Jump to content

Järnheimr - klær


BigBore

Recommended Posts

  • BigBore changed the title to Järnheimr - klær

Tror ikke noen har erfaring med merket. Fikk opp det på annonse idag og har forsket litt. Det ende jeg finner er et par video på Youtube med Joakim Sveder.

Så dette ser ut som noe nytt. 

 

Ser ut som gjennomtenkte klær og har mange fine løsninger som jeg søker. 

 

Litt skeptisk til at det er en kinesisk firma bak navnet, fremst med tanke på garanti og returer. Men kvaliteten er sikkert like bra som de set jeg har fra scandinaviske firmer der alle klær er "Made in China". 

Link to comment
Share on other sites

Dukket opp annonse her og for noen dager siden. Trenger en ny semi-vanntett jaktbukse, så tenkte jeg skulle prøve de ut til jakta igjen.

 

Heldigvis gode luftemuligheter på den buksa. Men i utgangspunktet skeptisk siden prisen var overkommelig og det kommer rett fra Kina...

Link to comment
Share on other sites

Skal dette være nivået på innleggene her på kammeret? Nettbutikken har vært aktiv i 3 uker. De sender med fedex som tar 4-8 dager. For meg tok det 7 dager. Jeg har vært aktiv på kammeret over lang tid uten bruker, lest litt fra tid til annen. Men jeg syntes det var verdt å komme med en kommentar her for å støtte et produkt som jeg varmt kan anbefale. Om du leser i kommentarfelt på Järnheimr sin facebookside så er det ikke bare jeg som har mottatt varer.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Vi har en lang historie med førstegangspostere her som har promotert betydelig mindre jallaprodukter enn dette, så du får unnskylde meg hvis du har blitt urettferdig behandlet.

 

Men hvordan "best"? Hva sammenligner du med? Hvordan er vanntettheten? Blir du våt utenfra eller innenfra? 

Link to comment
Share on other sites

Jãrnheimr er helt i tråd med typiske kinesiske markedføringstunt som bruker en lokal satelitt/idiot/troll til å spamme alle kommentarfelt og sosiale medier. Morten O her har sikkert aldri hatt på seg en Järnheimr jakke. Han mangler tydeligvis et begrepsaparat for å beskrive de gjennomtenkte løsningene.

 

Marginene for produsenten er skyhøye og reklamasjonsmulighetene er sterkt begrenset. 

 

Men dette utelukker ikke at produktet kan ha en viss verdi for forbrukeren. 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

Andreas fra Järnheimr her. Ser at det er noen feilaktige påstander her rundt vårt varemerke. Det blant annet ErlingElev skriver er feil. Järnheimr er et varemerke som er utviklet, testet, gjennomprøvd og hvor det er investert betydelige beløp for å komme frem til unike produkter, med et høyt nivå av detaljer i beste kvalitet. Vi anbefaler alle og faktisk gå inn på www.jarnheimr.com og sette seg inn i produkter, om oss, distribusjon osv. Vår ambisjon er å levere noe av det beste på markedet, og å ha unike produkter som har et nivå av detaljer som ikke andre produkter har.

 

Vi forstår at det er stor interesse rundt vårt varemerke om dagen, hvilket blant annet har resultert i meget godt salg, og derfor også kunder som skriver positivt om oss på ulike plattformer. 

 

Vi håper og ønsker at så mange setter seg inn i vårt konsept og våre produkter, og dømmer oss deretter.

 

Vi er tilstede på mange plattformer om dagen, og det skrives mye om oss og til oss. Skriv til oss på mail eller messenger, vi svarer også raskt i kommentarfelt på innlegg. 

 

Kan også skrive direkte til meg. 

 

Mvh

Andreas

Järnheimr

andreas@jarnheimr.com 

Edited by Andreas A
Link to comment
Share on other sites

Andreas A skrev (12 minutter siden):

Vi tåler kritikk, men den må være saklig. 

 

Så fint! Hva slags membran bruker dere? Hvordan er levetiden? Jeg er svært lite imponert over vannsøyle og pusteevne på papiret, for en vannsøyle på 20 000 mm holder deg overhodet ikke tørr på post i høljregn og pusteevne på 15 000 g/m2/24t holder deg heller ikke tørr når du går i oppoverbakke med ryggsekk. 

Link to comment
Share on other sites

Skrueråmuttere skrev (23 timer siden):

 

Så fint! Hva slags membran bruker dere? Hvordan er levetiden? Jeg er svært lite imponert over vannsøyle og pusteevne på papiret, for en vannsøyle på 20 000 mm holder deg overhodet ikke tørr på post i høljregn og pusteevne på 15 000 g/m2/24t holder deg heller ikke tørr når du går i oppoverbakke med ryggsekk. 

 

Vi har hatt testjegere ut i feltet i 4 år som har testet produktene ekstremt hardt. Blant annet yrkesjegere og tidligere marinesoldater. Joakim Sveder er en av de, han kan du ringe direkte eller skrive melding til. Vi går god for at vår membran holder tørt i selv kraftig regn over mange timer. 

 

Kan også se hans video hvor han tester dressen i Skottland her: 

 

 

 

Vi bruker en velprøvd membran produsert i Taiwan. Altså ikke Kinesisk-produsert. I motsetning til en rekke kjente merkenavn som har satt et fancy navn på sin egen membran(ja veldig mange går nå over til bruk av PU eller TPU-membraner fremfor type kjente membrannavn),  har ikke vi gjort det.  Vi vet at vår membran holder mål etter enormt mye testing. 

 

Når det kommer til pusteevne så er det ingen membran som evner å transportere den fukt som genereres ved høy aktivitet. Altså svette. For å kompensere for det har vi et ventilasjonssystem som sørger for god gjennomlufting. Det har vi skrevet mye om på vår nettside, blant annet her: https://jarnheimr.com/en/ventilation-technology

 

Jeg/vi har ikke kapasitet til å følge med kontinuerlig her på kammeret. 

 

Vi anbefaler alle som har spørsmål å kontakte oss på mail, messenger eller skrive i kommentarfelt på våre innlegg på Facebook og Instagram.

 

Mvh

Andreas

 

 

 

 

 

 

 

Edited by Andreas A
Link to comment
Share on other sites

Hei, Andreas fra Järnheimr.

Jeg vet absolutt ingen ting om produktene deres, så dem skal jeg ikke uttale meg om. Men jeg må bare ta av meg hatten for at du i løpet av dine to første poster her på Kammeret har tatt fra meg lysten til å vite noe mer om dem også. Tøft gjort å utrykke seg så direkte ubehøvlet i sin første kontakt med en ny stor potensiell kundegruppe. Fortsett sånn, så har jeg på følelsen at levetiden på det klesmerket ditt blir kort.

  • Like 4
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

ErlingElev skrev (1 time siden):

Det tok ikke mange minuttene før Andreas bekreftet meg her. 

 

 

Da burde egentlig brukeren ha vært kastet ut, siden dette er et åpenbart brudd på forumreglene.

 

Sitat

 Markedsaktører skal flagge sin tilhørighet i en grønnfarget signatur. Det forteller at det er en bruker med bransje/markedstilknytning som skriver.

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Andreas A skrev (43 minutter siden):

Hvor har du informasjon fra at 20.000mm vannsøyle ikke holder tørt selv i kraftig regn på post?

 

20 000 mm er en slags minimumsstandard i bransjen for å kalle noe "waterproof". Det betyr ikke at det er vanntett i hardt regn slik en gammeldags oljehyre er det. Alle de ledende membranene på markedet er i området 30 000 mm og er nærmest vanntett, men også her får du vanngjennomtrengning på utsatte områder i svært hardt vær. Dette vet alle i bransjen, eller det vil si, alle som var seriøse i bransjen for 20 år siden visste det. Jeg har kun vært kunde siden da.

 

Norrønas flørt med Dri3 i "høyfjellsdressen" Dovre endte i en slags katastrofe pga klager over nettopp vanninntrengning. Dri3 har vannsøyle på, trommevirvel, 20 000 mm. 

 

Ellers er pusteevne på 15 000 g/m2/24t det samme som de dårligste merkenavnmembranene hadde for 15-20 år siden. Jeg har ikke fulgt så mye med i utviklingen de siste årene, men forventer mye høyere vannsøyle ved så lav pusteevne. Gore-Tex' dårligste membran, som er laget primært for lav vekt og lav pris, har samme pusteevne og ca 50 % høyere vannsøyle enn ditt ukjente membran. 

 

Registrerer jo også at du ikke vil oppgi hvilket membran dere bruker. 

 

Men lykke til! I disse ulvetider er det sikkert nok av jegere som synes de etablerte produsentene blir for dyre.

Link to comment
Share on other sites

Runerene skrev (På 11.4.2024 den 9.28):

Hei, Andreas fra Järnheimr.

Jeg vet absolutt ingen ting om produktene deres, så dem skal jeg ikke uttale meg om. Men jeg må bare ta av meg hatten for at du i løpet av dine to første poster her på Kammeret har tatt fra meg lysten til å vite noe mer om dem også. Tøft gjort å utrykke seg så direkte ubehøvlet i sin første kontakt med en ny stor potensiell kundegruppe. Fortsett sånn, så har jeg på følelsen at levetiden på det klesmerket ditt blir kort.

Hei Rune, 

 

Beklager at du fikk den oppfatningen og det var heller ikke intensjonen. Jeg ser at tonen er unødvendig krass, og det er uprofesjonelt. Vi synes det er leit at noen skriver negativt og feilaktig uten å vite noe om oss. Vi har tross alt jobbet med dette prosjektet i 5 år, og vi mener at vi har et meget bra produkt som virkelig er skapt for skandinaviske, tøffe forhold. Vi er aktive jegere som har brukt enormt med tid på å skape produkter som vi mener står seg for selv de meste kravstore jegere.

 

Vi har med meget dyktige folk på laget som har jobbet med produksjon av jaktbekledning i mer enn 40 år, i tillegg til testpersoner som har brukt det meste av produkter og varemerker i løpet av sin jaktkarriere. 

 

Skal nevnes at det meste av feedbacken vi får er positiv, både fra alle de som hittil har handlet og mottatt varer, og de som støtter oss og synes vi har skapt et bra konsept og produkt.

 

Vi setter forresten opp distribusjon fra Norge og Sverige i disse tider, og det vil være klart i løpet av vår/sommer. I tillegg til Norsk og Svensk tekst og Norske og Svenske priser. 

 

Vi ønsker å bli vurdert på hva vi faktisk har gjort og de produktene vi har laget. 

 

Igjen, beklager den krasse tonen innledningsvis. 

 

Hilsen aktiv jeger

Andreas

jarnheimr.com

Skitt jakt

 

Edited by Andreas A
Link to comment
Share on other sites

Morten.o skrev (10 timer siden):

Skal dette være nivået på innleggene her på kammeret? Nettbutikken har vært aktiv i 3 uker. De sender med fedex som tar 4-8 dager. For meg tok det 7 dager.

 

Forstår du hvorfor troverdigheten din er liten?

 

Om nettbutikken åpnet for 3 uker siden, og du mottok dressen etter én, så kan du ikke rukket å teste mer enn i 2 uker.

 

Jeg kan bare snakke for meg selv, men siden det ikke er jakt nå, bruker jeg mesteparten av tiden min på jobb, så da er det maks 2-3 helger som kunne vært tilgjengelig for testing.

 

Morten.o skrev (11 timer siden):

og det er den desidert beste dressen jeg noen gang har hatt.

 

Hvis jeg skulle komme med en slik påstand, hadde jeg nok ikke gjort det før etter en hel jaktsesong.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

amatør skrev (1 minutt siden):

Hvis jeg skulle komme med en slik påstand, hadde jeg nok ikke gjort det før etter en hel jaktsesong.

 

Jeg vedder en hel bærepose med flaskepant på at vi ikke hører noe mer fra ham, verken etter jaktsesongen eller i noen annen sammenheng. 

Link to comment
Share on other sites

Ser ut til å være gjennomtenkt og greit det her, her er Reinheimen-dressen presentert av en svenske:

 

 

Skallklær er skallklær, under de rette forholdene blir man bløt fra enten innsiden eller utsiden uansett om det er Gore-Tex, Dermizax eller en eller annen ukjent-tex.

 

Edited by yalla
Link to comment
Share on other sites

Fikk min bukse Helheim dame for noen dager siden! Den sitter som et skudd og er lang nok i beina! Høy i livet, tøyelig på de rette stedene og forsterket der det trengs! Lett! Gode store lommer! Skal brukes på jakt neste helg😄👍 Størrelse medium passet som forventet!

 

Edited by Solveig Smestad
Navn to ganger
Link to comment
Share on other sites

ErlingElev skrev (43 minutter siden):

Hva skal skal du jakte Solveig?

 

Hun skal jakte bever, selvfølgelig (jakttid 1/10 - 30/4).

 

Det minner meg om en replikkveksling fra en rettssak i Oslo på slutten av 1950-tallet:

 

Aktor leser fra en påstått usedelig trykksak:

"Han strøk henne over beværp-elsen".

 

Den tiltalte usedelige forfatteren rekker opp en finger, og korrigerer:

"Bever-pelsen".

 

(For de uinnvidde: Fra rettssaken mot Agnar Mykle og Harald Grieg for utgivelsen av "Sangen om den røde rubin").

 

Edited by Jegermeistern
  • WTF 1
Link to comment
Share on other sites

Her var det mye synsing og sure oppgulp som det jo ofte blir i sånne tråder. Kjøpte bukse og jakke fordi de møtte alle kriteriene jeg var ute etter.(ikke funnet alle i noen av de etablerte merkene)Selvfølgelig er det litt skummelt å bruke så mye penger på ett nytt ukjent merke.Men siden jeg kjenner til Joakim Sveder og hvor mange timer han har ute ila ett år regner jeg med at kvaliteten også er bra.

Førsteinntrykket er uansett meget solid. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Synes vi kan spare oss for sure oppgulp (ikke myntet på de etablerte brukerne i denne tråden). Flere nye brukere på kort tid her som åpenbart prøver å pushe et ekstremt produkt som har løst alle personlige problemer til et par personer, som til og med har tatt seg tid til å skrive om det på forum! Dårlige salgstriks og retorikk. Hvis de "krasse" tilbakemeldingene som har kommet sålangt ikke er nok sirkelrunking for disse nye brukerne er det kanskje lurt å gå tilbake til markedsføring på tiktok, x og instagram?

Edited by Perjoto
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Disse produktene kan være like bra (eller like dårlige?) som mye av det andre som kommer fra østen (eller, for "norske" produkter, i beste fall fra øst-Europa eller Baltikum). Jeg ser ikke bort fra at jeg kunne kjøpt ei bukse derfra, når enda ei jaktbukse har blitt utslitt.

 

Det er mulig firmaet har en gjennomtenkt markedsstrategi, og bruker "sosiale medier" aktivt. Men når det gjelder (vi få) brukere av dette forumet, er vi, for en stor del, ekte "GGG" (ikke ammo-merket), som vurderer alt fra komplette "best-guns" til tennhetter og fyrstikker med en stor porsjon sunn skepsis.

 

For sånne som oss, kanskje i motsetning til de som slavisk følger alskens "influensere", virker det ikke særlig overbevisende, når det plutselig dukker opp mange nye brukere, som lovpriser et nytt produkt, som de knapt har rukket å pakke opp fra eska, med en iherdig glød, og en inderlig overbevisning, som overgår nyfrelste kristne på et vekkelsesmøte med Billy Graham.

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Det er ikke uvanlig eller urimelig at man fremsnakker venners kommersielle satsninger. Men selv den ferskeste Nigeriasvindler må jo le av deres virkelig amatørmessige fremtreden. 

 

Det er så mange amatørmessige punkter i hele strategien at jeg mistenket rett og slett svindel lang vei. 

-Det er en adresse i Kina, som ikke er skrevet riktig.

-Det refereres til et selskap på Alibaba.

-Referanser som oppretter bruker i dag

-Lanseres rett etter Camp Villmark. 

-Referansene beskriver bare positive ting om produktet. Det finnes ikke slike brukere. 

-Det henvises til en erfaren jeger som tester produktene. At testeren tydeligvis har eierinteresser i produktet kommer ikke frem. Det kan tenkes at det kommer frem i youtubevideoen, jeg har ikke sett den. Uansett, er dette i en juridisk gråsone. 

-etc, etc.

 

 

Så kommer det viktigste: 

Når dere har så liten tro på eget produkt at dere:

-selger produktene i en jurisdiksjon uten reklamasjonsrett

-opererer i en juridisk gråsone av markedsføringsloven

 

Hvorfor skal jeg kjøpe produktene deres? 

 

 

 

 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Er nok ingen som lurer dere nei😅Er fryktelig glad jeg ikke skal prøve å etablere en ny merkevare. 
Dere er klar over at om du søker på produktet så kommer denne tråden opp?

Tenker at det er greit at de som faktisk har prøvd klærne uttaler seg . 
Kommer tilbake til dere om ett år når jeg har testet de skikkelig. Takk for meg

  • WTF 1
Link to comment
Share on other sites

Det her er det mest elendige forsøket på å fremme et nytt jallaprodukt jeg har sett. Plutselig flere helt nye registrerte medlemmer på forumet her, dukker på magisk vis opp for å skryte av et produkt de umulig kan ha mye erfaring med. @Morten.o, @KristerS og @Positive Solveig, var det slikt at disse produktene var så magiske at dere bare måtte opprette en bruker her på kammeret for å skrive om deres omfattende erfaringer med disse produktene?

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

KristerS skrev (43 minutter siden):

Er fryktelig glad jeg ikke skal prøve å etablere en ny merkevare. 

 

Erre ikke nettopp det du prøver på i denne tråden da?

 

KristerS skrev (43 minutter siden):

Dere er klar over at om du søker på produktet så kommer denne tråden opp?

 

Øyh, folkens, vi er treff nr 2 på Google! Lurer på hvor mange nye FornavnE-brukere han må lage før vi havner på førsteplass?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Andreas A skrev (På 11.4.2024 den 9.07):

tidligere marinesoldater.

Hva er en marinesoldat? Er det en Google Translate oversettelse av Marines?

 

Dette var en smurfetråd med mange nye smurfer innom. Med troverdige reviews etter en ukes bruk.

Som noen andre skriver ovenfor så må dette være et av de kleineste forsøkene.

Link to comment
Share on other sites

Skrueråmuttere skrev (På 11.4.2024 den 8.47):

for en vannsøyle på 20 000 mm holder deg overhodet ikke tørr på post i høljregn

Jo, det gjør det. 10 000mm regnes som "helt tett", Dersom du blir våt i regn holder ikke membranen 20 000mm. 20 000mm regnes som bra, Selv Norrønas Kvinnherad (som er noe av det tetteste jeg har vært borti) er "bare" 28 000. 15 000g/m2 er også bra pusteevne.

Spørsmålet er er hvor lenge det holder, og hvor godt det stemmer.

 

Hvor slitesterk er membranen, og hvor godt beskyttet er den. Så er det glidelåser og sømmer.

 

Jeg er enig i at "markedsføringsforsøket" her er amatørmessig, men produktet kan være OK allikevel. Ikke at jeg vet at det er det, men jeg holder absolutt muligheten åpen for det. Kineserne kan lage veldig bra greier når de bare vil, og om taiwaneserne enda bedre. DuPont lager "ekte" Gore-Tex i Taiwan f.eks. 

 

K

Link to comment
Share on other sites

M67 skrev (20 minutter siden):

10 000mm regnes som "helt tett"

 

Aldri i verden. 10 000 holder deg tørr i lett regn, en stund. I tungt regn, en hel dag, må du ha mye mer.

 

M67 skrev (22 minutter siden):

Norrønas Kvinnherad (som er noe av det tetteste jeg har vært borti) er "bare" 28 000

 

All Gore-Tex som lages i dag er "28 000 +". Og selv med det får du vanngjennomtrengning ved ryggsekkremmer og andre presspunkter.

 

M67 skrev (23 minutter siden):

15 000g/m2 er også bra pusteevne.

 

Ja, for et billig lettvektsmembran med 28 000 mm + vannsøyle. Pusteevne og vanntetthet er en trade-off og med 20k vannsøyle kan man forvente 20k pusteevne, og det kunne man for tjue år siden også. Her er trade-offen åpenbart pris.

 

Link to comment
Share on other sites

Perjoto skrev (1 time siden):

Skulle heller kalt klærne Antinit. Tidenes markedsføringstriks. Da hadde flere kammermedlemmer stupt over en bukse til 60 000, selv om det er en helt vanlig bukse 😹

Kanskje egentlig kalle membranen for Antinit? 

 

Det er jo slik i dag, at mange produsenter "stempler" klærne med handelsnavnet til membranen.

Link to comment
Share on other sites

Perjoto skrev (2 timer siden):

Antinit.

Måtte vel være en rustning det🤨

 

Fra spøk til revolver.

Jeg fikk opp en reklame for merket, på fb, for noen uker siden, og kikket litt på det. Det er en del detaljer som ser interessante ut, men jeg må si at jeg har blitt litt skeptisk. For det første så har jeg god erfaring med Gore-Tex, og er skeptisk til no-name membraner, men det kunne vært interessant å teste, likevel, om andre detaljer er gjennomtenkte nok.

Verre er det når folk lovpriser et produkt, som de umulig kan ha særlig mye mer enn ei ukes erfaring med. Hadde det enda vært folk som jeg har en "historikk" på.

 

Link to comment
Share on other sites

Oxa skrev (På 10.4.2024 den 15.49):

Men i utgangspunktet skeptisk siden prisen var overkommelig og det kommer rett fra Kina...

Jegermeistern skrev (På 11.4.2024 den 14.11):

Disse produktene kan være like bra (eller like dårlige?) som mye av det andre som kommer fra østen

 

Og da kan vi jo se litt på virkeligheten bak det som kommer "rett fra Kina!:

 

https://www.nrk.no/ytring/med-en-prislapp-pa-134-kroner-topper-denne-genseren-salgslisten-1.16839441

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...