Jump to content

Remington 700 Tråden.


K. Appelgren

Recommended Posts

@Labbe SPS TAC-løpet er jo tjukt, så der ligger det litt vekt. Jeg hadde det med som binary arms på ryggen under rypejakta.  Men jeg skøyt 1000 skudd på bane pr skudd på jakt.  Og på bane var den fenomenal. 

 

Men jeg var svært fornøyd med .223 rem. Det er et presist kaliber som fungerer bra på småvilt. 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Lite respons på forumposten min, så prøver her i stedet :) Nylig kjøpt meg en rem 700 LVSF i .223 og er på utkikk etter en god jaktstokk. Regner med noen i denne tråden har gjort seg opp noen erfaringer?

 

Krav:

-Synth

-Justerbar kolbeforhøyer og gjerne kolbeforlenger

-Et nogen lunde slankt og praktisk design

-Lettest mulig

 

Har kikket litt på magpul sine som forsåvidt ser bra ut, men ønsket flere tips. Ønsker ikke noe voldsomt taktiske og klumpete greier. Har en GRS sporter fra før og den er flott den, men er nok litt mer banestokk etter min mening. Ønsker noe som er lett å stappe i sekken på tur. Noen forslag?

Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, msteiro skrev:

Kommer an på hvor mye du vil bruke, men McMillan game hunter/warden er fantastisk fine stokker (synes jeg). Ellers er jo KKC forholdsvis lett.

 

Gode alternativ absolutt! Hva ligger disse på i pris? kan ikke se å finne noen norske utsalgsteder.

 

2 timer siden, nhd skrev:

Har GRS - jaktmodellen. Er meget fornøyd med den. Men har ikke prøvd KKC og McM, så jeg kan ikke si noe om GRS vs disse.

 

GRS har vel noen synthmodeller, men som sagt så syns jeg kanskje disse blir i overkant taktisk til det bruket jeg ser for meg...

 

Noen som har erfaring med Bravo chassiset fra vertebrae? Er nok kanskje litt over i den taktiske båsen den også men ser jo litt interessant ut. LINK: https://vertebrae.no/no/catalog/product/view/id/10090/s/bravo-chassis/category/367/

Edited by arnegun
Link to comment
Share on other sites

En McMillan eller Hightec stokk vil ligge på 7-10.000 ferdig tilpasset, beroende på tilbehør og fyll. Game Hunter med edge fyll er kanskje min drømmestokk. Ragnar Hansen eller Rafdal leverer disse, men betydelig leveringstid og krever tilpasning av børsemaker.

 

Hadde jeg selv hatt en rifle som passet i Bravo stokken ville jeg trolig valgt den, hyggelig pris, dropin og på det lille jeg har tafset på den så virket den veldig bra. Liker selv litt pistolgrep da. 

 

Enig i at GRS er noe klumpete, gode å skyte med, men ser at det kan hekte i sekk etc med grepet og myk gummi.

Link to comment
Share on other sites

33 minutter siden, AsgeirK skrev:

Snapchat-2037744889.jpg.221f3b71b210fca5f1d5465a18444749.jpg

 

Har akkurat fått min bravo, liker den veldig godt :) bare skutt 3 skudd med den da så ikke mye erfaring med den

 

 

4 mnd leveringstid fra vertbrae.no

 

Pent! 😁 voldsom leveringstid da! Må man ha løst mag til denne eller passer det med hengslet?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Bastardbygget mitt, kjøpt brukt relativt ferdig satt opp, men byttet til Bergara HMR stokk, "nytt" justert og småpolert avtrekk, og optikk lånt fra salongen mens stokken er på spabehandling. Noe nytt fra Meopta skal forhåpentligvis på plass når det kommer.

 

 

A22BA3AC-1D0C-411B-922D-02331C15E5EA.jpeg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
På 15.11.2018 den 18.26, AsgeirK skrev:

Snapchat-2037744889.jpg.221f3b71b210fca5f1d5465a18444749.jpg

 

Har akkurat fått min bravo, liker den veldig godt :) bare skutt 3 skudd med den da så ikke mye erfaring med den

 

 

4 mnd leveringstid fra vertbrae.no

Hei,

 

Er det SA eller LA kasse du har? Og hvilket magasin benytter du? Magpul?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hei, er det noen som sitter igjen med avtrekkerbøyle og magasin/ innmat til Rem 700 SA med toppmating, f.eks. etter ombygging fra ADL?

Jeg har et par prosjekter på gang, skal blant annet lage en lett karbonstokk med toppmating.

Trenger også eventuelt bare en avtrekkerbøyle som skal sitte på en brukt 700 trestokk tilpasset FWB 300 luffe.

Kommer egen tråd om prosjektene etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

3 minutter siden, Greppe skrev:

Hei, er det noen som sitter igjen med avtrekkerbøyle og magasin/ innmat til Rem 700 SA med toppmating, f.eks. etter ombygging fra ADL?

Jeg har et par prosjekter på gang, skal blant annet lage en lett karbonstokk med toppmating.

Trenger også eventuelt bare en avtrekkerbøyle som skal sitte på en brukt 700 trestokk tilpasset FWB 300 luffe.

Kommer egen tråd om prosjektene etterhvert.

Jeg har ett eller annet sted :) kan sjekke senere idag

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Noen som vet hvor jeg får kjøpt originalt baksikte til en eldre Remington 700 ? Evt noen som har liggende ? (Har basen, mangler bare resten)

 

Og skal det vere en "hette" over for siktet? 

 

Har sjekket brownells.no men de har bare ghost Ring

Edited by AsgeirK
Link to comment
Share on other sites

1 time siden, AsgeirK skrev:

Noen som vet hvor jeg får kjøpt originalt baksikte til en eldre Remington 700 ? Evt noen som har liggende ? (Har basen, mangler bare resten)

 

Og skal det vere en "hette" over for siktet? 

 

Har sjekket brownells.no men de har bare ghost Ring

 

Skal det se slik ut? Har så mye rart liggende, at jeg ikke alltid husker hva jeg skrudde av hva. 

Hvis det er det du trenger, skal du få den mot porto 😉

IMG_20191109_210547.jpg

IMG_20191109_210523.jpg

IMG_20191109_210547.jpg

IMG_20191109_210600.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 time siden, AsgeirK skrev:

Noen som vet hvor jeg får kjøpt originalt baksikte til en eldre Remington 700 ? Evt noen som har liggende ? (Har basen, mangler bare resten)

 

Og skal det vere en "hette" over for siktet? 

 

Har sjekket brownells.no men de har bare ghost Ring

Nei, mener det ikke skal være bøyle over forsiktet (var iallefall ikke det på mitt). 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 1 month later...

Noen som har en tanke om hvilke høyde ringer jeg optimalt sett bør ha på en rem700 med en 20moa picatinny base på med vortex pst gen 2(50mm lense)? Vil ha så lave som mulig uten at det går på bekosting av bolt manipulasjon og god nok avstand til løpet..noen som har erfaring som de vil dele? :) 

Link to comment
Share on other sites

Stor forskjell på høyde på skinnene, og ikke minst vil plasseringen av kikkerten i lengderetningen ha en del å si på hvor mye det er å gå på. Jeg ville lagd shims av papir eller noe papp og sett der hva du hadde å gå på. Greit med et par mm til overs til linsebeskyttere.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

På 22.5.2020 den 11.02, ADT skrev:

Noen som har en tanke om hvilke høyde ringer jeg optimalt sett bør ha på en rem700 med en 20moa picatinny base på med vortex pst gen 2(50mm lense)? Vil ha så lave som mulig uten at det går på bekosting av bolt manipulasjon og god nok avstand til løpet..noen som har erfaring som de vil dele? :) 

Jeg satt på medium ringer på min skinne med 20 moa.

DC37B01D-3BAB-4DD9-9A19-97790DA0441A.jpeg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Noen som kan lenke til en video evt forklare hvordan man bytter fjær på magasin til en Remington 700. Får ofte problemer med å mate skudd nr. 3 og lurer på om det er fjæren. Rifla er en Mountain variant fra 1996 i kaliber 280 rem. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 6 months later...

Hallo!

Kjøpte meg en Remington 700 223 for noen dager siden. Lurer litt på hvilken utgave det er. Den er blånert, tykt 66 cm løp og noe som ser ut som en hs precision stokk. Den er alubedda. Selger mente det var en Sendero, mens det jeg finner på nettet så ligner den på VS. Noen som kan si noe om denne modellen (VS)?

72296102-748A-4C6F-AD62-9C12A72C11E9.jpeg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Gratuler med god børse. Dette er nok en VS, (Varmint Synteric) med kort låskasse. "Samme børsa" kalles vel Sendro i magnum kalibre, de jeg har sett hadde flutet pipe. (En bruker ikke en .300 til varmint skyting, selv ikke i USA.)  Jeg har en VSF i 308W selv, (Varmint Sytetic Flutet) et meget presist og godt våpen. Alu-beddet fra fabrikk, men det skader ikke å bedde alu-inlegget. Burde være uhyre presis, hvis ikke, puss godt med mantelfjerner i første omgang. En brukt VS/VSF/VSSF er vanligvis mye børse for pengene, de går som regel latterlig billig- da en egentlig ikke har noe særlig bruksområde for de her i Norge. Avtrekket er enkelt å justere til meget bra, lykke til. 🙂

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, asterix said:

Gratuler med god børse. Dette er nok en VS, (Varmint Synteric) med kort låskasse. "Samme børsa" kalles vel Sendro i magnum kalibre, de jeg har sett hadde flutet pipe. (En bruker ikke en .300 til varmint skyting, selv ikke i USA.)  Jeg har en VSF i 308W selv, (Varmint Sytetic Flutet) et meget presist og godt våpen. Alu-beddet fra fabrikk, men det skader ikke å bedde alu-inlegget. Burde være uhyre presis, hvis ikke, puss godt med mantelfjerner i første omgang. En brukt VS/VSF/VSSF er vanligvis mye børse for pengene, de går som regel latterlig billig- da en egentlig ikke har noe særlig bruksområde for de her i Norge. Avtrekket er enkelt å justere til meget bra, lykke til. 🙂

Takk for det😉

Børsa ser forøverig ikke brukt ut. Gleder meg til å prøve denne😊

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Har alltid hatt en svakhet for de eldre mer påkostet Rem 700 varmint serien. VS, VSSF,VLS, VSF var alle veldig fine børser med gode skjefter. Så kom en periode hvor de satte bare billige plastskjefter på de men skulle ha tilnærmet samme pris. Gratulerer med et nydelig børse. Regner med at det er 1-12" på den?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...