Jump to content

Nytt medlem


Guest Hentesveis

Recommended Posts

  • Replies 194
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja, her oppdaget vi noe nytt og lovende! :D

 

Spørs om en ikke må innom her og titte i blant og. Har ikke greie på mest, men har mer enn nok av spørsmål tenker jeg! Legger til at det blir seriøse spørsmål og tråder.

 

Er for øvrig mest opptatt av småviltjakt med kombi og hagle. Har ellers ei rifle, som er lånt og knapt brukt på jakt, innerst i et skap (hvor det nok får stå i fred i år og, med unntak av trening og storviltprøva).

 

Har lite jakterfaring til tross for begynnende grå hår, men håper da å kunne bidra litt innimellom.

 

I tillegg er jeg også litt interessert i hjemmelading og patronsamling. Har ikke utstyr til lading, men det kommer etter hvert. Ikke godkjent patronsamler, så har ingen samling sjøl, men er innom brodern og titter på hans og beundrer en haug rare patroner innimellom. Fyren har nesten ikke merket noen med navn og kaliber, så den oppgaven har jeg tatt på meg, så når vi nærmer oss midten av århundret har jeg nok funnet ut av de fleste... Ikke utenkelig at jeg legger ut et bilde i blant om det er noen ulløselige nøtter! Han vil gjerne selge hele samlingen, så jeg får søke om tillatelse til å bli eier av den.

 

Ellers får en bøye seg i støvet og vende seg mot pc'en fem ganger i døgnet og takke for at det er folk der ute som har tid til å drifte et slik forum! :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hei alle.

Lille My her. Nytt forum for meg dette, men det ser veldig lovende ut. :)

Jeg har endelig kommet meg så langt at jeg har tatt jegerprøven. Dette har vært et ønske i mange år, men det er en tid og et sted for alt. Nå passet det utrolig bra.

Har alltid vært opptatt av våpen og likt å skyte. Drev aktivt med pistol i mange år før jeg la den på hylla for omlag ti år siden. Etter det har det vært lite skyting, men nå skal det ta seg opp igjen. Blir spennende å prøve noe helt nytt. Er uerfaren med hagle, og kommer nok til å tilbringe mye tid på lerduebanen i vår. Er ingen vits i å prøve seg i rypefjellet dersom en ikke treffer noen ting på bane.

 

Sluker også det meste jeg kommer over om jakthunder om dagen. Det ser endelig ut til at jeg har overtalt familien min, så om et års tid eller to har vi kanskje en rypejeger til i hus. Er oppvokst med hund, og ser gjerne at ungene mine kan få den samme opplevelsen som jeg hadde. I tillegg til at det blir en super kamerat å ha med både på jakt og i fjellet ellers.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ett nytt feminint navn, og trådene får en voldsom sleng gitt.......... :mrgreen:

Det er jo snart bare meg som er upåvirket av det annet kjønn her, og er like kald og rolig.......... 8)

 

Det som bekymrer meg mest, er TYPEN kvinnfolk som har lett for å bli medlemmer *kremt*......... :shock::wink:

Pokker ikke tamme på en flekk, ei eneste ei... :roll:

 

Velkommen til alle nye da, hehe...

Link to comment
Share on other sites

Pokker ikke tamme på en flekk, ei eneste ei...

At det var?! Noe du vil fram til? Deng, kanskje?

 

Ikke ta deg nær av gutta, Lille My.

De er vant til et enkelt språk og enkle mekanismer, samt nettopp enkle gleder.

 

Jenter = :D

Våpen = :D

Plikter = :evil:

Rekkefølgen er tilfeldig, noen vil sikkert bli svært oppbrakt over at "jenter" står over "våpen".

Link to comment
Share on other sites

Pokker ikke tamme på en flekk, ei eneste ei...

At det var?! Noe du vil fram til? Deng, kanskje?

 

Ikke ta deg nær av gutta, Lille My.

De er vant til et enkelt språk og enkle mekanismer, samt nettopp enkle gleder.

 

Jenter = :D

Våpen = :D

Plikter = :evil:

Rekkefølgen er tilfeldig, noen vil sikkert bli svært oppbrakt over at "jenter" står over "våpen".

Buster har nok definitivt rett.. men det er nå på ingen måte noen som ville fått lurt meg til å si det da. :shock:

Enkelt språk er helt nødvendig .. Vi setter derfor stor pris på det om dere kan være så snille å skrive litt sakte.

Utover det så må jeg bare spørre et litt forsiktig spørsmål .. hva betyr det siste ordet i den lista di ?

Kjerringa har også snakket mye om akkurat det ordet og min totalt mangel på vilje til å følge opp .... hva det nå het igjen. Men jeg synest nå ialle fall jeg er flink som plukker opp tomhylsene fra kjøkkenbenken etter at jeg har vasket smøremiddelet av dem når jeg skal lade dem om igjen.

Link to comment
Share on other sites

Pokker ikke tamme på en flekk, ei eneste ei...

At det var?! Noe du vil fram til? Deng, kanskje?

 

Ikke ta deg nær av gutta, Lille My.

De er vant til et enkelt språk og enkle mekanismer, samt nettopp enkle gleder.

 

Jenter = :D

Våpen = :D

Plikter = :evil:

Rekkefølgen er tilfeldig, noen vil sikkert bli svært oppbrakt over at "jenter" står over "våpen".

 

Tar meg slett ikke nær av gutta Nemi. Det skal nok litt mere til. :)

 

Er litt overrasket over at Buster er bekymret for at jentene ikke er tamme jeg da. Der jeg er fra betyr tam egentlig litt kjedelig og halvdød - vet ikke om det er ønskelig heller. :lol:

 

Tror egentlig dette er et sted jeg kommer til å trives.

Link to comment
Share on other sites

Nettopp. KISS - keep it simple stupid er et fortreffelig prinsipp.

 

*Utmerket samling, innvilget søknad og god tilgang på kuler

= aaaaaahhhhh (som betyr Du salige frelsers mor, hvilken utsøkt velsignelse og glede)

 

*Kuler som ikke er å få tak i, manglende presisjon og fandens oldemor

= aaaaarrrrghhhh ( som betyr Det var da som utgjort og fortærende at dette skulle vederfares meg.)

 

Kan bare snakke for meg selv, men det er nok derfor jentene her trives så godt også. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Buster har nok definitivt rett.. men det er nå på ingen måte noen som ville fått lurt meg til å si det da. :shock:

 

En stoooor svakhet jeg har, å si det jeg tenker........... :roll: og ja!, jeg er en enkel mann og lett å glede! :mrgreen:

 

Artig med slike kvinner, så jeg er enig med deg Lille my. Like moro som å prøvekjøre en KTM 500, som gassen stadig henger seg opp på..... 8):lol:

 

Skrekkblandet fryd heter det!

Link to comment
Share on other sites

Heisann alle!

Har kikka litt rundt her en stund, så det var vel på tide å registrere seg...

Jeg driver med det meste av jakt, men rådyrjakt med min drever (som forøvrig er verdens desidert beste jager :D ) og skogsfugljakt med min gordonsetter (som forøvrig er verdens desidert beste skogsfugl hund :D ) tar det meste av fritida.

Våpen er jeg også litt overdrevet interessert i. Har : Blaser R93 6,5x55 +9,3x62

Sauer 32 drilling 2x16/70+8x57IRS

Tikka 512s 12/76+7x57R (Til salgs???)

Browning GTI 12/70

Yldiz SPZ ME Spesial edittion 20/76

Marlin 995ss 22lr

Har tidligere skutt ganske aktivt med hagla, men det har blitt mindre med årene...

Jeg ska prøve å oppføre meg ordentlig. Er stadig ting jeg lurer på, og det virker som det er en hyggelg tone her inne :)

Link to comment
Share on other sites

Heisann,

 

Et nytt medlem fra byen bak de syv regnskyer her :) .

 

Jeg er først og fremst rypejeger, og har en fin Beretta som brukes til dette. Jeg har vel ett titalls sesonger bak meg på fjellet, der jeg går på støkkjakt etter fjellrype. Nå skal jeg imidlertid i gang med hjortejakt, og kanskje også rein og elgjakt etterhvert. Planlegger et riflekjøp i denne forbindelse.

 

Antar at jeg er typisk nybegynner i forhold til mange av dere, så jeg kommer innom for å lese og gjerne be om råd etterhvert. Men foreløpig sier jeg egentlig kun hei.

 

Håper jeg etterhvert kan bidra litt til at dette skal være et fint og seriøst sted.

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Får helse pent eg og da.

Intresant for ein jakt og skyte intresert bygdeorginal å sjå kva som beverger på denne fronten rundt om i landet.

Mykje godt lesestoff her.

Ynskjer å takke dei som tek jobben med å opprette og drifte slike møteplasser på nette. Dei som sit på stor kunnskap om tema omkring jakt og skyting, og deler dette med omverdenen på ein engasjerande og innformativ måte gjennom desse fora. Sist men ikkje minst vil eg takke alle som bidre som frivillige på stevner, i skytterlag og ellers alle foreiningar som fremmer jakt og skyting som dei nødvendinge og positive aktivitetane dette er.

Stå på gutter og jenter, dykk gjer ein god jobb!

 

m.v.h

Knotten

Link to comment
Share on other sites

Heisann! Her var det mange kjente namn :D Eg trudde eg kunne bruke same nicket som på sluttstykket, men hadde berre 2 bokstavar, og her måtte det til minst 3 teikn. Måtte derfor legge til eit par punktum, men elles er eg den same som kallar seg HK på Sl.st.

Link to comment
Share on other sites

Hallo folkens. Enda ein brukar med samma nick så på sluttstykke her. Må sei detta såg lovande ut, ska ærlig inrømma at eg aldri har vore innpå her før. Er over normalt intresert i jakt og våpen. Satse på å besøka forumet flittig.

Link to comment
Share on other sites

Etter litt trøbbel med registreringsprosessen er eg no endelig ein av brukerne på forumet. Ser fram til mange fine timer sammen med dokke, og håper eg kan bidra ihvertfall med noke, men må vel innrømme at eg nok får meir enn eg gir, ihvertfall på kunnskapsfronten. Skal uansett forsøke å oppføre meg fint :D Foresten kjempekjekt å sjå so mange kjente nick fra sluttstykke :)

 

Er da altså sluttstykke venn (var ihvertfall :shock: ) med samme nicket som her på kammeret.

 

mvh

 

Hjortetrekk

Link to comment
Share on other sites

Hei alle saman..

 

Innser vel i grunn at eg har tatt meg litt til rette :wink:

 

Eg vel og ein rimeleg fersk brukar, har berre vore registrert ei kort stund.

Har og brukt begge forum ei stund.

Kammeret ser veldig lovande ut og det er mykje nytting informasjon her allerede.

 

Sjølv er eg ein utflytta sogning som no holder til utanfor bergen.

Veldig interessert i jakt og friluft noko som ikkje alltid er like lett å praktisere.

 

Er og aktiv pistolskytter, med interesse for det meste som smell ! :lol:

Lader det meste sjølv så på dette feltet suger eg til meg så mykje informasjon som mogeleg. Kan aldri lære nok...

 

Så er det berre for meg å bidra på best mulig måte til forumet.. God Helg !

 

mvh

LabRat ( nicket er rett og slett det eg driv med til dagleg for å få pengar til hobbyane mine )

Link to comment
Share on other sites

I går hadde jeg skikkelig abstinenser!

Ikke Sluttstykket og hva som skjer videre vet man ikke. Da var det til å søke etter endre steder å tilfredstille sine lyster. Så nå er jeg registrert her. Kan jo bli like bra dette!

Av interesser kan nevnes alle former for (storvilt)jakt. Har en Basset (Petit) som er godkjent ettersøkshund.

 

Nicet er det samme som på SL

Link to comment
Share on other sites

Hei! Jeg er også nytt medlem, har vært stort sett lesende medlem av SL en stund og har gjestet dette forum en rekke ganger, det ser bra ut og jeg gleder meg til fortsettelsen. Skal bidra hvis jeg har noe å bidra med og spørre hvis jeg lurer.

Mvh Espen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...