Jump to content

Garmin Astro


Peter

Recommended Posts

Skjønner ikke hel hva som har skjedd men gikk i dag med 3 hunder jeg hadde lakt inn id på og de ble markert på kartet men når jeg gikk på hund der du har pilretningene kom kun den hunden som ligger først på hunderegisteret opp . Ikke hvert problem før og nå forstår jeg ikke hvorfor . Hva har jeg trykt feil ? :oops:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Du kan også ha inne alle tre hundene på samme skjermbildet uten å bla med piltastene.

Når du er inne på "hundesporingssiden" trykker du "Menu" og velger "Små" som står nederst på menyen. Da får du retningen og avstanden til alle hundene vist på samme "side". s.12 i brukerveiledningen.

Davy

Link to comment
Share on other sites

Jeg har mange kart på Map Source men hvordan overføre alle sammen? Jeg får bare åpnet et kart av gangen i M.S

I Mapsource: Du åpner ett av kartene og markerer de kartbladene du skal overføre der. Så åpner du neste kart og markerer ønskede kartblad der (markeringen på forrige ligger fortsatt). Slik fortsetter du med neste kart. Om du går tilbake på en av de merkede kartene ser du at markeringen fortsatt ligger der. Når alle ønskede kartblad er merket starter du overføringen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Etter en dag ute med bikkje og Astro'n får jeg ikke opp hele loggen hvor bikkja har vært. Virker som om den sletter det eldste sporet.. Den viser derimot hele spor loggen til meg. Trodde dette var ordnet da jeg huket av "Wrap When Full" under "Setup" for "Tracks". Noen som har en løsning?

 

MVH

Odd

Link to comment
Share on other sites

Du kan også lagre hundesporet underveis. Om du endrer navnet i sporloggen vil det bli automatisk laget et "nytt" spor med det gamle navnet. Pleier å gjøre det for sikkerthets skyld, siden det kræsjet en gang da jeg overførte sporet fra halsbåndet. Hadde vel liggende for mye på det. Irriterende....

Om du går inn på sporegenskaper kan du velge ny farge eventuelt om det skal vises eller ikke.

 

Davy

Link to comment
Share on other sites

Hei. Sliter litt med å få lagt inn kart på minnebrikka her. Har prøvd 2 brikker men får samme feil. Når kartet skal overføres får jeg beskjed om at det bare er 960mb ledig og kartutvalget er på 55mb. Har slettet alt som var på kortene men får fremdeles samme feil. Hva kan jeg gjøre?

Link to comment
Share on other sites

Hei. Sliter litt med å få lagt inn kart på minnebrikka her. Har prøvd 2 brikker men får samme feil. Når kartet skal overføres får jeg beskjed om at det bare er 960mb ledig og kartutvalget er på 55mb. Har slettet alt som var på kortene men får fremdeles samme feil. Hva kan jeg gjøre?

Har du prøvd å formatere brikkene?

Link to comment
Share on other sites

Har en USAstro 220 som har mista kontakten på de 4 småknappene til høyre. Sikkert fukt og irr.

Har vurdert å sende til US for reparasjon, men er redd det blir både dyrt og ikke minst usikkert...

Regner ikke med at Belanor tar den inn for reparasjon, selv til ordinære rep-kostnader.

Er det noen som kjenner til firma eller andre som er bevandret i reparasjon av Astro/CSX60?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Har en USAstro 220 som har mista kontakten på de 4 småknappene til høyre. Sikkert fukt og irr.

Har vurdert å sende til US for reparasjon, men er redd det blir både dyrt og ikke minst usikkert...

Regner ikke med at Belanor tar den inn for reparasjon, selv til ordinære rep-kostnader.

Er det noen som kjenner til firma eller andre som er bevandret i reparasjon av Astro/CSX60?

 

Tror ikke du skal være redd for og sende den over dammen for repp . da blir det garantert i orden og det er iike så dyrt eller men send den så du kan spore pakka og du må angi på følgepapiret at det er garanti med en lav verdi så får du ingen avgifter.

Jeg gjorde det med min pga. av mottaksproblemer (ikke antennefeste) og det kom tilbake uten kostnad. :D NB: men det tok en mnd.

Skriv hvilket problem og send det til :

Garmin International

1200 East 151st Street

Attn: w16272788

Doc 29

Olathe, KS, 66062

U.S.A

Link to comment
Share on other sites

Denne tråden har nesten 100 sider så jeg orket ikke å lese igjennom hele tråden. Har hatt lyst på en gps-hundepeiler lenge nå. Sikkert mange som har spurt dette før, men hvor billig kan man få en gps-hundepeiler som er lovlig i Norge. Er det forskjellig når man bør kjøpe det?

Link to comment
Share on other sites

Jeg aner ikke finnlight, hakke peiling, men var innom en butikk i sverige og spurte etter astro. Det billigste de kunne selge den for var 6300,- i svensk.

 

Det er vel ikke samme priskrigen på Astro i Sverige som her på berget, tydeligvis. I Norge får en jo Astro like over innpris til butikk.

Link to comment
Share on other sites

Under skogfugljakt i høst mistet jeg kontakten mellom gps og halsbånd. Har forøkt her hjemme etterpå å få det til å fungere igjen. Har noen et tips om hva det kan være-

En vanlig feil er at man ved en feil slår av sporingen når en for melding om forstyrrende sender i området. Gå til "Hund"/"Dog" -> "Meny" -> "Dog List"/"Hundeliste" -> velg hund -> "Enter" -> "Meny" -> "Start sporing"/"Start tracking".

Link to comment
Share on other sites

Har en Astro med kontaktproblemer med halsbåndet. Den er sjekket og ok for brudd i jordledning. Virker fortsatt dårlig da signalet forsvinner på mellom 4-500 meter. Prøvde å sende den til Garmin i England for reperasjon men fikk da svaret som står under i mailen. Noen som har forslag til rep eller kjenner noen i Norge som er gode på dette......

 

Unfortunately Garmin cannot help you. Garmin cannot support a device

that is illegal or not approved.. Your Astro is illegal in Norway as it

doesn't use approved FM frequencies. The only place your Astro is

approved for use is the USA. We've created a special model for Norway

and Sweden which is legal to use. The only thing we can suggest is

that you contact the company you bought it from and see if they can help

you at all.

 

Garmin manufactures certain communication devices that are compliant for

use only in specific regions. Approved regions will offer full repair

support including all warranty and non-warranty inquiries. Devices that

need repair service in a non-compliant region cannot and will not be

serviced (either under warranty or out-of-warranty) due to legal

restrictions. This would include shipping directly to a non-compliant

region or shipping to an address in a complaint region that will then

forward the item to the non-compliant region.

 

There are two versions of the Astro 220 and DC 20/30 series. These

versions are the United States and Norwegian. The United States version

is only approved for use within the United States. The Norwegian

version is approved for use in Norway, Sweden, Denmark, Spain and

Latvia. Do not send a device to a support center for repair service if

the device is not complaint in that region. If you do so, a compliant

model of the device may be sent back to you or the device may not be

sent back to you at all if a compliant model is not available.

 

If there is anything else I can help you with then please let me know.

Alternatively you can search for a solution on our forum:

https://forums.garmin.com

or our online knowledge database here: http://www.garmin.co.uk/support

 

Kind regards,

 

Mark Beckett

 

Garmin Europe

Link to comment
Share on other sites

Det er vel ikke urimelig at de ikke støtter et produkt som er ulovelig? Men, jeg forstår ikke hvorfor dere ikke bare sender til USA? Jeg har gjort det flere ganger med god erfaring. Sist gang sendte jeg inn en Leupold 1,25-4x21 med sprekt linse. (Jeg sendte først e-mail med at tidligere erfaring i Europa tok for lang tid.) 3 uker etter jeg sendte den ble den levert tilbake på døra kostnadsfritt!! :-) Det kaller jeg rask service når jeg ikke sendte express.

 

Så mine erfaringer med reklamasjon/rep i USA er utelukkende positive.

Link to comment
Share on other sites

Problemet her er bare at de ikke sender den tilbake og argumentet er at den ikke er lovelig å bruke i Norge.

Jeg har også reparert både i England og USA tidligere. Senest i oktober 09 var alt greit så dette må være ny praksis.

 

Vil jo tro at det finnes folk i Norge med kunnskap og utstyr til å fikse slikt....må jo bli et skikkelig marked etterhvert siden de "orginale" er så vanskelige.....

Link to comment
Share on other sites

Problemet her er bare at de ikke sender den tilbake og argumentet er at den ikke er lovelig å bruke i Norge.

Jeg har også reparert både i England og USA tidligere. Senest i oktober 09 var alt greit så dette må være ny praksis.

 

Vil jo tro at det finnes folk i Norge med kunnskap og utstyr til å fikse slikt....må jo bli et skikkelig marked etterhvert siden de "orginale" er så vanskelige.....

 

 

Hææ? skriver du at verkstedet i england nekter og sende tilbake den ødelagte peileren din? Astroen er jo for pokker ikke ulovlig, bare ulovlig og bruke i Norge... Ingen kan nekte deg og ha en slik i skuffen til du skal på jakt utenlands... Ta og anmeld de om du ikke får den tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Trodde også det var bruken som var ulovelig.....Ringte igjen i dag til UK og tilbød dem at de kunne få den tilsendt fra en adresse i Engeland og returnere den til den samme adressen der borte så skulle jeg ordne transport tur retur England via familie som bor der, men svaret var fortsatt nei.....størrste ulykke i verden er at vi har en forhandler i Norge som heter Bellanor og som har vært "konger på haugen" fra første dag. De er konsekvent negative og bruker all sin tid på å stoppe andre kanaler uansett om utstyret heter Astro eller er utstyr til bil/båt etc. Håper første som finner en vei igjennom til UK eller USA gir lyd fra seg. Må da også være en "Petter Smart" et sted i Norge som har peiling på slikt utstyr.......

Link to comment
Share on other sites

OT litt.

 

Må bare få gratulere Garmin Astro-tråden med å passert 100 sider her på kammeret, det gleder meg å se så mange engasjerte enten med fungerende, utfordringere eller svar rundt Garmin Astro. :)

 

Sendte også en mail til Garmin i US, som henviste meg til Garmin i England, så da er vel løpet kjørt kanskje om man vil ha reparert Astroen, DC20 eller DC30 av US utgave!

Var forøvrig en henvendelse om hvorfor DC20 faller ut! Mener det må være en softwarebugg som er årsaken til det skjer. Men har DC30 som i allefall er til å stole på.

 

Sako_35

Link to comment
Share on other sites

Faaa... Bellanor er jaggu en provoserende drittfabrikk(produserer bæsj) Att det går an å stelle i stand så mye dritt for så mange! Skulle tro det var god butikk for dem å reparere peilere enten de er av norsk eller us utgave??? Ja ja, jeg bruker us-modellen min så lenge den funker, når jeg må ha ny så blir det ihvertfall ikke noe som bellanor har noe med som skal kjøpes inn :evil: Lurer fært på om jeg ikke skal titte litt bedre på denne tinyloc peileren.

 

tulling

Link to comment
Share on other sites

US versjonenen er tross alt ikke lovlig å bruke i Norge, og da kan heller ikke en importør som Bellanor (som etter hva jeg har fått med meg ikke er noen fabrikk) tillate seg å drive verksted på US versjonen. Hadde dem forhandlet den amerikanske versjonen hadde det naturligvis stilt seg annerledes.

Link to comment
Share on other sites

US versjonenen er tross alt ikke lovlig å bruke i Norge, og da kan heller ikke en importør som Bellanor (som etter hva jeg har fått med meg ikke er noen fabrikk) tillate seg å drive verksted på US versjonen. Hadde dem forhandlet den amerikanske versjonen hadde det naturligvis stilt seg annerledes.

 

Det er jo langt fra noe særfenomen for Belanor at de ikke tar service på varer de selv ikke forhandler, se bare på hva som skjer med paralellimporterte kikkertsikter om du sender dem til norsk importør. Raka vegen tilbake med beskjed om å kontakte selger - akkurat som Garmin har gjort i dette tilfellet.

 

Den eneste måten å gå rundt dette på såvidt jeg kan se, er å gjøre avtale med garmin-forhandler i USA om at de tar inn US Astroen din og sender den til rep. derfra.

 

Så kan en selvsagt spørre seg om Garmin burde ha tenkt på dette før og gjort det klart ovenfor sine forhandlere i USA før disse begynte å eksportere US Astro til bl.a Norge...

Link to comment
Share on other sites

Kjetil-A jeg er fullstendig klar over at Bellanor ikke er noen fabrikk, bortsett fra dritt fabrikk da. Men at bellanor har påvirket for å hindre service på us-versonen, ja det tror jeg er ganske opplagt. Hvorfor skal vi ikke få tatt service på astroen som vi tross alt har lov til å eie når vi sender den til amerika? Det jeg skrev om at bellanor kunne tjent litt på å ta service på us versjonen er det så dumt da? bellanor tjener penger og bruker får service! no big deal!

Hadde for non år siden en garmin gps cx60 som var kjøpt i statene, vart kluss med den og bellanor nektet seff å reparere den også :evil: Men sendte den til storbrittania og hadde den hjem igjenn reparert på ei drøy uke. Service!

Har Hilti driller jeg har kjøpt i utlandet, null problem å få reparert det!

Måtte bare dokumentere at det ikke var tjuvegods.

 

tulling

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår du synes det er kjipt at de nekter service på den amerikanske modellen, men ved å tillate dette så ville de bidratt til at en ulovlig modell i Norge hadde blitt mer utbredt her. Og i tillegg ville dem sendt signaler til markedet at det er helt greit å ikke bry seg om norsk lovgivning, og det ville vært særdeles uheldig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...