Jump to content

KKC stokk som lugger i skjegget


Skaubjønn

Recommended Posts

Jeg har et litt idiotisk problem... Jeg byttet til KKC stokk på min Sako Quad salong i fjor, og har trent jevnlig med den. Skal gjøre det bedre neste jaktfeltsesong! Så har jeg byttet ut min Blaser R8 lux, til en R8 med KKC stokk. Tenkte det må være genialt å trene med salongen med samme stokk som jeg skyter jaktfelt og jakter med. Har et 6,5x55 løp til denne, og et 30-06 løp til storviltjakt. Tenkte blant annet at det skal være med til Sverige i oktober på jakt etter villsvin og dov. Men, det lugger i skjegget når jeg skyter, spesielt med 30-06 løpet. Også når jeg skyter med demper. Og det skal ikke mer enn det til før jeg begynner å skyte dårligere. Jeg har kontaktet KKC, som sendte meg en ny kolbekam, i tilfelle det var noe galt med gummien på den gamle. Men det lugger like mye. Er det noen som har tips til en quick fix her? Trives med KKC stokken og vil nødig bytte. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt overflate av Sikaflex på syntstokk i ca. 20 år. Og jeg har hatt helskjegg i hele denne perioden. Jeg var redd det skulle lugge, men det gjør det, pussig nok, ikke. 

Nå forteller ikke det noe annet enn at det enten er forskjellig friksjon på Sikaflex og kolbekammen til KKC, eller at vi har forskjellig skjegg, men det betyr i hvert fall at det er mulig å ha ei litt ru/kleberig overflate, ut at det lugger.

Kanskje du kan "sikaflexe" kolbekammen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Det vil nok løse problemet. Husker R8n med syntstokk kunne lugge i kinnet av og til når jeg var meg lodden i fjeset og 375 pipa stod på. 30-06 pipa hadde jeg brems på. Var nydelig å skyte med....Dog han stakka polakken som stod guidet meg på jakt....må jo pipe i ørene hans enda..

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...