Jump to content

Järnheimr - klær


BigBore

Recommended Posts

jeger63 skrev (12 timer siden):

Vi har jo det , de hører til våre fremste elitestyrker. 

https://www.forsvaret.no/jobb/forsvarets-spesialstyrker/marinejeger

Kjenner godt til marinejegere, men det er ikke det samme som marinesoldater.

En marinesoldat er pr def en infanterist trent for maritim/amfibie krigføring.

Type US og UK Marines.

https://snl.no/marinesoldater
 

Hadde du kalt en marinejeger en infanterist så hadde ham muligens blitt fornærmet 😉

Link to comment
Share on other sites

Skrueråmuttere skrev (På 12.4.2024 den 11.27):

 

Aldri i verden. 10 000 holder deg tørr i lett regn, en stund. I tungt regn, en hel dag, må du ha mye mer.

 

Skrueråmuttere skrev (På 12.4.2024 den 11.27):

 

 

 

Skrueråmuttere skrev (På 12.4.2024 den 11.27):

 

 

 

Hadde en pinewood-dress med 10 000 mm vannsøyle. Hjortepost i timesvis i slagregn uten å slippe gjennom en dråpe! Så jo, 10 000 mm vannsøyle er "vanntett". Eller regntett om du vil. Men klart - står du på kne vil det nok trekke gjennom på knærne eller gjennom skuldrene under reimene på sekken. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ruger #1 skrev (3 minutter siden):

Enda en med første post i denne tråden :winke1:

Velkommen... 

Ja, hadde jeg husket hva brukernavnet og passordet var, så hadde du sett at jeg har vært her i minst 10 år. Men det er nok et par år siden forrige post. Denne tråden er et eksempel på hvorfor🤷‍♂️

  • Haha 2
  • boomer 1
  • krenk 1
Link to comment
Share on other sites

HunterHunted skrev (18 timer siden):

Ja, hadde jeg husket hva brukernavnet og passordet var, så hadde du sett at jeg har vært her i minst 10 år. Men det er nok et par år siden forrige post. Denne tråden er et eksempel på hvorfor🤷‍♂️

Denne tråden er IKKE et godt eksempel, og heller ikke representativ for en vanlig tråd på Kammeret. Her er det en eller flere som har snublet på trynet i egen dritt i et latterlig forsøk på å fremskryte sitt eget produkt, og så er de blitt tatt så til de grader i dette fjolleriet.

Slik er det normalt ikke her så frykt ikke. 

  • Like 1
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Jeg jobber i sportsbutikk, og har gjort det en del år nå. Tiden flyr. Periodevis er jeg også en del utendørs, og siden jeg bor i nordnorge er det mange sorter vær. 

 

Membranselskaper kan si hva de vil, men den membranen som er pottetett og samtidig puster finnes ikke for salg. Dvs, puste bedre enn en søppelsekk gjør de jo, men skal det være godt nok? Nei, det synes jeg ikke, og personlig mener jeg akkurat det er villedende markedsføring. Puste😀 det er til å få infarkt av. Nok om det, om man er hellig overbevist om at membranjakken puster, så må man ihvertfall huske på at man slutter ikke selv å svette selv om man mener at jakken puster.

 

'Bransjestandarden' for å kalle en jakke vanntett er en vannsøyle på 10,000. Hva vanntett betyr i denne sammenhengen og hvordan/hvem/når man har målt denne vannsøylen er et åpent spørsmål jeg tipper det ikke alltid vil være like enkelt å finne ut av. Jeg har aldri vært borti en membran som ikke får vannintrengning på presspunkter.

 

Poenget mitt etterhvert er todelt: om man holder seg til kjente merkenavn på membran, så er det så bra som det blir. Om man så videre kun bruker noe vanntett når det er vått, så er man inne på noe, etter min mening. En siste del kan være at om man trenger å sitte ute i styrtregn hele dagen, så burde man enten investere i oljehyre eller bygge seg en form for tak, eller kanskje begge deler?

 

Jarnheimr kjenner jeg ikke, men det så overraskende ok ut på bildene til å være et billig kinaprodukt. Et raskt blikk på prisen avslører at dette kan ikke være like bra som andre mer kjente merkevarer. Kan godt hende det er bra nok for noen, og det må være greit.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...