Jump to content

Søknad salongrifler.


Kenneth85

Recommended Posts

Har søkt om å erverve salongrifle, ikkje halvauto, til konkurranse og jakt. Fikk i dag endelig svar om at søknaden var innvilget. Men så står det videre: "Politiet gjør oppmerksom på at du har søkt om et våpen som må antas å bli forbudt når ny våpenlov trer i kraft."

Noen som vet hva som blir forbudt med enkelskudds .22?

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Kenneth85 said:

"Politiet gjør oppmerksom på at du har søkt om et våpen som må antas å bli forbudt når ny våpenlov trer i kraft."

 

Er det dette som kalles "en våt drøm"?

 

@Skandiamann skrev i en annen tråd:

Quote

Agendaen er klar som blekk, å forby våpen. Det er jo det politiet egentlig ønsker. Viktig med små skritt og ta litt etter litt. 

 

   -  og fikk behørig pepper for det.

 

Men kanskje vi bør si som Peer Gynt: "Der glapp det ut av ham, til sist"???

 

Edited by Jegermeistern
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Står i brev fra behandlende våpenkontor som sier at søknad er innvilget, og hvor de oppgir kontonummer osv for innbetaling av gebyr. Har stått samme teksten i begge mine 2 siste innvilgninger. Fikk litt bakoversveis og "WTF!!??" følelse første gang. Regnet med at det var et standardskriv, og dette fikk jeg bekreftet ved å ta kontakt med våpenkontoret.
Søknadene mine var for vanlig standard boltrifle begge gangene.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, tussehaugen said:

Er eit blyforbud vedtatt av EU @nhd?

 

Når det gjelder forslaget  om blyforbud i EU så hører ikkje innandørs skyting til under dette.

1.Nei, men det blir overveiende sannsynlig vedtatt i 2021. 
2. Ja, jeg vet, men innendørs jakt er relativt uvanlig. 

Link to comment
Share on other sites

Det er ingen grunn til å forby .22 lr selv om det blir forbudt å skyte bly utendørs. Det finnes allerede blyfrie alternativer i kaliberet, og med et forbud kommer garantert utvalget av blyfritt til å bli bedre enn i dag:  Lead free bullets: which is best for a .22LR rifle?

 

Kan ikke skjønne annet enn at beskjeden du fikk fra våpenkontoret må skyldes en copy/paste-feil eller noe sånt. Håper i alle fall det!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...