Jump to content

Kjøp av stokk fra Boyds


Eldn

Recommended Posts

Hei, noen som har kjøpt stokk fra boyds i det siste med jetcarrier?

Har fått en amerikansk post adresse av jetcarrier og fyller den inn i "Ship to" feltene men når eg fyller inn mitt navn og min adresse i feltene i "Bill to" kommer det opp at navnet mitt må være i både "Ship" to og "Bill to" og at det må være samme land og i begge...

lest at det er flere som har brukt jetcarrier her inne på forumet, så hva har dere gjort det for å få det til?

takker så mye for all hjelp og informasjon :)

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Grensen er 100 US dollar, enklere blir det ikke. Hvordan eksporten skjer, direkte pakke til deg, via jetcarrier, transportert på muldyr til Mexico spiller ingen rolle.

 

110% sikker å at Boyds ikke sender til jetcarrier lengere.

Edited by Chiefen.v-2
Helv.... autokorrektur
Link to comment
Share on other sites

Takker så mye for svar :)

Ja eg har snakket med jaktdepotet og han sa Så fort vi får kjørt beta versjonen ferdig for testing på ordre siden.. Tør ikke si en eksakt dato..

Forhåpentligvis ikkje så lenge til ;) Har sårt lyst på en ny stokk men har Ikkje så veldig lyst å bruke 6500 på en grs stokk som e verdt mer enn rifla ?

 

Link to comment
Share on other sites

53 minutter siden, Chiefen.v-2 skrev:

Grensen er 100 US dollar, enklere blir det ikke.

Den grensen må irritere Boyds noe j@vlig.

Det finnes ikke mening i ett exportforbud for ett stykke tre. Spesiellt når vi og sikkert mange andre land ikke har noe import forbud på en stokk.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jeg bestilte stokk av Boyds for 3 uker siden, via jetcarrier. Null problem. Kjøpte At One stokk med ekstra target grep. Stokken og grepa kom på 1700, pluss 1050 i frakt og moms. Fra jeg bestilte til jeg hadde stokken hjemme på bordet tok det 10-11 dager. Har nå fått tilpassa og bedda, knallgod stokk å skyte med. Løfta comforten og presisjonen på min gamle Husqvarna MANGE hakk! Veldig fornøyd. 

 

Angående jaktdepotet og Boyds så tar det fryktelig med tid. Derfor tok jeg sjangsen på å bestille direkte. Billigere tipper jeg og ingen problemer å få den stokken ut av USA med jetcarrier. Skrev til og med i beskrivelsen på siden dems at det var riflestokk til 200 dollar ca.

Edited by Ballefrans1
Link to comment
Share on other sites

Fjernet unødvendig sitering .BRM

Såpass:) Jeg prøvde og å bestille men fikk ikke bestille fra boyds, fikk beskjed når jeg fylte ut navn og betalingsadresse at adressen min og betalingsadressen måtte være lik...

Jeg fikk laget meg ein amerikansk jetcarrier adresse men da jeg skreiv den inn gikk det ikke..

Hvordan gjorde du det? :)

 

Mvh

Stig :)

Edited by BRM
unødvendig sitering av inlegget over. tar opp ekstra plass.
Link to comment
Share on other sites

Jeg betalte med visa, null problem. Det som er viktig er at du må ikke fylle inn norsk adresse noen plass når du registrerer deg på boyds sin side, kun på jetcarrier sin side. Hvis du har registrert norsk adresse så må du lage en ny konto med to like adresser til jetcarrier.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • 1 month later...
  • 1 year later...
9 minutter siden, bjornthans skrev:

hvordan går det med JD og deres salg av boyds ?

JD vet jeg ikke. Men brownells har startet å ta inn Boyds nå. Snakket med de og utvalget skulle økes fremover og det er mulig å bestille stokker om du ønsker noe fra boyds de ikke har :D

Link to comment
Share on other sites

Har ikke prøvd thumbhole, men den originale er alt for kort for meg, selv helt utslått. Vil si at kolbelengden er fra barn til liten voksen.

Har hatt to at-one stokker, til henholdsvis anschutz og rem870, begge krevde endel jobb for å få det til å passe. Lamineringen har også vært forholdsvis svak. Men jeg kan selvsagt ha vært uheldig. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

jaha.. fikk nå sendt avgårde en bestilling til boyds på en at one thumbhole til min howa mini.   så vi får se om onkel donald sperrer meg ute eller at JC kommer med stokken :-P 

 

skulle gjerne hatt stln på dennne om mulig  :-)

På 10.9.2019 den 14.33, Ranger#44 skrev:

Nå var det rimelig greit å få 3D printet en forlenger til kolben. Om noen ønsker filen, så skal jeg nok klare å rote den frem. 

20180905_201805.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Minner om dette innlegget:

 

På 9.9.2019 den 0.39, Cardinal skrev:

men ikke lovlig hvis verdien er over det ITAR setter som grense... Og da heller ikke uten å bryte JC's regler

 

Hva man kan få lurt JC til å gjøre (jeg fikk, i sin tid, tilsendt ei diger eske kikkertsikter fra over there via JC, var ikke klar over at det var ulovlig), og hva som er tillatt, er ikke nødvendigvis sammenfallende begreper.

Link to comment
Share on other sites

Ja det gjorde jeg! Eg føler jo alt er på det tørre. Jetcarrier er vel såpass seriøse at de har kontroll på hva de håndterer, så lenge innholdet stemmer med beskrivelse. Mailet faktisk også Med jetcarrier ang dette da boyds ikke hadde fått rett navn på forsendelsen.

Og da oppga jeg også at det var en riflestokk. 

 

Link to comment
Share on other sites

Du vet du gjør noe som bryter med eksportlovene fra USA og JC regler, men allikevel har alt på det tørre?

 

 

Problemet med denne type bestillinger synes jeg er, at når man utnytter JC slik så er det vel kun et spørsmål om tid før JC sier "nå gidder vi ikke frakte slikt mer" og så nekter de bare å ha noe med våpendeler å gjøre i det hele tatt.... Og kanskje annet skyterelatert utstyr og deler.

Og da mister man kanskje den eneste mulighet til å få hjem andre deler som ikke har eksportrestriksjoner men selger allikevel ikke gidder å eksportere av forskjellige grunner.

Link to comment
Share on other sites

Ikke fått stevning enda her og jeg har ikke tenkt meg til USA med det første. 

Samt at jeg syntes 3mnd leveringstid er for meget i Norge.

Så det har ingenting med pris å gjøre. 

Så hender det jeg kjører over fartsgrensa med bilen også, risikerer rettsforfølgese der også. 😐

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...