Jump to content

Garmin Astro


Peter

Recommended Posts

  • Replies 3.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

så enda et spørsmål :winke1:

da har jeg fått tak i kart men får ikke lagt inn alt på gps. har kjøpt et 8gb minnekort men får ikke til å legge det over på minnekortet. noen som kan forklare hvordan jeg gjør det?

Link to comment
Share on other sites

Den har vi, men teskjeoppskrift hadde vært genialt :oops::oops: Leter og leter, på MapSource, men finner ikke noe som kan føre meg videre til minnebrikke i GPS`n men hvis jeg går inn på innstillinger på GPS`n og setter den i masseminne greier kommer jeg meg inn på minnekortet men får ikke lagret noe der, siden jeg ikka aner hvorfra jeg kopiere :(

 

Skikkelig Amøbe nybegynner. Men vil få til!

Link to comment
Share on other sites

Du må starte opp Mapsource, rett under oppgavelinjen, så har du en gardin, der ser du kartene du har innstallert i MapSource. Så velger du ett og et kart der, f.eks Topo Adventure Hamar CD6, så velger du map tool aktiv, ser ut som en bilbaneløype, da får du et rutenett, der merker du samtlige ruter, så kan du evt bytte kart til Topo Adventure Oslo, og gjør det samme der! Så skal dette sendes til GA220 delen, velg "send til", GA220 kan du godt slå på tidligere, og lese inn kartene som ligger innstallert i GA220. Så vil disse kartrutene som du har merket bli overført.

 

Sako_35

Link to comment
Share on other sites

Først så må du markere alle de kartområdene du vil overføre til astroen når det er gjort så koble til astroen og trykk send til enhet. Skal du overføre flere områder fra flere kart må du gjøre det i samme opprasjon da det bare kan ligge en kartfil på astroen.

Link to comment
Share on other sites

Du må starte opp Mapsource, rett under oppgavelinjen, så har du en gardin, der ser du kartene du har innstallert i MapSource. Så velger du ett og et kart der, f.eks Topo Adventure Hamar CD6, så velger du map tool aktiv, ser ut som en bilbaneløype, da får du et rutenett, der merker du samtlige ruter, så kan du evt bytte kart til Topo Adventure Oslo, og gjør det samme der! Så skal dette sendes til GA220 delen, velg "send til", GA220 kan du godt slå på tidligere, og lese inn kartene som ligger innstallert i GA220. Så vil disse kartrutene som du har merket bli overført.

 

Sako_35

Da har jeg fått til :D:D Nå blir Konna meget meget glad :) Tusen takk for god hjelp! Nå gleder jeg meg til jakta starter og vi kan slippe Snoopy på jakt, med eget utstyr :)

Link to comment
Share on other sites

Du må starte opp Mapsource, rett under oppgavelinjen, så har du en gardin, der ser du kartene du har innstallert i MapSource. Så velger du ett og et kart der, f.eks Topo Adventure Hamar CD6, så velger du map tool aktiv, ser ut som en bilbaneløype, da får du et rutenett, der merker du samtlige ruter, så kan du evt bytte kart til Topo Adventure Oslo, og gjør det samme der! Så skal dette sendes til GA220 delen, velg "send til", GA220 kan du godt slå på tidligere, og lese inn kartene som ligger innstallert i GA220. Så vil disse kartrutene som du har merket bli overført.

 

Sako_35

Da har jeg fått til :D:D Nå blir Konna meget meget glad :) Tusen takk for god hjelp! Nå gleder jeg meg til jakta starter og vi kan slippe Snoopy på jakt, med eget utstyr :)

ja no er jeg meget fornøyd :D

takker for hjelpa folkens!!!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

hei,noen som vet om det går å feste dc30 enhet til et nytt/tomt dc40 bånd?må byttes da det orginale er helt utslitt.

er dc40 bredere eller smalere?

noen som har merket noe på batterikapasiteten på dc30 blir dåligere med årene,jeg har hatt mitt i 2år,brukt mye hele året men nå skal jeg bytte batteri da jeg bare har halve kapasiteten fra det var nytt.går greit viss jeg ladder det rett før jakt,men ladder jeg det kvelden før er det bare halve batteriet dagen etter :trist: .....

Link to comment
Share on other sites

hei,noen som vet om det går å feste dc30 enhet til et nytt/tomt dc40 bånd?må byttes da det orginale er helt utslitt.

er dc40 bredere eller smalere?

noen som har merket noe på batterikapasiteten på dc30 blir dåligere med årene,jeg har hatt mitt i 2år,brukt mye hele året men nå skal jeg bytte batteri da jeg bare har halve kapasiteten fra det var nytt.går greit viss jeg ladder det rett før jakt,men ladder jeg det kvelden før er det bare halve batteriet dagen etter :trist: .....

 

noen som vet?? :D ...

Link to comment
Share on other sites

hei,noen som vet om det går å feste dc30 enhet til et nytt/tomt dc40 bånd?må byttes da det orginale er helt utslitt.

er dc40 bredere eller smalere?

noen som har merket noe på batterikapasiteten på dc30 blir dåligere med årene,jeg har hatt mitt i 2år,brukt mye hele året men nå skal jeg bytte batteri da jeg bare har halve kapasiteten fra det var nytt.går greit viss jeg ladder det rett før jakt,men ladder jeg det kvelden før er det bare halve batteriet dagen etter :trist: .....

 

noen som vet?? :D ...

Så du ikke linken jeg la ut til deg?? :wink:

Link to comment
Share on other sites

hei,noen som vet om det går å feste dc30 enhet til et nytt/tomt dc40 bånd?må byttes da det orginale er helt utslitt.

er dc40 bredere eller smalere?

noen som har merket noe på batterikapasiteten på dc30 blir dåligere med årene,jeg har hatt mitt i 2år,brukt mye hele året men nå skal jeg bytte batteri da jeg bare har halve kapasiteten fra det var nytt.går greit viss jeg ladder det rett før jakt,men ladder jeg det kvelden før er det bare halve batteriet dagen etter :trist: .....

 

noen som vet?? :D ...

Så du ikke linken jeg la ut til deg?? :wink:

 

joda,takker for den :D men spørsmålet var om jeg kan bruke dc40 halsbåndet på min dc30 enhet...det ble bestilt nytt dc40 bånd til 250kr da jeg bestilte nytt batteri, så var litt spent på om det kunne brukes

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er områdegrenser du skal ha inn på kartet, finnes det noen luretriks der også. Går an å lete opp koordinatene for stedene der grensa gjør en krok, og legge inn disse som veipunkt i mapsource (oppretter du et veipunkt på tilfeldig valgt sted kan du klippe/lime eller skrive inn koordinatene om du går inn på egenskapene til hvert enkelt veipunkt). Siden kan du bruke rute-verktøyet og tegne en strek fra punkt til punkt, og laste inn ruta du har tegnet inn i Astro'en.

 

Vips har du grensa liggende på kartet på Astroen...

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Jeg har kjøpt en ny Astro med DC40.

 

Jeg ladet opp halsbåndet for et par uker siden. Når jeg skulle teste dette i dag var halsbåndet helt tomt for strøm.

 

Hvorfor har det ladet seg ut på så kort tid? Er dette normalt?

Lade-klipsen man fester på halsbåndet stod på i disse to ukene.. Kan det være at dette har ladet den ut?

 

For det skal vel ikke være sånn at batteriet lader seg ut på kun et par uker??

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte Astro og DC40 i fjor høst. Opplevde at halsbåndet var tomt for støm hvis det var ladet flere dager i forveien at jeg skulle bruke det.

Etter en stund virket det som problemet forsvant. Gjorde en del tester med å lade det opp og la senderen gå til det var tomt for strøm. Da holdt det ca 15 timer på høyeste oppdateringshastighet. Vet ikke om det kanskje må lades opp og ut en del ganger før batteriet får fullkapasitet?

 

-Haretex

Link to comment
Share on other sites

Takker Rufus.

Kanskje jeg fortsatt har problemet da siden jeg ikke har lastet ned noen oppdateringer. Jeg kjøpte utstyret såpass sent på sesongen at det var ikke så mye jeg fikk testet det.

Får plukke det fram i god tid før jakta og sjekke det nærmere. Bør vel kanskje laste ned disse oppdateringene da.

 

-Haretex

Link to comment
Share on other sites

jeg lurer rett og slett på om kartene er gode nok til å bruke den handholdte delen som "tur" gps resten av året. har aldri hatt gps. men kunne tenke meg en som jeg kan bruke på hunden under jakt og en som jeg bruker på turer og utskrift av tur ruter. håper noen skjønner hva jeg mener.:)

Link to comment
Share on other sites

Kartene er de samme som til andre GPS-er og er gode nok i massevis til turer. Funksjonaliteten er også egnet til tur-GPS, med muligheter for lagring av veipnkter, ruter, spor osv.

 

Skulle du ønske å prøve geocaching ( http://www.geocaching.com ) , som er en artig utendørs GPS-orienteringsaktivitet, er den nye modellen bedre tilrettelegt for dette en den "gamle"

Link to comment
Share on other sites

Hallo godtfolk!

 

Akkurat sittet og tuklet med å innstallere eiendomskart på Astro'n. Trodde det skulle stå gårds/bruksnummer på de forskjellige eiendommene jeg, stemmer dette? Må det aktiveres noe sted? Ikke dukket opp noe enda. Virker som ekstremt gode og avanserte kart i alle fall. Noen som har noe erfaringer med bruk av disse?

Link to comment
Share on other sites

Gårsd og bruksnummer står, men har litt med zoomnivå å gjøre om du ser dem eller ikke. Ikke alltid like lettt å finne, du må ofte panorere over kartet langs grensa for å finne det. Jeg er skuffa over eiendomskartene. I forhold til topo-pro det er utelatt masse viktige kartobjekter, bl. a. stier, samtidig er alle eiendomsgrensene så tunge å jobbe med at kartet oppdaterer seg utrolig tregt i forhold til andre topo-kart. Når man da i tillegg heller ikke kan ta kartet inn i MapSource gjør det dem kun brukbare til å finne sånn noenlunde eiendomsgrenser ute i felten. Mulig akkurat det var hensikten da de ble lagd :?:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Tja, standvarsleren viser når hare-/rådyrbikkja mi står i ro, grei nok funksjon. Vil jo vise når en fuglehund tar stand, viktigere funksjon for den typen hunder sikkert. Den andre indikasjonen er "bytte i tre", som vel viser at bikkja beveger seg på et svært begrenset område, som en spets vil gjøre når den skjeller på skogsfugl. For min del stod det "bytte i tre" når bikkja klarte å overraske en hårball i skogen og avlive den. :oops::oops::oops:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...