Jump to content

Remington 700 Tråden.


K. Appelgren

Recommended Posts

Har testet et par ganger på banen, har bestilt rail som jeg kan feste forskjellige ' forskjefter ' på. Finnes mange typer. Også overgang så bipoden kan festes samtidig. Pistol grepet er for langt for meg men det skal kappes litt. Tror det blir bra når alt blir justert sånn jeg vil ha det

Link to comment
Share on other sites

Hei hei.

 

Noen som vet om det er mulig å kjøpe et sluttstykke til Rem 700 SA som er støpt i en del? Altså at håndtaket ikke er limet på etterpå?

 

Midway solgte vel PTG sluttstykker, men den tiden er forbi, og nå finner jeg ingen som selger slike eller andre typer.

 

Noen som vet?

 

Morten

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Har nettopp fått meg en "ny" McMillan Hunters Edge stokk til min 3006, men fant ut (litt for sent) at den er ganske kort.

 

Er det noen som har noen tips til litt stilige måter å forlenge den på?

 

Selv sett for meg 3 alternativer:

 

1. Kjøpe en ny kolbekappe, kutte den eksisterende helt flat, og montere på over denne, så får man på en måte dobbel rekylkappe, men usikker på om dette vil la seg gjøre? Evt legge spacere i mellom.

 

2. Et annet alternativ er noe sånt? Finnes dette til rifle? Evt vanlige spacere.

 

03.jpg

 

3. Ny og veldig lang kolbekappe?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
+/-4000kr, avhengig av kaliber og eksakt modell.

 

Angående priser på brukte 700'er synes jeg å observere noe slikt i bruktmarkedet:

 

ADL lang kasse 30-06 kan finnes for ca 2500kr om man smører seg med litt tålmodighet, har faktisk sett slike ned i 1500kr.

Originalbørser med kort kasse ser generelt ut til å være priset/gå for noe mer enn de lange, så en 308 ligger på mellom 3 og 4 tusen, avhengig av modell.

.223'ene ser man sjeldnere, og de ligger sjelden under 4000.

Selvfølgelig er ADL'ene oftest billigst, men det hender man kan gjøre et kupp, det er mange mer eller mindre brukte 700'er rundt i de tusen hjem.

 

For meg er egentlig en brukt 700 bare en kasse og evt. et avtrekk, skjefte og pipe må jo ofte byttes :D

Link to comment
Share on other sites

fikk tak i mine 2 700 ADL for 4800,- tilsammen - ny og ubrukt fra forhandler.

Hjalp vel da at de da hadde stått i minst 5 år å samlet støv samt at de var i 243 og 270 - interessen for kalibre utenom 6,5/308/30-06 er liten heromkring.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Long action; har selv en Rem700 med lang kasse og 308win pipe, fungerer helt topp.

Pass på å handle med standard støtbunn.

 

Men-om du skal ha en Remington700 i kaliber 308win; kjøp en ny før du kjøper noe og piper om; selv med en brukt pipe vil det sannsynligvis bli dyrere enn billigste fra Jakt og friluft. Eller ta det med ro og følg med på finn; ha papirer og cash klar-så kommer kuppet en dag.

Link to comment
Share on other sites

Da blir det planen virker det som, har søknad innvilget i skuffen :)

 

Spurte fordi jeg så et lite brukt rustfritt løp til salgs for 500 kr, så kun montering som hadde trengs der?

 

Mye spørsmål her, men over gjennomsnittlig glad i å småmekke og tilpasse som jeg selv vil, mer sjarm med noe eget synes jeg :)

Link to comment
Share on other sites

Sjekket dette selv, da var det snakk om å montere en Heen muffe, så kan du bytte for hånd.

Husker ikke nøyaktig pris, men mener det så ca sånn ut hos XXL:

 

Heen muffe 1000 kr

Klargjøring løp 1500 kr

Montere muffe 1000-1500 kr

 

Ble vel rundt 3000 totalt for systemet, og skal fungere veldig bra.

Eneste grunn til at jeg ikke gjorde det var fordi jeg var usikker på om jeg ville ha lang eller kort kasse akkurat da..

 

Apropos det: Noen lang kasse kaliber som er lett å kappe kort?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Noen som har testet eller bestilt Magpul 700 Hunter stokken?

 

Er litt i tvil. På den ene siden har jeg HS Sporter stokk på 800 gram i klassisk sporter profil, og den andre Magpulen i litt tacticool på 1300 gram. Den er tyngre, men veier jo ca samme som GRS, bare mye billigere og syntetisk, med enkle muligheter for justering.

 

Har lyst å finne den "perfekte" passformen, og synes det er irriterende å kjøpe en dyr stokk for så å levere til børsemaker for forlenging (og risikere at den ikke passer) + kydex på toppen.

Skal på en kort allround børse.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Noen som har testet eller bestilt Magpul 700 Hunter stokken?

 

Er litt i tvil. På den ene siden har jeg HS Sporter stokk på 800 gram i klassisk sporter profil, og den andre Magpulen i litt tacticool på 1300 gram. Den er tyngre, men veier jo ca samme som GRS, bare mye billigere og syntetisk, med enkle muligheter for justering.

 

Har lyst å finne den "perfekte" passformen, og synes det er irriterende å kjøpe en dyr stokk for så å levere til børsemaker for forlenging (og risikere at den ikke passer) + kydex på toppen.

Skal på en kort allround børse.

 

 

Hei,

 

jeg har bestillt og mottatt Hunter 700 stokken fra Magpul til min 700 SPS Tactical i .223.

Har skrevet litt om den i 700 Tactical tråden her inne på forumet.

 

Når jeg får montert den så havner legger jeg ut noen bilder og litt om min erfaring med den.

Skal siers at jeg ikke er noen ekspert men byttet den ut pga at Hogue stokken var/er veldig myk så det blir spennende å se hvordan den oppfører seg på banen.

Uansett så er det gubben bak børsa som er det største usikkerhetsmomentet... :winke1:

 

mvh

Jarle

Link to comment
Share on other sites

Må vell melde seg inn i 700-klubben også, har fra før en Seven i kaliber .308 :)

Kjøpte i helgen en 700 SPS i kaliber .300 winmag. Ikke fått testet den så mye enda, men det jeg har fått gjort virker lovendes :)

Gjenget 14x1, med Hausken 155 frem på tuppen.

Står montert en Burris Four-X 3-12x56 som blir byttet ut med en Vortex Viper PST 4-16x50, montert i picatinny skinne.

Kommer også en ny stokk på den med tiden, KKC, GRS eller noe annet, det er ikke helt bestemt enda.

 

6zsbyv.jpg

Link to comment
Share on other sites

da kan jeg endelig melde meg inn i remington 700-klubben. kjøpt av en bruker her på forumet, fått testa den et par ganger, og den samler fint innafor en klistrelapp på 100 meter ihvertfall :D

gleder meg stort til å få mere erfaring på denne!

 

 

 

 

12065708_10153042000326612_8369021081258470155_n.jpg?oh=9bb22015d288e24a7c312ac4745afd83&oe=56B1A6AD

kan folk se bildet? :?:

 

Specs:

Remington 700LTR .308

MDT TAC-21 chassi

A-TEC maxim demper med 8 moduler

Vortex viper PST 6-24x50 optikk

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Da går det ikke mange dagene, så kan jeg påberope med medlemsskap i den ærverdige 700-klubben. Endte opp med å bestille en Remington 700 SPS stainless i 300 win mag. Må jo herje litt med den og falt for en tommelhullsstokk jeg fant på Brownells

 

http://www.brownells.no/epages/Norge.sf ... /393100750

 

en H-S Precicion stokk.

 

Så kommer de to spørsmål jeg sitter med:

Jeg skal montere en picatinny-skinne på låskassen. Men jeg finner ikke noe sted hvor lang låskassen er, og ser på enkelte amerikanske nettsider at de har montert på en skinne som stikker ut fra låskassen. Dette fungerer sikkert, men er ikke slik jeg vil ha det. Trenger enten et mål av låskassen, eller en link til en skinne som passer 100%, helst stainless. Ønsker en flat skinne, med spor over hele skinnen.

 

Så lurer jeg på: Er det noen heksekunst å konvertere til løst magasin? Finnes det konverteringssett det går an å få kjøpt?

 

Håper på gode svar :)

Link to comment
Share on other sites

Spørs hvordan du definerer supersamling det :oops:

Tror ikke denne løsningen går ut over samlingen. 22-250 løpet samler like bra nå, etter jeg begynte med denne løsningen, som før.

308 løpet samler meget bra med riktig ammo. 260 løpet leverer hull i hull hvis jeg gjør jobben :wink:

De to andre er for lite brukt til at jeg vil dra noen konklusjon :oops:

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skulle pipeskift (uten Heen-muffe eller andre systemer) gå ut over presisjonen? Blir jo akkurat det samme som...å bytte pipe. Har hatt mange 700 med to eller flere piper. Til og med benkerifler i 6ppc som har levert presisjon nok til kvartedelt metall[sMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND TIGHTLY-CLOSED EYES] Er man bittelitt fingernem, eller har en kompis med fres, tar det ikke mange minuttene å lage kassenøkkel og løpstvinge. To flattjern og et par eikeklosser duger i masse vis..

Link to comment
Share on other sites

Har sjølv løsna løpet på rifla mi slik at den no kan skiftast med håndmakt. Trur ikkje presisjonen lider av det. Men har ein følelse av at ei godt tilpassa muffe med maskinerte styringar både aksialt og radialt vil kunne sørge for bedre repeterbarheit, altså likt fra gang til gang. Men det er kansje berre overtru?

 

Savage har jo ein patent eg i utgangspunktet ville vore skeptisk til (kontramutter), men det er sikkert dei som vinn konkuransar med slike rifler og :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Trenger hjelp til montasje av en Nikon Monarch 7 IL 3-12x56 på en 700 (ss- rustfritt) for en kompis. Kikkertsiktet har 30mm rør. Børsa brukes ut til 4-500 m hold og er i kal. 308. Vil det trengs noe tilt i en evt picatinnyskinne for å oppnå det, når Nikon oppgir "maks trådkorsforstørring 78MOA)? Det er selvfølgelig å foretrekke så lav montasje som mulig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...