Jump to content

Nasjonal felthelg i april 2022?


Hjortesson

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Hei. I søken etter utfyllende informasjon om dette arrangementet fant jeg denne tråden via et Googlesøk.

 

Det jeg vet er at det er planlagt 2-3 april, hos Søndre Modum og Sigdal. Slik jeg har forstått det er det grovfelt som står på dagsorden, og at feltrundene i en eller annen form skal være  kvalifisering til en finalerunde (feltrunde) med høyere vanskelighetsgrad (type lightversjon av Østlandsmesterskap/Sørlandsmesterskap/Nordisk). Jeg antar at Engebret Mjøseng er sentral i dette arrangementet, og det pleier å være et godt utgangspunkt for gode feltarrangement! Jeg gleder meg!

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Nå er det sendt ut innbydelse til skytterlagene og skyttersamlagene, og opplegget er, i grove trekk, slik som @Nomina sunt odiosa beskriver.

 

https://dfsgrasrot.no/ringerike-skyttersamlag/article/invitasjon-nasjonal-grovfelthelg

 

Men, for en del av "kammer"-atene er kanskje denne bestemmelsen ikke særlig velkommen:

 

Sitat

Kikkert- og HK416-klassen deltar ikke.

 

Jeg så ikke dette før i dag. Som V73-skytter kan jeg jo delta i klasse 2. Men jeg ville heltst skutt med kikkertsiktet.

 

Mitt spørsmål til dere øvrige sporadiske deltakere i "kikkertklassen" i DFS (bl.a. @M67) blir følgende:

 

Skal vi forsøke å få til ei "nasjonal grovfelt med kikkertsikte"-helg, samme helga? Jeg har også sett ut et mulig sted, ikke så langt unna der @Olesøn sto i spissen for de siste "Kammer-treffene": Bjørnen skytterlag sitt anlegg på Kjemsjøen (laget skal arrangere "Kjemsjøstevnet felt" helga etter, et av de største feltstevnene i landet).

 

Noen synspunkter?

 

Link to comment
Share on other sites

"Never attribute to malice, what can be properly explained by stupidity" heter det jo, og her tror jeg vi kan bruke den begge veier. Sannsynligvis er dette fordi arrangøren er "dum" og ikke skjønner hva kikkertklassen går ut på, eller så er det fordi de vil den dit pepperen gror. Eller begge deler - det siste er faktisk mest sannsynlig.

 

K

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Elgjaeger skrev (2 minutter siden):

De vil vel ikke ha noe «maltraktering» av innerblinken tenker jeg.

Hehe, jeg må bare nevne at han som skrev akkurat det i virkeligheten er langt mer positiv enn det han klarte å gi uttrykk for i den diskusjonen. Jeg har skutt med kikkert ved siden av på felt mange ganger og i mange år, med god stemning.

 

K

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg har faktisk aldri skutt på bana nedpå der. Min salige far var i rovviltlaget i kommunen og trente der sammen med dem.

 

Dette er jo samme helga som Den Internasjonale Tweed-dagen hvor jeg har invitert @maral for å kle oss i tweed, drikke skotsk myrvann og lese gamle Våpenjournalen. Selve dagen er på den tredje, altså søndag, så vi må nok feire på Lilletweedsaften, eller Vetltweedkvelden som det ville hett oppi her. Men kanskje man kunne kjørt en kombo?

Link to comment
Share on other sites

M67 skrev (53 minutter siden):

Sannsynligvis er dette fordi arrangøren er "dum" og ikke skjønner hva kikkertklassen går ut på, eller så er det fordi de vil den dit pepperen gror. Eller begge deler

 

Jeg skjøt i kikkertklassen i samlagsmesterskapet i helga. I den forbindelsen sa en erfaren skytter og lag- og samlagsadministrator at kikkertklassen ikke skulle skutt grovfelt. Den skulle skutt på (den kjedelige!) finfelten "for å få med seg jegerne". At man ikke fikk med seg jegerne i de årene man hadde "Jegerklassen" på 100 m bane, tok han visst ikke med i vurderingen.

 

Jeg svarte bare at veldig mange "nye jegere" kjøper kikkertsikter med "tårn", og kan skyte på mye lengre hold enn maksholdet den dagen (330 m). Og at kikkertklassen bør "gå ut på" å få flere av disse med på aktiviteter i DFS.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Mest prat om kikkertklassen. Jeg tror ikke det er noe vondt ment. Ærlig talt, jeg har skutt Blakerfelten på Østlandet siste 3 årene det har vært arrangert og det har vært 1-2 deltagere. I Trøndelag nærmer det seg 0. Hvor mange ville flydd inn til Sigdal for å skyte disse stevnene i kikkertklassen?

Link to comment
Share on other sites

Olesøn skrev (1 time siden):

Den søndagen er det skifelt i Sollia.

 

Den står ikke på "Aktivitetskalenderen":

 

https://mittdfs.no/aktuelt-na/arrangementskalender/?time=Alle&includeLocal=False&a=False&region=10026

 

  -  og ikke på samlagets terminliste:

 

https://s3-mittlag-prod.innocode.dev/production/uploads/attachment/file/34951/Terminliste_for_2022.pdf

 

Link to comment
Share on other sites

jkb skrev (9 timer siden):

Mest prat om kikkertklassen. Jeg tror ikke det er noe vondt ment. Ærlig talt, jeg har skutt Blakerfelten på Østlandet siste 3 årene det har vært arrangert og det har vært 1-2 deltagere. I Trøndelag nærmer det seg 0. Hvor mange ville flydd inn til Sigdal for å skyte disse stevnene i kikkertklassen?

Vi har da sett en hel del deltakere på i Telemark og på Sørlandet.  Det hadde kanskje ikke blitt så mange, men nå har de uansett sikret at det ikke kommer noen.

En utfordring akkurat nå er at folk ikke vet om det er kikkertklasse eller ikke på et stevne, siden det er noen med og noen uten, og nye folk ikke uten videre skjønner forskjell.

 

K

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

bardp skrev (7 minutter siden):

Hva er begrunnelsen for at kikkertklase ikke får delta på enkelte stevner. Kan vel umulig være kapasitet?

Det er bare bestemt, at over samlagsnivå er den ikke med. De får heller ikke skyte finale, i samlagsmesterskap f.eks. Felthelga vet jeg ikke, den er jo "bare" åpne stevner, men likevel.

 

K

Link to comment
Share on other sites

bardp skrev (4 timer siden):

Hva er begrunnelsen for at kikkertklase ikke får delta på enkelte stevner. Kan vel umulig være kapasitet?

 

Jeg skjøt, som nevnt, samlagsstevne i helga, og tok opp hele 16,7 % av plassen i grovfelten (for de med dårlige reknekunnskaper: Grovfelten besto av to stk. kl. 5-skyttere, to stk. fra klasse 4, en fra klasse 2, og jeg fra Kikkert). Skytingen var organisert som en slags "skytemaskin" på standplass, og det var 8 ledige plasser fra første til siste skytter (og enda flere i tidligere tomme lag).

 

Når DFS påstår de gjør en stor innsats for å øke deltakelsen på felt, er det jo "litt" underlig at de nekter potensielle skyttere å delta.

 

M67 skrev (5 timer siden):

En utfordring akkurat nå er at folk ikke vet om det er kikkertklasse eller ikke på et stevne, siden det er noen med og noen uten, og nye folk ikke uten videre skjønner forskjell.

 

Og så vet man jo ikke hva man skal skyte, sjøl om "Skytterboka" uttrykkelig sier at "Kikkertklassen" skal skyte grovfelt, og 200 meter bane. Man blir ofte henvist til finfelt, og 100 m bane (som forsåvidt er OK, det er omtrent like kjedelig å skyte på skive på 200 meter). Jeg fikk jo også tilbud (som eneste deltaker) om å skyte finfelt i helga, som en slags "forståelse" for at en Sauer med en Meopta 6-24x56 selvfølgelig var helt ubehjelpelig på avstander fra 200 til 330 meter.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

For å oppsummere Nasjonal felthelg er det ikke stort annet å si enn at det var et prikkfritt arrangement. Jeg kan ikke se mange forbedringsområder (annet enn det tråden har oppsummert allerede, at kikkertklassen og HK416 ikke var åpen). Jeg tror arrangøren "traff" om målet var å gi DFS-skytteren en vitamininnsprøytning på feltfronten. Det var to 30-skudder på lørdag, én med moderat vanskelighetsgrad og én med moderat+ vanskelighetsgrad - to ukjente avstander på hver konkurranse. Søndag var det et nordisk-light-opplegg. Tre dobbelthold, hvorav ett på knestående. Alle avstander ukjent og korte skytetider (40-60 sekunder). Et opplegg som satte erfarne feltskyttere på prøve, men som også la til rette for at mindre erfarne traff (flere ukjente avstander godt under maksavstand). Vi opplevde ikke å vente en eneste gang, alle standplasser hadde helt like rutiner, det var god stemning og det var mye positivt snakk om feltskyting! Det varmer et "felthjerte".  

 

Fantastisk levert av Ringerike - Det frivillige Skyttervesen (dfs.no)

Live-resultater Nasjonal Grovfelthelg - DFS Grasrot

Nasjonal Grovfelthelg - finale 2022 on Livestream

 

Klipp fra arrangørens FB-side:

Søndre Modum sitt stevne lørdag: Hold 1. 1/3 436m (ukjent) ligg. Hold 2. 13*40 V 200m kne. Hold 3. Småen 300m ligg. Hold 4. B45 363 m kne. Hold 5. 1/4 368 m (ukjent) ligg.

 

Sigdal sitt stevne lørdag: Hold 1. C25 217 m liggende (oppgitt avstand). Hold 2. Stripe 10*30 m kne 125 m (oppgitt avstand). Hold 3. Tønne 420 m liggende (ukjent avstand) Hold 4. 1/4v 350m kne (ukjent avstand). Hold 5. C35 353m liggende (oppgitt avstand)

 

Kan være et bilde av tekst som sier 'OPPLEGG SONDAG 3. APRIL HOLD1 10*30H 150m 1/8 215m HOLD 2 1/6 1/6 250m KNE HOLD 3 C50 500m HOLD 4 1/4 S25 Η 305m KNE 253m KNE HOLD 5 B100 535m HOLD 6 B65 Småen 570m 265m HOLD7 7 1/4V 335m'

 

 

Edited by Nomina sunt odiosa
Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Hvor mange tror dere hadde møtt opp om Feltutvalget i DFS hadde åpnet for kikkert?

(Stattuetene for stevnet er satt av feltutvalget i DFS, men som arr. hadde vi selvsagt mulighet til komme med innspill)

 

Kapasitetsmessig hadde vi hatt mulighet for 480 skyttere, men skalerte ned da det ikke var flere enn 204 forhåndspåmeldte, som ble til 175 som dukket opp.

 

Vi skal evaluere senere denne uken, eller neste uke og jeg tar gjerne med meg innspill inn i komiteen som hadde ansvaret for stevnet.

 

Nomina sunt odiosa, takk for gode tilbakemeldinger, er morro å arrangere stevne når det kommer så mye gode tilbakemeldinger.

 

Mvh

Kjetil S

Nøtteskrika i opprop og Sekretariatsleder NGFH 2022

Edited by Ringreven
Link to comment
Share on other sites

Det ville ikke kostet noe ekstra å åpne for kikkert. Det finnes ingen argumenter imot. Null ekstra arbeid. Sannsynligvis ville ikke mange kommet, men noen - det som er sikkert er at uten kikkertklasse, kommer ingen i kikkertklassen.
Noen få i år, flere neste år osv? Ikke vet jeg.

 

Signalet er nesten viktigst, "kikkertklassen vil vi ikke ha", og det virker jo. Rekrutteringen lider KRAFTIG under de stadige hintene man får fra alle retninger. Prøver jeg å dra med noen, så er det "du ser jo at vi ikke er ønsket" - så er det en som blir med, og på 1. standplass: "klarer du ikke å treffe med ordentlig børse du".. skal det være noe større, der skyttere samles mange, og det er potensiale for at flere i klassen treffes, nei der får dere ikke være med... Dere kunne lett laget et "kikkert-lag" og gjort det også interessant.

 

Personlig dro jeg ikke av to grunner (jeg ville skutt i V55), det ble rett og slett litt mye "godteri", litt for mye overnatting og reising enn jeg var klar for akkurat nå - og sterkt kombinert med at jeg hadde fått forståelsen av veldig høy vanskelighetsgrad, "Nordisk opplegg", (som jeg ikke helt visste hva var, bare at det er sykt vanskelig...) + at jeg generelt hadde fått inntrykk av at her skulle vanskelighetsgraden helt i taket, for eliten dette...

At noen avstander skulle være oppgitt hadde f.eks. gått meg fullstendig hus forbi. Og jeg gidder ikke reise landet rundt for å få anvist bom etter bom uten noe mer.
Samtidig har jeg en finfeltskytter i huset, og når det gikk stevner med finfelt på, så dro man og vant der istedet ;)


Når vi nå ser opplegget i ettertid, så ser det jo derimot helt overkommelig ut, så dere skal kanskje se på kommunikasjonen utad i forkant. Samtidig er det første året, og man får ikke alle fornøyde uansett. 

Jeg for min del tipper at jeg kommer til å gå langt for å være med neste år om det blir noe, og lignende. Og om det er kikkertklasse, kanskje jeg klarer å mase med meg noen kamerater som skyter i kikkertklassen. Blir det noe "opplegg" inne klassene, så skyter jeg kanskje der selv, og prøver å gjøre det bra, istf. å betale på premiene til de samme hver gang.

 

K

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Takk.

 

En av tingene vi allerede har merket oss er hvordan kommunikasjonen ut har vært, og at flere trodde det var et elite stevne, men intensjonen har vært et bredde stevne for å få med grasrota.

 

Når det kommer te kikkert/ikke kikkert blir dette et punkt jeg skal ta med videre. Selv er jeg inaktiv DFS skytter og har nok flere skudd de siste 5 årene med mauseren etter bestefar med kikkert te 2000 enn med Saueren og stativdressen.

Kan nok også nevnes at jeg har hatt flere timer med dugnad i forkant av dette stevne enn jeg har vært bak børsa de siste 5 åra.

 

De som deltok som funksjonærer er en god blanding av jegere, jegere/DFSere og reine DFSere, skal ikke skryte på meg at jeg har vært på mange stevner i det siste, men har ikke oppfattet den holdningen blandt de DFSere jeg snakker med. Laga mitt består vel av 50-70 jegere og 10-20 DFSere og er avhengige av jegere for å få laget til å gå rundt, så her tror jeg vi ikke har den holdningen. Men så klart sjargongen oss som kjenner hverandre kan det nok være en tone som kan tolkes anderledes når man hører på utenfra😉

 

Klart noen vil det være som ikke vil endre på ting, men slik vil det nok alltid være.

 

Kjetil S.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde kommet.

 

Man kan jo se hvor mange kikkertskyttere som hadde kommet hvis alle som hadde tenkt å dra legger en notis her.

 

For min egen del hadde jeg planlagt og gledet meg til å konkurrere, og det med minimalt treningsgrunnlag i år. Men for å lære mer og for å møte andre skyttere i kikkertklassen. Så når jeg fant ut at man ikke var velkommen med kikkert ble jeg skuffet.

Og blir det flere som deltar i klassen så blir det «enklere» å møte opp neste gang.

Tror jeg da.😊

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Til helga skal mitt skytterlag arrangere "Kjemsjøstevnet", et av landets største feltstevner. Dessverre sender de også Kikkertklassen på finfelten, muligens fordi en del av de "vanlige jegerne" (les: Klarer skyteprøven på 3. forsøk) som skal hjelpe til, vil ha vansker med hold 2, som er ca. 500 meter. Så da skyter jeg i V73, og de får en medhjelper mindre til finalene.

 

Det blir "Nammo-cup felt" rundt om i lagene i år også, med et opplegg med "minimums-avstander". Kikkertklassen og HK 416 har fått de enormt digre figurene "Skytterboka" foreskriver (er virkelig våre væpnede styrker så elendig til å skyte, at de må ha så digre plakater for å treffe?).

 

Skytingen må være unnagjort til 31. mai. Her er kikkert-opplegget. For hvert hold er det et alternativ med figurer satt på 200 meter avstand (også elektronisk på banen, for de som har det), og forskjellige figurer, fra låvedøra C 50, til vertikal S 25 (som jeg ikke hadde problemer med å fylle på feltstevne, på 330 meter).

 

Sitat

Grovfelt for klasse HK416 og kikkertklassen:

Hold

Figur - avstand
(velg ett av alternativene for hvert hold)

Skytestilling

1

C50 - avstant 200m

C40 - avstand minst 160m

B100 - avstand minst 300m

Liggende

2

1/3 - avstand minst 200m

1/8 - avstand minst 100m

B65 - avstand minst 260m

Liggende

3

B45 - avstand minst 200m

Småen - avstand minst 100m

B100 - avstand minst 400m

Liggende

4

1/4V - avstand minst 200m

1/6 - avstand minst 130m

B100 - avstand minst 300m

Liggende

5

S25 V - avstand minst 200m

C30 - avstand minst 160m

B65 - avstand minst 320m

Liggende

Skytetiden er 1 minutt på alle hold.
Merk at denne konkurransen vil telle som treningsskudd for storviltjegere.

 

"Småen" på 100 meter tilsvarer omtrent sirkelen på "skyteprøve-reinen", det sier noe om (den manglende) vanskeligheten.

 

Jeg håper flest mulig av dere arrangerer dette i eget lag, og sender inn gode resultater fra kikkertklassen!

 

 

Link to comment
Share on other sites

Nasjonal grovfelthelg ble en stor suksess for oss som deltok. Variert opplegg og spesielt kneholdene var i teorien overkommelig, spesielt på finalerunden. Heldig med været også, var bare en filleting å sette fingeren på og det var merkingen mellom stativgruppene, det fungerte ikke spesielt godt.
 

Bilde fra hold 5 på Søndre Modum, lag 1.  1/4 på ukjent avstand (368m), 18m maks.  Ellers var det morsomt å se gode feltskyttere bedømme 1/3 alt for kort, samme med B65 i finalen, og 1/4v som mange igjen bedømte for langt.

 

Utrolig variert og fin løype. Med litt mer vind hadde nok hold 6 på finalerundene blitt krevende nok og så vel litt av det på finalelaget. (Dobbelt hold med b65 på 570 og småen 265). Ca 30 knepp mellom de to og 50 sekunder skytetid.
 

Konklusjonen min er at det ikke hjelper å sette riktig avstand, må treffe med kneskytingen også :)

37507AFE-BF37-4414-8229-CDAA171D9D16.jpeg

34FC84BF-0314-4CA0-997E-E03155E278FA.jpeg

Link to comment
Share on other sites

jkb skrev (1 time siden):

En ting jeg vil si er at på et slikt opplegg må kikkertklasse isoleres i et eget lag. Med MRAD sikte får du utrolig god oppløsning på avstandsbedømming. 

For det sosiale er det helt sikkert en god ide. For det sportslige, tjah. Jeg kan bekrefte at det er fullt mulig å få feil avstand med kikkert og allverdens mrad-oppløsning. Og, igjen, på et slikt opplegg er vel ikke avstand en komiteavgjørelse uansett?

 

K

Link to comment
Share on other sites

Du kommer ikke bort fra at mrad oppløsning gir mye bedre nøyaktighet enn hullkorn. Se om en b65 går 3 eller 2.8 ganger er ikke lett i hullkorn. Som natt og dag. I finalen skjøt skytterne i kvalifisert rekkefølge, klasse 4 for seg osv men innledende var det mye komite, som det bruker å være. I tillegg skjøt man innledende stevner om en annen, slik at avstandene nok ble kjent for de som ønsker slike tips da. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser ikke problemet. Jeg har skutt sammen med alle typer feltskyttere, både de verste og de beste - med og uten kikkert. Hadde en hatt tofot og kunne holdt dønn stødig ville selvsagt kikkerten hatt en enda større fordel, men med reim blir tvilen aldri borte uansett. 

Det er et ikke-eksisterende problem.

Enten det er komite eller ikke.

 

K

Edited by M67
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 7 months later...

Nå er vel terminlistene klare i samlaga, hovedbegivenhetene er jo spikra for lengst.

 

Og i dag dumpet "Skyttertidende" ned i postkassa. Med melding om at "Nasjonal felthelg" egentlig blir "Nasjonal feltdag", dvs. all skyting foregår lørdag 25. mars.

 

Sitat

Et arrangement som er åpent for alle som skyter grovfelt -

 

Da kan det jo se ut til at det blir åpning for kikkertklassen. Vi får se, når innbydelsen til stevnet kommer.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Jegermeistern skrev (På 12.1.2023 den 19.36):

Men der ligger bare innbydelsen fra i fjor. Så vi vet fortsatt ikke om Kikkertklassen får delta.

For det ene, det er ikke sagt at kikkertklassen ikke får delta. Da er det en selvfølge at Skytterboka følges, og klassen deltar.

For det andre, så ble det bekreftet av arrangør, på FB, at kikkertklassen inngår i år.

 

K

Link to comment
Share on other sites

M67 skrev (På 14.1.2023 den 16.58):

Da er det en selvfølge at Skytterboka følges,  -

 

Før sto det at kikkertklassen kunne delta på åpne stevner og mesterskap opp til samlagsmesterskap.

 

Nå står det: "Kikkertklassen kan delta i alle konkurranser i regi av DFS".

 

Når det gjelder finfelt/grovfelt, sto det før at klassen alternativt kunne skyte "finfelt med program som Eldre Rekrutt". Nå står det at i stevner der det ikke skytes grovfelt, kan klassen skyte finfelt. Dvs., i alle normale feltstevner skal vi skyte grovfelt.

 

Vi kan hvertfall ikke påstå at "sentrale deler" av DFS motarbeider kikkertklassen. Og det må vel spas opp adskillige mengder vrangvilje til å klare å misforstå disse reglene? (  -  så får vi se om noen er i stand til det - ?).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 1 month later...
On 2/23/2024 at 10:24 AM, Nomina sunt odiosa said:

image.png.cd3e0cf5a17abf1086de9a93819ab4e9.png

Her må jeg gi skryt til arrangørene for ett vanvittig bra opplegg! Og løypa for finalene i grovfelt på søndagen var vanvittig bra. Det var bare mitt andre feltstevne i DFS så jeg vet ikke hva som er standaren, men det ga absolutt mersmak 😃 

 

Link to comment
Share on other sites

Panther skrev (2 timer siden):

Her må jeg gi skryt til arrangørene for ett vanvittig bra opplegg! Og løypa for finalene i grovfelt på søndagen var vanvittig bra. Det var bare mitt andre feltstevne i DFS så jeg vet ikke hva som er standaren, men det ga absolutt mersmak 😃 

IMG_4701.jpeg.90992df9ab49cfa8aedb191453bd309f.jpeg

 

Utvilsomt. Gull til arrangørene! Og gull for å la DFS sentralt være DFS sentralt, skytterbok skytterbok, og være ordentlige feltskyttere. Kikkertklassen skjøt std grovfeltopplegg, med dryge langhold og det hele, og 2 x 42 skudd. 

 

Feltstevner på Sørlandet pleier å være bra. Ikke helt på dette nivået, man kan legge litt mer ressurser i ting når en har 300 deltakere enn 60. Men LDKS og Samlagsstevner pleier å være bortimot på dette nivået - ihvertfall LDKS.

Vanlige stevner er også vanligvis bra skytemessig, normen er jo ukjente hold, men gjerne med kjente på begynnelsen av sesongen.  I år ble vel noen stevner avlyst pga overhendig vær (Mandal & Holum ble avlyst fordi det snødde 40cm natta før), og et par ble amputert av tåke.
Imenes, Rise og Løddesøl, og Ugland/ Froland har gjerne noen bilfeltstevner der det er skikkelig lange hold, og mye langt hold. Men man prøver jo å ikke ha samme sted for ofte, så det varierer.

I Telemark, HV-Cupen?, er det en serie med store, veldig bra feltstevner hver vinter. 

 

Noen bilder fra Felthelga

 

Notatene mine fra lørdag. Dette var oppgitte hold. Fungerte veldig bra som verfikasjon av innskyting.

IMG_4687.jpeg.e3c81a613143f5591f7be4e3487149a0.jpeg

 

Og søndag. Merk at dette er mine bedømte avstander, ikke de riktige.

IMG_4727.jpeg.27d8259477cf5af21179215866aa67b4.jpeg

 

S25H på 330m

IMG_4698.jpeg.8caa23ab94941070d3dd8646b68cb547.jpeg

 

Dobbelthold. Tønne på 500m og B100 på 640m, 12 skudd på 1:45 tror jeg det var. Søndag var ukjente hold.

IMG_4691.jpeg.da223ac676ea52fe33270e87d51b75d0.jpeg

 

Samme, men zooma inn. Utrolig tifredsstillende å treffe borti der

IMG_4693(1).jpeg.40eaeeaddf1206f617158588e4e56ff9.jpeg

 

 

Finaleholdet. Skutt fra altanen på skytterhuset.

IMG_4699.jpeg.334dc1802bb2c44910d5f97dec900ea6.jpeg

 

K

 

  • Like 3
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...