Jump to content

Schultz & Larsen-Klubben


Drilling

Recommended Posts

Er noen som ville se noen bilder av rifla og skinna så her kommer de:

 

normal_P1010783_.jpg

Her er bilde av rifla M97DL, 65 cm løp, KKC stokk, 20 MOA skinne fra HG Firearms, SuB PM2 5-25x56 i lave (6mm) ERA QD ringer

 

normal_P1010784_.jpg

Bilde av skinna. Har måtte file litt på 4 av slottsene under tårnene til kikkertsiktet for at det ikke skulle komme borti skinna.

 

normal_P1010785_.jpg

Det er akkurat litt mellomrom her. Dobbelt A4 ark går akkurat.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da kan jeg stolt som en hane melde meg inn i kluben :smile:

Børsa er prøvekjørt og fungerer perfekt! Nå skal det bare brukes ufattelige mengder fjelldaler på ammunisjon så sjåføren ikke gjør for mye skam på det danske presisjonshåndverket :shock:

 

normal_S_L.JPG

 

S&L Classic DL 6,5x55

GRS Jaktstokk i Mountain Green Camo

Meopta Meostar 3-12x56

Leupold QR

Hausken Std

VersaPod mod2

 

Mvh Nykommeren

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg er veldig godt fornøyd med skjeftet, og tilpasningen virker å være perfekt så langt jeg kan bedømme!

Og mekaninsmen, kvaliteten og finishen på S&L virker på meg å være helt perfekt!

Skutt ca 100 skudd og presisjonen er det ingenting i veien med :-)

 

Mvh Nykommeren

Link to comment
Share on other sites

Heisann!

Kjøpte ein GRS jaktfelt stokk og fekk samtidig selger til å bedde denne, da dette ble anbefalt.

Monterte rifla i stokken no ikveld, brukte da samme momentet som eg brukte på orginal stokken. 6Nm på fremre skjefteskrue, 4Nm på bakre..

Dette ga stor motstand når bolten skulle lukke i løpet. Bolten går greitt gjennom låsekassa, men stopper på ein måte ved låseklakkene.

Må bruke ganske bra kraft for og få bolten på plass å låse den.

 

Skal vel ikke være sånn?

 

Må løsne skjefteskruen en god del før enn bolten kan lukkes med normal kraft. Men føler liksom at det blir litt "løst"

Er forøvrig et tungt matchløp som sitter på..

 

Noen som har samme erfaringer med dette?

Link to comment
Share on other sites

Hei folkens! Jeg vurderer å melde meg inn i klubben deres, og lurer på Jakt og Frilufts sin pakkeløsning:

 

Pakken 21'990,- inneholder:

KKC Jaktfeltstokk

Schultz & Larsen Classic DL 6,5x55

Schultz & Larsen Hardcore TMD 45

5 skudds magasin

Leupolt QR baser

Leupold ringer 30 mm

Løp: 17 mm - 60 cm

Kikkertsikte: Leupold VX I 1,4-12 Retikkel: Running moose

Kolbeforlenger

 

 

Noen som har erfaring med dette oppsettet? Tenker Hovedsaklig på våpenet: Låskasse, løp, løpsbytte, demper. Budsjettet mitt er på max 24'000,- (og jeg skulle gjerne hatt en ny kikkert.. Da jeg har kun en stk S&B Classic 4-12x42, og gamle børsa bør ha sikte.)

 

Noen i Bergens området som har lyst å vise fram en Schultz & Larsen til meg?

Link to comment
Share on other sites

Sættet ser fint ud, prisen kan jeg ikke vurdere, da de ikke er ens i norden.

 

Det undrer mig at tilbuddet ikke er med schultz & larsen original slide & lock montage, fremfor QR. :?

 

Edit: kikkerten er 4-12

 

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Heisann!

Kjøpte ein GRS jaktfelt stokk og fekk samtidig selger til å bedde denne, da dette ble anbefalt.

Monterte rifla i stokken no ikveld, brukte da samme momentet som eg brukte på orginal stokken. 6Nm på fremre skjefteskrue, 4Nm på bakre..

Dette ga stor motstand når bolten skulle lukke i løpet. Bolten går greitt gjennom låsekassa, men stopper på ein måte ved låseklakkene.

Må bruke ganske bra kraft for og få bolten på plass å låse den.

 

Skal vel ikke være sånn?

 

Må løsne skjefteskruen en god del før enn bolten kan lukkes med normal kraft. Men føler liksom at det blir litt "løst"

Er forøvrig et tungt matchløp som sitter på..

 

Noen som har samme erfaringer med dette?

 

Jo har samme erfaring som deg, men det var før jeg bedda min. Hvis du tar ut bolten når du skrur til skjefteskruene så kan du se gjennom utkasteråpning at den bakre skruen kan skrues inn i selve kassa. Det er faktisk mulig å skru helt til sluttstykket sitter fast, eller at du ikke får sluttstykket inn i kassa i det hele tatt. Årsaken er at underbeslaget "gir etter"/bøyer seg pga for god plass/spillerom, og tillater skruen å entre for langt. Løsningen er å få bedda inn underbeslaget også, og ikke bare låskassa.. Da "stopper" det på samme plass hver gang og du kan bruke moment. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Sættet ser fint ud, prisen kan jeg ikke vurdere, da de ikke er ens i norden.

 

Det undrer mig at tilbuddet ikke er med schultz & larsen original slide & lock montage, fremfor QR. :?

 

Edit: kikkerten er 4-12

 

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2

 

 

Reagerte litt på det sammeanng. montagene. Men Classic DL sammenlignet med Victory, er det stor forsjel på lås kasse gangen? noen som hvet?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Var på skytekurs på Jakt og Fiskesenteret i helga og fikk høre at det er viktig å passe på at det ikke kommer olje ned i låskasse når man pusser de våpnene som har mulighet for løpsbytte.

Dette kan vistnok løses ved å sette inn en hul innrettning som går over sammenføringen ved løpet, og dermed hindrer olje i å renne ned.

 

Min lokale våpenforettning har aldri hørt om dette før og har derfor ikke noe slikt heller.

 

Noen som vet noe om hvor viktig dette er?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Var på skytekurs på Jakt og Fiskesenteret i helga og fikk høre at det er viktig å passe på at det ikke kommer olje ned i låskasse når man pusser de våpnene som har mulighet for løpsbytte.

Dette kan vistnok løses ved å sette inn en hul innrettning som går over sammenføringen ved løpet, og dermed hindrer olje i å renne ned.

 

Min lokale våpenforettning har aldri hørt om dette før og har derfor ikke noe slikt heller.

 

Noen som vet noe om hvor viktig dette er?

 

Noe slikt tenker jeg:

http://skytterlinken.mamutweb.com/Shop/ ... sal/200202

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg jaktet og trent, skutt konkuranse og kråker med min 75 år gamle mauser i 8 år, har jeg nå bestemt meg for at jeg skal ha en ny børse.

 

Det har stått mellom S&L dl/Vic, Blaser R93, og Sauer 202.

 

Nå har jeg (nesten) bestemt meg for Jaktfelt riggen til Jakt og friluft, dl med KKC, S&B Zenith Flashdot. den ligger i posten nå.(Det eneste som er feil her er at jeg sitter på jobb og fikk sms om at jeg har en pakke fra AJ&F til avhenting på posten. ble litt utolmodig nå ja..)

 

Uansett, er det noe jeg bør se etter på en ny S&L?

 

Jeg regner med jeg er medlem her i klubben om få timer, da jeg har jo gått på det eldste selger trikset i boka, "bare lån den med deg hjem du, så kan du bestemme deg der!" Regner med børsa selger seg selv.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldri hatt problemer med at det gror rust på min S&L. Hadde den tilogmed ute i møkkavær i høst uten å pusse den etterpå, tok den ut av skapet for en mnd siden, og fortsatt ingen rust...

 

Obs! Da bør du ta av stokken og sjekke under løpet, der kan det fort danne seg rust.

Link to comment
Share on other sites

Hva tror dere om denne riggen da? Dette er bare ei lånerifle i påvente av tilsvarende men med fluta løp i 6.5 og 9.3. Begge i 50cm. Gjenget for dempere. Mattblånert og brun GRS jaktfelt stokk. Får prøveskyte den i morgen for å se om den svarer til forventningene :) Ser ut som om den klokker inn under 5kg med demper.

 

null_zps89980444.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke helt hvorfor flere har monteret baser samt QR, når man kan bruge S&L egen Slide & Lock aftagelig montage.

https://www.dropbox.com/sc/atg1lu6voi9yztc/Wk02oDICTN" target="_blank

Jeg er meget tilfreds med det.

 

 

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 4 Beta

 

For mitt vedkommende så hadde prisen mye med saken å gjøre. Dessuten liker jeg leoupold-montasjene. Det finnes et utall ringer som passer alt ifra aimpointsikter til de mest sære kikkertrør. Kan ikke bli feil det heller :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldri hatt problemer med at det gror rust på min S&L. Hadde den tilogmed ute i møkkavær i høst uten å pusse den etterpå, tok den ut av skapet for en mnd siden, og fortsatt ingen rust...

 

Obs! Da bør du ta av stokken og sjekke under løpet, der kan det fort danne seg rust.

 

Ingen rust der heller. Har aldri hatt det problemet på den. Som sagt selv etter langvarig lagring uten pussing. Kanskje jeg bare er heldig. Har også flere løp og det er ingen antydning på rust på noen av dem heller.

Link to comment
Share on other sites

Får vel jeg også se å melde meg inn selv om jeg venter på at alt skal bli montert og tillatelsen komme i boks.

Bestilt en Victory Grade3 i .308 kappet til 50 cm og S&L TMD 45 demper samt Leupold VX-R 3-9X50. Fra Jakt&Friluft i Asker for øvrig. Ville ha et våpen jeg trolig sitter med resten av livet så selv om studentbudsjettet er stramt får sommerjobbens penger gå til noe fornuftig. I aller verste fall selger man videre uten verdens verste tap. Blir spennende å se det ferdige "produktet" uansett! :D

 

Blir det første ordentlige våpenet etter at jeg tok jegerprøven i våres. Den gamle Mauseren fra '39 som fungerte som bjørnebeskyttelse på 78' nord havner vel litt lenger bak i skapet nå, selv om jeg skjøt meg opp til SVprøven uten problemer med den. Mausern skal få lov til å felle den første reinen min uansett da den har vært i tro tjeneste, og skuddholdet er oftest under 100 meter på fritt dyr på Svalbardreinen :winke1: Kortnebbgåsa skal derimot Victory'n få ta seg av..

 

Har bladd litt i tråden her, men er det noen som har en formening om hva pipe nummer to burde være etterhvert? Plundrer på om jeg burde gå på så lavt kaliber som mulig, eller gå for noe i magnumklassen. Alterntiv A er for bruk til jakt på fugl, alternativ B for jakt på sel. Har ennå ikke hagle, og det kan fort bli en stund til det kommer i havn. Seljakt til våren derimot er rimelig bænkers. Langt skuddhold og flat kulebane mot et lite mål er stikkord.. Og hvilke kalibre anbefales for både A og B?

 

Bilde kommer etterhvert, i mellomtiden får jeg bare glede meg!

Link to comment
Share on other sites

For å være litt kjedelig og forutsigbar,vil jeg anbefale 6,5x55 til sel/fugl. Skyter mer enn flatt nok. Stort utvalg i kuler og billig treningsammo. 308 funker vel like godt den også, så sånn sett "trenger" en ikke en ekstra pipe til formålene du lister opp. Men morro med flere piper er det jo, helt klart!:)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Ja, det var noe veldig smått og noe ganske stort jeg hadde tenkt meg ;) Alternativt å få meg et passe kraftig magnumkaliber mtp kulebane og skyteavstand. Må kjøpe et ekstra sluttstykke, men har nå en gang sett for meg at denne rifla skal brukes til det aller aller meste, så det er helt greit :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Fjernet sitering av innlegget over. Fredrik

 

Jo man får kjøpt kkc enda :)

 

Må forøvrig melde meg inn i klubben med nyinnkjøpt S&L classic dl med kkc, leupold vx-3l 3,5-10x50 i lave ringer, qr montasje, kappet løp og tmd 45!

MEGET fornøyd! Samler bra, stokken er knall. Alt virker robust, og sluttstykkeføringen er jo deilig :D

Link to comment
Share on other sites

Det er kappet 11 cm.. Kaliber er 308. Kjøpte fra jakt og friluft, oppgitt løpslengde var 56, fikk børsa, og da var løpet 45.. Bestilte ikke kappet, men jeg hadde nok kappet det før eller siden;)

 

 

Jeg har også planer om at min skal kappes omkring 10 cm, når engang at lyddæmper bliver lovlige i Danmark.

 

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk 4

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har fått min victory,men med std stokk

Ringte jaktogfriluft idag,ny oppgradert stokk er på veg

Må sei at J&F Arendal til nå har vore særs gode vedr kundebehandling,dei ordnar opp!!!!

Testa rifla i hælja,1serie uten dempar og 3 nye skot m dempar gav 40 mm samling totalt på 6 skot. Fantastisk rifle rett og slett

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...