Jump to content

Marlin Camp.9 Galskap prosjekt max perfeksjonering


Jonas.L

Recommended Posts

Hei alle.

Denne trÄden er er egentlig tenkt som et prosjekt som skal synliggjÞre hvor mye man kan fÄ ut av en "voksen 10/22" som heter Marlin Camp carabine i 9mm.

Status pr. i dag er at vÄpenet er kjÞpt og Raftdal informert om at her blir det prosjekt.O.o

 

Jeg kommer til Ä trenge innspill fra alle sÄ jeg kanskje kan ta noen avgjÞrelser pÄ veien.

Mitt hovedmÄl er og se om det er mulig Ä skyte fugl presist pÄ 150m. med en rigg som i utgangspunktet skal treffe oljetÞnner pÄ 25m, skulle man tro Youtube.

 

Forutsetninger for prosjektet er er for fÞrste gang uten kostnadsramme, det er med andre ord mye penger brukes pÄ noe veldig snevert og sÊrt.

Jeg gikk aldri hele veien med en 10/22, men nÄ skal jeg gi full gass.

FÞlgende er uttenkt pr.d.d, men der jeg setter ? ved utsagnet hadde jeg satt pris pÄ innspill,da jeg er usikker.

Da jeg ikke bor ved Rafdal, mÄ jeg nok be dem pent om bilder under prosessen sÄ denne trÄden kan bli litt artig.

 

Planlagt utfĂžr pr.d.d:

 

>Avtrekksjobb da dette er tungt. (sikring pÄ mag. utlÞser mÄ fjernes som en del av forbedringene)

>Picatinny skinne m/u tilt montert sÄ jeg kan ratte ut ?

>Kikkert trenger jeg virkelig hjelp til da 150m er maks skuddavstand, men jeg trenger mye klikk, utvendig tÄrn og GOD optikk(helst lys) liten diameter.?

>KolbeforhÞyer av noe slag sÄ jeg ser godt i kikkerten ?

>Walter SS i 9mm flute ?(emnet er 55cm langt, men hvor mye lĂžp bĂžr jeg ha) ?

>Demper i titan da vekt er tema?

>Sliping av sluttstykket sÄ dette blir sÄ optimalt som mulig.

>Ny rekylfjĂŠr (har bestilt 16,5ibs og 21 ibs fra: W. C. WOLFF COMPANY – GUNSPRINGS.COM (har lest at begge fungerer da jeg tror jeg mĂ„ ha +P ammo)

>Ny buffer POWER CUSTOM MARLIN CAMP CARBINE RECOIL BUFFER fra Brownell

>Ny PC-MCHS Powers Marlin Camp Hammer Strut fra Brownell

>Ny Marlin Camp Strut Bridge fra Brownell

 

Men sÄ kommer det store spÞrsmÄlet, hvilken type ammo?

Jeg kan ingenting om 9mm sÄ hvilken ammo er kraftig, har gode fly egenskaper? 

9mm er ikke akkurat noe langholdskaliber, men finnes det noe fabrikk ammo som kunne fungert til dette prosjektet?

Jeg er klar over at BC innen pistolskyting ikke er av den heiteste tematikken pÄ standplass.

Jeg lader selv sÄ noe kan lÞses der, men jeg trenger virkelig erfaringer fra andre pÄ dette punktet.(aldri ladet pistol fÞr)

 

Kom gjerne med synspunkter pÄ prosjektet, da bÞrsa gÄr over til Rafdal om ca. 4 uker for grov behandling sÄ alle innspill tas med stor takk.

 

Mvh

 

Jonas Lunde

 

 

 

Edited by Jonas.L
Link to comment
Share on other sites

Du bÞr fÞrst og fremst belage deg pÄ lang ventetid hos Rafdal. Hvis de forespeiler X-Y uker bÞr du belage deg pÄ at du risikerer den blir ferdig pÄ klokkeslettet Y uker etter du leverte den ;) 

 

Fabrikkammo som er kraftig, har god BC, og veksler tunge fjÞrer er lite til ikke forenlig med demping - dersom du vil ha demper for Ä gjÞre det sÄ stille som mulig mÄ du belage deg pÄ helt andre ladninger enn de du vil bruke for Ä makse praktisk avstand. Du kunne kanskje prÞvd NATO-ammo. Men hvor ofte skal du skyte pÄ >100m med 9mm-en?

 

Kikkert - Vortex Viper G2 eller Razor? Sistnevnte har vel 40+ MRAD i hĂžydejustering?

Link to comment
Share on other sites

Her var det gode innspill. Planen er faktiskt 100m trening jevnt over, hvis pipa samler god.

Vedr. demping sÄ kommer det mye lyd ut av selve utkasterÄpningen, sÄ demping er kun for Ä kunne jakte uten hÞrselvern.

Kikkert tips, er meget velkomment, jeg tenker ogsÄ at kikkerten bÞr tÄle litt da det banker og dunker en del i kasse etter XXX antall skudd.

hvor fÄr jeg evt. nato ammo?

 

Mvh

 

Jonas Lunde

Edited by Jonas.L
Link to comment
Share on other sites

13 minutter siden, Ei tohi varjata skrev:

Du bÞr fÞrst og fremst belage deg pÄ lang ventetid hos Rafdal. Hvis de forespeiler X-Y uker bÞr du belage deg pÄ at du risikerer den blir ferdig pÄ klokkeslettet Y uker etter du leverte den ;) 

 

 

Stemmer dÄrlig med mine erfaringer, de jobbene jeg har fÄtt gjort der har vÊrt ferdig fÞr antydet tid. 

Link to comment
Share on other sites

Chiefen: da har vi vidt forskjellige erfaringer. Ferdig pÄ dagen 8 uker nÄr de anslÄr 6-8 uker.

 

Å treffe pĂ„ 100m skal vĂŠre realistisk. SpĂžrsmĂ„let blir vel mer om det er presisjon nok til fugl pĂ„ gren i lett sidevind og ukjent vinkel, og kanskje litt ukjent avstand. Og hvilken energi kula har pĂ„ den avstanden.. Mulig Magtech eller andre har ladninger som er i nĂŠrheten av NATO-standard.

 

Vortex tÄler juling, og skulle du likevel klare Þdelegge et fÄr du nytt.

Link to comment
Share on other sites

Her skled det ut litt, men tilbake til saken sÄ skal det iht. Bulletflight vÊre 124gr.kule m/utgang 349 m/s ha 300 J pÄ 150m. Hastighet skal da vÊre 273 m/s med Bc pÄ 0,145.

Rimelig mye drep skulle jeg mene da, men det er vel omtrent ingen 9mm kuler som er ment til og fly langt, sÄ det kan bli en utfordring:)

 

Mvh

 

Jonas Lunde

Link to comment
Share on other sites

Min Model 9 har fÄtt de oppgraderingene du nevner; tykt matchlÞp, avtrekksjobb, ny recoilbuffer, ny Strutbridge, ny wolff 21lbs rekylfjÊr.

I tillegg kjÞpte jeg choate collapsable fra midway for noen Är siden, skyteergonomi pÄ et helt annet plan enn original planken...

 

 

Husk at S&W 59XX og 69XX pistol magasiner fungerer i Model 9! Je ghar kjÞpt Rustfrie 15 skudds magasin, det fungerer utmerket.

Jeg har ikke skutt sÄ mye etter jeg installerte 21lbs fjÊren, men jeg mÄ pusse ofte for etter 40-60 skudd begynner jeg Ä fÄ klikk...  

Link to comment
Share on other sites

>Mastadon

Takk for tips, stokk er et problem da 2/4 fra fabrikk er rimelig rÊ....... ser det ut til, jeg skulle gjerne ha fÄtt laget en stokk, men Rafdal ville ikke.

Ettermarked stokkene jeg har sett er rimelig Tacticoole, men kunne jeg fÄtt en Hi-tec eller noe i den duren hadde det vÊrt verdt det.

Jeg mÄ bedde samt forsterke org. stokken da den skal sprekke etter en liten stud har jeg lest, men har noen tips til stokk?

>Hvordan er presisjonen i din camp? samt hvilket lĂžp har du?

 

Mvh

 

Jonas Lunde

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Er det noen som vet hvem som kunne laget en stokk til denne rifla?

Finnes det noen form for "skanning" av org. stokk som kan overfĂžres til en fres?

Etter mitt skjĂžnn set det ut som om tilpasning er ganske enkel, men jeg har aldri sjekket ut dette fĂžr.

 

Mvh

 

Jonas Lunde

Link to comment
Share on other sites

Boyds lager stokker til Camp 9, Pro Varmint og Rimfire Thumbhole. 

 

Pro Varmint ser ikke sÄ verst ut faktisk.

 

Bilderesultat for marlin camp9 custom stock

 

Ellers en heldempet med thumbhole stokk.

Bilderesultat for marlin camp9 custom stock

 

Men sett noen tilpasse vanlige stokker til de ogsÄ, sÄ er nok ikke umulig. 

 

Bilderesultat for marlin camp9 custom stock

Link to comment
Share on other sites

9mm (og alt anna i 340m/s) har ballistikk som 22LR, sÄ alt som er sagt om "langhold" med 22 inngÄr her. Jeg tror jeg ville gÄtt for ammo som er subsonisk hele veien. Jeg

tror du kan fÄ problemer med presisjonsmÄlet ditt med kjÞpeammo, fÞrst og fremst pga. ujevnheter i utgangshastighet, men ogsÄ med kulekvalitet. Det siste gjelder jo ogsÄ hjemmeladd. Du mÄ finne ut hva som er gode kuler, og kjÞpe det.

Om dette er ei rifle, og du skal ha det lydlÞst (?) sÄ er lÞpslengden gitt (om ikke Rafdal svinger opp med heldemping), den er 40cm. Alt sub skal ha sÄ kort pipe som mulig egentlig.

 

Uansett er det som oftest hastighetsvariasjon som dreper langholdspresisjon med potetkastere (prĂžv med pil og bue du...) og trolig mĂ„ du eksperimentere litt med krutt og ladninger, men det vet du nok. Jeg tror ikke du trenger sĂ„ mye fancy kitting pĂ„ rifla utover et godt lĂžp, og originallĂžpet kan godt vĂŠre godt nok - Ă„ flute det er jo bare tull, og titandemper pĂ„ en 9mm som ikke blir varm er ogsĂ„ tull. Karbon kanskje, om du MÅ spare vekt, men ville heller kjĂžrt med ei tjukk pipe og en std. demper. Detn blir ikke veldig tung uansett denne.

Kikkert ville jeg sett pÄ en Vortex Razor HD 1-6x24 eller noe i det segmentet.

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

Forresten, du trenger ikke "mye" klikk. (du trenger "mange", men det er en digresjon ;) ) Uansett, for Ä surre mellom 15 og 150m trenger du maks 55-60 0.1mrad-klikk, sÄ dersom du setter pÄ ei skinne med litt tilt, sÄ vil nesten enhver kikkert fungere. Skal du skyte pÄ 300m sÄ er vi pÄ 150-175 og du mÄ se pÄ "spesial"-kikkerter.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Hei og takk for svar.

Sender Boyds til Norge?

Vedr. kikkert Þnsker jeg helst og bruke en z6i 1-6 jeg har liggende, men den har ikke komp. (leverer swaro dette pÄ disse kikkertene?)

Alternativt Þnsker jeg en 2-10x..... med komp og cm klikk. Jeg er helt enig i at kulevalg er greia her, sÄ det blir nok litt forskning pÄ den fronten, men til mengde trening hadde noe fabrikk vÊrt ok.

Kommentaren om vekt, er kanskje et poeng, men jeg Þnsker en sÄ lett rigg som mulig, derav titandemper idÚen, men karbon burde ogsÄ funke.

 

Tar alle innspill med stor takk, selv om dette er et hÞys useriÞst prosjekt :D

 

Mvh

 

Jonas Lunde

Link to comment
Share on other sites

Titandempere er ikke nevneverdig mye lettere enn aluminiumsdempere nÄr de er like store og demper like mye. Forskjellen er at de tÄler varme - som du ikke har ;) Karbondempere tÄler heller ikke varme (enda mindre enn alu) men de er lettere, og 3gr N310 lager fremdeles ikke varme ;)

Sitat

litt av poenget med den mÄ jo vÊre Ä ha den kort og hendig ogsÄ

Til Ä treffe smÄ mÄl langt unna, sÄ hjeper litt treghetsmoment, men ja.

 

Ad kikkerten sÄ er jo Swaroen veldig bra, og om du ikke skal veksle hold fort og mye, sÄ er det ikke sÄ vanskelig Ä skru av lokket og stille hÞyden. Det er helt greie ratt, som kan nullstilles, under lokket pÄ Swaroene om jeg ikke husker feil.

 

K

 

Link to comment
Share on other sites

Man kan vel bestille ettermarkeds tÄrn til Z6 hvis jeg ikke husker feil, ikke billig,

 

Kan nesten lÞnne seg Ä bytte Swaroen til en Vortex e.l. og dytte det du fÄr i mellomlegg inn i prosjektet, men "lÞnne seg" er ikke alltid et heldig ord til sÄnne prosjekt ;) 

Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, Jonas.L skrev:

Sender Boyds til Norge?

 

2 timer siden, msteiro skrev:

Kan hĂžre med Jaktdespoten som de har begynt Ă„ ta de inn, var ihvertfall planen.

 


Om ikke Jaktdepoet kan, hÞr med Stjernelund Custom Rifles (SCR) i Sverige. De er offisiell importÞr og skaffet en Mini-14-stokk til meg. Koster riktignok litt, da stokken fÞrst mÄ fra USA til Sverige, sÄ videre til Norge. Men rifla ble nÄ fin! Send de en mail. 

 

Spennende prosjekt!

Link to comment
Share on other sites

Her kom det mye bra, stemmer det at sub stabiliserer bedre pÄ avstand?

om sÄ er, er heldemping et alternativ, selv om det blir mye rensing av slikt.

Blir det heldemping mÄ jeg ha en stokk som har plass, da bÞr det bli Boyds muligens hvis jeg fÄr den over grensa.

Har flere gode tips til kule man bÞr se litt nÊrmere pÄ?

 

 

Mvh

 

Jonas Lunde

 

Link to comment
Share on other sites

Sitat

Her kom det mye bra, stemmer det at sub stabiliserer bedre pÄ avstand

I prinsippet ja. Men nei... det er noe som heter dynamisk stabilitet, og pistolkuler som er lynende presise pÄ 25 og 50m men som ikke treffer noe som helst pÄ 150 er det mange historier om. Andre er dÞnn presise pÄ 300m... Jeg har skutt pÄ 100-300m med 9mm ved et par anledninger, og gi og ta sikteproblematikken sÄ fungerte det noksÄ greit. 9mm pistol som samla pÄ en 30x30cm gong pÄ 200m ialllefall - men da ver det ikke jeg som skjÞt...

SÄvidt jeg har forstÄtt, sÄ har stabiliteten mye med form og vektfordeling Ä gjÞre, sammen med fart og riflestigning. Litt research, eller spÞrsmÄl her inne kan kanskje peke deg i retning av hva som virker og hva som ikke virker.

 

K

Link to comment
Share on other sites

158gr subsonic er beste ammo til langhold. Lettere supersoniske kuler har mye stÞrre vindavdrift, spesielt nÄr de etter en stund blir subsoniske.  Hvis jeg ikke husker feil fra metsllsiluetten snakker vi om mer enn halvering av vindavdrift med subsonisk. Sub 158 38spc har vel halv vindavdrift kontra ss 158 357mag pÄ 200m. Spindrift er helt koko pÄ langhold med 9mm. Sjekk baksiktet pÄ P08 art. Det stemmer faktisk.

 

Det burde ogsÄ vÊre en smal sak Ä lage ei 30luger pipe til Marlinen fra ei gammal mauserpipe.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Skyt inn pÄ 25 mtr og kontrollsjekk pÄ 100 mtr. I min gamle HK94 var det cirka samme treffpunkt med 115 grains fabrikkammo med 16" lÞp. Er stor forskjell pÄ kuler, sÄ finn en som gir stabilt treffpunkt pÄ 100 mtr.

En kule som gikk vanvittig bra var 121 grains HAP fra Hornady. https://www.midwayusa.com/product/394907/hornady-action-pistol-hap-bullets-9mm-356-diameter-121-grain-jacketed-hollow-point-box-of-100-bulk-packaged

 

Vanlige "belagte" kuler som Frontier gikk ikke godt i HK lĂžpet.

 

*edit* dette er en matchkule og ekspanderer som oftest ikke i vilt som rev og lign.

Edited by petrol
Info
Link to comment
Share on other sites

Gode tips, men finnes det noen oversikt over BC pÄ tunge kuler?

Samt hva er det tyngste man kan ha 148gr. er det tyngste jeg har funnet.

Er det noen som vet hvilken fabrikk ammo som er jevnest? BÞr helst ikke vÊre mere enn +/- 10 m/s pÄ 10 skudd,

men dette er sikkert en overoptimistisk innstilling fra min side.

 

Mvh

 

Jonas Lunde

Link to comment
Share on other sites

Da sitter jeg og grubler igjen, hvilken kikkert m/ cm klikk vil vÊre bra hvis swaro`n ikke fÄr komp?

Her trenger jeg vel hjelp fra AR klubben muligens......

Jeg har faktisk en Z6i 5x30x50 og en Z6i EEL 1-6x24 jeg ser ut til Ä brenne inne med (begge er flunkanes nye o.O), er S&B PmII 3x12..... og vurdere?

Hendsholdt?

 

Mvh

 

Jonas Lunde

Link to comment
Share on other sites

PM2 3-12 mÄ vel vÊre midt i blinken.

 

BC pÄ slike kuler er ikke ofte publisert, men den varierer ikke mye sÄ lenge formen er tilsvarende - du ser etter 158gr blykuler er min pÄstand. Rundnesede. Med smurte blykuler kan du fÄ ES ned i 1--3m/s med slike raske krutt. Jeg nekter Ä tro at det fins fabrikkammo i 9mm som tilfredsstiller dine krav til ES og presisjon.

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

xDxD Finfin stokk, jeg vet at klikk til 150m gÄr bra med de fleste kikkerter, men gong pÄ 300 trenger nok litt klikk Bullet Flight sier 123 klikk med 0 pÄ 100m.

Som nevnt er dette galskap satt i system, men det blir nok heldemping nÄ, selv om Rafdal sa at det blir samme lengde pÄ vÄpnet som med demper.

Regner med at 9mm brenner det meste kruttet ganske tidlig i lÞpet sÄ jeg er litt usikker pÄ nÞdvendigheten.

>Kammerprisen hadde vĂŠrt stas, selv om Hallgeir i luksusfellen kanskje bĂžr komme innom en dag9_9, samt at det er mye annet som er bedre skikket av flotte prosjekter ila. et Ă„r.

Fra spÞk til alvor sÄ har jeg ingen Þkonomi grense pÄ dette prosjektet selv om jeg vet det er galskap.

Men jeg trenger faktisk alle rÄd jeg kan fÄ sÄ jeg ikke driter pÄ draget for mye.

 

Mvh

 

Jonas Lunde 

 

Edited by Jonas.L
Link to comment
Share on other sites

Sitat

men gong pÄ 300 trenger nok litt klikk Bullet Flight sier 123 klikk med 0 pÄ 100m

Det sa du ingenting om til Ä begynne med ;) Men mÄ vel si at jeg sÄ den komme. Du kan fort fÄ bruk for 150-160 klikk ogsÄ, eller mer, avhengig av hvor stille du vil ha det, og ved hvilken hastighet du finner presisjon.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Skal hÞre med Rafdal ja.Har nÄ bestilt SMITH & WESSON Magazine, 15-Round, Hi-Cap  
- Capacity: 15-Round, Cartridge: 9 mm Luger, Finish: Silver, Make: Smith & Wesson, Material: Stainless Steel, Model: 5903

Kunne noen bekreftet om det passer?

 

Mvh

 

Jonas Lunde

Link to comment
Share on other sites

 

26 minutter siden, Jonas.L skrev:

Skal hÞre med Rafdal ja.Har nÄ bestilt SMITH & WESSON Magazine, 15-Round, Hi-Cap  
- Capacity: 15-Round, Cartridge: 9 mm Luger, Finish: Silver, Make: Smith & Wesson, Material: Stainless Steel, Model: 5903

Kunne noen bekreftet om det passer?

 

Mvh

 

Jonas Lunde

Jepp! Jeg kjĂžpte et slikt brukt.

stainless med oransje plast kloss inni og svart plastik bunnplate.

eneste jeg har og si er at det stikker ut under og gir muligheten til Ă„ dytte det litt lengre opp enn original 12 skudds (da det flukter) og sperre for bolten. Ikke noe problem bare man er klar over det...

Marlin laget ogsÄ originale 20 skudds magasiner. Men de er det nok skjeldnere man kommer over...

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Den kostar 2695:- SEK + 300:- i frakt till Norge.
Stocken betalas i förskott.

Mvh
Fredrik

Den 2018-02- 11:56:30 skrev Jonas Lunde <info@scr.nu>:
 

FrÄn:   Jonas Lunde
Email:  jonas.lunde82@gmail.com

------------------------------------------------------

Hei.
Kunne dere bestilt en Marlin Camp Carabine 9 Thumhole Black Boyds stokk for
meg?
Dere er er importÞrer har jeg hÞrt, sÄ jeg trenger at dette sendes til
Norge.
Jeg betaler selvsagt et stort depositum.
Dere har hjulpet en annen jeg kjenner med en Mini-14 stokk fra Boyds.
Link: https://www.boydsgunstocks.com/product-configurator/

HĂ„per dere kan hjelpe meg.

Mvh

Jonas Lunde
 
Da er stokk pÄ plass, samt takk for magasin info.
Kunne du postet et bildet av mag i vÄpenet.
 
Mvh
 
Jonas Lunde
Link to comment
Share on other sites

Da har jeg snakket ed Rafdal, han mener at heldemping er en utfordring da Hausken systemet fungerer dÄrlig pÄ sub (ble fortalt i dag)

A-tec skulle komme med noe greier som skulle fungere som heldemping i sub, men de hadde ikke fÄtt sett tegninger pÄ dette enda eller hadde noe info.

Da er problemet hva bÞr jegi ha av tykkelse pÄ lÞp  med normal demper og 40cm. pipe? Jeg tenker i rettning 18-23mm.

Det ser ut til at vi mÄ starte der hvis ikke noe heldempa fungerer. (personlig skjÞnner jeg ikke noe av det der)

NĂ„r det kommer et heldempa produkt som passer kan man alltids konvertere senere.

 

Mvh

 

Jonas Lunde

 

Link to comment
Share on other sites

40 er jo greit. SÄ slipper en Ä styre. Og lettere Ä fÄ fart om en vil jakte rÄdyr lovlig eller noe.

 

tjukt lĂžp, og en vanlig demper ytterst. 9mm er mye kulestĂžy uansett, kruttsmellet er ikke rare greiene.

 

k

Link to comment
Share on other sites

Du greier vel aldri Ä fÄ 9mm para lovlig til rÄdyr. Det er jo sÄ vidt 357mag klarer kravet i 20" pipe.(hvis det ikke har blitt endret siden sist jeg sjekket i forrige Ärhundre..) Med fabrikkammo tror jeg faktisk man mÄ fÄ tak i gammel 357mag ammo ladet til det gamle, hÞyere, std-trykket for Ä fÄ 357mag lovlig til rÄdyr.

30US 110gr fabrikk holder heller ikke kravet men hjemmeladninger med spisse 125gr kuler i enkeltskuddsvÄpen(Contender) fikser det

Ruger 44mag halvauto karabiner ervel det nÊrmeste man kommer lovlig halvautokarabin i pistolkaliber til rÄdyr. 

 

 

 

Edited by Torf
Link to comment
Share on other sites

Sitat

Du greier vel aldri Ä fÄ 9mm para lovlig til rÄdyr.

Det tenkte jeg ikke pÄ. Jeg bare vet at enkelte har jaktet rÄdyr med 9mm karabin, og jeg antok jo, som den godtroende fyr jeg er, at det var lov. 180gr kule i 400m/s kan bli drÞyt i 9mm ja - jeg ser den...

357 magnum er "lett" Ä fÄ 980J med, det har jeg gjort selv - med unevnelige mengder N110 ;)

 

K

Link to comment
Share on other sites

Mye artige tanker her, men det er nok fugl jeg skal bruke denne til ja.

147gr. gule gir 341J pÄ 100m sÄ vi er rimelig langt unna kravet til rÄdyr her.

Rafsal skal frese en 20Moa skinne til meg sÄ fÄr vi se om en PMII dukker opp pÄ finn.no til en OK pris.

Z6 har faktisk 2m justeringsomrÄdet sÄ hadde den hatt tÄrn, hadde det vÊrt det beste selv om klikk verdi er 1,5cm pÄ 100.

Men pipetykkelse er jeg usikker pÄ, samt hvilken demper er best i 9mm?

Innbiller meg at jeg ikke trenger en veldig stor en, men eg har bare erfaring fra 9,3.......

 

Mvh

 

Jonas Lunde

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...