Jump to content

Duracote endelig i Norge!


US M1

Recommended Posts

  • Replies 125
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Som forhandler setter jeg pris om dere kommer med forslag

om nye farger/produkter dere mener bør bli konstant lagervare.

Vi kan av naturlige årsaker ikke ha liggende et lager med 10 bokser av alle farger/produkter som er tilgjengelige,

men alt skaffes på forespørsel i tillegg til det vi lagerfører.

 

Hvis noen har ønsker om nye lagervarer kan dere gjerne skrive det her

eller bruke kontaktskjemaet på www.durano.no

 

Vi kan for eksempel begynne å lagerføre ferdige kamuflasjepakker:

 

cpr21.jpg

 

CPR10.jpg

 

CPR3.jpg

 

Dere bestemmer selv hva dere ønsker at vi skal ha liggende på lager til enhver tid,

så si ifra hvis dere har noen ønsker.

Link to comment
Share on other sites

Selve utførelsen av slike jobber er lettere enn mange tror.

Under "Kamuflasjeguide" på www.durano.no kan du se instruksjoner på mange forskjellige typer camo.

 

Vi arbeider per dags dato med å affiliere oss med en egnet lakkerer som kan ta lakkeringsoppdrag,

men dette ligger frem i tid.

 

En god billakkerer bør absolutt kunne klare å gjenskape digitale mønstre,

men med litt research/googling tror jeg du ser at du også vil klare det bra på egen hånd.

Link to comment
Share on other sites

Dette var jo en kjempenyhet!

Og den kommer akkurat tids nok til at jeg kan få testa det ut på salongrifla

istedenfor å bare bruke "taggemalingen" som jeg endelig har fått tak i.

Mulig det står et sted på nettsidene Deres, men kan man bruke vanlig spraymaling oppå Duraen?

Har nemlig et bøle med spraybokser på vei i posten...

Kunne da lagt et lag med grønn Dura, og lagd effektene med dem.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er 99.9% sikker på at det ikke er noenting i veien for det tunderbrd,

men har kontaktet Lauer Weaponry for total sikkerhet.

Svaret har du antagelig imorgen.

 

Beklager at jeg ikke hadde dette i hodet,

og det jobbes kontinuerlig med å oppdatere www.durano.no om hvordan man går frem når man skal påføre duracoat selv.

 

Ole: Duracoat reducer brukes for å rense trykkluftutstyret etter påføring.

 

Vetle

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Nei, du må'kke beklage mann! :o

Du kom seilende inn helt på tampen av helga og ble ukas helt for min del! :lol:

 

Ser jo for meg Glocken også hadde likt å få camo-klær på.

Men det er kanskje for millitært til å bli godtatt i Praktisk-miljøene? :oops:

Hva med stål/rustfritt da?

Noe dere kommer til å få inn det?

Link to comment
Share on other sites

Duracoat er herdet nok til lett bruk etter 8-12 timer.

Hvis du planlegger å skyte med halvautomatiske våpen anbefales DuraHeat på løpet,

som tåler langt høyere varme enn DuraCoat med samme beskyttelsen.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Det står at den herder i 4-6 uker. Kan man skyte i den tiden? (Varmt løp)

 

Er det noen våpenkyndige lakkerere fra Bergensområdet her :roll:

 

 

nå har jeg bare prøvd duraheat til nå, men det er ikke vanskelig å lakkere med det i allefall. en liten kompressor og til å drive et type 250 kroners airbrush-set fra claes eller lignende steder så er du igang. jeg øvde litt på random skrot for å finne ut hva som var fin avstand og hvor mye en burde ta på av ganga. trixet er å ikke legge på for mye, da er det bedre å legge to lag. og folkens: bruk maske og vernebriller!

Link to comment
Share on other sites

Leveringstid fra usa til Durano vil variere mellom 2-6 uker avhengig av prioritet (Om vi bestiller inn til lageret, til kunder, størrelse på ordre).

Deretter 2-3 dager i Posten til forbruker.

 

16oz flasker er spesialbestilling,

men hvis du er interessert kan jeg ordne en god pris på slike også.

 

20mm cannon: m2 har jeg desverre ikke data for, beklager. Jeg kan ta dette opp med Lauer hvis du vil?

Tommelfingerregelen er at 4oz holder til 4 enhåndsvåpen / halvparten av 2 rifler (f.x kasse og løp) / 1 fullt langvåpen.

 

Vetle

 

WW2 OD Green, Rustfri/silver og rosa er notert.

Link to comment
Share on other sites

For oss som ikke har kompressor. Går det an å bruke dykkerflaske istedenfor, og eventuelt hvor får man tak i utstyr som passer?
Om du kjøper et billig airbrush-set, mener jeg det er med en "ventil/slange" for å kunne bruke et vanlig bildekk som luftkilde.
Link to comment
Share on other sites

ville bli meget overrasket om ikke 4oz holder til en mini. jeg lakkerte to lag på kasse og magasinrør pluss litt smådeler til en rem 870, med durabake. i tillegg øvde jeg litt på andre ting først. og den boksen er forsatt nærmere full enn halvfull. klart det går litt mer om en begynner å duracoate stokker og sånn, men tror (tror ja, dette er synsing) forsatt "tommelfingerregelen" om en 4oz boks per langvåpen er god.

Link to comment
Share on other sites

Kan duracote brukes på deler i bevegelse(som f.eks bolten på en gammel slarkete mauser)?

 

JA!

Du kan legge det på hva du ønsker, fek. pistolsleider og sluttstykker. Det skal mye til før det slites av.

Har selv lagt det på våpendeler med en airbrush til 10US. Selv da ble resultatet meget bra.

Link to comment
Share on other sites

Veldig fristande å ta ei godt brukt 870.. Den blir jo ofte brukt på sjøen.

 

Eg kan berre avfeitte og lakke alt saman ? Trestokken og ?

 

Kanskje litt kjedeleg med berre ein farge, men føler ikkje heilt for å utbrodere meg med dristige kombinasjonar.

Link to comment
Share on other sites

akkurat det samme jeg tenkte. nå skal de sies at jeg endte opp med en ny syntetstokk i stedet for å lakke den gamle i tre, men skader neppe å prøve på det heller. jeg brukte først mye 5-56 og skrubb for å få vekk rust og slikt, så avfettet jeg grundig, så skylte jeg delene i vann og tørket dem godt foran ovenen. De delene jeg lakkerte gikk fra å se alldeles herpa ut, til å ha en bedre finish enn den du ser på nye 870'er. Løpet har jeg ikke fått tatt enda, da keg brukte durabake som må bakes i ovn, og det var litt for langt å dytte inn der, men det blir det ei endring på nå som endelig duracote er i landet! :D

Link to comment
Share on other sites

uten tvil en jobb alle normalt oppegående mennesker kan klare. demonter hagla fullstendig. du vil finne rust enkelte plasser, som området stokken er festet til kassa, dette bør pusses bort med sandpapir før du skrubber over med en pusseklut og olje for så å avfette og vaske/tørke før du legger på duracoat på de forskjellige delene. så er det bare å vente litt, lakkere et lag til og vente til det er herda skikkelig før du setter det hele sammen igjen. litt olje på bevegelige deler og du burde være klar for jakt.

Link to comment
Share on other sites

Tussa: Det er absolutt et greit prosjekt å gjøre selv.

Alle som har 9 eller færre tommeltotter klarer å legge på duracoat selv.

Jeg har lagt inn en steg-for-steg anvisning på www.durano.no,

jeg tror du blir positivt overrasket over hvor greit det er.

 

Enkelt og forkortet: Rengjør våpenet og avfett det. Sørg for at våpenet er totalt tørt og uten rester av fett, støv, olje etc.

Påfør duracoat i tynne lag som du lar tørke en stund (en stund kan være 20-30 minutt) mellom hver gang.

Når du er fornøyd lar du våpenet stå til tørk 8-12 timer og du er ferdig.

 

Er det noen spesielle farger du tenker på?

Ingen kjøpeplikt her, jeg skal bare ta inn et nytt parti snart og kan likegodt ta det inn nå som senere.

 

Vetle :)

Link to comment
Share on other sites

Hm....så enkelt at selv "mor" kan gjøre det....... :lol:

 

Har div farger i hode ja..... :roll:

 

Men....altså Hagla er matt svart fra før......trenger jeg da sort lakk hvis jeg ønsker sort i tillegg til de andre fargene?

Mønsteret jeg kunne tenkt meg er digicamo.....

Og fargene ønsket kan vi ta på PM...... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Du behøver ikke duracoate sort for å få den fargen på børsa på sluttresultatet,

men det vil:

 

1. Gjøre påføringen mye enklere når du ikke trenger å tenke på å ikke male over de sorte områdene som skal stå igjen til slutt.

2. Gi total rustbeskyttelse på våpenet hvis du duracoater sort over, ikke bare delvis der du har duracoatet.

3. Gi en mer "uniform" finish hvis hele den ytre finishen er duracoat. Spesielt hvis bare små deler av sluttresultatet vil bli sort tilslutt.

Link to comment
Share on other sites

Dette høres ut som mitt neste prosjekt... Både kjekt og fornuftig :D

 

Men en ting jeg lurte på, Vetle: Du skrev at på halvautomatiske våpen så anbefalte du Duraheat på løpet. På boltrifla mi står det en ståldemper som kan bli rimelig varm etter en 25 skudds-serie.

 

Bør jeg bruke Duraheat på demperen eller kan jeg bruke vanlig Duracoat?

 

Vil helst ha demperen i Duracoat grønn også da rifla blir brukt en del til gåsejakt...

Link to comment
Share on other sites

Til en demper bør du heilt klart bruke duraheat. Har planer om å behandle min egen med dette. Det er såvidt jeg kan forstå en slags keramisk lakk som tåler mye høyere temperaturer enn duracoat. Om du ser litt på siden til www.lauerwaponry.com så har de faktisk dempere ferdig duraheat'et, så ingen tvil om at det funker. Idéen din om grønn likte jeg, demper i woodland green eller tan hadde gjort seg til jaktbruk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg brukte en ganske så ok farge till mitt siste prosjekt. Fra highlights.nu og Montana-serien.. grafittifarge..

Jeg klarer ikkje å gni eller rispe bort noen som helst farge med hverken negler eller fingrer.. klarer regn/fukt like godt..

 

Ser jo pent ut,, i øyan mine i hvert fall 8)

 

20081208146102.jpg

 

Jeg prøvde å få tak i duracoat og andre bedre egnete farger men klarte ikke det...

Kanskje jeg bestiller disse DuraCoat fra Norge neste gang ;)

 

MVH Kruttlysten.

Link to comment
Share on other sites

jeg må bare si -som tillegg til det jeg skrev her overfor- att jeg stoler mere på DuraCoat fordi om jeg ikke har brukt di fargene.. farger som er laget for å brukes på slike ting må jo være bedre en di fargene jeg viser till over. Men det betyr jo ikke att jeg klarer å fjærne fargene jeg har brukt så easy, di er der for neeesten godt hvis jeg ikkje maler over ;)

Link to comment
Share on other sites

Gode nyheter! Har et Border rustfritt løp som er helt ubehandlet og forferdelig blankt! Må vel få gjort noe med den saken når det nå snart lauvast i li...

Enn en passe stygg laminat-stokk? Går den ann å behandle? Har utført endel "håndarbeid" med pistolgrepet som med fordel kunne vært litt kamuflert... :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...