Jump to content

Schultz & Larsen-Klubben


Drilling

Recommended Posts

ja, eg traff ganske bra :) var litt overraska sjølv egentlig.. perfekt børse! schult&larsen victory med zeiss HT 2,5-10x50. Den første børsa mi og kommer heller aldri til og kvitte meg med den riggen :) glømte og ta bilde av blinkene. Skal få tatt bilde av blinkene nestegang :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei

 

Jeg har for en tid tilbake kjøpt meg en S&L classic DL. Denne tenkte jeg og sette Leupolds QR baser på, men finner ingen nettbutikk noe sted som selger disse til min kasse. Så da blir mitt spørsmål: passer noen baser til andre merker på en Classic DL kasse ? i tilfelle hvilke?

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg gått til innkjøp av en Victory 30.06 Exhibition og håper med det å bli medlem i denne klubben. Kjekt å lese litt historie etc. som noen her er flinke til.

Ellers mangler jeg å få satt på kikkerten så prøveskytingen er så langt ikke gjennomført. Med en Swarovski Z4i 2,5 10 56 regner jeg med ekvipasjen vil gjøre jobben.

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Jeg har for en tid tilbake kjøpt meg en S&L classic DL. Denne tenkte jeg og sette Leupolds QR baser på, men finner ingen nettbutikk noe sted som selger disse til min kasse. Så da blir mitt spørsmål: passer noen baser til andre merker på en Classic DL kasse ? i tilfelle hvilke?

 

Du skal bruge sådan en http://hgfirearms.dk/shop/schultz-larse ... -195p.html

 

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Jeg har for en tid tilbake kjøpt meg en S&L classic DL. Denne tenkte jeg og sette Leupolds QR baser på, men finner ingen nettbutikk noe sted som selger disse til min kasse. Så da blir mitt spørsmål: passer noen baser til andre merker på en Classic DL kasse ? i tilfelle hvilke?

 

Du skal bruge sådan en http://hgfirearms.dk/shop/schultz-larse ... -195p.html" target="_blank

 

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk

 

En sån har jag med, med den och Qr ringar så är man beredd, jag skiftar mellan två pipor och fyra sikten.

 

MVh F

 

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vet ikke om du har fått svar men jeg har akkurat fått en Pcatinny skinne fra fra Jakt og Friluft.

Jeg har en på min Browning også og det er helt OK så langt jeg kan se.

 

Det jeg lurer på er hvor stort moment man trekker til skruene for montasjen av disse skinnene?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Gratulerer! Du har god grunn til å være fornøyd. Jeg har samme våpen i 6,5x55 og 338wm og er storfornøyd! Går fantastisk godt:-)

Var på banen og tok prøven med begge løpa her om dagen.

Skjøt 20 trening med 6,5. Gikk rett på prøven og skjøt fin samling.

Bytta løp (auau varmt). Skjøt et skudd m 338 som satt som det skulle og tok deretter prøven med den også. Svært gode samlinger.

Hjemmerulla 6,5 m swift A-frame 140grain og 338wm swift a-frame 250 grain.

Skikkelig moro med tanke på ny børse i vinter, to for meg nye kaliber (30-06 før) og helt nybegynner på hjemmelading.

Gleder meg til høsten nå;-)

Lykke til med børsa!

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Søker herved medlemskap i Schultz & Larsen klubben med en Classic DL 6,5X55 Links. Dette er min første jaktrifle, så det blir spennende å teste den i høst. Har sikret meg en god del rådyr kort. Både bukk og ordinær jakt, så det haster med å bli kjent med børsa, skyte inn og skyte opp til storvilt. Av utstyr er det satt på en Hausken JD 224, Leupold VX6 3-18 og en tofot.

 

Måtte også påmontere en kolbeforhøyer. Denne er desverre i plastikk, men vurderer å la børsemaker lage justerbar kolbekam når ting roer seg etter bukkejakta. Kan allikevel si at Exxo virker til å fungere svært godt når jeg trener anlegg og avtrekk med klikkpatroner. Virker som den er perfekt tilpasset meg nå, da jeg får supert siktebilde om jeg legger ann i blinde :-) Gleder meg til å få tatt den med på banen i løpet av en ukes tid.

 

Må også si at det er fantastisk godt å ha en rifle som er links, i steden for at jeg må tilpasse meg Forsvarets recht våpen. RFK'en og jeg trengte litt tilvenning for å komme inn i siktemidlene.

 

r2jomo.jpg

Link to comment
Share on other sites

Fordelen min var at jeg kunne montere den nesten helt ned. Syntes det var litt slit å få den av og på. Slet litt med å vie den ut nok til å tre den godt nok over borrelåsen. Stod i bruksanvisningen at man kunne varme den opp med hårføner og utvide, men ønsket den så tight som mulig.

 

Ble veldig glad etter montering da det viser seg at jeg kan presse den et par mm ned forran og da glir sluttstykket perfekt over.

 

Bilde av kolbe med Exxo: nccvw6.jpg

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet hvor jeg kan finne teknisk informasjon om min S&L Classic DL/traveller i 30-06?

Jeg lurer på riflestgning i mitt løp (det billigste blånerte løpet)

 

På S&L sine hjemmesider er det lite informasjon å oppdrive

Denne oversikten har ikke pipa som ble levert med min traveller engang (55cm lengde målt med pussestokk og sluttstykke i)

http://www.schultzlarsen.com/barrels.htm

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Etter en tur hos Jakt og Friluft på Gjøvik melder jeg meg også inn i denne klubben.

Fikk med meg en Classic DL i kal. 30-06 toppet med Zeiss Victory 1,5-6x42! Demper er A-tec CTM-4 som jeg plukket av innbytterifla.

Satte i tillegg på en hevarmskule i gummi da jeg synes det er mye bedre enn originalt

Her følger noen bilder av nyanskaffelsen:

DSCF0465_zps26d570b0.jpg

DSCF0466_zpsafe2fa51.jpg

DSCF0467_zps2cae181c.jpg

 

Foreløpig ikke fått skutt med den, men det blir til uka.. Så langt har jeg hatt litt klikktrening og liker grepet og den smørmyke sluttstykkegangen!

Eneste som mangler er 5 skudds magasin, men dette ble jeg frarådet å kjøpe da det hadde vært en del problemer.. Ble rådet til å vente til november da det kommer forbedret versjon.. Flere som har vært ute for dette?

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer!

Jeg har 5 sk magasin kjøpt i vår. Jeg trodde det var forbedret jeg...? Har hørt om noen problemer med skrangling tidligere men har ikke opplevd noe galt med mitt enda.

Hva går forbedringen ut på da?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Vil gjerne melde meg inn i denne eksklusive klubb med nyervervelsen. Type "Takedown" i 6,5x55 toppet med Schmidt und Bender 1,5-6x42 i Leupold QR. Matet med Lapua Mega gikk den som en stråle, det eneste jeg stusset på var vekta som jeg synes var "følt" litt høy, Men med Sako Finnlight som referanse på 2,8 kilo så er vel det meste tungt :wink: .

Nå går jo selvfølgelig "spekulatoren" på høygir med hva som blir det neste løpet som eventuelt skal handles inn med tilhørende optikk. 30-06, 8x57 eller 9,3x62 på en eventuell grisejakt?

"Kjekt å ha, kjekt å ha" :?:?

Link to comment
Share on other sites

Ser noen har mateproblemer med s&l. På min rifle hadde jeg tilsvarende problem (patronen butta). Dette problemet hadde jeg kun med 5 skuddsmagasinet, oppdaget at dette var helt marginalt trangere i leppene enn 3skudds magasinet, og dette lot seg utbedre på ca 5 min ved å utvide åpningen på magasinet. Er lite som skal til, forskjellen var på under millimeter , nå funker 5skuddsmagasinet helt upåklagelig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skrev epost til S&L i vår for å spørre om de forskjellige magasinene til forskjellige kaliber og spurte da samtidig om de ikke skulle oppdatere websiden snart. De svarte at en oppdatering kom i nærmeste fremtid. (Hva nærmeste fremtid betyr ved jeg ikke)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Hello,

 

First of all i apologies for using English instead of Norwegian , i'm from Romania and i don't have any knowledge of Norwegian language .

 

I was ready to order a Schultz & Larsen Classic-DL with 2 barrels , 270 win and 9.3x62 or just one barrel in 30-06 ,when i found this article http://www.jaktojagare.se/en/tip.php?id=178080 , in this article the author talk about a weak magazine spring who can produce a feeding problem specially when fast reload (locking time and fast reload was one of the main reasons i want a S&L ) and a problematic extractor , i know this is and old article from 2005 but ha make me think... ..do you experienced the problems author talks about in this article ?

 

If are some problems i want to know about them, if there is any , maybe i will buy a S&L but first think i will try to correct the problem (stronger magazine spring e.t.c.) if not i will try to find a more reliable alternative .

 

I must mention i want this rifle mainly for driven hunts for wild boars , here we have the large ones :lol: 150-250 kg is normal here also in some area brown bears are presents (see Wild boar fever 5) in this context i need a reliable, fast rifle , bolt action , easy on shoulder .

 

Thank you .

 

 

_________________________________________________________________________

 

Først av alt jeg ber om unnskyldning for å bruke engelsk i stedet for norsk , jeg er fra Romania , og jeg har ikke noe kjennskap til norsk språk.

 

Jeg var klar til å bestille en Schultz & Larsen Classic -DL med 2 fat , 270 win og 9.3x62 eller bare ett fat i 30-06 , da jeg fant denne artikkelen http://www.jaktojagare.se/en/tip.php?id=178080 , i denne artikkelen forfatteren snakk om en svak magasin våren som kan produsere en fôring problem spesielt når rask reload (låse tid og rask reload var en av de viktigste grunnene til at jeg ønsker en S & L ) og en problematisk vifte, jeg vet dette er og gammel artikkel fra 2005, men HA gjør meg tenke ... ..do du opplevd problemer forfatteren snakker om i denne artikkelen ?

 

Hvis det noen problemer jeg vil gjerne vite om dem , hvis det er noen , kanskje jeg skal kjøpe en S & L men først tror jeg vil prøve å løse problemet ( sterkere magasin våren etc) hvis ikke jeg vil prøve å finne en mer pålitelig alternativ .

 

Jeg må nevne jeg vil ha denne rifle hovedsakelig for drevne jakter etter villsvin , her har vi de store : lol : 150-250 kg er normalt her også i enkelte område brunbjørn er gaver (se Villsvin feber 5) i denne sammenhengen jeg trenger en pålitelig , rask rifle , bolt action, lett på skulderen.

 

Takk.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Thank you :lol: this kind of behavior i expect from S&L but realy this article make me come here and ask an direct opinion from direct users .

 

P.S. This young guy is faster

" target="_blank" target="_blank :winke1:

 

__________________________________________________________________________________________

 

Takk: lol : denne typen oppførsel jeg forventer fra S & L , men virkelig denne artikkelen gjør meg komme hit og be en direkte uttalelse fra direkte brukere .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...