Jump to content

"Ny" på Finn er ikke ny


Skrueråmuttere

Recommended Posts

Nettopp kjøpt et "nytt og umontert" kikkertsikte på Finn - som åpenbart er ingen av delene. Ser ved første øyekast forsåvidt nytt ut.

 

Når jeg skrur av hettene på justeringstårnene sitter det nemlig en papirring rundt høydejusteringen, med avstand tusjet inn. Aldri i verden om det gir mening uten at det har vært montert!

 

Veldig nøye ettersyn viser også nesten usynlige merker etter ringer.

 

I tillegg er det svært synlige skraper på hetten til det ene tårnet 

 

Hvor kjip skal jeg være med selger?

Link to comment
Share on other sites

Kommer litt an på hvor billig kikkerten var i forhold til nypris og om du allikevel er fornøyd. 
Selger har åpenbart gitt feil opplysninger, og dermed er det grunnlag for å heve kjøpet og få igjen beløpet inkludert frakt begge veier. Dersom du ikke vil ha kikkerten er det en mulighet. 
Dersom du vil ha kikkerten allikevel kan du kreve et prisavslag, her er det opptil dere å bli enige. Du skriver ikke noe om hva den kostet, men ut fra at tilstanden var nesten som ny kan kanskje 10-20% være rimelig.

Som oftest verre å reklamere overfor privatperson, men har han gode tilbakemeldinger og vært på Finn lenge vil han sikkert ikke ha noe varsel mot seg der. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Skjønner. Da er jeg muligens merkbart gjerrigere, fattigere og/eller flinkere til å gjøre gode handler enn gjennomsnittet. 

 

Jeg kjøper nesten alt på salg og er ganske vant til å betale halv pris eller mindre i butikk - dog i andre bransjer enn våpen.

 

På Finn kjøper jeg vanligvis med 60-95 % avslag, men da er det jo også ofte ting jeg må fikse på.

Edited by Skrueråmuttere
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Her har vi nok med en god kremmer å gjøre. De har kjeften med seg. I dette tilfellet tastaturet. 

Uansett, kanskje naivt å tro at et kikkertsikte kjøpt privat på Finn skal være ubrukt. Hvem f... kjøper kikkerter, og putter dem i skapet, uten å åpne eska ? Enten er du ungkar, har mye penger, eller er begge. De fleste har lest seg idiot på siktet før det dukker opp i posten, og kan knapt vente på å få det montert. 

Ser det strøkent ut, er relativt nytt, og prisen grei. Behold det! 

Er du gnien, ta krangelen, eller returner, og få pengene igjen. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nisjeprodukt, varsling på Finn, ca. halv pris.. Tilsynelatende strøkent ved mottak...

Unnskyld, men du er en kjiping jeg håper jeg slipper å selge noe til. 

At du i det hele tatt må lage en tråd her inne for muligens få få igjen noen kroner, forteller litt. 

Joda, selger er ikke helt ærlig, men hvilken god selger er det ? 

Koker ned til om du vil ha produktet, eller ikke. Gidder du vente til det er i ditt prisleie 1/3 ? 

  • Like 7
  • Dont like 2
Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde ikke giddet å krangle på det, men jeg er egentlig enig, det er litt dårlig gjort å selge noe som nytt når det er synlig brukt.

Riktignok fikk du det til en veldig ok pris, jeg lurer på hva du har kjøpt (Trijicon elns??), jeg hadde bitt det i meg og heller tenkt jeg gjorde et godt kjøp - og latt vær å handle fra samme selger igjen.

 

Ole

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Skrueråmuttere said:

Når noen gidder å lyve om småtteri, tror jeg at det er noe mer som er galt.

Ærlig talt, hvor oppbrukt kan et kikkertsikte bli ? Hadde han hugget ved med det, hadde du sett det. Hadde det vært brukt til butplug, hadde du kjent det på lukta. 

Monter det, test det. Virker det, case closed.. 

Gidder du krangle om småpenger, er jeg sikker på at selger gladelig tar i retur. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...