Jump to content

Skyteprøve 2022


Manko

Recommended Posts

8 hours ago, Jeffery said:


Takk da er avsnittet lest Som fanden leser bibelen. Tofot er ikke lov, men reim er lov. Står dog ingenting om hvordan man benytter reima. Jeg forstår selvfølgelig intensjonen, men her kan man faktisk være djevelens advokat om man er en kuk og være ganske kreativ med bruk av reim…

 

Skal selvfølgelig holde meg til intensjonen med regelverket når jeg selv skyter opp.

Link to comment
Share on other sites

Kan du beskrive hvordan du ville bruke den, om du skulle utnytte paragrafen «slik fanden leser bibelen».

Det er lov å bruke reim til støtte, hvilken som helst reim, og det er meget effektivt. Ingen problem å skyte hull i hull omtrent.

Så mye mer tror jeg ikke det er å hente

 

K

Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, M67 said:

Kan du beskrive hvordan du ville bruke den, om du skulle utnytte paragrafen «slik fanden leser bibelen».

Det er lov å bruke reim til støtte, hvilken som helst reim, og det er meget effektivt. Ingen problem å skyte hull i hull omtrent.

Så mye mer tror jeg ikke det er å hente

 

K


Nå har jeg ikke testet det ut i praksis, men med en flere meter lang reim er det mulig å støtte opp både rygg og knehaser i sittende stilling og børsa til å henge tight mot skuldrene. 

 

ikke at jeg skal gjøre dette da.

Link to comment
Share on other sites

Mazeking skrev (7 timer siden):


Nå har jeg ikke testet det ut i praksis, men med en flere meter lang reim er det mulig å støtte opp både rygg og knehaser i sittende stilling og børsa til å henge tight mot skuldrene. 

 

ikke at jeg skal gjøre dette da.

Det står du vel fritt til. Men som sagt, om du tror det er noe å vinne på det, så tror jeg ikke du vet hvordan man bruker reim på den "vanlige" måten.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Haavard skrev (På 10.6.2022 den 10.35):

Vet ikke totalprisen, men en trening (ubegrenset antall skudd, ikke medlem) betalte jeg 50 kr for. 

Så tjener de jo litt på salg av ammo og vafler. 

 

Andre gangen betalte jeg (igjen) 50 kr for trening og 100 for (en)oppskyting.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
13 hours ago, Skaubjønn said:

Hei dere. Jeg kikket i appen min Jegerdokumentasjon nå, og der står det at våpnene jeg skjøt opp med i fjor er godkjente for 23/24…? Nye regler?

Er du registrert som rovviltjeger gjelder skyteprøven fra 2022 frem til 31. mai i jaktåret 2023/24, da ulvejakten varer ut mai. Men du må betale jegeravgiften for 2023/24 fra 1. april om en skal jakte. Skyteprøven for i fjor gjelder altså et par måneder lenger en avgiften. Etter 31. mai vil jeg tro det står 2023/24- om du har skutt opp.😉

Edited by asterix
  • Thanks 4
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...