Jump to content

Alms - sommerferie?


ferieguru

Recommended Posts

har hatt ett våpenprosjekt der siden nyttår... NULL info :evil:

nå for to uker siden så sa dem ifra seg hele prosjektet mitt... Jeg fekk omsider gjort meg en avtale med en annen børsemaker som skal ta over prosjektet mitt.

Da lovde ALMS å sende rifla mi til den nye byggeherren.. Jeg sendte en mail med adresse og øvrig relevant info.

Men er rifla ankommet til min nye børsemaker?????? NEEEEEEEEEIIIIIIIIII!!!!!!!!! :evil::evil::evil: !!!

Denne mailen er sendt fire ganger til alms (med lesebekreftelse) men ingenting skjer.

Det virker for meg som om hele ALMS er ett eneste stort kaos....

 

Kjedeligt.... menmen.. han har det sikkert ikke greit han som er der heller.. litt stressa sikkert.....

Link to comment
Share on other sites

Hadde å noe problemer for rundt 1mnd siden med min bestilling. Etter at våpentilatelsen å bestillingen var sendt, tok de verken tlf eller svarte på mail. etter 2 uker begynte jeg å bli litt skeptisk, å bestemte meg for å prøve litt "hardere" å få tak i dem. Jeg ringte sikkert 10-15gang på rad (uten at de tok tlf selfølgelig) å ble bare mere skeptisk. Men så 15min senere ringte det en kar fra alms som sa de hadde sinnsykt mye å gjøre pga ferie å lite bemanning. Å noen dager senere dukket pakken min opp :)

 

Sikkert noe av de samme problemene de sliter enda med. Hadde vært greit med en kvinnelig sekretær som ikke har peilig på våpen, men kan ta tlf å sende mail :)

Link to comment
Share on other sites

Alms er, som så mange andre i bransjen, konstant underbemannet.

Å ansette en på sentralbordet er nyttesløst når folk likevel alltid skal prate med en av "gutta."

Og folk ringer HELE dagene for å spørre om alt mellom himmel og jord! :roll:

Samtidig har en av børsemakerne takka for seg og dratt hjem til Island igjen...

Så de er sikkert litt bak på en del arbeid.

Og skal de svare på en hver telefon som ringer får de ikke gjort mye heller.

Forsvarer ikke at det er sånn, og har selv opplevd slikt hos andre børsemakere.

Og jeg hater det... Men jeg må jo skjønne at det kan bli slik innimellom...

 

At folk er like treige hvert år er også med å legge stein til børa.

Nå i sommer kommer selvfølgelig alle jegerene med børsa de snart skal på jakt med.

Den som "bare" skal ha ny kikkert, bemper, ja hva som helst til.

Og en del av servicen er at slikt tar man der og da.

At en av gutta der er ihuga laksefisker gjør vel sitt med bemanningen nå for tiden,

og ærlig talt så må vel de, som vi, få litt ferie om sommeren! :roll:

 

Så om de ikke svarer er de nok meget travelt opptatt.

Har selv vært i butikken som kunde mer enn en gang, og de svarer telefonen mens jeg/vi må vente!

Så tro meg, de svarer når de kan...

Heldigvis bor jeg mindre enn en time fra Alms, så jeg trenger sjelden å ringe :lol:

 

Ellers har de jo overtatt Nordskog Våpen også, så det fører nok også mye ekstra oppdrag med seg.

Du kan jo prøve å ringe nr som er oppgitt til Nordskog på Moi:

Telefon: 37 14 38 20

Kanskje de svarer på den telefonen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker ikke Alms tjenester lenger, de er sikkert flinke og alt det der men etter å ha venta et halvt år på å få utført og returnert noen glassblåste haglepiper på O/U hagla mi så var det mer enn jeg likte. Pipene ble levert gjennom forhandler i Stavanger som solgte meg børsa, avtalt tid var vel en måned. Verken de eller jeg fikk tak i vedkommende børsemaker. Han var alltid opptatt eller ute på noe. Forhandler forsynte meg med nye haglepiper jeg kunne ha enn så lenge. Hadde nesten glemt hele greiene når forhandler ringte ved juletider og sa de hadde fått inn noen glassblåste haglepiper, joda de var mine.

Link to comment
Share on other sites

Har benyttet de en gang.

 

Ringte å avtalte om å sende ned CZ452 for heldemping. Sendte det ned og de brukte tiden som var avtalt. Børsa holder deres presisjonsgaranti.

 

Jeg er fornøyd med alt sammen. Hyggelige folk å snakke/handle med...

Link to comment
Share on other sites

Har benyttet de en gang.

 

Ringte å avtalte om å sende ned CZ452 for heldemping. Sendte det ned og de brukte tiden som var avtalt. Børsa holder deres presisjonsgaranti.

 

Jeg er fornøyd med alt sammen. Hyggelige folk å snakke/handle med...

 

 

Har nøyaktig samme erfaring :D

Men det var ikke i ferietiden...

Link to comment
Share on other sites

bestilte fra alms for over en månde siden

sente tilatelsen med en gang

etter det ingen svar på meil eller tlf

håper nå bare det er ferie avikling

 

toppskarv :shock:

 

 

Jeg har samme dårlige erfaringen som deg. Har ringt en dusin ganger uten svar, sendt mange mail uten svar, har nå avbestillt hele greia både på mail og telefaks uten svar.

 

Jeg kommer aldri til å handle med Alm våpen noe mer...

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

En ting er å ha det travelt og at det krasjer med ferie avvikling, det har jeg forståelse for. Men det blir noe annet når de stadig bryter sine egne datoer.

 

Jeg sendte inn bestilling på ett våpenprosjekt for tre-fire mnd siden, men eneste jeg har fått er nye datoer.. frykter for at den ikke er klar før jakta :( Spesielt irriterende når det i følge dem er snakk om ca en times jobb til børsemaker..

Børsemakeren ble visstnok syk, de skal ha fått tak i en annen midlertidig som hasteprosjektene skulle sendes til. Tror man må ha noen mnd i ventekø før man blir sett på som ett hasteprosjekt desverre

 

Edit: Rett skal være rett! Gått så lenge siden at jeg blandet sammen.. var Winge Våpen jeg har bestilling hos. Beklager.. på tide å hente en kopp kaffe.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har brukt Alm mange ganger. Til diverse jobber, og har vært fornøyd. Men når jeg skal ha noe gjort med ei børse, så pleier jeg alltid å levere den i januar , så snart jaktsesongen er ferdig. Fordi jeg vi ha den klar i god tid før banene åpner i april. På standardjobber som kikkermontasjer, dempermontering og slikt har de stor sett holdt tidsfristene som de gir. Og de pleier å være 2-3 uker. Så får jeg en meldig på telefonen min:"kom å hent".

Men jeg har en kompis som leverte rifla si for å få montert demper, og han leverte den i slutten av juni i år. Og han har ikke fått den enda. Det er ikke lurt å vente til sommeren begynner med slikt. Da er det kaos, og ferie avvikling.

Link to comment
Share on other sites

bestilte fra alms for over en månde siden

sente tilatelsen med en gang

etter det ingen svar på meil eller tlf

håper nå bare det er ferie avikling

 

toppskarv :shock:

 

jau

etter 30 gangs ringing på fredag kom jeg igjennom :shock:

 

men det er i boks nå :P levering om 14 dager

vi får nå se lar tvilen komme de til gode

 

toppskarv

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 2 weeks later...
  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...