Jump to content

REVEJAKTA 09/10


jmonsen

Recommended Posts

  • Replies 1.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Sesongens første for min del datt kl 0230 i natt 18 juli.

Den ble skutt midt inne i en saueflokk jeg har på hjemmebeite, sprang som f.... når skuddet smalt og den kom seg til skogs uten at jeg så noe tegn til treff (så mistenkelig sprek ut).

Leita litt oppe i skogen men det var temmelig mørkt inne blant trærne så jeg bestemte meg for å prøve en liten leteaksjon når det ble dagslys.

Fant den temmelig fort i dag da jeg kikka etter den, en ganske liten hannrev. Hadde det ikke vært for voksent utstyrt med tenner hadde jeg kansje tatt den for en stor hvalp. Skutt med .22 wmr M/demper (kan ikke skremme vettet av sauene vet du :)

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som at mange er godt i gang med sesongens revejakt. Skal si det klør i hele kroppen etter å komme i gang. Har jo skutt 2 denne sesongen pga skabb med det blir ikke det samme. Er på ferietur nå, drar hjem rett over helga og da blir det rett på hytta for å sjekke. Har enda 3 uker igjen av ferien, mye av den tiden kommer nok til å gå med til revejakt og åteutlegging. Har faktisk ikke vært rev ved åta siden 8 juni. Når måse og kråker sluttet å komme til åteplassen så sluttet også reven å komme. Så dette med fugel på åta er veldig viktig for å gjøre reven oppmerksom på at her er det lettvint mat.Etter å ha skutt 2 skabbrever reduserte jeg åte utleggingen. Men nå blir det full fart igjen. Skal på hav å fiske noen taretorsker å hive ut samt legge ut hundefor. Er spent om jeg får inn valper. Skal også ut å lokke. Grattis til alle dere som har skutt rev til nå. Sofus, du starter friskt.

Link to comment
Share on other sites

Fikk sniket meg til noen timer i natt også. Ei lita tispe.

IMG_0034-1.jpg

Fryker det blir mindre tid til revejakt og jakthistorier i år. Men forberedelser er gjort for å gjøre hver økt så effektiv som mulig, uten å legge alt for mye arbeid idet. Beskrivelse av forberedelser kommer snart, sammen med jaktraport/historie fra de tre første revene. Skal prøve å få ut beretninger om de andre eterhver som jeg får tid.

 

Grattulerer til alle reveskyttere så langt :D Stå på.

Link to comment
Share on other sites

OOOOg det gjorde den.

Var ute en liten tur for å se etter reven.

Posterte ved en låve, og satt meg ned i håp om att det skulle dukke opp en revefant.

Etter 10 min kom det en grevling. Den fikk tursle uskadd forbi. Men plutselig ble jeg opps på at jeg ikke hadde noe sluttstykke! :mrgreen: Med god hjelp fra hjemmet, ble sluttstykke fraktet i en passat 2006 mod. opp til meg. :wink:

Like etter at jeg var på plass igjen, fikk jeg et lite glimt av to mørke skygger som passerte en traktorvei. (3-400 m unna).

Jeg satte med en gang i å lokke med PeeWee fløyta, og etter ca 5 min dukket det opp en rev like nedenfor der de to andre forsvant. Holdt meg iskald til reven var på 50 meter, og da small det.

Min første rev denne sesongen! Total jakttid = 1 t :) Lov å ha litt flaks iblant.

 

th_DSCN0066.jpg

 

Mvh

 

TikkaReven

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Sto opp tidlig i morrest, før jeg dro på jobb, for å observere en rådyrbukk noen kilomerter nord for der jeg bor. Viste om er revehi i nerheten, så børse ble tatt med. På grunn av mye ving falt valegt på CZ`n (cal 308) denne gangen. For første gang på hvertfall 50 revefall, gikk den lengere enn en meter. Den forsvant faktisk inn i et tett krat. Tok ettersøk etter jobb, der kråker og spyfluer viste veien.

DSC00110.jpg

Utrolig hvor fort og effektivt spffluene opperer i dette varme været.

DSC00111.jpg

Link to comment
Share on other sites

Da er glugga snaaaaaaart ferdig, mangler å sette inn 1 vindu og et strøk maling :D

 

DSC01592.jpg

 

 

 

Skulle ha vært ferdig for en stund siden men holder på å skifte tak på huset samtidig :evil::evil:

 

DSC01589.jpg

 

 

 

En ny Zastava 22 wmr er i hus.....og bare venter på å komme igang :twisted:

 

DSC01580.jpg

Link to comment
Share on other sites

lå med en rev i korset i ca. 3 minutter inatt men kom ikke på hold.. :( håper det blir bedre i natt..

 

Hvis du hadde den i 3 minutter så vil jeg tro du jaktet i åker/eng? Og da er reven på musejakt,

hvis du å lokker med litt muselyder da, så kommer den som regel mot deg.

Link to comment
Share on other sites

Fikk litt tid i går kveld. Knotet ned noen ord om mine forberedelser, og om jakta på sesongens tre første rever. Dette er urevidert og snargjort, så kvaliteten kan være ymse. Håper det smaker.

 

Forberedelser til revejakta 09/10

 

Tiltak 1

Forberedelsene i år er ikke kompliserte og vidløftige, slik de kunne ha fortonet seg andre år. Det har og blir rett og slett ikke tid til det. Tilgangen på åte med ”utholdenhet”, ala påkjørt vilt har vært laber det siste halve år. Ingenting å hente fra fjøset heller. Alt av bu- fe har vært uforskammet friskt. Ikke har jeg anstrengt meg særlig mye for å skaffe til veie åte heller. Tid tid tid…..

Når det gjelder åte blir det å bruke alt forefallende på beste mulig vis. Løsningen ble små ”åte groper” på diverse strategiske plasser i området. Lokal kunnskap i forhold til trekkruter og gode posteringsplasser ble grunnlaget for plassering av åte gropene.

DSC00078.jpgDSC00081.jpg

Små huller ca 50x50cm bred og 30cm dyp, med en plate i bunnen. Alt som er spiselig for en rev, vått og tørt, blir kappet opp i små biter og tømt ned i hullene. Har til og med fått medlemmer av familien til å gå seg noen turer om de har matrester liggende. De føler sikkert da at de bidrar litt i viltforvaltningen med dette. Ellers har all familie i nærområdet fått forbud mot å kaste matrester uten at det har gått gjennom meg først. Har også fått tilgang på ”utgått” mat fra dageligvarebutikker. Over hullene legger jeg planke lokk eller gitter med steiner oppå.

DSC00082.jpgDSC00077.jpg

Størrelsen på hullene er så små at kråka ikke når tak i det, men såpass at det ikke er noen tvil om hva som er nedi hvis noen skulle bli nysgjerrig :wink: .

DSC00097.jpgDSC00083.jpg

Det tok ikke mange dagene før reven var og forskynte seg. En flittig graver.

DSC00096.jpg

Forruten åte jakt, blir det turer ute i felten. Sporingsjakt på vinteren. På sommeren blir det å utnytte høyonna og nyslåtte jorder. Men på sommeren blir det som oftest ”snike” økter i skog og mark mellom kjente og utprøvde poster. Vet også om mange velbrukte dagleier på små koller og høyder. De er nesten å regne som ”sikre stikk” enkelte perioder på dagtid. Tok forresten rev nr4 i år på en av disse kollene. Skal fortelle om denne ved en senere anledning.

 

tiltak2

Der hovedvekten av åte skal brukes, har jeg satt opp jakt tårn. Bygget av granstokker og skrudd sammen med gjengebolter. Platten er rester fra altanbygging tidligere i sommer.

IMG_0088-1.jpg

Området der tårnet står er stort, vidstrakt og variert. I tillegg er dette en yndet trekkrute for reven, og når jeg spiller kortene riktig, har dette vist seg å være en meget effektiv ”slagmark”.

Med meg opp på tårnet har jeg min velbrukte varmint-stol, som jeg kan svinge i 360grade om jeg må.

IMG_0081-1.jpg

Børse ”jiggen” har blitt modifisert siden sist sesong. I tillegg har jeg montert på feste for kamera.

IMG_0079-1.jpg

Dette ser ut til å fungere utrolig bra, bare jeg får skaffet til veie et kamera som ikke bråker så jævelig når det starter opp. Mini DV-kamera skremmer vannet av reven og er ubrukelig til dette formålet. Når nytt kamera er i hus blir, halve jaktrapporten i filmformat. Gleder meg.

I tillegg har jeg montert et børsestativ, der begge børsene er klare etter behov og lyst.

IMG_0073-1.jpg

Primært blir jeg å bruke 22-250`n. Men hvis det skulle blåse opp i løpet av natt, bytter jeg til 308`n. Her kan nemmelig holdene bli lange, uten å si så mye mer om akkurat det.

Utsikten er det ikke noe å si på.

IMG_0082.jpg

 

Total kostnad på årets forberedelser kom på den nette sum av 500 kr (skruer, mutrer og gjengebolter). Ikke noe å si på det.

 

Første jakt dag.

Under byggingen av tårnet har jeg observert rev 3 ganger. En observasjon allerede i halv 8 tiden på kvelden. Reven satt og slikket seg på potene etter å ha forsynt seg i et av åte gropene. De to andre observasjonene var av rev som krysset jordene i nærheten av tårnet, mens de gikk med nesa i sky og været den gode duften som strømmet ut av hullene. Dette var først i juni, og revene hadde ikke motet seg opp til noe gravearbeid enda. Det var uansett tilfredsstillende å se på revens atferd at åtene gjorde jobben sin. Nemmelig å trekke rev inn i området.

I ettertid har både jeg og fatter`n observert rev tidlig på kvelden. Travelt opptatt med enten graving eller spising. Frem til for ca. en uke siden. Da ble observasjoner av rev ved åta plutselig slutt. Spisingen også. Mest sansynelig på grunn av at åte gropene ble proppet fulle av mat, og at hullene/kanalene som reven har gravd, ble tette igjen på grunn av at de var blitt store nokk til at kråka torde gå inn å forsyne seg.

Frem til at rev hadde fått motet seg opp til å begynne å grave igjen, nøyer den seg sikkert med å observere fra trygg avstand.

Oppe fra tårnet derimot, har jeg myyyye bedre oversikt over området, enn fra nede ved fjøsen. Derfra skal et over våkent blikk kunne få øye på det meste av rev som passere i området. Vet ikke om det er noe kull i umiddelbar nærhet, men det er da alltid en og annen rev som streifer innom.

 

Jakta startet oppe i tårnet. Er ikke helt sikker på klokka, men det var i god tid før 00. Siden det hadde vært observert en del rev mellom 08.00 og utover, var jeg spent på om jeg fikk øye på noen ”mikkler”, hvor de kom, hvor de dro, og om det var valp eller voksen. Revene holder seg stort sett til faste stier og ruter i området, men det skjer endringer fra år til år. Disse blir kartlagt og brukt i snik/sporingsjakt strategier videre utover høsten og vinteren. Kjennskap til topografi og trekkruter skulle vise seg å komme godt med, men også sette meg litt ut av spill. Før 00 så jeg ikke snurten av rev. Og da klokken hadde passert midnatt begynte det å legge seg en slørete dis langs bakken. Alt over 100m ble med et en utfordring å få øye på. Konsentrasjonen måtte skrus opp et ekstra hakk, og blikket ble justert til å zoome over hver minste kvadrat meter av området. Konsentrasjon…..eh. Ironisk nok ble den rettet en helt annen plass da en rådyr bukk kom streifende innom og begynte å beite bare 150m fra meg. Der ble jeg sittende å studere det flotte dyret i minst 5minutter før jeg plutselig husket at det var revejakt jeg skulle fokusere på. Kjente også at jeg begynte å bli søvnig. Og i det jeg lot blikket gli tilbake mot jordene i motsatt retning, kunne jeg fornemme noe som nesten lignet på en ”sti” i disen som ledet langs kanten av jordet og en av åtene. Nei,,, ikke en sti, men mer skyggen av en bevegelse, som jeg synes forsvant i grøfta like ved åta. Når man er trøtt og med stemning så trolsk, er mulig å innbilde seg nesten hva som helst. Men etter ca.1 minutt så jeg det igjen. Mer tydelig nå, etter at konsentrasjonen var tilbake. Det kunne nesten minne om en fisk som svømte like under overflaten, vakende stille og rolig etter mygg og fluer. Men gjennom kikkertsikter derimot, kunne jeg med stor tilfredshet konstantere at dette ikke var noe fisk. Fisker har nemmelig ikke ører, fire ben og en bustete hale. Akkurat dette individet dro jeg spesielt kjensel på. En tispe som enda var mye dekket av en spesielt lys vinterpels. Derav den gode kamuflasjen i tåka.

Holdet var ca 120m. Med et tilfreds smil rundt munnen, zoomet jeg inn 20x, gjorde et lite bjeff, reven stoppet og trådkorset stabiliserte seg tydelig og klart i bogen. Den gikk aldri en meter igjen.

 

Etter et tilfredsstillende første fall, skulle det selv følgelig feires med en kopp kaffe mens jeg la strategi for resten av natta. Jeg hadde sittet ca 20 minutter, og mens jeg skjenket kopp nr2 sa jeg til meg selv: Nå skal du pinadø se at det kommer en rev akkurat nå, mens jeg er midt i kaffeskjenkinga. Jeg hadde bare så vidt satt fra meg kaffekanna, og skulle til å ta meg en slurk da ironien innhentet med nok en gang denne kvelden. I sidesynet blir jeg plutselig var en skikkelse i på vei inn bakfra, ca 100m til venstre for meg. Jeg vender blikket rett på og konstaterer at en rev nettopp hadde krysset en grøft, kom fykende gjennom gresset i grøftekanten og sto nå ca 30m inne på jordet og snuste opp i lufta. Den hadde færten av en ”åte grop” 50m lengre bort. Støttebena vippet opp og stolen ble dreid 90grader til venstre. Jeg lente meg frem over børsa. Støttebena fikk kontakt med plattformen og reven åpenbarte seg stødig og klart gjennom kikkertsiktet. Reven begynte forsiktig å gå fremover. Jeg fulgte den uproblematisk ved å dreie børse ”jiggen”. En plystrelyd ble sendt av gårde, reven stoppet og snudde seg vekk fra meg…? (Det må ha vært vind kombinert med ekko eller noe som har forvirret den). Tråd korset lå mellom skuldrene og jeg lot skuddet gå. Reven gikk rett ned og reiste seg aldri mer.

 

Etter andre revefall ble jeg sittende ca en time før noe nytt skjedde. Men da ble det litt ”jakt” av det også. Oppe på en av åsene innefor kunne jeg fornemme en kjent skikkelse på vei nedover mot området jeg satt. Etter hvert gjennom årenes løp har jeg opparbeidet meg en rimelig god forståelse av hvor revene oftest foretrekker å legge rutene sine, alt etter hvor de har tenkt seg. Også hvor og hvordan de kommer inn å eksponere seg på åpne områder, hvor de forlater og fortsetter videre.

Reven som nå kom, mente jeg å ha rimelig god kontroll på, og hvor hen den ville eksponere seg. Trodde jeg. I tilegg fikk jeg hjelp fra en av mine små venner i skogen. Nemmelig trosten. Denne fuglen har vært til hjelp mange ganger forut. Når reven blir for nærgående buskene der trosten sitter, fyrer den seg opp og forfølger reven fra tretoppene mens den tuter ut sinte lyder. Nesten som en markør over reven. Men denne gangen ga den seg alt for tidlig. Jeg pekte børsa i den retning jeg mente reven ville komme, og ventet…..Og ventet…..Og ventet. Hovmod står for fall heter det. Begynte etter hvert å ane uråd. Skråsikker/dum som jeg var, hadde jeg holdt fokus på det antatte området og bare der. Hva som hadde foregått rundt meg på andre kanter var selvfølgelig uvisst. Jeg tror neppe denne reven hadde krysset jordet jeg satt på, men heller fulgt foten på åsen, gjennom krattet og ut på jordet bortenfor. Hadde jeg hevet blikket litt hadde jeg fått med meg reven i det den krysset en bekkedal (nevnt i tidligere beretninger) og inn på et jordet rett nord for der jeg satt. Hadde jeg oppdaget reven i det den krysset elva, kunne jeg fått skutt. Men siden jeg nå hadde kastet bort så mye tid på å være skråsikker, oppdaget jeg ikke reven før den var langt ute på jordet. Der ute var det tydeligvis mye rart å finne. For reven brukte lang tid. Gikk frem og tilbake, stoppet opp med hodet plantet i bakken. Avgjørelsen ble tatt raskt. Reven så ikke ut til å trekke nordover lengre (bort fra meg). Men dreide heller av østover. Her åpnet sjansen seg for å berge siste rest av selvrespekt. Nordøst for jakttårnet, mellom meg og elva som reven hadde krysset, lå en liten snau kolle. Her var hastighet en faktor. Med børsa på ryggen sklei jeg ned stigen, satte fart og sprang alt jeg orket mot kollen. Nede på jordet var reven ute av syne. Helt frem til jeg rundet toppen av kollen, kravlende på magen det siste stykket. Der så jeg revne rusle med stø kurs mot skogkanten. Litt lengre nord enn jeg hadde håpet. Tok en rask måling. Avstand 216m. Totalt vindstille. Jeg ropte så hele bygda hørte meg, mens fulgte reven gjennom kikkertsiktet. Den stoppet tvert og stirret i min retning. Trådkorset lå midt i bogen, og et ”bløtt og saftig” avtrekk sendte skuddet avgårede. Det var som om en usynelig fot sparket bena unna reven. Der ble den liggende. Med ny patron i kammeret observerte jeg i et par minutter før jeg gikk frem. Skuddet var perfekt. Mitt i bogen. Jeg avsluttet med dette jaktårets første økt. Relativt fornøyd.

 

Ellers, grattulere til alle andre som har skutt rev. Stå på. Dere gjør en viktig jobb :D

 

Mvh "Sofus"

Link to comment
Share on other sites

kommet hjem fra en liten posteringstur med Bård308 nå nettopp. Før vi dro ut, dro vi innom noen jorder for å se etter rådyr og elg. Fikk sett 4 elger og 3 eller 5 rådyr(2 av de kan ha vært de samme...). Etter å ha sneket oss ned til jordene vi skulle postere ved, begynte lokkingen så å si med en gang. Etter en nokså rolig kveld, med lyder fra skogen, og observasjoner av feil type rødrygger og skogens konge, begynte mørke så smått å sige innover jordene. Vi bestemte oss for å ta kvelden, men måtte så klart ta en grundig kikk over jorde først. Joda, der hadde det sneket seg inn en ungrev på omlag 6 kg (+/-) ubemerket av meg. Et eksemplarisk eksempel på en rødrygg! Holdet var 200 meter og reven for å lusket. Jeg prøvde meg med noen musepip, men reven stoppet bare opp å så seg litt rundt før den tuslet rolig inn mot skogkanten og utenfor skyteavstand.

En fin kveld med flere dyre observasjoner, men manglet prikken over ì`en...

Håper bare på å få den på post igjen i morgen kveld, med marginene på min side :wink::twisted:

Link to comment
Share on other sites

La meg langs et jorde for å poste på reven. etter en time kommer reven i skogen rett over jordet, ca 120-150 meter unna. Den viser seg ytterligere en gang i tetta og forsvinner. Men da den en halvtime etter setter seg på en stein for å slikke sol, så smeller det fra min 300 wm. Rett ned i smellen..

 

 

Hadde ikke trodd at mantel skulle gi slike ødeleggelser. en 147 grn sellier&bellot i min 300 gav stygge kjøttødeleggelser på grensen til det jeg er vant til med mye blyspisse og varmintkuler. hold: ca 150 meter.

 

Ligger noen bilder på bloggen min ..

Link to comment
Share on other sites

sofus,du er ikke plaget med at åtene dine overgår av maggot,når dem ligger åpent?

her graver jeg dem ned i kvitsand,slik at dem varer en liten stund i allefall....

 

Ligger de urørt lenge nokk, blir de nokk det. Disse åtene er i utgangspunktet lokke åter. Spre mest mulig lukt, og dra rev inn i området. Blir det for jævelig, åpner jeg bare hulene og lar kråka og andre fuler renske opp før jeg fyller på med ny åte.

 

Maggoten har derimot ikke vist seg som noe "problem" enda. Jeg fyllte hullene til randen. Slik at kråka fikk tak i det øverste sjiktet. Etter det tok det ikke mange dagene før reven var der og spiste.

 

En anne ting som jeg ikke nevnte, er at jeg sprer hundefor og opphakede matrester rundt omkring i område og rundt

åtene med jevne mellomrom. Helst på kvelden, etter at kråka har gått til sengs :wink: . Dette sikrer at reven får gevinst for å komme på besøk. Gropene er egentlig bare for å spre lukt.

 

Det ideele har vært om jeg har fått tak i et helt dyr så tidlig som mulig. Foreksempel en påkjørt elg e.l. Slik at det kunnet ha spredd det glade budskap i sommervarmen. Har ikke klaffet slik i år, med det blir nokk. For godt til å være sant om det ikke skulle stryke med en elg i trafikken her på strøket.

 

Det viktigste, om man vil at reven skal begynne å spise av selve åta, er at den ligger på en plass der reven føler seg sikker og komfortabel. Dette må man erfare over tid, men ofte rett i nærheten av trekkruter og vilttråkk/stier.

Link to comment
Share on other sites

Var ute å sjekka litt tereng ved hytta Onsdag`s kveld. Fikk se 3 revevalper som drev på å lekte ved ei myr, i et område hvor det er mange revehi. De aller fleste er gammle og ubebodd. Holdet var for lagt for noe skudd. Dro opp igjen i går kveld med da var det helt stille. Lå til kl 01:00 uten å se snurten til noe revevalper nei. Skal prøve igjen i kveld. Ellers så har det ikke vært noe revebevegelser ved åteplassen. Var på havet på Onsdag og dro opp litt fisk som jeg har gravd ned så nå får vi bare vente å se om mikkel oppdager dette og begynner å besøke åta igjen. Grattis til alle som har skutt rev i det det siste. Skal si SOFUS tar denne revejakte på alvor, og har får jo også skutt en god del, grattis grattis, bare å bøye seg i støvet.

Link to comment
Share on other sites

Da var åteplassen klar! Sal ut å legge ut fisk om 5min(har 33 små fjellørretter liggende i frysern etter en mildt sagt vellykket fisketur i gårkveld). Kom sent i gang, men forhåpentligvis godt!

 

Adon: da var fiskene ute på åtet! :D :D Gleder meg til i kveld nå! :D

Link to comment
Share on other sites

Folk (familie og feriegjester) gikk tidlig og la seg i går kveld. Jeg var derimot ikke trøtt, så jeg tok et par timer i tårnet. Fikk tatt valpen som fatter`n har sett de siste dagene mellom kl.21 og 00. Valp nr 2 så langt. Betraktelig mindre rev i år :D .

IMG_0096.jpg

 

Innteresang økt akurat den her. Må fortelle om den ved en senere anledning.

Link to comment
Share on other sites

Akkurat inne igjen fra nattens jakt.

Det ble joggu meg 2 stk. Begge var kvalper, en tispe og en hann.

Den første kom 02.50 og den andre 03.10, det var nok no slektskap inne i bildet,

for begge kom fra samme sted.

Bilde kommer bare jeg får de inn på pc`n

Sessongens 2 og 3 rev:D

Link to comment
Share on other sites

starter med å skrive gratulerer til Kimmern! :D

 

i de siste 3 dagene har jeg, Losn 1990 og Hovinjr her på forumet fått litt innspirasjon av Sofus her til å bygge et jaktårn.

 

Etter at det lokale jaktlaget har begynt å få ferten av at vi bygget jaktårn fikk vi også gratis material til tårnet som vi med glede tok imot :D

 

ellers ble furustokkene skjært ned med motorsag og flyttet med traktor 3km lenger bort til et strategisk sted for revejakt.

 

i339627516_95698_5.jpg

her graves hullene hvor furustokkene skal stå av Junior.

 

disse tok vi ca 50cm dype.

 

i339627517_98235_5.jpg

her har vi fått opp to av furustokken...fyfa** de var tunge :oops:

 

i339627518_61571_5.jpg

stokk nr 3 oppe.

 

i339656462_28320_5.jpg

skal bli artig å se hvordan det blir når det er ferdig :mrgreen: håper bare det ikke velter om det kommer en lite vindrag :lol:

Link to comment
Share on other sites

til bård: støyp dere ned noen betongklunser der en vaier går fra toppen av stokken og ned i støypklunsen,,,,med vaier strekt fra hver stokk,og ned i jorda,så burde det holde.....hadde hvertfall vært nødvendig her i lofoten :roll: ....men her er jo nokså værhardt og da..... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Litt før klokka fire i natt datt årets første rev for meg! en liten hannrev som mest sansynlig er av årets modell. Holdet var 40-50 meter å børsa var en remington 700 i 7mm rem mag.

Link to comment
Share on other sites

Uff, sliter med reven jeg gitt! Nå har jeg bomma to ganger på hundreprosentsjanser, helt blank rev med breisida til ! Treffområdet skal da vel stemme med jaktfeltfigurene ?? Eneste er at jeg muligens overvurderer avstanden litt da det er mørkt ?? Begynner å bli temmelig flaut dette, skritta opp til 80 m etterpå.. :oops:

 

 

Hvor holder dere ?

 

(ps: rifla går gørgodt, bruker sierra varminter, og da det ble lyst i dag traff jeg da ei kråke på samme hold som den siste reven sto)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...