Jump to content

9mm pistol - hva anbefales?


Western

Recommended Posts

Etter masse søk, omtaler, råd og tips - står jeg igjen med tre aktuelle pistoler jeg evt. ønsker å kjøpe:

 

CZ Shadow 2 

Sig P226

Sig P320

 

5" løp er ønskelig. Litt avhengig av type og forhandler, kan jeg ikke se de helt store prisforskjellene mellom alternativene over. Hva mener folk er det beste kjøpet av disse?

Link to comment
Share on other sites

Kanskje litt avhengig av hvilken type skyting du vil satse på?
Jeg har Shadow 2 til dynamisk production, og er mer enn godt fornøyd, men om den er optimal til feks felt eller andre disipliner vet jeg ikke uten å ha fått prøvd.
Der er det kanskje andre modeller som passer bedre .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 2/4/2021 at 5:06 PM, Western said:

"...Etter masse søk, omtaler, råd og tips - står jeg igjen med tre aktuelle pistoler jeg evt. ønsker å kjøpe:

CZ Shadow 2 

Sig P226

Sig P320

5" løp er ønskelig. Litt avhengig av type og forhandler, kan jeg ikke se de helt store prisforskjellene mellom alternativene over. Hva mener folk er det beste kjøpet av disse?..."

Etter å ha gått seks måneders i klubben: Har du prøvd noen av disse?

Rekner med at dine gode skytterkolleger i tillegg har gitt deg råd - alt etter hvilke program du skal skyte?

Vanlig at vi låner våre våpen til nybegynnere, håper de gjør det også i din klubb.

Disse pistolene er vanlige blant skyttere - så prøv dem, kjenn litt på hva du liker.

Alle er gode - til sitt bruk.

Du bør absolutt prøve Pardini, til felt er vel den en av de aller beste.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, BC.Airn said:

Etter å ha gått seks måneders i klubben: Har du prøvd noen av disse?

Rekner med at dine gode skytterkolleger i tillegg har gitt deg råd - alt etter hvilke program du skal skyte?

Vanlig at vi låner våre våpen til nybegynnere, håper de gjør det også i din klubb.

Disse pistolene er vanlige blant skyttere - så prøv dem, kjenn litt på hva du liker.

Alle er gode - til sitt bruk.

Du bør absolutt prøve Pardini, til felt er vel den en av de aller beste.

 

Enig med BC.Airn. Prøv før du kjøper, og prøv i alle fall Pardini hvis du skal skyte felt. Andre gode alternativer til felt er varianter av 1911 og 2011. 

Edited by glockoman
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, glockoman said:

Enig med BC.Airn. Prøv før du kjøper, og prøv i alle fall Pardini hvis du skal skyte felt. Andre gode alternativer til felt er varianter av 1911 og 2011. 

Ja, mange gode varianter som bør vurderes, det er sant.

"Alle" har jo Pardini, derfor særs enkelt å få prøve.

"Noen" har Tanfoglio, litt verre med prøving.

"Enda færre" har 1911, men låner velvillig  bort.

 

Pistolskyting er fascinerende nettopp fordi det er mange forskjellige våpen du kan velge - til ditt bruk. Du trenger ikke gå medstrøms og velge det "de antatt beste" bruker, det er ditt behov, dine preferanser som er avgjørende. Derfor viktig at du prøver, snakker med folk - for så å finne din greie. Har sjøl en gammal Tanfoglio Ultramatch, som er utmerket til mitt bruksområde og ambisjonsnivå. Disse får du brukt for fire-femtusen no. Med tilbudspris på ammo under to kroner smellen, så er de jo nesten gratis å bruke også.

Link to comment
Share on other sites

ikke gjør som meg når jeg kjøpte 9mm.

Testet flere våpen og havnet på pardini gt9 som er meget bra våpen.

Ulempen var at den passet "nesten" akkurat til mine hender, når jeg hadde 100% grep så funket den topp, men en liten glipp på en serie ødela resten av den runden, spesielt i regnvær. Man har ikke tid til å korrigerer grep midt i en serie. 

Så pass på at grepet er 100%.  

er grepet litt mindre så kan man bygge på det men er den for stor så er det ikke ofte du kan høvle vekk litt, ihvertfall ikke på gt9'en.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Død tråd, men legger inn mine anbefalinger allikevel.

Spørst om du skal drive med presisjons skyting stående på standplass (gørr) eller dynamisk/nrof/friskyting

HK USP 9mm/40sw
SIG SAUER M17 (P320)
HK P30L
Glock 17 / 19x
Beretta M92
CZ Shadow 
 

Link to comment
Share on other sites

Jeg klarte aldri å bli helt fortrolig med 9 mm før jeg en vakker sommerdag fikk prøve en skytekompis sin Shadow2. Det var som om jeg skulle vært født med pistolen i hånda, slik som med skia på beina. Jeg søkte sporenstreks, og etter sporenstreks pluss et halvt års behandlingstid ble jeg eier av en maken. Dette er en 3-4 år og rundt 3000 skudd siden, og jeg smiler like bredt ennå. 
Poenget mitt er ikke at Shadow2 er noe bedre enn alt annet, men at det som passer en ikke nødvendigvis passer en annen. Prøv mest mulig og kjøp noe som er rimelig kurant. Tror at de fleste, i likhet med meg, blir litt kry når noen vil fikle med og prøve våpnene våre.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
12 hours ago, Tommsern said:

Ser innlegget er over 1år gammelt, men til nye skyttere så vil jeg varmt anbefale Canik serien! 
Fin pris og mye for pengene, veldig god til nybegynnere.

Helt enig, vanvittig mye våpen for pengene 

Avtrekket på canik er jo helt fenomenalt 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Hombre skrev (På 4.3.2022 den 18.09):

Jeg klarte aldri å bli helt fortrolig med 9 mm før jeg en vakker sommerdag fikk prøve en skytekompis sin Shadow2. Det var som om jeg skulle vært født med pistolen i hånda, slik som med skia på beina. Jeg søkte sporenstreks, og etter sporenstreks pluss et halvt års behandlingstid ble jeg eier av en maken. Dette er en 3-4 år og rundt 3000 skudd siden, og jeg smiler like bredt ennå. 
Poenget mitt er ikke at Shadow2 er noe bedre enn alt annet, men at det som passer en ikke nødvendigvis passer en annen. Prøv mest mulig og kjøp noe som er rimelig kurant. Tror at de fleste, i likhet med meg, blir litt kry når noen vil fikle med og prøve våpnene våre.

Problemet med shadow 2 er at baksikte ikke kan justeres sideveis

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...