Jump to content

Remington 700 Tråden.


K. Appelgren

Recommended Posts

normal_615030_10150988635571442_1881092911_o.jpg

 

normal_0546558_10150988636411442_1030242510_n.jpg

 

Min lille sjarmtroll :winke1:

 

Stokken har jeg formet, tilpasset, pusset og lagt finish på ut ifra et halvfabrikata frest av Richard's Microfit.

Kolbekappe er en Kick Eez pusset og integrert i stokken.

Stokken er Søylebeddet og jeg har integrert en VersaPod hurtigkobling i front av stokken.

Ombygget fra blindmagasin (Dette er en ADL) til boksmagasin.

"Alt" er sandblåst og påført Duracoat i OD Green.

Integrerte reimfester med trykknapp-hurtigkoblinger i stokken.

Originalavtrekk justert til 1.2 kg

Link to comment
Share on other sites

Fikk endelig min nye SPS Tactical for et par dager siden (bestilte den i oktober!). Har allerede bestilt et Vortex PST 4-16x50 til den og skal og bytte stokken. Har sett på en Bell & Carlson Tactical Medalist Style 2. Vil denne passe?

 

Ser ellers at det er et helvete å få stokker ut av USA så spørs om jeg også må ordne meg en jetcarrier konto.

Link to comment
Share on other sites

1073lnt.jpg

 

Mitt bidrag, ganske stock Remington 700. Harris 6-9" tofot, Hardcore Twister TMD45 demper og Hawke Sidewinder 4-16x50 kikkert.

 

 

Planen framover er McMillan stock, usikker på om det blir A3, A4 eller A5 dog.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Fikk endelig min nye SPS Tactical for et par dager siden (bestilte den i oktober!). Har allerede bestilt et Vortex PST 4-16x50 til den og skal og bytte stokken. Har sett på en Bell & Carlson Tactical Medalist Style 2. Vil denne passe?

 

Ser ellers at det er et helvete å få stokker ut av USA så spørs om jeg også må ordne meg en jetcarrier konto.

 

 

Så fremt stokken er laget for Remington er det ingen problem. Husk at det er forskjell på SA og LA. Eksport fra yankeeland er ingen problem fra godkjente B&C forhandlere.

Link to comment
Share on other sites

Får slenge inn ett par bilder av go rifla, da.. Rem 700 Mix i 308w. SPS kasse/ pipe og en strøken orginalstokk. Begge deler kjøpt her på kammeret. På toppen sitter en Elite 10x40 mildot (som skal byttes ut med en gaaammal og strøken Tasco 6x40), og i enden en BR Reflex. Rifla var egentlig ment for rådyrjakt, og jeg kjøpte også ei 338 Fed pipe som trolig ikke blir montert noen gang, men blir utelukkende brukt på 500m gongjakt. Hele sullamitten har kostet 3500.- etter div salg av overskuddsmateriell.

 

20130421_221731_zps20357791.jpg

Link to comment
Share on other sites

Fikk endelig min nye SPS Tactical for et par dager siden (bestilte den i oktober!). Har allerede bestilt et Vortex PST 4-16x50 til den og skal og bytte stokken. Har sett på en Bell & Carlson Tactical Medalist Style 2. Vil denne passe?

 

Ser ellers at det er et helvete å få stokker ut av USA så spørs om jeg også må ordne meg en jetcarrier konto.

Funka veldig greit med min stokk ihvertfall, ligger og venter på å bli hentet på den lokale Rimi butikken. Ingen problemer med toll eller noe. Pris frakt Jetcarrier 380, toll 386, totalpris 2330+/-

Må bare bli ferdig med arbeidsuka, så blir det prøving til helga... Problemet er bare at jeg allerede sikler på en Mcmillan stokk...

Link to comment
Share on other sites

Så fremt stokken er laget for Remington er det ingen problem. Husk at det er forskjell på SA og LA. Eksport fra yankeeland er ingen problem fra godkjente B&C forhandlere.

 

Forskjellen er ca så stor i lengde (klarte å skrive SA istedetfor LA i bestillingen :oops: )

 

Denne er fra Richards Microfit gunstocks, de merker forsendelsene med "wooden sporting goods" så eksport/import går greit

 

P1010247.JPG

Link to comment
Share on other sites

Fikk stokken min på fredag, og etter en runde for å skaffe momentnøkkel så var stokken montert på 5 minutter.

Godt fornøyd med stokken, passa ganske godt, kanskje litt for kort.

Prøveskyting i går, og jeg må spørre meg selv hvorfor jeg ikke har gjort dette før. Forskjellen på denne og Hogue stokken er som natt og dag, spesielt med tofot. Nå fikk jeg plutselig frittliggende løp også med tofot. Resultatet skyttemessige var som natt og dag med tofot, nå er det skytteren som er det svake leddet...

Link to comment
Share on other sites

Har originalløpet som sitter på SPS tactical. Tykk pipe.

Ser du har samme stokken på bildet over Barerobert, hvordan fungerer din med tofot? Min var nærmest ubrukelig, noe som er en kjent sak på disse, men med store variasjoner.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har originalløpet som sitter på SPS tactical. Tykk pipe.

Ser du har samme stokken på bildet over Barerobert, hvordan fungerer din med tofot? Min var nærmest ubrukelig, noe som er en kjent sak på disse, men med store variasjoner.

Jeg har et sporterbarrel og det er tatt ut litt fremme i stokken så løpet får ikke kontakt med stokken.

Jeg har egentlig ikke skutt nok men det lille jeg har fått brukt den så fungerer det fint med tofot.

Link to comment
Share on other sites

Da var det endelig min tur,etter mye leting glaning ble det endelig handel! Valget om at det skulle bli en Remington 700 ble tatt for lenge siden,falt for designet på rifla,tilgangen på deler,den positive omtalen de pleier å få og ikke minst pris.

Endte til slutt opp med "drømme" rifla, SPS Tactical i .308 med Zeiss Classic Diavari 2.5-10x50. Storfornøyd! (enda jeg ikke har fått avfyrt så mye som et eneste skudd :!: ) Er helt fersk i dette gamet så dette er min første rifle,tok jegerprøva for bare noen uker siden..

Og mitt første spørsmål av sikkert mange lyder: Rifla er gjenger for lyddemper,men gjengebeskyttelsen man skrur på har mye mindre ytre diameter enn resten av løpet. Det ser jo rimlig teit ut,er det noen som vet hvor man kan få kjøpt en som er lik diameter som løpet eller er det jobb for en børsemaker? :?

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Dette må være tråden å spørre om dette i: Driver å restaurerer en gammel 700.Den er fra tidlig 80-tall og er en Bdl SA. Skal ha på ny rekylkappe, da den gamle i hardplast er både stygg og ubehagelig.Snakket med en på Midway som solgte meg en Pachmayr han mente skulle passe.Det gjorde den ikke.Den var tilpasset nye modeller med loddrett avslutning på stokken, mens min gamle har en liten innsving.Får nok pressa den på plass med lim,makt og skruer men den er i tillegg 2mm for bred på midten.Synes ikke på avstand, men irriterer meg...

 

Spm 1: Noen som vet om rekylkapper som er skreddersydd for de gamle 700-stokkene?

 

2: Noen som vet om det vil bli pent å feks båndslipe den litt for store rekylkappa jeg har kjøpt eller om det bare er å drite i?

Link to comment
Share on other sites

Det spørs litt på hva kappen er laget av. Men du kan jo sette den på og merke av med en blyant så du ser hvor du skal pusse. men om den nye kappen er tykk nok, ville jeg vurdert å slipe stokken rett først...kun hvis du har tilgang på maskineri som klarer å pusse den rett. Kan nok hende at kappa di ikke vil sitte der du vil om du tvinger, limer og skrur. Hvis du ser på sidene til Midway, finner du mange kapper som har sving...til Remington også.

Link to comment
Share on other sites

Hei har et lite spørsmål. Skal kjøpe min første rifle ,det blir en remington 700sps tactical og nightforce nxs 5.5-22*56 zero stop-mlr kikkert. blir det overkill med kikkert som er nesten 3 gangern så dyr som rifla?

Link to comment
Share on other sites

Hei har et lite spørsmål. Skal kjøpe min første rifle ,det blir en remington 700sps tactical og nightforce nxs 5.5-22*56 zero stop-mlr kikkert. blir det overkill med kikkert som er nesten 3 gangern så dyr som rifla?

høres ut som bra valg det :-)

Det kommer vel noen bilder av den håper jeg ;-)

cr

Link to comment
Share on other sites

Hei har et lite spørsmål. Skal kjøpe min første rifle ,det blir en remington 700sps tactical og nightforce nxs 5.5-22*56 zero stop-mlr kikkert. blir det overkill med kikkert som er nesten 3 gangern så dyr som rifla?

Man kjøper alltid etter behovet :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ble en slik til slutt i 308w.

 

331pwxu.jpg

 

Tactical med rettet kasse,tilpasset gjenger og løpsmutter av kompetent børsis, toppet med kikkert S&B PM11 3-12x50 34mm rør. med Recknagel Tactical Scope ringer med lever for hurtig av/på montering.

Demper er tmd 55.

Fikk fine samlinger ved testing og demperen funket meget tilfredstillende. (20 skudd)

 

mvh

 

blackhawk

Link to comment
Share on other sites

Remington 700 .308 Winchester

 

Rifle

Remington 700 SARH kasse (rettet pipegjenger), standard avtrekk, underbeslag og sluttstykke

Lothar Walter 50cm tung pipe (19mm ved munning)

Duracoat matt sort finish (metalldeler)

McMillan Hunter stokk (glassbeddet)

Leupold QRW baser

Leupold PRW 30mm medium ringer

Leupold VX-R Patrol 3-9x40mm kikkert

Leupold Alumina linselokk

 

Vekten på rifla er 3,75kg inkl. kikkert og montasje.

Børsemakerarbeid er utført av Ragnar Hansen.

 

Tilleggsutstyr

A-tec CTM-4 lyddemper

Caldwell 9-13" to-fot

Tactical Interventions reim

Triad Tactical kolbeforhøyer

 

2013_06_01_at_16_29_53.jpg

 

2013_06_01_at_16_30_46.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nei er ikke tung, er 200-300 gram tyngre en original stokken. Stokken er meget god å skyte med, men passer best til posteringsjakt, benkeskyting o.l. :wink: Den blir litt "klumsete" viss man må ta raske skudd. Alt etter hvilken type jakt du skal bedrive egentlig. Den er perfekt for min del ihvertfall :)

Link to comment
Share on other sites

Mye fine bilder her inne.

 

Jeg har en Remington 700 med kkc stokk på vei i posten, og prøver å finne en grei og pris verdt løsning før at få løst magasin til rifla.

 

Finner en del ulike her hjemme, men ser at prisene er sirka 40-50% over det som er i USA.

 

Kan noen gi meg tips om hva jeg kan kjøpe her i Europa eller noen leverandør i Usa som sender til Norge.

Link to comment
Share on other sites

hva får du av samlinger, og hvordan er de skutt, hvordan arter samlingene seg (dvs noen spesiell form for spredning, f.eks at den skyter de første skuddene relativt tett og så begynner å slenge?)

 

Hva har du av kikkert og montasjer?

 

Mine std remington 700ADL i 243 og 270 skyter vel normalt 3 skudd ned mot 30-35mm med godt anlegg og hvis han som holder i håndtaket gjør det han skal. (Så får vi vel etterhvert se hva de klarer med bedre og søylebeddet stokk, samt bedre optikk)

 

Ikke alle som er realistiske når de oppgir hva de får av presisjon, hjelper jo ikke med den ene samlinga på 9mm hvis de andre er mye større.

(Er en tråd inne her på det temaet, men husker ikke hva den het)

 

Har ladet mye med Hornady kuler, og syns at de stort sett er lette å få til grei presisjon med.

 

Ladeboka har data for 165grs Hornady SP (som er ei interlock kule)

http://www.nb.no/nbsok/nb/6132429550e61 ... ang=no#377

Link to comment
Share on other sites

Da var rifla kommet i hus og kan si jeg er fornøyd så langt.Neste steg er å få boks magasin og bytte stock.Prøve å ta en tur på skytebanen de nærmeste dagene.view.php?pic=xm7cbb&s=5

 

Remington 700 sps tactical 308w

Vortex viper PST 6-24-50 ffp

Leupold baser/ ringer.

Derben aimpod.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...