Jump to content

Våpenkontroll i private hjem


Tommy Tikka

Recommended Posts

  • Replies 806
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

I Norge idag, hvor feks oslo politiet har ca 100 uetterforskede sedelighetssaker, (bla overgrepssak mot et barn som ikke er etterforsket etter 7mnd! Kilde:nyheter på radio i går) så finner jeg det urovekkende om politiet bruker tid på å sjekke et eneste våpenskap i tilfeller hvor ingenting kriminelt har foregått.

Link to comment
Share on other sites

I Norge idag, hvor feks oslo politiet har ca 100 uetterforskede sedelighetssaker, (bla overgrepssak mot et barn som ikke er etterforsket etter 7mnd! Kilde:nyheter på radio i går) så finner jeg det urovekkende om politiet bruker tid på å sjekke et eneste våpenskap i tilfeller hvor ingenting kriminelt har foregått.
Fy f... så glad jeg er for at jeg slipper å stå for politiets prioriteringer. På den ene siden har vi de alvorlige sakene, som sånt som du nevner, på den andre siden veit vi alle at en lovparagraf som aldri blir sjekket blir en vits. Ergo må man sjekke de mindre alvorlige sånn av og til, men det går altså ut over andre saker. Jeg er steike glad for at jeg har en helt annen jobb og slipper det dilemmaet.
Link to comment
Share on other sites

Vil politiet komme på kontroll til meg, så er dem hjertelig velkommne. Har jo 48 timer på meg til å koke kaffe :D

Visst dem hadde mistanke om at jeg hadde noe ulovlig så hadde dem nok kommet på en rassia uten varsel.

Jeg kjenner en som fikk gjennomsøkt bilen sin etter datautstyr av to betjenter. Dem fant pc en i baksete, men klarte ikke å få med seg at det lå en 1911 A1 bak sjåfør sete sammen med 300 skudd :shock:

Jeg forstår ikke problemet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke problemet

Problemet er at det antas uten noen som helst skjellig grunn til mistanke at jeg ikke er en lovlydig borger. Hva faen er det?

 

Visst dem hadde mistanke om at jeg hadde noe ulovlig så hadde dem nok kommet på en rassia uten varsel.

Nettopp! My point exactly! Men dette kan de ikke gjøre "av seg selv". Det er ganske rigide prosesser for å få komme hjem til deg å gjennomføre rassia. Dersom du ikke er våpeneier da...

 

Ja jeg vet det ikke er en rassia de gjennomfører under våpenkontrollen, men poenget står fortsatt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...