Jump to content

Remington 700 Tråden.


K. Appelgren

Recommended Posts

Joda, må gjøre det på siste skuddet hver gang. Men når jeg putter de i magasinet (toppmating), så prøver jeg å dytte de så langt bak som mulig, men det virker som om at når jeg tar ladegrep på nest siste skuddet, så dyttes det siste fram igjen. Men dette har jeg ikke opplevd før...

 

Når jeg tenker meg om, jeg har jo sølt litt vel liberalt med olje før denne runden. Ikke umulig at det rett og slett har gjort bånn av magasinet glattere!

Link to comment
Share on other sites

OWE1cC8v.jpeg

 

Min nye remington 700 i 308 :) Min første rifle så dette blir spennende, mangler kikkertsikte men dette kommer så fort kontoen fyller seg opp igjen :) Skal da ha et Viper PST 6-24x50 FFP EBR-1 MRAD Reticle. La merke til at jeg må ha en skinne for å feste ringene fra vortex som holder kikkerten, er det picatinny skinne som gjelder ? Noen som kan guide meg til hvilken jeg bør ha ? Har 4 skruefester som går langs låsekassa.

 

Holder til i porsgrunn så om du vet om en børsemaker i området som du har god erfaring med så si gjerne ifra.

 

Gratulerer med fin rifle :smile:

 

Ingenting feil med å handle Vortex, har Vortex Razor selv å er meget fornøyd :smile:

 

Picatinny skinne er tingen ja, da har man den fordelen også at det er standarisert så hvis du får flere rifler med picatinny kan du enkelt bytte om på kikkertene.

Stål skinne er det beste men også det dyreste, jeg ville kjøpt meg en Weaver 20 moa alu skinne fra Midway de er billig å bra, denne monterer du fint selv, bare husk på avfett å bruk locktite.

Link to comment
Share on other sites

Fyrte av et par skudd i stad her på gården og sitter igjen med noen spørsmål:

 

1. Det er fast magasin, får kun en patron i "magasinet" og et i kammeret. Det er nok av plass til flere skulle jeg tru men får ikke matet flere.. Er dette normalt ?

 

2. Siste patron vil ikke mates inn i kammeret etter det første skuddet er avfyrt. Den sitter bare "stuck" i magasinet og jeg må som regel pirke det fram med pekefingern, som om det har kjilt seg.. Erfaringer med dette ?

 

Ellers storfornøyd med den nye børsja..:)

Link to comment
Share on other sites

Fyrte av et par skudd i stad her på gården og sitter igjen med noen spørsmål:

 

1. Det er fast magasin, får kun en patron i "magasinet" og et i kammeret. Det er nok av plass til flere skulle jeg tru men får ikke matet flere.. Er dette normalt ?

 

2. Siste patron vil ikke mates inn i kammeret etter det første skuddet er avfyrt. Den sitter bare "stuck" i magasinet og jeg må som regel pirke det fram med pekefingern, som om det har kjilt seg.. Erfaringer med dette ?

 

Ellers storfornøyd med den nye børsja..:)

 

1: Spretter de andre kulene ut? Da tror jeg "magasinveggene" står litt skeivt.

2: Du må trimme fjæra bittelitt. Hadde samme problemet på min, det skyldes at fjæra presser for mye foran og for lite bak.

 

:) Grattis med ei kjempebørse, jeg har skutt på 500m med min, og er ikke tvil om at den når lengre når jeg får forbredra skyteteknikken min og kanskje får roa ned rekylen litt med en en demper.
Link to comment
Share on other sites

Er fortsatt på jobb men skal se når jeg kommer hjem! Det er mye mulig det du sier så får prøve det ut.

 

Takker og bukker for tipset! :) Er ny på våpenfronten så får utforske litt.

 

EDIT: Magasinveggene var skjeive.. Altså jeg hadde sura det litt til da jeg bytte stokken men nå fungerer alt tipp topp tommel opp.

 

Takk for tipset!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

 

Noen bilder før jeg setter Dremelen i stokken:

 

image_zps253c0852.jpg

 

image_zpsa29b214c.jpg

 

Hvordan gikk det med deg her?

 

Det gikk ikke så bra med meg. Jeg har lang kasse, og prøver å få dette til å passe i en McMillan A3. Jeg vurderer å bare drite i det siden jeg må forsenke de søylebedda skruehullene i stokken nesten 10mm får å få beslaget høyt nok til å få avtrekker langt nok ned og også for å få magasinet til å mate skikkelig. Kanskje dårlig forklart, men det innebærer at det originale underbeslaget aldri vil passe etterpå.

Å ta av noe på det nye underbeslaget er heller ikke mulig siden kanten skruehodet skal holde mot ligger for dypt oppe i beslaget og vil være det første som forsvinner om jeg freser av noe metall der.

Et alternativ kan være å ta bort det nødvendige metallet og bruke lengre skruer med større hoder som ligger utenpå skruehullene bak og framme på beslaget.

 

Noen som husker gjengene på Rem 700-kassa sånn i farta?

Link to comment
Share on other sites

Foreløpig ligger delene ubenyttet. Jeg må forske grundig på flater og avstander fra underbeslag til låskasse med videre. I tillegg er jeg skeptisk til å fjerne så mye av det allerede skrøpelige plastskaftet.

 

Pinnen som holder på plass magasinløseren detter forøvrig ut for et godt ord, så her må det limes litt. Magasinene derimot holder høy kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

Hei, er relativt ny her inne.

Har en remington 700 adl i kaliber 3006 og har noen spørsmål.

Løpet tar i stokken, som gjør at presisjonen blir litt dårligere ved varmskyting (ikke mye faktisk) Men har lyst å få nærmere hull i hull presisjon.

Vist jeg plukker av stokken og pusser bedre plass, enten med papir eller dremel? Er den orginale plastikkstokken stiv nokk til at dette går bra? (bruker 2-fot)

Eventuelt et greit og relativt billig alternativ til orginalstokken?

Har hørt at løpet også kan være grunnen til dårlig presisjon i disse riflene. kjøper folk masseproduserte løp, eller helt custom? eventuelt hvem hva hvor?

 

Vet det hadde vært billigere for meg og for eksempel kjøpt en ny Howa presicion for å få bedre presisjon, men frister litt med et nybegynnerprosjekt. (er tross alt første rifla mi)

Link to comment
Share on other sites

Hogue-stokken er bare helt middels bra. Jeg har en Tactical, og det første som skal byttes på den er nettopp stokken. Potensialet i kasse og løp er større enn stokken! Ikke sparer du noe med mindre du kjøper brukt, men sjansen er da og stor for at stokken du får i handelen er minst like bra. Jeg syns i allefall ikke at en plastikkstokk er noe å bygge rundt. Hadde det ennå vært en glassfiberstokk med bra passform så. Kjøp enten nytt, eller start med ei kasse i det kaliberet du vil ha, og så bygger du derfra. Jeg kan ikke se annen grunn til å bygge fra en stokk en fordi den sitter veldig godt, og det får du ikke med anbefalinger fra et forum - da tror jeg du må ti, børsemaker og få tatt mål.

 

Men siden du spør, jeg kikker i allefall på Manners og McMillan sine. Men type avhenger etter bruksområde igjen. Jeg liker crossovere mellom taktiske stokker og sportstere, f.eks McMillan A3 Sportster. Men jeg mistenker de er litt korte, og forventer å må bygge på i lengda.

 

EDIT: Jeg har rota med svarene her :P Sorry... Ble litt forvirra. Men ueland89, google ".30-06 parent case" så tror jeg du finner endel om kaliber. Når det gjelder stokk så,tror jeg det meste i glassfiber er bedre enn hoguen.

Link to comment
Share on other sites

Er du fornøyd med vekta på riggen? Vil du kalle det der en "walker"?... Jeg tenkte å bytte fra .308 til .260 Rem, flute pipa og finne en god stokk på under kiloen for å få ei børse til rein, med pålitelige langholdsegenskaper. Jeg tror jeg er litt inne på tanken om noe som minner om det der. Nå vet jeg at man ikke fluter for vekta sin del, men sett at løpet ditt ikke var luta, hvor mye mer masse/vekt ville det da hatt?

 

For å si det på en anna måte, om jeg fluter et medium Palmaløp e.l. så prøver å finne ut omtrent hvor langt det blir med samme eller mindre masse enn den 20" bullpipa jeg har nå.

 

Kudos for utseende i allefall, den ser råbarsk ut!

Link to comment
Share on other sites

Vurderer flere som går inn i short-action... Både 6, 6.5 og 7mm kuler. Litt vanskelig å bestemme seg, men for tiden frister 6.5mm mest.

 

Men jeg tenkte jeg skulle prøve å presse vekta ned fra Standard 700 SPS Tactical. Ser ut som at ved å velge stokk, sikte og løpsprofil med omhu, så skal det la seg gjøre. Din så veldig giftig ut, kudos for den!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Heisann,

vurderer i bytte ut den originale stokken på min .308 SPS til en Boyds Thumbhole. Noen som kan fortelle meg litt om kvaliteten og passformen på de stokkene? Blir løpet frittliggende i de stokkene? Må den beddes? Som dere ser mangen spørsmål og for lite kunnskap hos meg. :roll: takker for tilbakemeldinger :-)

Link to comment
Share on other sites

har hatt Boyds featherweight thumbhole på min gamle ADL 308 Win i et snaut år, og har ikke mye å utsette på den så langt, komfortabel å skyte med. Kantene på "pistolgrepet" passer ikke hånden min helt, uten at det er til stor sjenanse. Mulig jeg former til noe før jeg evt skal legge på annen finish en gang.

Featherweight-utgaven som jeg har er (som navnet hinter kraftig om) meget lett, så det kan bli vel framtungt med tung/lang pipe med demper. Med min tynne 43cm pipe med demper er det superhendig å bære, og balansen er fin. Den originale thumbhole stokken har jeg ikke håndtert, så jeg vet ikke hvor mye som skiller på vekta.

Med normal/tynn profil er løpet frilagt med meget god margin i min stokk. Du kan også få den med løpskanal frest ut for enda tykkere piper, ihvertfall for endel utgaver, -tror det kommer an på hvilken action du har.

Gammelbørsa mi (alt annet enn stokk er originalt) samler 5skudds serie med matchkuler 12mm uten noe bedding, ballistic tip veldig nære opptil det samme (hjemmeladet).

 

Remingtonen min har trefarget boyds, men hvis jeg skulle bestilt rett fra boyds hadde jeg valgt forest camo finish. Jeg har en boyds evolution stokk i forest camo på en annen rifle, og syns den ser knallbra ut.

Link to comment
Share on other sites

Siden dere er erfaren rundt alt som har med Rem. 700 å gjøre, så har jeg et spørsmål. Til sommeren eller høsten 2014 vil jeg skaffe meg en 700 i 7mm RM som i utgangspunktet skal oppgraderes over tid til en semi - custom. Tenkte å kjøpe en 700 CDL, jeg er linksskytter, og vil få utført noen oppgraderinger med en gang.

- Søylebedding

- Timney avtrekker for links

- Talley integral montasje (30mm) eller pic – rail i stål

- Retting av låskassen og gjengene

- Original pipe skal gjenges i 12mm M15x1 for Lutz Moellers Hdp – rekylbremse og hans lyddemper Stocker 250 (begge har jeg allerede, storfornøyd). Ingen kapping av pipen, skal bli på 66 cm lengde!

 

- Senere ny pipe (hvis nødvendig) og nytt skjefte. Kostnader!! :(

 

Høres det bra ut, eller har jeg glemt noe virkelig viktig? Jeg blir takknemlig for alle saklige innspill.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei godtgolk:D

Hvor handler dere "stæsj" o.l til Rem700?:)

 

Har en XCR TAC LR i 300 winmag jeg har lyst å endre litt på:) (langholdsrigg)

Har alltid ville ha en sånn fluta bolt, twisted, å må være svart, hvor handler man dette? Og lurer om d er kun selve bolten man bytter, og setter inn orginal "innmat"?:)

 

Vil gjerne bytte hevarmskula, må den inn til børsemaker for å få dreid vekk gamle skiten og gjenga opp, eller kan man bytte hevarm, til enten en med ferdig stor/tactical kule eller ferdi gjenget?:)

 

Hvilket avtrekk bør man gå for, timney?:)

Link to comment
Share on other sites

KRG_Remington_70_509e148a06675.jpg

http://www.vertebrae.no/index.php/no/ne ... ift-detail" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

-Har skrudd på denne nylig, og syns den funker bra. -Har ikke behøvd å feste med epoxy, virker å sitter stødig uten. Hadde jeg hatt en mindre kikkert veldig lavt montert måtte jeg muligens ha sjekket klaring mellom bolthode og kikkerten, har en Meopta 56mm så lavt det går.

 

KAC, får se om jeg kan knipse no neste tur på banen :-)

Link to comment
Share on other sites

Prosjekt jakt/langhold tar form.

 

Remington 700 LA.

66cm Hart pipe i 300 win mag med ekstra pipe og sluttstykke i 6,5x284. Jeg har også planer om å få børsemaker til å tilpasse ei superlett pipe i ikke bestemt kaliber med tanke på lange dager på fjellet.

 

Akkurat fått den ned i en McMillan HTG-stokk og er positivt overrasket over hvor lett denne er!

 

Avtrekket er Jewell, kikkerten er en SWFA SS HD 5-20x50 på 15 MOA-skinne. En Zeiss Victory 2,5-10x50 er tenkt brukt til jakt på normale hold.

 

Planene videre er justerbar kinnstøtte i kydex, annen hevarmskule, DBM med AI magasin, skinne til Atlas bipod og til slutt coate alt metallet matt svart.

 

nlrx.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

normal_20131208_154740.jpg

 

 

Remington 700 varmint 308

med Vortex viper PST 6-24x56

favoritten i skapet

 

denne børsa mangla ein ting og det er etter mi meining ein reykl dempar. det er ikkje fordi 308 er noko spesielt rekyl monster, men fordet eg synst det er tøft/tacticool med det på "tjukkeløp"

er det noken som har ein som ser litt snasen ut???

 

dei som no har tenkt å komentere at lyddemper er like bra/bedre. dei treng ikkje svar. har lyddempar. men finne ikkje dei appellerande til mit våpensyn

Link to comment
Share on other sites

Hvor langt er det mellom hullene dine da? Jeg kjøpte en skinne på ebay og boret hull i den så den passet med reimfestene på en McMillan-stokk. Festet den fremme med en forsenket M5-bolt og brukte standard 'sling stud' bak.

Jeg vet ikke om Seekins bruker standard hullavstand på sine skinner, men her har du uansett et godt alternativ (Du kan velge Bell & Carlson i rullemenyen):

 

http://www.seekinsprecision.com/sling-rail-system-184.html

 

srs-1.png

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...