Jump to content

Garderobe på 8 våpen


Target

Recommended Posts

Jeg hadde MVP i MDT-chassis og måtte fysisk ta ladegrep og klikke før gubbene på standplass trodde på meg da jeg sa det ikke var halvauto. Å se bolten var tydeligvis ikke nok. Mens Mini 14 i trestokk (og overtre av faktisk tre) førte til forbauselse da det viste seg at det var halvauto. Vi som surfer kammeret og ørten andre børsesider hver dag eller uke har rett og slett sett mer forskjellig en en som ikke har kjøpt børse eller lest noe annet enn Østlendingen siden Mjøsa brant. 

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Da jeg var en regular på lerduebanen i England pleide jeg å ta med meg både en Browning halvauto i camofarger og en Mossberg pumpehagle (med frittstående pistolgrep, og patronholder på siden). Det var litt mumling blant gamlegutta, men egentlig viste det seg at de var nyskjerrige og gjerne ville prøve. Jeg pleide å si fritt frem. Det var mye gutteglis da.

Link to comment
Share on other sites

Gretne gamle gubber med mauser/krag/wtf er en utdøende rase og det minker kraftig for hvert år som går. De gjenværende kan du faktisk se litt surmuling hos, men de er ikke så høylytte lenger, da de begynner å bli ganske bra eksponert for disse ".50 sniper riflene" (Les: 308 i tactical chassis), leiemordervåpnene (Les: påmontert demper) og rambovåpen (Les: Halvauto i syntstokk).

Link to comment
Share on other sites

Fatter ikke hvilke miljø dere vandrer i. Her på banen er det da god stemning og folk hjelper hverandre så gott de kan. Nysgjerrighet på nye ting ja helt klart men har aldri hørt noe negativt om det. Den eneste kommentaren jeg har fått var da jeg lå på 200m og skjøt med 22 LR da var de en som lurte på om jeg ikke hadde gått feil.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, bardp said:

Fatter ikke hvilke miljø dere vandrer i. Her på banen er det da god stemning og folk hjelper hverandre så gott de kan. Nysgjerrighet på nye ting ja helt klart men har aldri hørt noe negativt om det. Den eneste kommentaren jeg har fått var da jeg lå på 200m og skjøt med 22 LR da var de en som lurte på om jeg ikke hadde gått feil.

Ja det går seg til.

 

K

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, bardp said:

Fatter ikke hvilke miljø dere vandrer i. Her på banen er det da god stemning og folk hjelper hverandre så gott de kan. Nysgjerrighet på nye ting ja helt klart men har aldri hørt noe negativt om det. Den eneste kommentaren jeg har fått var da jeg lå på 200m og skjøt med 22 LR da var de en som lurte på om jeg ikke hadde gått feil.

Jeg oppfattet ikke noe negativt, heller nyskjerrighet og uvitenhet, men interesse for å finne ut hva dette «nye» er for slags manikk.

Link to comment
Share on other sites

On 4/21/2018 at 8:40 AM, Target said:

Har forespurt lokalt politikontor, politidirektoratet samt justisdepartementet, men ingen kan opplyse når ny våpenlov med forskrifter blir gjort gjeldende.

 

Tar sikkert noe tid men jeg hadde håpet de kunne antyde noe.

 

Eg håper den utvida våpengarderoben kjem i same omgangen som digitaliseringa av våpensøknader. Men eg reknar sjølvsagt på at dette er feil.
Nei ... optimalisera den noverande garderoben så for plass 7 og 8 vera til bonus.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bor på Sørlandet dere, det konservative Sørlandet. Selv er jeg vestlending, så det er betydelige kulturforskjeller faktisk. Jeg kan dog skrive under på at noen er nysgjerrige, mens andre er skeptiske (det gjenspeiler vel samfunnet ellers). Men jeg gir litt faen i hva andre mener ja, samtidig er jeg hensynsfull mens jeg driver på med min greie om dere skjønner. Skulle dog ønske å slippe kommentarene fra enkelte for det ødelegger noe av kosen/hygga/fristedet med skytinga. Jeg er hjelpsom og jeg låner gjerne bort til de som er mest nysgjerrige også ja.

Ja, ja garderoben dere, det blir spennende å følge med. Jeg synes også godkjenningslista er noe snodige greier. Jeg har lyst på en Thomson Center t-cr22, men den er ikke på lista, selv om den er svert lik Ruger 10/22, men det er vist nok håp etter nyttår. Forhandlerne er usikre på utfallet og mulighetene som åpner seg på det nåværende tidspunktet.

 

 https://www.tcarms.com/firearms/semi-automatic/t-cr22

 

PS: Elgjaeger, rå rifle - veldig lik min egen godrifle!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...