderator-hatten er av og gjemt godt inne i skapet for tiden*

 

Jeg er helt enig, denne og enkelte andre tråder fortoner seg som et NM i tanketom spekulering, krisemaksimering og generelt dusteri. Men jeg tror ikke det hjelper å stenge de, for hver tråd som stenges kommer det nok bare to nye. La denne tråden leve sitt eget liv og pris deg lykkelig for at ikke noen av deltagerne har noe å gjøre med det virkelige arbeidet rundt den nye loven.

Link to comment
Share on other sites

Fantasitråd!

Temaet er så uaktuelt at det ikke fortjener spalteplass, og dersom noen er så redd for dette tåpelige våset at de sender inn en "underskriftskampanje" med et lavt antall underskrifter gjør de oss alle en fæl bjørnetjeneste! Dette blir som å si at "437 jegere" er i mot, mens de resterende 200000 synes dette er så greit at de ikke vil skrive under mot våpenlager.

Våre folkevalgte anser jakt, friluftsliv og skyting som ønskede, positive, helsebringende og samfunnsnyttige aktiviteter.

Våpenlagre ville lagt så stramme bånd på slike syssler at det ikke ville la seg gjøre å holde aktiviteten i live.

Hvem skulle organisere dette da :?: Døgnåpne politikontor og lensmannskontor? NEPPE! Sivilforsvaret? Tyttebærpolitiet? SV?

Dette ville vært vanskelig å gjennomføre selv i storbyene hvor jegere og skyttere uansett må bruke bil og passerer egnede lokaliteter for slike lager...

Men hvordan i helv.... skulle noen tenke seg til å gjennomføre noe sånt litt utpå bøgda? Skal det være lokallagre med døgnservice på hvert

vegkryss? For en STOR del av landets jegere og skyttere bor mer enn et hønskræv unna et politikammer eller lensmannskontor. ...som øybefolkning, Finnmark og indre Troms generelt eller samer på flytten og så videre og så videre?

"Ja du lænsmainn, æ kjæm å hente børsa mi på tirsdag. Æ tænkte æ skulle en tur på jakt i hjæmtraktan på onsdag - så hvis æ hoppe rætt i bilen ætter jakta å kjøre hysteriskfort får du tilbake hagla mi på torsdag formiddag en gang!"

 

Slapper heeeeeeelt av inntil (mot all formodning og sunn fornuft) et eller annet politisk parti setter av 100mill til opprettelse av våpenlagre, og 800millioner årlig til drift på sitt forslag til statsbudsjett (må vel minst slike summer til for å oppfylle et minstemål)!

Da får vi høre det - og da blir det rabalder! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Det er som de fleste har påpekt helt urealistisk med et sentralt våpenlager.

 

Men! Det er allikevel urovekkende at forslaget til stadighet dukker opp! Det faktum bekymrer meg egentlig mer.

 

Hvis du vil ha noen til å velge kolera, er det greitt å presentere pest som et alternativ...

Link to comment
Share on other sites

Jupp! Bjørnetjenester underveis ser jeg...

Asses kammerhåndtverk

 

Nå skal jeg kanskje ikke uforskyldt mistenke Asse for å gjøre jegere, skyttere og kammerater en bjørnetjeneste på bakgrunn av hans første 7 innlegg på kammeret, men alle 7 omhandler våpenlagre, inndragelse av våpen, egenproduserte rundskriv med spørsmål til våre politiske partier osv. Dette er krisemaksimering og ei stor fokusering på et ikkeproblem, samt en bekjentgjøring ovenfor lovgivende organ at noen (svært få) tenker "dette er jeg redd for kan bli en realitet".

Hadde du Asse fremvist meninger og innlegg i andre tråder og om andre emner hadde det vært lettere å "stole på" at du er en god talsmann for den gemene hop, men denne snevre interesseblottingen beroliger ikke meg helt :wink: - Jeg vil heller at NOJS, NJFF, DFS osv osv fronter saker for jakt- og skyttermiljøet, enn å risikere at 1 av 100 ivrige enkeltpersoner på personlig korstog skal gjøre mer skade enn de andre 99 kan rette opp. Det er selvsagt en fri verden... og det kan jo være interessant lesing å se hva partiene har kokt sammen og om de viser tegn på å ha tatt denne saken alvorlig...

 

EDIT: Siden jeg er i et vrangt humør må jeg sitere Joar fra en av tvillingtrådene i denne føljetongen:

"De fleste menn har vel også utstyret til å drive med voldtekt, men vi kan vel neppe sperres inne av den grunn!!!"

 

Med fare for å bli kalt en struts stikker jeg herved mitt ynkelige hode ned i jorda igjen - its less dirt there!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...