Jump to content

Nytt utseende på forumet?


G.Larson

Recommended Posts

  • Replies 119
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

400x80 er definitivt ingen størrelse for en toppbanner!
Det kommer an på, det, vettu. Æ'kke så greit hvis ØKH har stjælt grom-PC'en og han sjøl sitter foran en gammel EGA-skjerm...

 

Det som har skjedd her, er nemlig at konemor mer eller mindre har annektert min Eee 1000H

:mrgreen:

 

PS: Jeg likte heller ikke den strekingen, og siden jeg liker bokstaver bedre enn bilder (ja, det er sjelden jeg kjøper VG) kunne jeg faktisk tenkt meg at det banneret ble bittelittegranne mindre...

Link to comment
Share on other sites

For å si det enkelt, dette blir en del av en større designpakke, og toppen blir nok ikke lavere enn 80px :-)

Den er allerede i dag høyere enn 80px.

 

Sidetoppen er betydelig tyngre enn f.eks. Dagbladet.no, VG.no, start.no og Sol.no. Og lettheten og elegansen fungerer i hvert fall for dem. Og siden Sake 30-06 nevner minibærbare, som altså er den gruppen pc-er som opplever mest økning i salget for tida, se hvordan det blir på min (eh, nå min kones) Asus Eee PC 1000H, som har 10,2" skjerm (altså den største modellen):

 

normal_forside.GIF

 

Personlig synes jeg dette er drøyt, selv om jeg ikke sitter på en fullskalaskjerm. Hadde nok ønsket noe mer innhold i sidetoppen hvis den må være så stor. Men det er nå meg. Tross alt: Bra jobba, vi gleder oss! :)

Link to comment
Share on other sites

Hør her, Omegamann - det er ikke VÅR feil at du kjører med en pitteliten oppløsning. Det er ikke vår oppgave å tilpasse nettsiden til din skjerm fordi du har kjøpt en netbook som ikke duger til surfing. Siden du nevner Dagbladet, så kan du gjerne ta en titt på artiklene deres: http://www.dagbladet.no/2008/12/04/nyheter/fritidsboliger/krystallen/3931458/ . Da foreslår jeg heller at du kjører F12 og surfer i full screen. Hvis du ikke tåler at det er 80 pixler med banner, så tror jeg du skal begynne å bruke lynx eller noe annet tekstbasert.

 

Så sånt er det med den saken! 8)

Link to comment
Share on other sites

Omega. Så du ville hatt den i et mindre kaliber, 6,5 da f.eks. :)

 

Har ingen ting å si på utseende egentlig, eneste må være trådtittlene som er lest osv. som er lysblå mot hvit bakgrunn, mulig litt utydelige kansje...

 

 

O.T.

Omega! kjerringa kom i sta å fikk se avataren din, først så hu sånn ut :shock: å så sånn :lol: ....

Er det svigermor du har der? Virkelig festlig!

Link to comment
Share on other sites

Omega. Så du ville hatt den i et mindre kaliber, 6,5 da f.eks. :)

Ja, og også med en norsk tollekniv i logoen!

 

Neida. Logoen er som sagt knallbra. Perfekt. Et strøk til, og maleriet ville være ødelagt, skal Picasso ha sagt. :)

 

kjerringa kom i sta å fikk se avataren din, først så hu sånn ut :shock: å så sånn :lol: ....

Er det svigermor du har der? Virkelig festlig!

Det er søstera mi. Som også er mora mi.

Link to comment
Share on other sites

Tenkte bare jeg skulle skryte av den nye layout'en, den logoen i toppen ble virkelig fin!

 

Men, det er som forrige kommentar sa, "litt vanskelig" å se hvilken side man er på...

Veldig fint og oversiktlig. hvilken side du er på står jo rett til høyre for skriv svar knappen.

Taiko

Link to comment
Share on other sites

Synes ikke det er helt topp dette, men det er kanskje en vanesak. Er vant til å se på tallene 1234 osv nede til høyre for å se hvilken side i tråden jeg er på (jada vet det står annet sted og, men det er dette med å klikke der man ser=kjappest), og det er uleselig. Ønsker en annen farge for gjeldende side. Det gjelder forøvrig der vi hadde fargenyanser ellers også for markeringens del.

 

Som sagt, sikkert en vanesak med dette designet, men ikke helt fortrolig ennå.

Link to comment
Share on other sites

Nå får jeg garantert kjeft her, men vi er på et forum hvor det lov å ytre seg. Den logoen syns jeg var fæl....grusom font, noe galt med størrelsesforholdet ml font og "hylse", "dotten" helt i hylsekanten...syns den ser veldig halvferdig ut. De andre endringene på siden er strålende :)

Link to comment
Share on other sites

Syns logoen var litt grov og barsk eg, så den er flott den.

 

Men på jobb pc`en, så får eg svart logo over heile toppen, mens på privat pc`en, så får eg berre den svarte logoen på midten, kva er det som gjer dette ?

Det er finare, når den strekker seg over heile toppen synst eg. Men eg bruker FF heime, så det er vel kanskje et eller anna med instillingene på den kanskje...

Link to comment
Share on other sites

Usikker på om det går gitt. Fysiske grafikk-filer er blitt skiftet ut, så de gamle filene er ikke der. Kan hende du må leve med det. :)
Synn, det var veldig bra, men jeg brukte ikke standard oppsettet, men dette er kanskje bedre enn det.

Logoen er helt grei, men resten er mørkt og trist.

De svarte knappene trekker blikket vekk fra det som burde være intressant.

At linker ikke skiller seg ut er også dumt, nå må man jo "føle" seg fram.

Ligeså side tallene, som det er nå er de mindre nyttige.

Link to comment
Share on other sites

Men... hvorfor er det forskjell på Firefox og Explorer?

 

På jobb så er det bare lov å bruke Explorer (ja det hender ofte at jeg kikker på kammeret på jobb, men ikke si det til sjefen ;) ), men her hjemme har jeg Firefox. Og på Firefox er alt likt som det var før, men med den nye logoen plassert midt på headingen, mens bakgrunnsfarge er den sedvanlige lysteblågrå som fra før... langt i fra så tøfft.

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg kan lese av dine innlegg i denne tråden har din browser fått med seg alle endringene. Problemet ligger bare i at du ikke liker forandringen - og der kan/vil ikke jeg i allefall hjelpe deg.
Forandring og bedre lesbarhet hadde vært bra, at man får ikke synlige linker og sidetall er også bra? Men hvis det er bare meg som ikke syns det er logisk, får jeg vel bare våndes.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg savner det også, men jeg er redd den blir borte for evig og alltid. Iallefall hvis evig strekker seg så langt som at jeg får laget en ny :-P

 

Grunnen til at denne er så ressurskrevende er fordi:

- Den henter ut de 70 nyeste innleggene, bortsett fra kjøp, salg, byttes og off-topic

- Sjekker mot din bruker om du har lest det siste innlegget i hver av de 70 trådene

- Flagger hvitt hvis du har lest den, gult hvis du ikke har lest den

 

Det sier seg nesten selv at det er dømt til å feiles når 200 mann laster forsiden "samtidig" ofte for å se etter endringer i de 70 sist aktive trådene. Det finnes måter å gjøre dette bedre på, men jeg har verken tid eller anledning til å mekke på det nå, dessverre!

 

phpBB-teamet har valgt å gjøre databasen så jævlig innfløkt at dette nesten er dømt til å mislykkes. I phpbb2 var ikke dette noe stort problem, men teamet har tydeligvis valgt å overse alle utvikleres mantra: "If it works, don't fix it."

Link to comment
Share on other sites

Den forsvinner ikke, men den skal jobbes på. De gule/hvite ikonene forsvinner en lang stund. Jeg kommer til å ta bort siste innlegg i et døgn for å se hvordan trafikken utarter seg. I mellomtiden får dere bare prøve å leve uten :mrgreen:

 

Jeg klarer meg heller ikke uten Siste innlegg, så dere trenger ikke argumentere for at den fortsatt skal være der! :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...